Gå til innhold
Hundesonen.no

nettbrett på fly


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal i vinter ut på langtur og må fly i mange timer i ett. :| Vil gjerne forberede meg godt med tanke på tidsfordriv. Jeg tenkte å få meg et nettbrett. Hvordan er det å bruke nettbrett på fly? Er det god nok wifi til å ha et fullgodt bruk av pad? ( i dette tilfellet blir det norwegian)  Er det lurt å ta med ekstra batteri? Er ikke noe kjent med nettbrett så vet ikke hvor bra de holder på strøm når man ser filmer. Når jeg har sett på nettbutikker etter brett, står det ofte 8 timers batteritid på dem, men vet ikke hvor reelt det er.

Er det kun den samsung note 7 ? som er ulovlig på fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hos Lufthansa, Austrian, Swiss, Emirates, Air Canada og SAS at de har nok stuff på underholdningsanlegget? Nå har jeg reist en god del, jeg har aldri med meg nettbrett. Gav det bort, jeg :P

Hos Lufthansa, SAS og Air Canada er det USB-laddeport i alle setene i økonomi. Jeg tror Austrian og Swiss også har det, men jeg har aldri reist med de i økonomi. Dermed trenger du ikke ta med batteri. Det er internett hos SAS og Lufthansa slik at du kan sjekke internettsider, men man kan ikke streame film. Det er uansett filmer nok på IFE'en til å underholde, synes jeg. Jeg ser alltid 1-2 filmer på IFE'en, og evt noen episoder av TV-serier. Det er alltid noen helt nye filmer og/eller tv-serier. Dokumentarer. Ellers har jeg på moving map hele tiden, mens jeg hører på musikk på telefonen min, ser ut vinduet, slapper av/sover, eller leser en bok.

Det eneste med nettbrett må være å ha spill, type kabal eller noe som har mye offline-materiale - eller for å lese bøker :) Men det er bare mine reisevaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, maysofie skrev:

Bare vær klar over at man ikke kan se film på Norwegians (eller NSBs) Wi-Fi :)

er det fordi det er for liten hastighet til det?  Kan jeg bare glemme HBO og netflix?  :icon_cry:

Når jeg har flydd med dem har de hatt reklame for tv man kan se, og leiefilm. Men det blir kanskje noe annet enn streaming..

 

Takk for råd! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel se om det er mulgheter for nedlastning av filmer og sånt på forhånd da. Kjedelig. trodde det gikk an å se på fly. Men hvis vanlig internett surfing går, hjelper det på :) 

Var kun norwegian som hadde rute dit jeg skal, så var ikke så mye valgfrihet der :P 

 

bra jeg fant ut av dette nå da, i god tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Djervekvinnen skrev:

er det fordi det er for liten hastighet til det?  Kan jeg bare glemme HBO og netflix?  :icon_cry:

Når jeg har flydd med dem har de hatt reklame for tv man kan se, og leiefilm. Men det blir kanskje noe annet enn streaming..

 

Takk for råd! :) 

HBO og Netflix er ikke mulig, nei. Ja, de har leiefilm/TV, men vet ikke om det koster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay og Storytel (bøker og lydbøker) har offline mode.

Kommer aldri til å gå tilbake til laptop etter at jeg begynte å bruke iPad, en helt ny verden spør du meg (men er nødt til å ha en laptop/stasjonær i tillegg til enkelte ting, da). Da ipaden min var ny holdt strømmen hele dagen med flittig bruk, det gjør den derimot ikke nå lenger etter noen år, kjekt med sånn superlang ledning da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung Galaxy Note 7 er en mobiltelefon forøvrig :) Angående nettbrett så er min personlig erfaring at det blir en sak som bare ligger der. Jeg har en svært god stasjonær pc med en veldig god 30" skjerm for fotobruk, så nettbrett for min del ble unyttig. Jeg prøvde å skrive litt på det, og jeg hadde nyeste 12.2" Samsung nettbrett, men det var ikke kjapt nok for mine trykk, i tillegg til respons som svekkes litt etter litt avhengig av fettmerker. Personlig har jeg jo smart-telefon som så mange andre og den har jo de samme mulighetene, og i tillegg bruker jeg mobilen svært lite. Den er en telefon og mail-avleser rett og slett, med mulighet for en og annen nettside. Apper og sosiale medier og slike ting er uinteressant for min del, så min stasjonære pc blir min hovedtilknytning til internett. Brukes generelt til foto.

