Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 10-11 september


SaraSL
 Share

Recommended Posts

Hvordan gikk det med andre?

Freja Ble 2 beste tispe med res. Cacib. Hun har aldri likt å gå på vått gress, eller gjørme, noe som var i ringen vår, men hun gikk overraskende bra. hadde det vært tørt gress hadde nok hu8n hatt litt finere bevegelser :P 

Kritikk:  vel prop hode. fin hals og rygg. normalt vinklet. virker en aning lavstammet. passende benstamme. litt bløt mellomhånd. utm brystkasse. fin pels. pene bevegelser der kunne ønsket litt videre bak.

I morgen blir det Juniorhandling for oss. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk på tverke for oss i dag. 
Endte opp med å miste båten, så var ikke fremme før ca 15-20 minutter før vi skulle inn i ringen. Så Sjef hadde ikke landa når det var vår tur. Så der stod han da. Kikket mer rundt seg på alt som skjedde rundt, dommeren fikk en kombinasjon av skalle og suss.... Men tenner viste han da :lol: 
Hun kommenterte også i ringen at han var en usedvanlig lykkelig og trygg hund, så personlighet og tilgjengelighet likte hun veldig godt! :) 

Kritikken: 
I slyngelaldrer. Mask. hode. Ei helt rak nosrygg. Velf., mørke øyne, bra ører. Bra o. linje. Kroppen rekker for alderen. Tilstr. beinstamme. Litt steil mellomhånd. Doble sporer. Beh. enda å stramme opp sine bev., særlig framme. Beh. trenes på at man tar i ham.

 

Slyngelalder faktisk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, *Kat84* skrev:

Alt gikk på tverke for oss i dag. 
Endte opp med å miste båten, så var ikke fremme før ca 15-20 minutter før vi skulle inn i ringen. Så Sjef hadde ikke landa når det var vår tur. Så der stod han da. Kikket mer rundt seg på alt som skjedde rundt, dommeren fikk en kombinasjon av skalle og suss.... Men tenner viste han da :lol: 
Hun kommenterte også i ringen at han var en usedvanlig lykkelig og trygg hund, så personlighet og tilgjengelighet likte hun veldig godt! :) 

Kritikken: 
I slyngelaldrer. Mask. hode. Ei helt rak nosrygg. Velf., mørke øyne, bra ører. Bra o. linje. Kroppen rekker for alderen. Tilstr. beinstamme. Litt steil mellomhånd. Doble sporer. Beh. enda å stramme opp sine bev., særlig framme. Beh. trenes på at man tar i ham.

Slyngelalder faktisk :lol: 

Slyngelalder !!! Herlig :lol: Men atte... kan du ikke bare holde ham fast sånn at han ikke får agere tulling og bajas liksom? Så lenge han ikke er redd dommeren så burde det jo være enkel sak å ta et tak i ham og forlange at han står i ro? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

Slyngelalder !!! Herlig :lol: Men atte... kan du ikke bare holde ham fast sånn at han ikke får agere tulling og bajas liksom? Så lenge han ikke er redd dommeren så burde det jo være enkel sak å ta et tak i ham og forlange at han står i ro? :D 

Det er jo det jeg gjør når han har fått mer tid på seg til å roe seg ned og ikke svinger rundt 180 grader fordi det var noe akkurat DER han ikke har fått kikke på enda :lol: 

Han fikk ikke roet seg ned, og jeg ble nesten meldt som ikke møtt pga at alt gikk så fort, så da stressa vi begge to. 
Men han løp fint da. Det er jo noe det også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er jo det jeg gjør når han har fått mer tid på seg til å roe seg ned og ikke svinger rundt 180 grader fordi det var noe akkurat DER han ikke har fått kikke på enda :lol: 

Han fikk ikke roet seg ned, og jeg ble nesten meldt som ikke møtt pga at alt gikk så fort, så da stressa vi begge to. 
Men han løp fint da. Det er jo noe det også :aww: 

Men du må jo bare ta tak i ham selv om han ikke har roet seg ned. Det er ikke noen big deal - du bestemmer, han får ikke sjekke rundt seg. Sånn er livet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men du må jo bare ta tak i ham selv om han ikke har roet seg ned. Det er ikke noen big deal - du bestemmer, han får ikke sjekke rundt seg. Sånn er livet. 

Ja så enkelt er det jo egentlig. Neste gang skal i hvert fall jeg beholde fokuset :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen store forhåpninger til å gjøre det spesielt bra i dag; dommeren var ukjent for meg og vi skulle også møte en annen champion som stort sett vinner det meste.

Det regnet sidesvis da vi kom i dag tidlig og grusveien fram til ringen lå vel mer eller mindre under vann.... så vi så veldig freshe ut både Storm og jeg der vi stod og ventet på tur.

Den andre hannen stilte ikke opp så dermed ble vi alene i rasen.  Ikke noe nytt fenomen det da.  

