Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp ute i bånd


MichelleT93
 Share

Recommended Posts

Hei! Etter å ha fått litt "klager" hos de vi leier hos, må vi finne på noe nytt med valpen vår :-) Han har tidligere fått gå fritt på eiendommen, og siden han er valp stikker han jo ikke av (enda :P). Han elsker å ligge på plenen å bare kikke rundt (polarhund, så han er ganske varm). Vi har derfor brukt å åpne ytterdøra og latt han få gjøre litt som han selv vil. Vi holder selvfølgelig øye med ham gjennom vinduet om vi er inne :-) De vi leier hos klager på bæsj og sånn rundt huset deres, og at de har tatt opp etter han mange ganger. Dette kan jeg ikke helt skjønne, da vi jevnlig går over eiendommen og tar opp etter ham. I tillegg tar vi ofte opp etter deres voksne hund som gjør fra seg rundt "vårt" hus, uten at vi har noe i mot det. Deres hund går også løs hele dagen og gjør som han selv vil. 

Men, for å unngå konflikter vil vi gjøre noe med dette, og da tenker jeg å binde ham fast i ei sporline på siden av huset vårt, på den siden lengst unna deres hus. Da vil han ikke være til sjenanse for noen, men han vil se veien og bilene som kommer opp der. I tillegg vil han nå bort til gjerdet der hestene går, uten å kunne smette inn under gjerdet. Er dette en ok løsning? Vi går selvfølgelig med ham og trener i løpet av dagen, men han blir så fort hyper inne og roer seg når han får komme ut, og jeg som student trenger litt ro på dagen hvis jeg er hjemme for å lese. Jeg har døra åpen og hører han hele tiden. Lina er så lang at han kan komme inn om han vil det, og da slipper jeg han inn. 

Høres dette greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres helt strålende ut! :) Å få ligge ute og se på verden er i alle fall det beste i verden, synes mine, også når de var valper. Det eneste jeg måtte følge mer med på da de var små, var surr og tull. Nå er motorikken på plass, og det er bare hun eldste kløna som kan finne på å surre seg fast litt, så det kan du jo ha litt i mente: Sjøl om det ikke kommer noe lyd fra han, så kan han ha surra seg godt fast. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...