Gå til innhold
Hundesonen.no

Trene på andre ting enn hva kursleder vil ?


yoloomg
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt hund før og er ikke helt grønn. Meldte meg likevel på valpekurs med valpen for å få trent litt, få tips og trene med forstyrrelser. Valpekurset svarte ikke til forventningene og metodene som blir brukt er ikke de jeg vil bruke på min valp. Er det greit å møte opp på kurs, men trene på egne ting? Jeg skal ikke forstyrre de andre deltakerne, men jobbe litt med "våre" ting og kanskje delta på ting som jeg synes er ok.

Hva mener dere, er det respektløst av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er helt uenig. Dette er jo det enkleste man begynner å lære en valp og overhodet ikke noe krevende verken for valp eller eier.  Det er da en utmerket måte å håndtere en hund på. Hva er galt

Jeg var hjelpeinstruktør på valpekurs for en stund siden og det som gjerne er problemet med vapekurs i hundeklubber er at de forsøker å passe til alt fra kommende lydighetsstjerner til familiehunden.

Jeg har to klikkertrente hunder og trener i klikkermiljø, så der klikkes det overalt på trening. Det lekes også mye og med mye kjekke stemmer. For frøken whips er det litt vanskelig, for folk og hunde

Det må være helt innafor, men da kan du kanskje ikke forvente å få så mye hjelp dersom du støter på problemer... Men det er kanskje heller ikke målet med valpekurset :). Jeg gikk på valpekurs med min siste valp, selv om jeg har hatt flere valper tidligere. Målet mitt med kurset var å få miljøtrent valpen, trene valpen når det var andre valper til stede og få litt mer struktur på meg selv i treningen - ikke å lære hvordan jeg skulle lære inn øvelser. Jeg var vel ikke imponert over de metodene som ble brukt på det valpekurset, jeg heller, så jeg drev mest på for meg selv. Det gikk helt fint :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Det må være helt innafor, men da kan du kanskje ikke forvente å få så mye hjelp dersom du støter på problemer... Men det er kanskje heller ikke målet med valpekurset :). Jeg gikk på valpekurs med min siste valp, selv om jeg har hatt flere valper tidligere. Målet mitt med kurset var å få miljøtrent valpen, trene valpen når det var andre valper til stede og få litt mer struktur på meg selv i treningen - ikke å lære hvordan jeg skulle lære inn øvelser. Jeg var vel ikke imponert over de metodene som ble brukt på det valpekurset, jeg heller, så jeg drev mest på for meg selv. Det gikk helt fint :) 

Hva sa du til instruktørene, og hvordan reagerte de når du ville trene alene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, yoloomg skrev:

Hva sa du til instruktørene, og hvordan reagerte de når du ville trene alene? :)

Nei, jeg sa egentlig ingen ting, jeg bare sa at jeg ikke trengte hjelp når de kom bort for å spørre om jeg trengte hjelp til noe :). Det ble liksom litt  sånn..."Neida, det går fint her, jeg trenger ikke noe hjelp" :). Jeg tenkte at det var dumt å demonstrere at man ikke var helt enig i metodene de brukte - jeg bare holdt meg litt i utkanten og bakgrunnen :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Nei, jeg sa egentlig ingen ting, jeg bare sa at jeg ikke trengte hjelp når de kom bort for å spørre om jeg trengte hjelp til noe :). Det ble liksom litt  sånn..."Neida, det går fint her, jeg trenger ikke noe hjelp" :). Jeg tenkte at det var dumt å demonstrere at man ikke var helt enig i metodene de brukte - jeg bare holdt meg litt i utkanten og bakgrunnen :) 

Okey, takk!

Skal prøve det samme her, er bare at de venter på "oppvisning" ofte. Men får bare si at "det har vi ikke trent på så det kan vi ikke vise "..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yoloomg skrev:

Okey, takk!

Skal prøve det samme her, er bare at de venter på "oppvisning" ofte. Men får bare si at "det har vi ikke trent på så det kan vi ikke vise "..

