Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretter omregistrerer ikke valpene


Amethyst
 Share

Recommended Posts

Hei

Trenger litt råd om hvordan jeg skal gå frem videre nå. Valpen min er blitt hele 7 mnd, men fortsatt står oppdretter som eier både i nkk og på dyreidentitet for hele kullet på 6 valper. Jeg har kontaktet henne 3-4 ganger nå, og hver gang svarer hun like hyggelig at dette skal bli ordnet. Sist var i juli, da hun lovet å få sendt alt av papirer osv. Spurte igjen en gang i august, men da svarte hun meg ikke...

Jeg har kontaktet både dyreidentitet og nkk, og fått svar at alt dette må gå via oppdretter. Dyreidentitet ga forøvrig det korteste og sureste svaret tilbake. 

Vurderer snart å reise dit oppdretter bor med skjema fra begge nettsider, og kreve signaturen hennes, men er litt usikker på om dette holder? På nkk leser jeg noe om registreringsbevis, og dette har jo ikke jeg fått. 

Jeg har kontakt med en av de andre valpekjøperne, som også har spurt et par ganger om temaet. De andre vet jeg dessverre ikke hvem er. 

Hva bør jeg gjøre? Tenkte å ringe henne snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter har eierbevis og stamtavler. På eierbeviset står en pinkode, og for å omregistrere valpene til nye eiere så må man ha denne pinkoden. Første eierskifte av valpen er gratis, så lenge det skjer før valpen er 6 måneder. Deres er nå eldre, og da må oppdretter betale vanlig omregistrering for valpene. Derfor er det vanskelig å bare dra dit og kreve en underskrift.

Har du sjekket at kullet faktisk er registrert i dogweb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig situasjon! 
Jeg vet om andre som også har vært i denne situasjonen, ekstremt kjedelig. De fikk til slutt ordnet det ved noen trusler om politianmelding og selv betale for hele sulamitten. Men da ble i alle fall papirene til slutt på plass. Valpene var vel nærmere 2 år før det skjedde. De jeg kjenner til var heller ikke registrert og mye kluss med papirer både her og der. 

Håper for din del at det her er snakk om "bare" en omregistrering, det er i det minste litt lettere å få til. Men kjedelig er det like fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Halleluja! Endelig er hunden omregistert :) Etter å ha snakket med oppdretter sikkert 10 ganger etter jeg skrev her, var det først etter trussel om advokat noe skjedde. Og da var det gjort på et par dager. Og litt på trass fra oppdretter ble hunden registrert på samboer, men ja ja :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amethyst skrev:

Halleluja! Endelig er hunden omregistert :) Etter å ha snakket med oppdretter sikkert 10 ganger etter jeg skrev her, var det først etter trussel om advokat noe skjedde. Og da var det gjort på et par dager. Og litt på trass fra oppdretter ble hunden registrert på samboer, men ja ja :P 

Hvem sitt navn står på kjøpekontrakten da? Ditt eller begges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...