Gå til innhold
Hundesonen.no

Galileo Galilei


Smartingen
 Share

Recommended Posts

Var på tide å opprette bruker her og både delta i diskusjoner og holde styr på treninger og mål og sånn. Blogging har jeg jo ikke tålmodighet til.

Galileo Galilei er en briard, født sent i mai i år. Han er morsom og gøyal, men også et monster i ny og ne. Et veldig søtt valpemonster vel å merke. Har hatt greyhound før, men ville ha noe jeg kunne arbeide litt mer med denne gangen. Får se om jeg angrer eller ikke. Planen er å ha det kjekt med trening i forskjellige hundesporter og ta det derfra.

Har ikke noe fancy kamera, ei heller en godt fungerende mobil, så her kommer bilder med varierende kvalitet :P 

DSC_38211.JPG

Galileo har også en "tante", en ungarsk mynde på rundt året. Ikke fred å få for noen av dem når de er sammen.

DSC_3978.JPG

Typiske bilder av Galileo... Uklart og fluffy.

DSC_4066.JPG

14349209_491234194380333_1974312034_n.jpg

Galileo kommer fort inn, gjerne med tennene først.

14348859_491234214380331_1221095173_n.jpg

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Var på tide å opprette bruker her og både delta i diskusjoner og holde styr på treninger og mål og sånn. Blogging har jeg jo ikke tålmodighet til. Galileo Galilei er en briard, født sent i mai i

Liten oppdatering på livet siden sist! Vi har vært på en liten ferie i Hardander Nærområdet vårt har fått vindmøller... Sommeren har vært litt for kort... Tante Y

Litt usikker på hva som skjer med bildene her, da de i første innelgget har forsvunnet... tips? Ellers har lille Galileo rundet 4 måneder. Stort sett grei kar, mistet alle tennene sine, men tror

Posted Images

  • 2 weeks later...
3 timer siden, Th3a skrev:

Skikkelig søt! :wub: Jeg har en hemmelig crush på briard-valper... :fear:

De er herlige :D

41 minutter siden, Ginaml skrev:

Så nydelig han er! :wub:

Takk :D

31 minutter siden, Polfarer skrev:

Nydelig! Briard står høyt på lista her som hund nr. 2 altså :aww:

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Takk! :D Gøy da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tutle skrev:

Velkommen hit! For en sjarmerende skapning :wub: Skal bli morsomt å følge dere videre :D (Skader ikke om du deler av "tanten" også i ny og ne :whistle: )

Takk! :D Ja, tanten kommer nok til å få en del plass her, jeg elsker jo å gå i fjellet og når lille Galileo er liten har jeg gjort byttedeal med min mor og tatt ungareren på tur :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt usikker på hva som skjer med bildene her, da de i første innelgget har forsvunnet... tips?

Ellers har lille Galileo rundet 4 måneder. Stort sett grei kar, mistet alle tennene sine, men tror det klør fortsatt da ALT skal bites på (i alle fall alt på meg). Har en del hverdagslydighet å fokusere på, men har vært slapp der. Så mye kjekkere med valpegalskap og chill :innocent:

Galileo er umulig å ta bilder av, men fikk til noen:

DSC_0864-6.jpg
DSC_0877-14.jpg
DSC_0903-18.jpg
DSC_0908-19.jpg
Dette er vel standard bilde av Galileo...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt for meg selv her: Har kommet et lite steg videre i "rotreningen"!

Galileo er en rabagast og tror det skjer masse i hodet hans hele tiden, noe som gjør at han fort koker over. Slik har det vært veldig i hjemmet, med en gang jeg setter meg ned så er han overalt oppå meg, biter og herjer og galner seg. Får han ikke kontakt med meg (pleier å dytte han av meg og så ignorere) så biter han på alt annet.