Vi løp et par runder og dommeren småprata med Storm før vi brått var ferdige.  Jeg tenkte han skulle gjøre åpen bedømming som han gjorde med pointerne, men siden vi var alene så tror jeg han tenkte det ikke var vits.  Jeg visste dermed ikke hva han mente om bikkja og hva slags valør det ble.  
Men ringsekretæren sa "her ble det full pakke" med CACIB og det var jo over all forventning!  Det ble hans andre CACIB, det første fikk han i Sverige i sommer.  

Kritikk:
"Godt maskulint hode, fin hals og rygg, velvinklet. Passende benstamme. Utmerket brystkasse og kropp. Gode haser. Utmerket pels. Sunne bevegelser, litt høy haleføring".
Exc, CK, 1 BHK, CACIB, BIR

Vi var ferdige i ringen i halv tolv-tida så vi hadde gooood tid før finalene begynte.  Mange av mine hundevenner var i området så tiden fløy likevel avgårde mens vi prata i vei.

Det var få fuglehunder som ble BIR i dag så vi var kun 6 stykker i ringen.  Storm var begynt å bli alvorlig lei så langt utpå dagen så jeg sleit som en makk for å få ham til å slutte å snuse i bakken.   Men innimellom klarte han å stå meget pent :) 

Jeg er vant til å aldri bli plassert i gruppe 7 så jeg regna med at det var fort inn og fort ut igjen for vår del.  Men - dommeren plasserte oss jaggu som BIG 2 :blink::jump:  Det hadde jeg absolutt ikke forventet, men herregud så morsomt!!  

Skrytebilde tatt hjemme må jo til.

Opplastede bilder

  •  
  •  
IMG_9426.JPG
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En særdeles våt utstilling, gitt :P Tahlly ble stilt i håp om å få siste certet, men endte med flat rød. Hadde også med en unghund tispe som endte på flat rød også. Kun 1 CK delt ut blant 7 møtte groenendaler. Kjekt å stille for dommere som kan rasen og er interessert, men samtidig blir jo hundene plukket i småbiter og analysert til minste detalj :) 

Grei kritikk da :)mask hann av mg type, velformet, vakkert hode, bra ører, tilstrekkelig lengde på halsen, bra vinket bak anelse knapt fremme og noe steil overarm, ønsker mer brystdybde, noe fallende kryss, beveger seg fritt når han vil, herlig temperament viser stor arbeidsvilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk VG på Chibs med den "vanlige" kritikken fra allrounddommere: for uferdig. Ikke så overraskende kanskje siden han fortsatt er junior. Men jeg er fornøyd, han samarbeidet utmerket i ringen og gjorde mor stolt. 

Chumlee debuterte i valp og ble BIR. Den ellers trollete fyren jobbet som en proff i ringen :D Vi ventet ikke på gruppen med sliten valp og lang hjemreise foran oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blått på oss i dag. Sliten voffse som ble sittende på fanget mitt utenfor ringen i 2-2,5 time før bedømmingen startet...så det har vi i det minste lært av! Hun løp greit i ringen, jeg vasa litt og hun la an schäferører for anledningen, så jeg vi påstå det er delt skyld :P

Vi har kost oss i dag likevel da, Blitz er heeelt ferdig og sovna så fort hun kom i bilen. 

Noen som vet hvor på NKK man finner den elektroniske kritikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Ble blått på oss i dag. Sliten voffse som ble sittende på fanget mitt utenfor ringen i 2-2,5 time før bedømmingen startet...så det har vi i det minste lært av! Hun løp greit i ringen, jeg vasa litt og hun la an schäferører for anledningen, så jeg vi påstå det er delt skyld :P

Vi har kost oss i dag likevel da, Blitz er heeelt ferdig og sovna så fort hun kom i bilen. 

Noen som vet hvor på NKK man finner den elektroniske kritikken?

Gå inn på nkk.no, trykk på "Velkommen til NKK Orre" bildet øverst. :) 

https://www.nkk.no/utstilling-resultatvisning/utstilling/161009?session_locale=nob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alvira skrev:

Gå inn på nkk.no, trykk på "Velkommen til NKK Orre" bildet øverst. :) 

https://www.nkk.no/utstilling-resultatvisning/utstilling/161009?session_locale=nob

Takk. Men på avansert søk går det bare an å velge excellent. Får ikke andre kritikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, jaktlykke skrev:

Når du finner rasen så får du opp alle resultatene.

https://www.nkk.no/utstilling-resultatvisning/utstilling/161009/search?raid=633

Det funka ikke på meg, men noe sendte meg link direkte til resultatene, så da fikk jeg det opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en elendig dag. Gjaldt forsåvidt hele rasen. 

Uferdig. Uferdig. Uferdig. Utvikling. Utvikling. Det var nøkkelordene for oss i dag. