Gå til innhold
Hundesonen.no

Liker-knappen


Gjest
 Share

Recommended Posts

22 minutter siden, Emilie skrev:

Hvis man ikke liker "liker"-knappen så er det bare å la være å bruke den. Jeg synes det er fint med den knappen. Det er mange som leser, men skriver lite her inne. Uten knappen vil disse bli helt usynlige. For det er ikke sånn at folk blir kjempeaktive bare fordi man fjerner et verktøy. 

Jeg er fullstendig uenig i at verden går bakover selv om man har en slik knapp. Hva er det for en ting å si? Hvis folk har noe å bidra med, som de har lyst til å bidra med, så gjør de da det, knapp eller ikke. 

Så det bør være en knapp der som folk som kun ønsker å lese på forumet her, kan trykke på? Man velger og kun lese og det er ingenting feil med det, men så kan man velge å svare også da det er et forum. Det er ingenting feil med og kun lese altså, og så gå videre. Jeg føler at motstanden til å skrive et par setninger føles som å løpe et maraton for enkelte - hvor hardt er det egentlig om man faktisk har en meningsytring? Om det ikke er viktig nok for deg så er det jo bare å la være, da det ikke er noen tvang. Det burde snart kalles "Det er ikke viktig nok-knappen" når jeg leser svarene her. 

Slike valgalternativer fører til at verden går bakover, fordi det viser aksept til at det å bry seg ikke er viktig nok. Det er ikke vanskelig å se at mange i dagens samfunn blir "smittet" av dette gjennom sosiale medier og liknende hvor slikt bare er standarden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mens jeg liker liker-knappen. Hvis noen skriver noe morsomt, trykker jeg liker i stedet for å sitere og skrive "haha". Hvis noen skriver noe koselig, trykker jeg liker i stedet for å skrive "å, så hyg

Jeg blir sprø jeg av fora uten like-funksjon hvor du har 5 sider med "Enig!", or påfølgende masse-sitering fra originalposteren som responderer med takk/smiley/etc til alle som responderte til vedkomm

Hvis man ikke liker "liker"-knappen så er det bare å la være å bruke den. Jeg synes det er fint med den knappen. Det er mange som leser, men skriver lite her inne. Uten knappen vil disse bli helt usyn

3 minutter siden, Freerider skrev:

Så det bør være en knapp der som folk som kun ønsker å lese på forumet her, kan trykke på? Man velger og kun lese og det er ingenting feil med det, men så kan man velge å svare også da det er et forum. Det er ingenting feil med og kun lese altså, og så gå videre. Jeg føler at motstanden til å skrive et par setninger føles som å løpe et maraton for enkelte - hvor hardt er det egentlig om man faktisk har en meningsytring? Om det ikke er viktig nok for deg så er det jo bare å la være, da det ikke er noen tvang. Det burde snart kalles "Det er ikke viktig nok-knappen" når jeg leser svarene her. 

Slike valgalternativer fører til at verden går bakover, fordi det viser aksept til at det å bry seg ikke er viktig nok. Det er ikke vanskelig å se at mange i dagens samfunn blir "smittet" av dette gjennom sosiale medier og liknende hvor slikt bare er standarden. 

