Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All


Katharina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tuva gjentok "bragden" fra i fjor med å vinne en sterk championklasse (12 stk) og ende med å bli 2 beste tispe av ca 80 stk... Skikkelig kjip plass  Men fy søren så stolt jeg er av henne,måtte felle e

Gratulerer!  skjønner den er kjip, men herregud så bra alikevel da  så direktesending av dere i championklassen på fb, mens jeg satt ved belgerringen   Gratulerer     ---- i dag

Hehhehe, nei, han er vel ikke den beste på sånt dessverre   Folk i Norge må ikke klage altså... dette var en av kritikkene jeg fikk på den ene hunden min da vi var i Danmark for 14 dager siden.

14 timer siden, Bellare skrev:

Nokon som har gått LP på Dogs4All før, og som kan sei litt om korleis det er der i forhold til andre stevner? Tenker mest på om det pleier å vere fullstappa i hallen og sånn, mykje meir stress for hunden?

Vi konkurrerar mest for gøy, og er inne på tanken å melde på når vi først skal østover dit då :) 

Ift et vanlig LP-stevne er det nok mye mer krevende miljømessig. Det er mye støy, det er mye folk og hunder, og det vrimler av løpetisper i alle deler av syklusen.

Hvis man har en hund som takler det greit, så er det sikkert ikke noe problem, men jeg vil tro at det for veldig mange i LP1 er mye mer krevende å gå på dogs4all enn det er på et vanlig stevne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tuvane skrev:

Ift et vanlig LP-stevne er det nok mye mer krevende miljømessig. Det er mye støy, det er mye folk og hunder, og det vrimler av løpetisper i alle deler av syklusen.

Hvis man har en hund som takler det greit, så er det sikkert ikke noe problem, men jeg vil tro at det for veldig mange i LP1 er mye mer krevende å gå på dogs4all enn det er på et vanlig stevne. :)

Blir så usikker eg. Ho har vert med på dogs4all 2-3 gangar tidlegare, utan å bli noko påverka av alt som skjer, anna enn at ho forståeleg nok blir veldig sliten etter mange timar der. Ho er super på trening blant mange andre, sjølv til tross for bikkjer som stikker og brått springer tulling forbi, ikkje at det kan samanliknast med folkehavet på Lillestrøm då :P 

Vi skal gå eit stevne helga før, men hadde jo vert morro og kunne få med seg enda eit stevne, sidan det truleg blir våre aller siste før dei nye øvelsane kjem :) *gruble gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i utgangspunktet ikke at det er noe tyngre å gå på D4A enn i Vikingskipet, for eksempel - det er mer støy og forstyrrelser på Hamar enn Lillestrøm. Men det er jo tungt å gå begge steder, sammenlignet med en del stevner, jeg ville ikke akkurat debutert der. Jeg har startet tre-fire ganger i Hamar med en miljøsterk hund, og hun tok det helt greit. 

Jeg har riktignok bare startet en gang på D4A, og det som plaget meg (og ikke hunden) mest, var at det var to ringer og mange som skulle gå eksteriør også. Dermed ble startrekkefølgen kastet om på som om det var vannflasker på en Justin Bieber-konsert. Og de opprettholdt ikke rekkefølgen i ring nummer 2, slik at det ble vanskelig å time oppvarming for meg personlig. Ringpersonalet var av typen "åh, du har ikke vært hos oss, du kan komme inn nå" - og da skal en være ganske myndig for å si at en trenger tre minutter til å varme opp, eller be de ta en annen ekvipasje. Så for meg ødela det mer enn noe annet, at mangelen på struktur ga meg mer nerver, og jeg hadde ingen plan å følge.

Jeg har gått stevner hvor klasse 1 er delt i to ringer, men da har det vært fellesøvelser i ring 1, også har resterende øvelser gått i den rekkefølgen vi lå i fellesdekken, slik at jeg visste når jeg skulle i ring 2.

Så jeg ville ikke nølt med å starte om hunden er erfaren og trygg, for hundens del, men jeg ville vært forberedt på å måtte improvisere litt om det er to ringer. Jeg personlig er ikke erfaren og trygg nok til å takle det, derfor har ikke jeg en gang vurdert å starte på Lillestrøm de siste årene. Men jeg går gjerne på Hamar, med mer bråk og uro, for da er det én ring og forutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg synes ikke det er noe tyngre å gå på D4A enn i Vikingskipet, for eksempel - det er mer støy og forstyrrelser på Hamar enn Lillestrøm. Men det er jo tungt å gå begge steder, sammenlignet med en del stevner, jeg ville ikke akkurat debutert der. Jeg har startet tre-fire ganger i Hamar med en miljøsterk hund, og hun tok det helt greit. 