Min løsning har vært "bingen", altså avgrenset område i stua med kompostgrinder. Det roet han seg fort ned og slukner nå nesten momentant når han kommer inn der. Det er også i denne bingen han er når han er alene hjemme foreløpig. Jeg har lyst å bli uavhengig av bingen og har nå fokusert på at han skal takle stua uten den. Denne uken har gått med å ikke gjøre noe, mens jeg sitter ved spisestuebordet.
I begynnelsen forsøkte jeg å bestemme at Galileo skulle ligge der bingen hans er(åpen da), men jeg gav opp fortere enn han. Så måtte jeg rydde unna alt av bamsene hans. Altså ble stua kjempekjedelig (måtte også inngjerde ledninger og sånn, og kanskje snart veden). Så har jeg belønnet han for å ligge rolig, men det resulterte vel egentlig i at han lå og så på meg hele tiden. Så jeg belønnet bare når han hadde hodet på gulvet. I går, etter å ha prøvd seg på knekkebrødene mine og på veden i vedkurven, la han seg ned ved bena mine, fikk et par tørrforbiter for å ligge, sluknet han strekk ut på siden mens jeg satt og jobbet på PCen ved spisestuebordet. Fremskritt!

Dette skal jeg jobbe enda mer med! Planen fremover er å kunne sitte i sofaen mens han slapper av ved siden. Etter hvert som han slapper av mer og mer tenker jeg at jeg skal gjøre en innsats på alene hjemme fronten uten binge også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2016 at 7:21 AM, Smartingen skrev:

Litt usikker på hva som skjer med bildene her, da de i første innelgget har forsvunnet... tips?

Laster du opp via facebook? Har samme problemet. Så nå laster jeg opp via Flickr, da har de ikke forsvunnet hos meg hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Laster du opp via facebook? Har samme problemet. Så nå laster jeg opp via Flickr, da har de ikke forsvunnet hos meg hvert fall. 

Nei, laster rett opp fra PC. Men leste noe om at de slettet alle bildene fra serveren eller noe... Skal bruke Flickr fra nå av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smartingen skrev:

Nei, laster rett opp fra PC. Men leste noe om at de slettet alle bildene fra serveren eller noe... Skal bruke Flickr fra nå av :)

Ja, det stemmer det. Ble sletta når de oppgraderte eller noe sånt. Veldig kjedelig. Jeg har lasta opp via facebook og nesten alle bildene i tråden fra de siste 3,5 årene er borte :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sprettballen skrev:

Ja, det stemmer det. Ble sletta når de oppgraderte eller noe sånt. Veldig kjedelig. Jeg har lasta opp via facebook og nesten alle bildene i tråden fra de siste 3,5 årene er borte :/ 

Utrolig kjedelig. Jeg har liksom ofte sittet og bladd gjennom tråder for å se på bilder, men nå er ikke det vits lengre nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt nytt år og overstått ferie! Tenkte jeg skulle dele litt bilder fra ferien! :)

Vi har vært på tur på stranda:

IMG_0613_zpsyxmdaidu.jpeg

Se de flyveørene!
Og selvsagt et slikt jeg-er-for-kjapp-for-deg-og-kameraet-ditt-mamma bilde:

IMG_0620_zpsqdiafiha.jpeg

 

Flere morgener i ferien har vi stått opp klokka 9 for å gå tur med tante Yette (Ungarsk mynde) og nabo Ludvig (kongepuddel). Og med gå tur så menes springe villt i skogen. Har prøvd å unngå turgåere, derav tidspunket. Dessverre fører det til dårlig lys og elendige bilder:

IMG_0649_zpsggvn1tu3.jpeg

IMG_0759_zps711z6v5e.jpeg

IMG_0633_zpspg3ksbjb.jpeg

Så har vi møtt en skeptisk chi, morsomt å se hvor liten Galileo prøvde å gjøre seg. Like etter bildet ble tatt ble han for ivrig og "labbet" til chien fordi han ville leke.