Så verden går bakover fordi man velger å like noe? Hvis man ikke har noe å tilføye, men allikevel vil vise at man er til stede og får ting med seg, så er en slik knapp fin, ja. Som sagt, å like noe er en form for kommunikasjon det også. Det viser faktisk at folk har interesse for hva andre skriver og deler, selv om man ikke har så mye å bidra med i forhold til det. For mange av oss betyr det noe å bli "sett" slik, selv om det åpenbart er et stort irritasjonsmoment for deg. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man like et innlegg? Hva om inlegget er helt på finnmarksvidda? Hva hadde du følt om du deltok i en diskusjon om f.eks hundedressur og det var på et forum hvor 25 stk likte et innlegg som skreiv at anti-bjeffehalsbånd er bevist effektive, bra, og man må absolutt huske at man skal være den dominante i rollen mellom hund og menneske. Hva hadde du fått ut av det, annet enn at du egentlig ville følt en grunnløs frustrasjon over menneskeheten? Hadde ikke du mistet litt troa på majoriteten da? Hva om folk heller kunne holdt kjeft og latt et "godt innlegg" stå på egne bein? Hvorfor må et innlegg i en debatt absolutt ha et like/en enig? Man MÅ ikke kommentere "ENIG!!". Man kan la innlegget stå for seg selv? Hvis man har noe mer å komme med, så kan man jo heller delta i debatten med noe nytt/bygge opp om det som allerede er der. Eller grunngi hvorfor man er enig.

Som motdebattant gir det INGEN ting at en haug med folk bare trøkker like på et innlegg.

Om 25 stk liker et innlegg om bruk av anti-bjeffehalsbånd, eller om 25 stk skriver "enig" med deg" under et innlegg om bruk av anti-bjeffehalsbånd, spiller ingen trille for meg... Jeg blir ikke noe mer eller mindre frustrert av det.
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Freerider skrev:

Progresjon og utvikling i samfunnet er positivt og viktig i mine øyne, men tydelig er det noe ubehagelig eller ukjent for deg. Vi får heller være enig om å være uenig.

Stemmer det, progresjon og utvikling er jeg selvsagt i mot :wink:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, tonjek skrev:


Om 25 stk liker et innlegg om bruk av anti-bjeffehalsbånd, eller om 25 stk skriver "enig" med deg" under et innlegg om bruk av anti-bjeffehalsbånd, spiller ingen trille for meg... Jeg blir ikke noe mer eller mindre frustrert av det.

Her har vi et strålende eksempel på hvordan jeg opplever liker-knappen som idiotisk...

5 stk har trykket liker på dette innlegget, som består av en stråmann og et svært populistisk utsagn om likerknappen. Hvorfor har disse folkene liket dette? Har de ikke lest diskusjonen? Tror de også at jeg har sagt ting jeg ikke har sagt? Hva er det de egentlig mener? Ikke vet jeg.

Del 1: Jeg blir quotet i et innlegg som er skrevet som om at jeg har argumentert for å heller skulle skrive "enig" 25 ganger under et innlegg, enn å trykke liker. Dette er ikke tilfelle, jeg argumenterte for å holde kjeft i stedet for å hverken skrive enig, eller like.

Del 2: Innlegget fremmer den gjengse holdning på sonen om at likerknappen er så fin og flott - og bruker et stråmannargument (hvis vi ikke har likerknappen vil vi oversvømmes av teite "enig" innlegg) som motsats. Igjen føler jeg vi er tilbake på Trump-retorikk. Hvorfor kan ikke liker-knappen fjernes helt uten at det skal ha sånne voldsomme konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi et strålende eksempel på hvordan jeg opplever liker-knappen som idiotisk...
5 stk har trykket liker på dette innlegget, som består av en stråmann og et svært populistisk utsagn om likerknappen. Hvorfor har disse folkene liket dette? Har de ikke lest diskusjonen? Tror de også at jeg har sagt ting jeg ikke har sagt? Hva er det de egentlig mener? Ikke vet jeg.
Del 1: Jeg blir quotet i et innlegg som er skrevet som om at jeg har argumentert for å heller skulle skrive "enig" 25 ganger under et innlegg, enn å trykke liker. Dette er ikke tilfelle, jeg argumenterte for å holde kjeft i stedet for å hverken skrive enig, eller like.
Del 2: Innlegget fremmer den gjengse holdning på sonen om at likerknappen er så fin og flott - og bruker et stråmannargument (hvis vi ikke har likerknappen vil vi oversvømmes av teite "enig" innlegg) som motsats. Igjen føler jeg vi er tilbake på Trump-retorikk. Hvorfor kan ikke liker-knappen fjernes helt uten at det skal ha sånne voldsomme konsekvenser?