Jeg har riktignok bare startet en gang på D4A, og det som plaget meg (og ikke hunden) mest, var at det var to ringer og mange som skulle gå eksteriør også. Dermed ble startrekkefølgen kastet om på som om det var vannflasker på en Justin Bieber-konsert. Og de opprettholdt ikke rekkefølgen i ring nummer 2, slik at det ble vanskelig å time oppvarming for meg personlig. Ringpersonalet var av typen "åh, du har ikke vært hos oss, du kan komme inn nå" - og da skal en være ganske myndig for å si at en trenger tre minutter til å varme opp, eller be de ta en annen ekvipasje. Så for meg ødela det mer enn noe annet, at mangelen på struktur ga meg mer nerver, og jeg hadde ingen plan å følge.

Jeg har gått stevner hvor klasse 1 er delt i to ringer, men da har det vært fellesøvelser i ring 1, også har resterende øvelser gått i den rekkefølgen vi lå i fellesdekken, slik at jeg visste når jeg skulle i ring 2.

Så jeg ville ikke nølt med å starte om hunden er erfaren og trygg, for hundens del, men jeg ville vært forberedt på å måtte improvisere litt om det er to ringer. Jeg personlig er ikke erfaren og trygg nok til å takle det, derfor har ikke jeg en gang vurdert å starte på Lillestrøm de siste årene. Men jeg går gjerne på Hamar, med mer bråk og uro, for da er det én ring og forutsigbarhet.

Oida, det hørtes noko rotete ut... Men har lp-ringane pleir å vere i eksteriørhallen? Sist eg var der, var det nærmast folketomt og veldig stille rundt lp-ringane nemleg, men det er eit par år sidan :P 

Kan ikkje sei ho er erfaren, då vi kun har gått eit par stevnet i året. Men ho har alltid takla det fint, så langt :) Det største problemet er nok meg og nervane. Men dei er ekstremt tilstedeværande sjølv når det berre er eit lite stevne som her i området :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bellare skrev:

Oida, det hørtes noko rotete ut... Men har lp-ringane pleir å vere i eksteriørhallen? Sist eg var der, var det nærmast folketomt og veldig stille rundt lp-ringane nemleg, men det er eit par år sidan :P 

Kan ikkje sei ho er erfaren, då vi kun har gått eit par stevnet i året. Men ho har alltid takla det fint, så langt :) Det største problemet er nok meg og nervane. Men dei er ekstremt tilstedeværande sjølv når det berre er eit lite stevne som her i området :lol:

Det var ikke eksteriørringer der da jeg startet, men det var agility. Fordi D4A er delt opp i haller, virker det jo mindre og roligere enn for eksempel Vikingskipet.

Det er jo ikke verre enn at du melder på og ser an - om du skal gå eksteriør også, koster det jo ikke så mye i tillegg. Jeg forstår godt den med å utnytte tiden, og har ofte startet i LP når jeg har reist fra Østlandet til for eksempel NKK Stavanger, NKK Tromsø, også videre - få mer ut av kjøreturen.

Jeg får også mye nerver, og har derfor mine rutiner for hva jeg vil gjøre når, og da ble det jo krøll for meg når rutinene ikke passet med gangen i ringen :P 

Men det kan jo være at det er annet opplegg nå, jeg har jo bare ett års erfaring å dele.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Christine skrev:

Hva er egentlig kravene for f.eks veterantittel? Beste veteran hannhund/tispe med exc og CK? Prøver å finne noe for å se om jeg skal gidde turen, men finner ingenting :aww: 

ifg artikkel i siste nr. av hundesport gis tittel til vinner av veteranklassen i begge kjønn. Da leser jeg det som at CK ikke er nødvendig så lenge han vinner klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Hva er egentlig kravene for f.eks veterantittel? Beste veteran hannhund/tispe med exc og CK? Prøver å finne noe for å se om jeg skal gidde turen, men finner ingenting :aww: 

Trenger bare å vinne klassen med EXC for å få vinnertittelen, både i junior og veteran :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, MarieR skrev:

ifg artikkel i siste nr. av hundesport gis tittel til vinner av veteranklassen i begge kjønn. Da leser jeg det som at CK ikke er nødvendig så lenge han vinner klassen.

 

2 timer siden, Siri skrev:

Trenger bare å vinne klassen med EXC for å få vinnertittelen, både i junior og veteran :) 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dommertråden er stengt, så derfor slenger jeg inn her jeg, om noen kjenner til Grenville Francis? Han skal dømme collie, langhår på lørdagen og Lancashire Heeler. Finner lite info om han, så om du kjenner til han, send meg en PM da vel.

Er også spent på om de tar Collie før heeleren. Da blir det en laaaaang dag i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Christine skrev:

Hvor lang tid beregner dere ca på bilkø, parkering og inngangskø? Ikke kjørt bil dit før :aww: 

Det kommer an på om du er der 0645, 0845 eller 1145 :P Jeg pleier å være der litt før dørene åpner, og da har det pleid å gå helt greit. 

Jeg lurer på hvorfor grinder/binger ikke er lov lenger - tre bur tar større plass enn et sett grinder for tre hunder, for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

Det kommer an på om du er der 0645, 0845 eller 1145 :P Jeg pleier å være der litt før dørene åpner, og da har det pleid å gå helt greit. 

Jeg lurer på hvorfor grinder/binger ikke er lov lenger - tre bur tar større plass enn et sett grinder for tre hunder, for eksempel. 