Jeg følte i hvertfall at det var en grei strategi - det kan jo fort bli litt sånn negativ stemning om man starter kurset med å si at "Nei, jeg liker ikke metodene deres, så jeg kommer altså IKKE til å gjøre slik dere sier" *ler*. 

Det er helt ok å si at man ikke har trent på noe og ikke kan det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Nå vet ikke jeg hva slags metoder det er snakk om her, men om det er straffebasert hadde i alle fall jeg vært veldig tydelig på at sånn behandler ikke jeg min hund.

Det er ikke straffbasert, hakket mer nymoderne, men langt fra slik jeg ville trent hund. Eller, jeg driver fortsatt å finner utav ting, men de metodene de bruker appelerer ikke til meg på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo betalt for å være der så sånn sett så kan du vell gjøre som du vil, men om du ikke vil ha hjelp av de og kan det du skal selv så er det vell kanskje vell så bra å dra en annen plass å trene, feks i en klubb?

Jeg ville snakket med de jeg, ikke nødvendigvis ang treningsmetoder, men at du vil trene på andre ting fordi det er viktigere for deg og det du skal med hunden din senere. Antagelig så kan de tilpasse seg det :) Jeg har selv meldt meg på hverdagslydighetskurs når det egentlig var mer konkurranselydighet jeg ville trene, fordi det ikke var noe annet tilgjengelig da og jeg ville komme igang, snakket med instruktørene først da, men det var ikke noe problem å tilpasse det, man trener jo mye individuelt uansett så det spiller jo ikke noen stor rolle for de andre på kurset :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvorfor gå kurset da? Begynn å tren i hundeklubb eller noe istedenfor....? 

det er vel litt for å ikke kaste de tusenlappene i søpla

22 minutter siden, Malamuten skrev:

Du har jo betalt for å være der så sånn sett så kan du vell gjøre som du vil, men om du ikke vil ha hjelp av de og kan det du skal selv så er det vell kanskje vell så bra å dra en annen plass å trene, feks i en klubb?

Jeg ville snakket med de jeg, ikke nødvendigvis ang treningsmetoder, men at du vil trene på andre ting fordi det er viktigere for deg og det du skal med hunden din senere. Antagelig så kan de tilpasse seg det :) Jeg har selv meldt meg på hverdagslydighetskurs når det egentlig var mer konkurranselydighet jeg ville trene, fordi det ikke var noe annet tilgjengelig da og jeg ville komme igang, snakket med instruktørene først da, men det var ikke noe problem å tilpasse det, man trener jo mye individuelt uansett så det spiller jo ikke noen stor rolle for de andre på kurset :) 

Greia er at jeg visste ikke  hva jeg gikk til. Eller, jeg trodde jeg gikk til valpekurs, men jeg er ikke fornøyd med kurset. Hadde jo selvsagt håpt om å følge et vanlig valpekursløp og trene på det, men dette kurset tar for seg ting jeg mener er irrelevant for et valpekurs og innlæringsmetodene som ikke passer meg. Blir egentrening fra nå av, men jeg lurte på om folk synes det var ok å møte opp og ha egentrening, så slapp jeg å føle at jeg kastet bort pengene helt.

Skal snakke med de, håper de kan være fleksible :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok å ha egentrening, du har betalt like mye som alle andre. Det er jo også mye miljøtrening i å gå på kurs. På kurset vi går nå så er det en del ting hunden min ikke kan gjøre grunnet en skade i benet, vi gjør bare andre ting, lager ikke noe styr rundt det, vi bare gjør vår greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, yoloomg skrev:

det er vel litt for å ikke kaste de tusenlappene i søpla

Greia er at jeg visste ikke  hva jeg gikk til. Eller, jeg trodde jeg gikk til valpekurs, men jeg er ikke fornøyd med kurset. Hadde jo selvsagt håpt om å følge et vanlig valpekursløp og trene på det, men dette kurset tar for seg ting jeg mener er irrelevant for et valpekurs og innlæringsmetodene som ikke passer meg. Blir egentrening fra nå av, men jeg lurte på om folk synes det var ok å møte opp og ha egentrening, så slapp jeg å føle at jeg kastet bort pengene helt.