Beklager, så nå at du skrev at man heller burde holde kjeft, og at også "enig"-innlegg er overflødig. Jeg er uenig med deg der. Jeg syntes det er nyttig å se hvem som er enige med hvem i diskusjoner. Og har man ingen liker-knapp, ender vi opp med "enig"-innlegg i stedet. Og selv om jeg syntes det er mer nyttig enn at alle som er enige i noe som allerede er skrevet, skal holde kjeft, syntes jeg det er mer rotete enn antallet liker-trykk i bunnen av et innlegg. Skal man ikke få vise hva man mener, uten å måtte skrive innlegg om det selv? Er det da bedre at flere skriver det samme om igjen, eller bør man sitte passiv på sidelinjen til man evt har noe annet å komme med?

Det er veldig mange som syntes liker-knappen er ganske nyttig. Hvis man ikke liker den, er det vel ikke stort verre enn å ikke bruke den selv? At det står noen antall liker-klikk i bunnen av et innlegg (om det så er et hvor jeg ikke er enig) plager ikke meg nevneverdig, ihvertfall.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en regel på sonen før likerknappen kom, som sa at innlegg skulle inneholde mer enn "enig" osv. 

Synes vel egentlig det legges altfor mye mening i en liten knapp. Må vel innrømme at mine liker ikke alltid er spesielt gjennomtenkte, og jeg kan like innlegg på begge sider av en diskusjon fordi jeg syns innlegget er godt skrevet med gode argumenter. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker liker-knappen jeg og. Har før tida begrenset mulighet til å delta på forumet av ulike årsaker, men går jo inn og leser iblant, og da er det hyggelig å kunne delta litt allikevel siden jeg ikke har mulighet til å skrive lange utgreiinger for tida. Jeg merker jeg nok legger mindre i den knappen enn det som beskrives her da. Betyr stort sett enig, så bra, så hyggelig eller morsomt. Ikke verre enn det :) 

og jeg sjekker faktisk hvem som liker mine innlegg, syns det er trivelig jeg :icon_redface: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
11 timer siden, tonjek skrev:


Jeg syntes det er nyttig å se hvem som er enige med hvem i diskusjoner. 

Og der har du vel mer enn halve svaret på hvorfor liker hører hjemme på Facebook og i "AN" og ikke på et konstruktivt debattforum hvor utgangspunktet er at ingen kjenner hverandre og gjemmer seg bak nick.

Kjernen til det hele imho, sonens identitetsproblem om de skal være en sosial arena for som i AN eller et seriøst hundeforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tonjek skrev:

Skal man ikke få vise hva man mener, uten å måtte skrive innlegg om det selv? Er det da bedre at flere skriver det samme om igjen, eller bør man sitte passiv på sidelinjen til man evt har noe annet å komme med?

What? Er dette virkelig et problem? Seriøst? :P Er dette en ting? At alle skal få vise hva man mener uten å måtte skrive et innlegg om det? Er dette litt som velferdsstaten, alle skal få? 

Nå kjente jeg at jeg plutselig sitter på en annen planet, potensielt i et annet univers, enn resten av gjengen her (særlig siden så mange har trykket like på dette, jeg vet framdeles ikke hvorfor eller hva de egentlig mener - men jeg må bare gå ut fra at de mener nøyaktig det samme og derfor også er i et annet univers).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man skal irritere seg over... :icon_confused:

Jeg leser hva dere skriver, men jeg forstår ikke hvorfor det er noe å irritere seg over. Altså, det er faktisk så enkelt at man bare lar være å bruke den om man ikke liker den. Så kan de som syens den er grei å bruke, trykke i vei. 

Jeg trenger ikke full utdypelse av mine innlegg om du ikke føler for det, men føler du for å like det så er det helt greit liksom. Må ikke poste noe alltid. Det er ikke alltid man ønsker å gjenta det som har blitt sagt over, eller føler for å poste selv om man leser tråden/innlegget. Men om noen har nevnt noe man likte, så hvorfor ikke...