Er ikke grinder tillatt? Gjelder det hele området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Jeg lurer på hvorfor grinder/binger ikke er lov lenger - tre bur tar større plass enn et sett grinder for tre hunder, for eksempel. 

Kan det være fordi grinder kan være enklere å komme seg ut av? Og at mange hunder er mindre skjermet mot hunder som går forbi når de står i grinder framfor i bur (som stort sett - med visse unntak - er tildekket)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
6 minutter siden, SFX skrev:

Det kommer an på om du er der 0645, 0845 eller 1145 :P Jeg pleier å være der litt før dørene åpner, og da har det pleid å gå helt greit. 

Jeg lurer på hvorfor grinder/binger ikke er lov lenger - tre bur tar større plass enn et sett grinder for tre hunder, for eksempel. 

Tenkte å være der ca 0845. Er det lite å beregne f.eks en time på kø, parkering og inngang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Kan det være fordi grinder kan være enklere å komme seg ut av? Og at mange hunder er mindre skjermet mot hunder som går forbi når de står i grinder framfor i bur (som stort sett - med visse unntak - er tildekket)? 

Mulig - jeg har en som hopper ut av dem, men han setter jeg jo da heller ikke i grinder lenger. Men grinder kan en jo også henge tepper rundt/over for å skjerme. Så om en har utstyr som fungerer for hver enkelt hund, og tenker litt med hodet, så burde jo grinder/binger være greit.

Men det er kanskje for mye forlangt, at folk tenker?

3 minutter siden, Maries skrev:

Er ikke grinder tillatt? Gjelder det hele området?

Det står med store, røde bokstaver minst to steder i PM, og det står ikke noe om egne steder for buroppstalling som det for eksempel var under D4A.

Akkurat nå, Christine skrev:

Tenkte å være der ca 0845. Er det lite å beregne f.eks en time på kø, parkering og inngang? 

Jeg tror ikke jeg noen gang har kommet til det tidspunktet - men jeg ser jo når jeg drar på ettermiddagen at det står parkert biler ganske langt unna, og bortetter veien. Men om det er de som kommer 0855 eller 1200, det aner jeg jo ikke. Jeg har opplevd å stå lenge i kø i bilen når jeg har vært der til åtte, så nå er jeg der heller en time før. Noe rush er nok igjen 0845, men de som skal i ringen ni bør jo ha funnet fram og kommet seg inn til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det står med store, røde bokstaver minst to steder i PM, og det står ikke noe om egne steder for buroppstalling som det for eksempel var under D4A.

 

Takk:) Har en venninne som skal bruke grind til sin hund, skal be henne dobbeltsjekke. Har ikke fått pm ennå så jeg vet ikke noe så langt, er påmeldt konkurranse ikke utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
5 minutter siden, SFX skrev:

Mulig - jeg har en som hopper ut av dem, men han setter jeg jo da heller ikke i grinder lenger. Men grinder kan en jo også henge tepper rundt/over for å skjerme. Så om en har utstyr som fungerer for hver enkelt hund, og tenker litt med hodet, så burde jo grinder/binger være greit.

Men det er kanskje for mye forlangt, at folk tenker?

Det står med store, røde bokstaver minst to steder i PM, og det står ikke noe om egne steder for buroppstalling som det for eksempel var under D4A.

Jeg tror ikke jeg noen gang har kommet til det tidspunktet - men jeg ser jo når jeg drar på ettermiddagen at det står parkert biler ganske langt unna, og bortetter veien. Men om det er de som kommer 0855 eller 1200, det aner jeg jo ikke. Jeg har opplevd å stå lenge i kø i bilen når jeg har vært der til åtte, så nå er jeg der heller en time før. Noe rush er nok igjen 0845, men de som skal i ringen ni bør jo ha funnet fram og kommet seg inn til da.

Jeg har oppmøte 9 :innocent: Tenker jeg beregner en time til kø og parkering, og blir det knapt med tid er det ikke værre enn at jeg hopper ut av bilen så får reisefølget overta :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppmøte klokka 9. Og før Beauceron er det 9 hunder som skal inn. Sjef er nummer 11, så tydeligvis er det to juniorhanner der :) Spennende! :D 

Siden jeg ikke er kjent i Oslo og på veien mot Lillestrøm, og ikke har vært på D4A tidligere så kommer jeg til å møte tidlig. Og starte turen fra hotellet (som er 13 minutter fra plassen) ca en time før. Altså regner jeg med at jeg kjører klokka 7. Det kan fort ta litt tid å finne frem til rett hall, rett ring, og ikke minst roe ned med alt det inntrykk og støy jeg regner med at kan være der. Så greit å være ganske tidlig ute. 
Jeg skal IKKE gjenta suksessen fra Orre :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Oppmøte klokka 9, nr 72 inn i ringen... Jeg kommer ikke til å være der kl 9 :lol:86 tisper, minst 12 i Champion :)

86 TISPER? :blink: 

Tror nok du fint kan drøye til rundt klokka 12 altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...