Skal snakke med de, håper de kan være fleksible :)

Ja, selvsagt, du har jo betalt for å være der. Poenget mitt var mest at det er godt mulig det hele kan løse seg så du faktisk får et kurs du også om du bare snakker med dem :) Eller så kan du jo prøve å få tilbake pengene også, så slipper du jo å betale flere tusen kr for egentrening som kunne vært gratis :) Det er lov å være missfornøyd med slike tjenester også akkurat som man er med andre ting man kjøper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Malamuten skrev:

Ja, selvsagt, du har jo betalt for å være der. Poenget mitt var mest at det er godt mulig det hele kan løse seg så du faktisk får et kurs du også om du bare snakker med dem :) Eller så kan du jo prøve å få tilbake pengene også, så slipper du jo å betale flere tusen kr for egentrening som kunne vært gratis :) Det er lov å være missfornøyd med slike tjenester også akkurat som man er med andre ting man kjøper.

Jeg var på kurs i går, og da jeg ble beordret til å sette hunden min i utgangsstilling sa jeg at det har vi ikke trent på.
"skal jeg sette den i utgangsstilling for deg?" spurte instruktøren.
Jeg sa at jeg hadde ikke lyst å trene på samme måte som de gjorde, men at jeg gjerne trente her likevel.
"Jahha, hvordan vil du trene da?"
Så forklarte jeg det.
"Da får du ikke spør hjelp heller"
Nei nei...

Den andre instruktøren var mer forståelsesfull og gav meg noen nyttige input tross alt.

8 timer siden, mokken skrev:

Har du gitt beskjed til styret/kurskoordinator/ansvarlig? 

Jeg gikk kurs en gang som ikke levde opp til hverken forventinger eller kursplan.  Sendte en mail om dette og fikk nytt kurs uten å betale.

Dette kurset holdes så og si av styret i klubben, liten klubb og tilsvarende mengde kunnskap. Kursplanen fikk jeg ikke før på andre kurskvelden, og kurset tilsvarer kursplanen her, men kursplanen er på jordet i mine øyne.

Dette kurset kan virke som bronsemerkekurs/konkurranselydighetskurs, ikke valpekurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, yoloomg skrev:

Jeg var på kurs i går, og da jeg ble beordret til å sette hunden min i utgangsstilling sa jeg at det har vi ikke trent på.
"skal jeg sette den i utgangsstilling for deg?" spurte instruktøren.
Jeg sa at jeg hadde ikke lyst å trene på samme måte som de gjorde, men at jeg gjerne trente her likevel.
"Jahha, hvordan vil du trene da?"
Så forklarte jeg det.
"Da får du ikke spør hjelp heller"
Nei nei...

Den andre instruktøren var mer forståelsesfull og gav meg noen nyttige input tross alt.

Dette kurset holdes så og si av styret i klubben, liten klubb og tilsvarende mengde kunnskap. Kursplanen fikk jeg ikke før på andre kurskvelden, og kurset tilsvarer kursplanen her, men kursplanen er på jordet i mine øyne.

Dette kurset kan virke som bronsemerkekurs/konkurranselydighetskurs, ikke valpekurs.

Dersom dette er en nkk medlemsklubb foreslår jeg at du sender en mail til styret med din opplevelse av kurset så langt, og med beskjed om at du av gitte grunner ikke ønsker å delta på kurset. Også setter du nkk på kopi. Dersom klubben bruker en nkk godkjent instruktør skal vedkommende ha kjennskap til både pedagogikk og positiv trening av hund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, yoloomg skrev:

Jeg var på kurs i går, og da jeg ble beordret til å sette hunden min i utgangsstilling sa jeg at det har vi ikke trent på.
"skal jeg sette den i utgangsstilling for deg?" spurte instruktøren.
Jeg sa at jeg hadde ikke lyst å trene på samme måte som de gjorde, men at jeg gjerne trente her likevel.
"Jahha, hvordan vil du trene da?"
Så forklarte jeg det.
"Da får du ikke spør hjelp heller"
Nei nei...