Og liker jeg et innlegg, ja så betyr det at jeg liker det som ble skrevet da. Synes det var koselig å lese om turen din, eller er enig i meningene dine, men kanskje ikke har behov for å poste: "Enig med Tante Brun!" 
Eller utdype i det vide og brede. Noen ganger gjør man det, og da gjør man det etter at man har likt et innlegg også. Det er jo ikke sånn at har man likt et innlegg så gidder man ikke poste fordi man har likt.

Før denne knappen kom så postet jeg ikke mer enn jeg gjør nå etter at den kom. Og blir den borte så gidder jeg ikke å skrive mer av den grunn. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Alt man skal irritere seg over... :icon_confused:

Jeg leser hva dere skriver, men jeg forstår ikke hvorfor det er noe å irritere seg over.

Jo takk, og vice versa. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være til irritasjon å ikke kunne trykke like :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Jo takk, og vice versa. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være til irritasjon å ikke kunne trykke like :) 

Det er det ikke heller, for min del ihvertfall. Men når det nå er en knapp her som så mange bruker, hvorfor henge seg opp i det liksom. Meg ikke forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Jo takk, og vice versa. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være til irritasjon å ikke kunne trykke like :) 

Det er vel ingen som irriterer seg over de som ikke trykker liker :icon_confused:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Det er vel ingen som irriterer seg over de som ikke trykker liker :icon_confused:

Hvor står det? Igjen blir jeg quotet, og anklaget for noe som ikke står i forhold til det som er skrevet (og nok en gang har noen liket det, hva er det vedkommende mener? Har ikke de heller lest innlegget? Selv om de svarer mye bedre og virker som de har lest innlegget rett ovenfor. Alt er egentlig bare mer forvirrende av denne liken).

5 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Det er det ikke heller, for min del ihvertfall. Men når det nå er en knapp her som så mange bruker, hvorfor henge seg opp i det liksom. Meg ikke forstå.

Nei, det er det jeg heller ikke forstår. Hvorfor henge seg opp i at liker-knappen er så viktig. Hvis det ikke er noe å henge seg opp i, eller bli irritert over, hvorfor skal den vedstå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Nei, det er det jeg heller ikke forstår. Hvorfor henge seg opp i at liker-knappen er så viktig. Hvis det ikke er noe å henge seg opp i, eller bli irritert over, hvorfor skal den vedstå? :)

Mulig jeg har misforstått, jeg trodde det var de som ikke liker liker-knappen som begynte å irritere seg over liker-knappen, og så får de svar fra de som liker liker-knappen om at what's the fuss? 
Og nå blir det vridd til at vi som liker liker-knappen irriterer oss over dere som ikke liker den og dermed kan den fjernes som et poeng når vi ikke skjønner hvorfor det er noe å irritere seg over?

Jeg forstår fortsatt ikke problemet med at den er der.

Ja også var jeg enig med Stine i at " Det er vel ingen som irriterer seg over de som ikke trykker liker "
Men jeg gadd ikke å gjenta det hun skrev, og tydeligvis så har jeg også misforstått siden jeg likte det hun skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvor står det? Igjen blir jeg quotet, og anklaget for noe som ikke står i forhold til det som er skrevet (og nok en gang har noen liket det, hva er det vedkommende mener? Har ikke de heller lest innlegget? Selv om de svarer mye bedre og virker som de har lest innlegget rett ovenfor. Alt er egentlig bare mer forvirrende av denne liken).

Nei, det er det jeg heller ikke forstår. Hvorfor henge seg opp i at liker-knappen er så viktig. Hvis det ikke er noe å henge seg opp i, eller bli irritert over, hvorfor skal den vedstå? :)

Da misforstod jeg inlegget ditt og skjønner ikke helt hva du mener.

