Gå til innhold
Hundesonen.no

Finne drømmehuset - flyers


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger litt input på hva som er lurt å få med på lapper som jeg planlegger å legge i postkassene til aktuelle hus i et område hvor vi kan tenke oss å bo. Planen er å sjekke ut litt på forhånd så vi har oversikt over store hus med store eiendommer og evt. der det bor eldre mennesker som kanskje kan tenke seg å selge for å kjøpe noe som krever mindre vedlikehold. Vi er villige til å betale godt over taksten for den rette eiendommen. Hvor frekt er dette? Vi kunne selvsagt gått og ringt på, men det føles ihvertfall frekt! :icon_redface:

Noen tanker om hva vi bør ta med og utforming? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om denne måten å kjøpe hus på i alle fall :lol: Og ja, min første tanke er at det er litt frekt, eller i hvertfall veldig utradisjonellt. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg selv hadde reagert om jeg hadde eid et hus og en dag fant en lapp i postkassa med beskjed om at noen ønsket å kjøpe det. :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha .. ser poenget ditt, men jeg hadde blitt utrolig glad en sånn lapp, for vi er jo på utkikk og lurer veldig på om vi kommer til å få solgt vårt eget hus. Jeg tenkte igrunnen ikke så skrive "Vi vil kjøpe huset DITT", men mer noe i gata "vurderer du å selge" og fordeler med å selge privat uten megler. Meglerne sender jo ut sånne lapper stadig vekk, og ingen tar seg vel nær av de lappene? :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige sjef gikk og banka på døra på det huset han var interessert i, og fikk jaggu kjøpe det. Riktignok etter noen år, men likevel.

Metoden er skrekkfrekk, og mer utbredt i for eksempel USA. Om de ikke liker det, kan de kaste flyeren. At det høyst sannsynlig går med en del trær på noe som antakelig ikke fører fram overhodet, er sannsynligvis noe dere kan leve med dersom det faktisk fører til kjøp. ;) 

Når det gjelder innhold og utforming har jeg ikke så mange innspill, bortsett fra at det fort kan bli i overkant tabloid, nærmest uansett. "Vil du selge? Ikke det? JOODAA! Vi betaler MYE mer enn huset er verdt!" :D:lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok syntes det var dritfrekt. Jeg synes det er noe helt annet å få noe fra en megler - det er jo liksom bare reklame... å få en "lapp" fra et vilt fremmed menneske sånn helt privat ville jeg nok følt som en liten invasjon av privatlivets fred eller noe. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.. jeg liker noen svar bedre enn andre :teehe:

Hm.. det største "problemet" her er at vi bor på et lite sted hvor vi gjerne fortsette å bo etter etter dette desperate stuntet. Hvis det tas veldig ille opp så kan det jo ende med at vi må flytte til et annet sted uansett :huh: Det er få hus til salgs her, og 50%(++?) av eneboligene selges før visning og ofte 10-15% over prisantydning, og etter to år på leting begynner jeg å bli passe desperat.

Et alternativ er å henge opp lapper på de lokale legekontorene :lol:... (for kjøp&salggruppa på FB har ihvertfall ikke gitt resultater.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Helianthus skrev:

Takk for innspill.. jeg liker noen svar bedre enn andre :teehe:

Hm.. det største "problemet" her er at vi bor på et lite sted hvor vi gjerne fortsette å bo etter etter dette desperate stuntet. Hvis det tas veldig ille opp så kan det jo ende med at vi må flytte til et annet sted uansett :huh: Det er få hus til salgs her, og 50%(++?) av eneboligene selges før visning og ofte 10-15% over prisantydning, og etter to år på leting begynner jeg å bli passe desperat.

Et alternativ er å henge opp lapper på de lokale legekontorene :lol:... (for kjøp&salggruppa på FB har ihvertfall ikke gitt resultater.)

Kjør på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er frekt. Hvordan kan de ellers få vite at du er interessert i boligen deres? For meg hadde det vært perfekt å få en lapp i postkassen om at noen vil kjøpe leiligheten min til en bra pris :) Du betaler jo for huset. Det er jo fult mulig at det er noen som har tenkt til å selge, da slipper de alt styr med megler og styling og alt styret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i gang. Om noen hadde dumpet en slik lapp i postkassa mi, hadde jeg faktisk blitt litt glad. Jeg har overhodet ikke tenkt å selge, men å vite at det er folk som kunne tenkte seg å kjøpe huset mitt, syns jeg er fint. Da vil det forhåpentligvis være salgbart i fremtiden òg:)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Helianthus skrev:

Haha .. ser poenget ditt, men jeg hadde blitt utrolig glad en sånn lapp, for vi er jo på utkikk og lurer veldig på om vi kommer til å få solgt vårt eget hus. Jeg tenkte igrunnen ikke så skrive "Vi vil kjøpe huset DITT", men mer noe i gata "vurderer du å selge" og fordeler med å selge privat uten megler. Meglerne sender jo ut sånne lapper stadig vekk, og ingen tar seg vel nær av de lappene? :P .