Den andre instruktøren var mer forståelsesfull og gav meg noen nyttige input tross alt.

Dette kurset holdes så og si av styret i klubben, liten klubb og tilsvarende mengde kunnskap. Kursplanen fikk jeg ikke før på andre kurskvelden, og kurset tilsvarer kursplanen her, men kursplanen er på jordet i mine øyne.

Dette kurset kan virke som bronsemerkekurs/konkurranselydighetskurs, ikke valpekurs.

Krev pengene tilbake du, med mindre det står noe annet i kursannonsen så bør man kunne forvente at en instruktør kan tilpasse seg de forskjellige elevene og hundene med mindre du har helt spesifikke krav? Nå sier du jo ikke så mye om hverken hvordan du vil trene eller hvordan de vil at du skal trene så det er jo litt vanskelig å ha en veldig sterk mening om hvorvidt det er grunn til å få tilbake penger eller ikke, men jeg ville nå ihvertfall ha prøvd på det. 

Tilpasse seg bør de jo som sagt kunne, men samtidig så kan man jo kanskje ikke forvente at alle er veldig gode spesialisert felt, som feks på klikkertrening om det ikke står spesifisert. Om din oppfatning av kursplanen er god nok grunn til refusjon er jeg usikker på, selv om jeg skjønner at det er kjedelig når det blir sånn, men jeg tror nok jeg uansett ville ha prøvd meg på å få tilbake pengene jeg. Med sånne instruktører (eller ihvertfall den ene) og et opplegg som ikke står til forventningene så hadde jeg nok ikke giddet å være der uansett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, yoloomg skrev:

Kursplanen fikk jeg ikke før på andre kurskvelden, og kurset tilsvarer kursplanen her, men kursplanen er på jordet i mine øyne.

Dette kurset kan virke som bronsemerkekurs/konkurranselydighetskurs, ikke valpekurs.

Må si meg enig i at dette høres ut som er merkelig valpekurs... Ellers er min erfaring at det er vanlig med en teorikveld før man starter med det praktiske, der man blant annet får informasjon om hvordan treningen vil foregå samt prinsippene bak valgt metode. Tenker at det er spesielt viktig på et valpekurs der det kanskje er mange helt ferske deltagere.

Jeg hadde bedt om å få tilbakebetalt kursavgiften. Her er det jo åpenbart at du ikke har fått den "varen" du forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det jo sånn at innimellom kan det være ålreit å gjøre litt annet enn det en sjøl ville gått for, for å få input og ikke minst det at valpen lærer å bli trent. Et godt eksempel på det var på et rallylydighetskurs jeg deltok på før sommeren, hvor et par deltakere aldri har lært hunden sin nettopp utgangsstilling, fordi de har fokusert på hverdagslydighet og kontakt. Brått gikk det opp for dem at det kanskje hadde vært ålreit med et par slike grunnleggende ting som ikke ellers har noen tilsynelatende praktisk bruk, fordi det er lettere å bygge på grunnleggende kompetanse hos hunden enn å skulle kjempe for å få bikkja nær beinet.

Sjøl gikk jeg på valpekurs for 7 år siden hvor begrepet "kontakt" aldri blei brukt og vi aldri gjorde noen verdens ting for å trene på det. Først da jeg blei medlem her på sonen skjønte jeg hva det var for noe og innså hva for et enormt hull det var i min hundetrening at jeg aldri hadde lært valpen min å søke øyekontakt og jobbe med meg sånn. Jeg ville likevel ikke drømme om å sende en epost til kurstilbyder og klage, for jeg lærte jo en del andre ting, og innså at sjøl om jeg følte at vi kunne mye av det fra før, så er det noe med at valpen lærer seg å jobbe med deg på kommando fra andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan gjøre din greie på kurset :-)

I går ble jeg akkurat ferdig med valpekurs. Det kurset vant jeg gratis, og den hundeskolen er i utgangspunktet aldri et sted jeg ville ha gått kurs mtp innlæringsmetode (lokking).