Jeg synes likerknappen er ok, jeg likte akkurat et innlegg som quotet meg, men jeg hadde ikke noe å tilføre det innlegget så da likte jeg det istede for å vise at jeg har lest og sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står "Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være til irritasjon å ikke kunne trykke like" - så betyr det nettopp det. Er usikker på hvordan dette kan misforstås.

 

"Jeg skjønner ikke" => Jeg har problemer med å forstå

"hvorfor det skulle være til irritasjon" => hvorfor en konkret situasjon er plagsom

"å ikke kunne trykke like" => denne konkrete situasjonen er "å ikke kunne trykke like". Det vil si en situasjon hvor liker-knappen er borte, slik at man ikke kan trykke på den.

 

Det store argumentet er at det ville vært vanskelig å være uten liker-knappen. Det virker å være et behov for å ha den der, og hvis den ikke er der så ville folk lidd nød, blitt plaget og irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kan ikkje gjera alle te laks, sa torsken. Det vil alltid være elementer som noen liker, andre ikke liker, noen irriterer seg over, noen er glade for, og alle andre varianter. Er ikke det kjekt da? Må det være uniformt? Det er minst like påtrengende å presse gjennom fjerning av en funksjon, som å tvinge noen til å bruke den. Slik det er nå kan de som ønsker det bruke den, og de som ikke liker den kan overse den. Problem solved :) 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må en knapp som så mange liker å bruke helst sett fjernet fordi det er flere som ikke bruker den og ikke liker den? Hvorfor kan den ikke være der som et alternativ til de som ønsker å bruke den? Det er DET jeg ikke forstår problemet med.

Fjern nå for all den knappen om flertallet ønsker det, jeg irriterer meg ikke over om den ikke er der heller jeg. Men jeg forstår ikke de som irriterer seg over at den er der. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Ein kan ikkje gjera alle te laks, sa torsken. Det vil alltid være elementer som noen liker, andre ikke liker, noen irriterer seg over, noen er glade for, og alle andre varianter. Er ikke det kjekt da? Må det være uniformt? Det er minst like påtrengende å presse gjennom fjerning av en funksjon, som å tvinge noen til å bruke den. Slik det er nå kan de som ønsker det bruke den, og de som ikke liker den kan overse den. Problem solved :) 

Enkelt og greit :)

Edit: Ojda, dobbeltpost. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Stine skrev:

Og jeg skjønner ikke hvorfor det er irriterendes at noen trykker liker.

Det står beskrevet ovenfor her, flere ganger - med spørsmål og funderinger som ingen har svart på.

(Igjen trykkes det like på et innlegg som aller mest er populistisk, framfor å delta ordentlig i diskusjonen. I rest my case...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har du vel mer enn halve svaret på hvorfor liker hører hjemme på Facebook og i "AN" og ikke på et konstruktivt debattforum hvor utgangspunktet er at ingen kjenner hverandre og gjemmer seg bak nick.
Kjernen til det hele imho, sonens identitetsproblem om de skal være en sosial arena for som i AN eller et seriøst hundeforum.

Er da mange her som kjenner hverandre? Enten utenfor internett, eller via nick etter utallige poster?


What? Er dette virkelig et problem? Seriøst? [emoji14] Er dette en ting? At alle skal få vise hva man mener uten å måtte skrive et innlegg om det? Er dette litt som velferdsstaten, alle skal få? 
Nå kjente jeg at jeg plutselig sitter på en annen planet, potensielt i et annet univers, enn resten av gjengen her (særlig siden så mange har trykket like på dette, jeg vet framdeles ikke hvorfor eller hva de egentlig mener - men jeg må bare gå ut fra at de mener nøyaktig det samme og derfor også er i et annet univers).

Ikke umulig at vi er i forskjellige univers, nei, når du tydeligvis har så store problemer med en ganske uskyldig knapp som mange syntes er fin, og benytter seg av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...