Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurranse


Avani
 Share

Recommended Posts

Spørs jo hva du egentlig spør om, man har ikke lov, men man kan selvsagt og om ikke dommer ser det så kommer det jo antagelig ikke til å skje noen ting. Om du mener snakke til som i å skjenne på hunden så kommer det vell an på hvordan man snakker til hunden og om dommer får det med seg hva som evt blir konsekvensen. Det er jo også litt individuelt fra dommer til dommer hvor hardt de slår ned på sånt og hvor mye som skal til før de i det hele tatt reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få trekk i bruks på lydigheta om du snakker til hunden din i øvelsene. Men det er lov å snakke til hunden mellom øvelsene :)
Felt: her roser jeg, sier fot, hold osv, får ikke trekk for det i de lavere klassene hvertfall. Du kan også belønne når øvelsen er ferdig ( lurt å bestandig spørre dommer først).
Spor: her er bare sporoppsøket dømt, så her er det bare søk spor jeg bruker, men i selve sporet belønner jeg med det jeg vil og sier det jeg vil.
Rundering: Her roser jeg, og snakker til hunden om han ikke hører. Belønner også her når øvelsen er ferdig ( her også spør jeg bestandig dommer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...