Men jeg har gjort "min greie" på alle øvelsene (shaping/fanging av atferd osv). Instruktøren og jeg hadde en kort diskusjon første kurskveld, og resten av kurset gikk veldig bra. Jeg gadd ikke å lage noe oppstyr om at jeg vil gjøre alt annerledes enn alle, og instruktøren syntes det var helt ok :-)

 

Det eneste var at hun ikke kunne hjelpe meg pga hun ikke hadde nok kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Og så er det jo sånn at innimellom kan det være ålreit å gjøre litt annet enn det en sjøl ville gått for, for å få input og ikke minst det at valpen lærer å bli trent. Et godt eksempel på det var på et rallylydighetskurs jeg deltok på før sommeren, hvor et par deltakere aldri har lært hunden sin nettopp utgangsstilling, fordi de har fokusert på hverdagslydighet og kontakt. Brått gikk det opp for dem at det kanskje hadde vært ålreit med et par slike grunnleggende ting som ikke ellers har noen tilsynelatende praktisk bruk, fordi det er lettere å bygge på grunnleggende kompetanse hos hunden enn å skulle kjempe for å få bikkja nær beinet.

Det synes jeg hører hjemme på grunnferdighetskurs, ikke på valpekurs.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Dersom dette er en nkk medlemsklubb foreslår jeg at du sender en mail til styret med din opplevelse av kurset så langt, og med beskjed om at du av gitte grunner ikke ønsker å delta på kurset. Også setter du nkk på kopi. Dersom klubben bruker en nkk godkjent instruktør skal vedkommende ha kjennskap til både pedagogikk og positiv trening av hund.

 

Jeg må innrømme jeg har litt problemer med å si fra til NKK, selv om det er NKK instruktør (dog helt fersk).

1 time siden, Malamuten skrev:

Krev pengene tilbake du, med mindre det står noe annet i kursannonsen så bør man kunne forvente at en instruktør kan tilpasse seg de forskjellige elevene og hundene med mindre du har helt spesifikke krav? Nå sier du jo ikke så mye om hverken hvordan du vil trene eller hvordan de vil at du skal trene så det er jo litt vanskelig å ha en veldig sterk mening om hvorvidt det er grunn til å få tilbake penger eller ikke, men jeg ville nå ihvertfall ha prøvd på det. 

Tilpasse seg bør de jo som sagt kunne, men samtidig så kan man jo kanskje ikke forvente at alle er veldig gode spesialisert felt, som feks på klikkertrening om det ikke står spesifisert. Om din oppfatning av kursplanen er god nok grunn til refusjon er jeg usikker på, selv om jeg skjønner at det er kjedelig når det blir sånn, men jeg tror nok jeg uansett ville ha prøvd meg på å få tilbake pengene jeg. Med sånne instruktører (eller ihvertfall den ene) og et opplegg som ikke står til forventningene så hadde jeg nok ikke giddet å være der uansett.

Jeg tror ikke det er grunnlag å få penger tilbake,  jeg prøvde å melde meg av, men det var bindende påmelding. Det er ikke nødvendigvis deres metoder som er ille, for de er ikke straffebasert eller noe sånn. Det bare ikke er sånn jeg har lyst å trene min hund (i alle fall ikke før jeg har prøvd en del annet først).

Men et eksempel som jeg reagerte litt på var for eksempel hvordan man skal lære hunden å bli håndtert: Hold hunden fast og snakk rolig til den...

Eller så var det også litt lurt å trene sitt og bli selv når man drar i båndet. Altså, få hunden til å sitte, si bli mens du holder hånda fremfor hodet til hunden slik at den ikke kan flytte på seg og rykk forsiktig i båndet.

