Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen tisser ikke på tur


MichelleT93
 Share

Recommended Posts

Hei! Min snart 4 mnd gamle valp tisser eller bæsjer ikke på tur. Uansett hvor lenge vi er borte, holder han seg til han kommer hjem og tisser i hagen. Dette er et problem fordi vi i neste uke skal kjøre nordover (100 mil), og er avhengig av at han klarer å tisse når vi stopper :P Noe vi kan gjøre for å bedre dette? Eller vil det komme av seg selv etter noen timer på kjøretur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under reisen stopp med gjeve mellomrom og ta valpen ut så den får tilbud om å tisse. Hold dere i nærheten av bilen. TIlby gjerne lignende underlag av hva han er vandt til å gjøre fra seg på hjemme.  Det kan skje at det blir ulykke i bilen så ta med til tørking 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det blir noe problem, det er godt mulig den vil gjøre fra seg i nærheten av bilen (det blir jo da på en måte det samme som hagen, nært det som er kjent og trygt). Selv om dere stopper på nye plasser så er det ikke nødvendigvis det samme som å begynne å gå å hele tiden komme lenger bort fra det man kjenner :) En gang var jo ikke hagen deres kjent heller, men valpen gjør jo fra seg der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Malamuten skrev:

Det er ikke sikkert det blir noe problem, det er godt mulig den vil gjøre fra seg i nærheten av bilen (det blir jo da på en måte det samme som hagen, nært det som er kjent og trygt). Selv om dere stopper på nye plasser så er det ikke nødvendigvis det samme som å begynne å gå å hele tiden komme lenger bort fra det man kjenner :) En gang var jo ikke hagen deres kjent heller, men valpen gjør jo fra seg der :) 

Godt poeng :) Satser på at det går seg til. Han kan jo ikke holde det inne hele tiden uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du kan gjøre, annet enn å håpe at det går greit. På et tidspunkt MÅ jo valpen gå på do uansett, så dere får bare stoppe ofte i starten.

Jeg hadde forøvrig samme greia med schäferen da hun var valp. Gikk kun på do i hagen. Det gikk over av seg selv når hun ble eldre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var og slik, men lærte seg tilslutt å tisse andre steder når vi og var på ferie :lol: Han holdt seg en hel tur rundt Sognsvann, og tisset som en helt midt på et fotgjengerfelt i Oslo sentrum etterpå :teehe: Så mye at ei lita jente kommenterte det til mora si :lol: Etter 2 uker på ferie var det aldri noe problem igjen ihvertfall :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Begge hundene jeg har hatt som valp/unghunder har vært slik. Hannen min var borte på besøk i Oslo da han var veldig ung, og der var det så mange lukter av andre hunder at han ikke turte å tisse, så løsningen ble til slutt at han fikk tisse i snøen på verandaen.

Tispa mi var også sånn, det tok laaang tid før hun tissa på steder hvor det var mange andre som hadde tissa før henne.

Men, det har gått seg fint til med alderen på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...