IMG_0558_zpsxdkz7jhu.jpg

 

Det har stort sett vært dårlig vær og i alle fall ingen snø:

IMG_0733_zpstlia5czk.jpeg

 

Noen snapchat øyeblikk:

IMG_0574_zpsor7sjj0i.jpeg

IMG_0456_zpszflhrdd5.jpeg

IMG_0521_zps8lm3kccg.jpeg

 

Nyttårsaftenen ble tilbragt alene med disse to. Gale tanten var overraskende trygg på fyrverkeri (hun som er skeptisk til så mye annet) og det smittet positivt over på lillegutt. Her er de etter siste tisseturen 31. mens det smeller raketter ute og jeg lokker med pølse:

IMG_0799_zpsv9sbhpq0.jpeg

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt side sist: Galileo og jeg har begynt på et såkalt trenerutviklingkurs hos Siddis hundeskole. Veldig kjekt og lærerikt og lille klatten min er veldig flink til å jobbe. Er motiverende og hvis jeg bare er flink så kan vi nok lære masse sammen. Ellers så henger vi stadig med "tante" Yette og andre hundevenner. Her kommer noen bilder også :)

IMG_1820.thumb.JPG.23febfdacb3ff811ab057612aea76bb6.JPGIMG_1403.thumb.JPG.c352c4ab2b77b6b5987dc307bee9816e.JPGIMG_1419.thumb.JPG.1ae5e4568f8827df85c1b6cfc64fca4b.JPGIMG_1568.thumb.JPG.0b1d3af66496b0f499c76008ef2d061b.JPGIMG_1860.thumb.JPG.238176c5203274e48489402a0c52cfd0.JPGIMG_1872.thumb.JPG.c6688d1dada6a7fac5de5abdc692fd07.JPGIMG_1349.thumb.JPG.bb81855e81d8f313b7de5fdae402e70b.JPGIMG_1594.thumb.JPG.8fb8100868aac67c1b26a676b042730d.JPGIMG_1303.thumb.JPG.e3291dd69820b9991cca948268329c63.JPGIMG_1437.thumb.JPG.ef9b8f076f5398ea7e0028d46ea75d55.JPGIMG_1463.thumb.JPG.6403aa35789fd07f2d8860e150d04630.JPGIMG_1515.thumb.JPG.9c6baf3aa403162704a1325c739160ae.JPGIMG_1525.thumb.JPG.5269a64ef678ad72729d0d16f8a6d771.JPGIMG_1652.thumb.JPG.6955eb56bfc8d249ef06dc01488d9db7.JPGIMG_1653.thumb.JPG.8617b9693ad992ceb72c40ff2b12bcc4.JPGIMG_1767.thumb.JPG.1f00fc06df9a386fef9ed3a95107814d.JPG

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var det vår og i helga fullførte vi Trenerutviklingkurset hos Siddis Hundeskole. Utrolig kjekt kurs og jeg føler jeg sitter igjen med masse ny kunnskap og motivasjon! Nå må jeg bare trene videre. Tenkte jeg skulle ta for meg grunnferdighetskjemaet til Canis og jobbe meg systematisk gjennom det. Også satser jeg på å begynne å gå blodspor med bjørnen.

Og her er noen bilder siden sist :D 

IMG_2352.thumb.JPG.411a2e3c8dca925022a2fec28b19ffea.JPG

IMG_2368.thumb.JPG.d9de799ff027034caabd73a880b16483.JPG

IMG_2434.thumb.JPG.91f38e933d5cf5eac7cfc663beb17317.JPG
På båttur, mistenkelig lik Falkor:
enhanced-15066-1453218613-5.jpg

IMG_2499.thumb.JPG.e90e8f9ff315c423f02a928512e1182d.JPG

IMG_2509.thumb.JPG.af39319c27a9ddd8e7900a7964441ce9.JPG

Jo flere jo bedre!

IMG_2530.thumb.JPG.d22be16594341f13b3757ee5d129f4cf.JPG

Pitstop i tunellen

IMG_2578.thumb.JPG.246e81f001b63ae94f28c20a4446a8a1.JPG

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...