38 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Må si meg enig i at dette høres ut som er merkelig valpekurs... Ellers er min erfaring at det er vanlig med en teorikveld før man starter med det praktiske, der man blant annet får informasjon om hvordan treningen vil foregå samt prinsippene bak valgt metode. Tenker at det er spesielt viktig på et valpekurs der det kanskje er mange helt ferske deltagere.

Jeg hadde bedt om å få tilbakebetalt kursavgiften. Her er det jo åpenbart at du ikke har fått den "varen" du forventet.

Det VAR teorikveld, men den hadde jeg ikke anledning til å delta på.

21 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Og så er det jo sånn at innimellom kan det være ålreit å gjøre litt annet enn det en sjøl ville gått for, for å få input og ikke minst det at valpen lærer å bli trent. Et godt eksempel på det var på et rallylydighetskurs jeg deltok på før sommeren, hvor et par deltakere aldri har lært hunden sin nettopp utgangsstilling, fordi de har fokusert på hverdagslydighet og kontakt. Brått gikk det opp for dem at det kanskje hadde vært ålreit med et par slike grunnleggende ting som ikke ellers har noen tilsynelatende praktisk bruk, fordi det er lettere å bygge på grunnleggende kompetanse hos hunden enn å skulle kjempe for å få bikkja nær beinet.

Sjøl gikk jeg på valpekurs for 7 år siden hvor begrepet "kontakt" aldri blei brukt og vi aldri gjorde noen verdens ting for å trene på det. Først da jeg blei medlem her på sonen skjønte jeg hva det var for noe og innså hva for et enormt hull det var i min hundetrening at jeg aldri hadde lært valpen min å søke øyekontakt og jobbe med meg sånn. Jeg ville likevel ikke drømme om å sende en epost til kurstilbyder og klage, for jeg lærte jo en del andre ting, og innså at sjøl om jeg følte at vi kunne mye av det fra før, så er det noe med at valpen lærer seg å jobbe med deg på kommando fra andre.

Grunnleggende kompetanse er selvsagt nyttig når man skal begynne å trene på mer avanserte ting, veldig enig. Men jeg ser ikke helt vitsen med utgangsstilling og lineføring før valpen kan gå noenlunde fint i bånd og sånn...

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det synes jeg hører hjemme på grunnferdighetskurs, ikke på valpekurs.

 

2 timer siden, yoloomg skrev:

Grunnleggende kompetanse er selvsagt nyttig når man skal begynne å trene på mer avanserte ting, veldig enig. Men jeg ser ikke helt vitsen med utgangsstilling og lineføring før valpen kan gå noenlunde fint i bånd og sånn...

Neida, det er jeg forsåvidt helt enig med dere begge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det synes jeg hører hjemme på grunnferdighetskurs, ikke på valpekurs.

Jeg er helt uenig. Dette er jo det enkleste man begynner å lære en valp og overhodet ikke noe krevende verken for valp eller eier. 

12 timer siden, yoloomg skrev:

Men et eksel som jeg reagerte litt på var for eksempel hvordan man skal lære hunden å bli håndtert: Hold hunden fast og snakk rolig til den...

Det er da en utmerket måte å håndtere en hund på. Hva er galt med det?

12 timer siden, yoloomg skrev:

Eller så var det også litt lurt å trene sitt og bli selv når man drar i båndet. Altså, få hunden til å sitte, si bli mens du holder hånda fremfor hodet til hunden slik at den ikke kan flytte på seg og rykk forsiktig i båndet.

Dette er en slik "moderne" greie som konkurransefolk gjerne driver med. Helt enig i at dette ikke er noe man begynner med på valper.

12 timer siden, yoloomg skrev:

Men jeg ser ikke helt vitsen med utgangsstilling og lineføring før valpen kan gå noenlunde fint i bånd og sånn...

Ehhh. Lineføring er jo egentlig supert å starte med for å lære valper å gå pent i band. 

Også lurer jeg på: hva i all verden er galt med lokking? 

Jeg synes hele greia høres ut som orkan i et eggeglass.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...