Jeg ville heller kjøpt meg en bærbar pc, for da går det faktisk ann å skrive litt også, og generelt bruksområde øker. Trenger ikke koste allverden heller: https://www.komplett.no/product/892311/pc-nettbrett/pc-baerbar/alle-pc-er/lenovo-ideapad-110-156-hd#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Freerider skrev:

Samsung Galaxy Note 7 er en mobiltelefon forøvrig :) Angående nettbrett så er min personlig erfaring at det blir en sak som bare ligger der. Jeg har en svært god stasjonær pc med en veldig god 30" skjerm for fotobruk, så nettbrett for min del ble unyttig. Jeg prøvde å skrive litt på det, og jeg hadde nyeste 12.2" Samsung nettbrett, men det var ikke kjapt nok for mine trykk, i tillegg til respons som svekkes litt etter litt avhengig av fettmerker. Personlig har jeg jo smart-telefon som så mange andre og den har jo de samme mulighetene, og i tillegg bruker jeg mobilen svært lite. Den er en telefon og mail-avleser rett og slett, med mulighet for en og annen nettside. Apper og sosiale medier og slike ting er uinteressant for min del, så min stasjonære pc blir min hovedtilknytning til internett. Brukes generelt til foto.

Jeg ville heller kjøpt meg en bærbar pc, for da går det faktisk ann å skrive litt også, og generelt bruksområde øker. 

Vet ikke helt hva flyvertinnene sier når man drar med seg en stasjonær pc på et fly. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

På langdistanseflyvninger har de aller fleste tilbud om flere filmer og serier enn man rekker å se, er min erfaring. Det kommer såklart litt an på hvor kresen du er og hva du har sett før, men det pleier å være noe for de fleste.

Ville ikke ha satset på dette på lang reise :) Nå flyr jeg ca aldri, så kan ha hatt maks uflaks, men på to turer jeg har flydd langt fungerte det ikke i det hele tatt å få sett på noe pga div feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Yellow skrev:

Ville ikke ha satset på dette på lang reise :) Nå flyr jeg ca aldri, så kan ha hatt maks uflaks, men på to turer jeg har flydd langt fungerte det ikke i det hele tatt å få sett på noe pga div feil.

Feil skjer, såklart. Men hvor lenge siden er dette? For jeg har merket en stor forskjell på de to siste årene (flydd til USA og India, via Quatar) bare i forhold til et par-tre år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Må vel se om det er mulgheter for nedlastning av filmer og sånt på forhånd da. Kjedelig. trodde det gikk an å se på fly. Men hvis vanlig internett surfing går, hjelper det på :) 

Var kun norwegian som hadde rute dit jeg skal, så var ikke så mye valgfrihet der :P 

 

bra jeg fant ut av dette nå da, i god tid :D

Er det LANGT eller "langt" du skal? Hvor skal du? Norwegian flyr ikke langt hvor ingen andre har rute, så nå ble jeg litt usikker på om du mener at du skal fly med long haul fly, eller short haul fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det LANGT eller "langt" du skal? Hvor skal du? Norwegian flyr ikke langt hvor ingen andre har rute, så nå ble jeg litt usikker på om du mener at du skal fly med long haul fly, eller short haul fly?

Norwegian har vel direkterute en del steder man ellers må bytte i Europa ihvertfall. De flyr vel direkte til San Francisco blant annet, og et eller annet sted i Karibien, om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, simira skrev:

Norwegian har vel direkterute en del steder man ellers må bytte i Europa ihvertfall. De flyr vel direkte til San Francisco blant annet, og et eller annet sted i Karibien, om jeg ikke husker feil?

Det er jo ikke direkterute det står, men at Norwegian har rute til. Norwegian har en sesongbasert rute med det voldsomme antallet av EN flight i uka til en dansk gammel koloni i karibien (St.Croix) og San Juan i Puerto Rico - men her flyr både Condor, Air Europa, Iberia, United, Air canada, Delta, etc etc etc... 

Forøvrig flyr Norwegian direkte til Oakland (San Fran ghettoen) 2 gang i uka til og med 29 Oktober i år, deretter finner du ikke noe Oslo-Oakland før i Mai 2017. Så det er nok ikke den ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Er det LANGT eller "langt" du skal? Hvor skal du? Norwegian flyr ikke langt hvor ingen andre har rute, så nå ble jeg litt usikker på om du mener at du skal fly med long haul fly, eller short haul fly?

Det er direkterute fra bodø til kanariøyene, så der er det norwegian som har med reiseselskapet vi skal med. Ellers er det thomas cook (ikke hørt om før :P) som er med det andre selskap.  Reisen er bare på 6,40 timer men det er langt i mine øyne, som kun har erfaring med 1-2 times turer :P 

Ellers tusen takk for tilbakemeldinger. Er glad jeg spurte om det, så kan jeg tenke på dette før reisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5t på fly går fort, nette til norwegian er ikke noe å skryte av avis og epost nett. Hilsen ho som fly første gang I januar 15 nær 30 år gammel å livredd for å fly. Men etter første turn var jeg hekta. ☺ selve flyturen i lufta er ca 5,5 der det er muli å bruke noe å se på, under avgang og landing er det ikke tillatt med noe elektronisk. Thomas Cook er et bilig charter fly selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...