Likte formuleringen med "vurderer du å selge" :) Kan kanskje skrive litt kort om dere og hvorfor dere vil kjøpe huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er kjempefrekt, men uvanlig? Japp! :) Jeg hadde nok svart også, at nei, dette huset vil du ikke kjøpe, med mindre du tenker å rive. :lol: Tomta derimot er mer en grei nok dog. 
Hadde en slik lapp havne i leiligheten vår og leietakerne hadde videreformidlet det, så er det nok en viss sannsynlighet for at vi hadde solgt ja. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Om du sikter deg inn på alle eldre i området vil jeg si det er skikkelig frekt. Enten får man legge det i alle postkasser, eller gå direkte og snakke med de få som har en tomt du syns er flott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snusmumrikk skrev:

Om du sikter deg inn på alle eldre i området vil jeg si det er skikkelig frekt. Enten får man legge det i alle postkasser, eller gå direkte og snakke med de få som har en tomt du syns er flott. 

OMG .. synes jeg ser meg der jeg tråler kartet for fine tomter og sammenligner eierne med fødselsår, og forkaster alle som er født etter 1950 :lol: Nei, det var ikke helt sånn jeg hadde planlagt det. Men jeg kommer nok ikke til å legge lapper i alle postkasser, bare i de som tilhører hus/eiendommer som er aktuelle. Noe annet er jo bare å kaste bort blekk og papir :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Helianthus skrev:

OMG .. synes jeg ser meg der jeg tråler kartet for fine tomter og sammenligner eierne med fødselsår, og forkaster alle som er født etter 1950 :lol: Nei, det var ikke helt sånn jeg hadde planlagt det. Men jeg kommer nok ikke til å legge lapper i alle postkasser, bare i de som tilhører hus/eiendommer som er aktuelle. Noe annet er jo bare å kaste bort blekk og papir :)

Det er jo i alle fall ingen vits å legge lapper i postkassene til hus du ikke vil ha. XD Dumt å gi eierne falske forhåpninger!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/30/2016 at 0:20 AM, Kenzo skrev:

Jeg hadde nok følt meg litt beglodd av en sånn lapp og kasta det rett i papirsøpla :P hadde nok heller satsa på å henge opp lapp på f. Eks nærbutikken eller noe.

Åååh du, det er nok prøvd. Laminerte ark med avrivningslapper på 5 forskjellige steder i bygda, i tillegg til at mange vet at vi er på utkikk og forteller meg om alle husene på finn :lol: Legesentrene og kommunehuset burde vært forsøkt da, men har ikke sett noen oppslagstavler der.. annet enn for interne brosjyrer.

På 9/29/2016 at 10:55 PM, Tuvane skrev:

Det er jo i alle fall ingen vits å legge lapper i postkassene til hus du ikke vil ha. XD Dumt å gi eierne falske forhåpninger!

Godt poeng! Faktisk så er jeg på vei til å revurdere hele postkasseprosjektet nettopp fordi det kan skape en forventning om at vi skal kjøpe huset deres og vi kanskje ikke liker det innvendig når det kommer til stykket. Vi må iallfall være veldig kresne når/om vi putter lapper i postkassene. Det ideelle hadde vært om man kunne engasjere meglere som representer og leter for kjøper. Det var litt av en forretningsidé :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helianthus skrev:

Godt poeng! Faktisk så er jeg på vei til å revurdere hele postkasseprosjektet nettopp fordi det kan skape en forventning om at vi skal kjøpe huset deres og vi kanskje ikke liker det innvendig når det kommer til stykket. Vi må iallfall være veldig kresne når/om vi putter lapper i postkassene. Det ideelle hadde vært om man kunne engasjere meglere som representer og leter for kjøper. Det var litt av en forretningsidé :D

Har du sjekket med meglere om det er mulig at de kan hjelpe dere? 

Jeg synes det å legge lapp i postkassen er helt ok jeg da:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet av noen som solgte huset sitt etter at det var noen som kom å ringte på døren å sa de ville kjøpet huset. Nå hadde de som solgte vært mindre klok hvis de ikke solgte da prisen de fikk var helt vanvittig og de hadde ikke fått det samme hadde de solgt det på vanlig måte. Men ja, er jo bare å prøve :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...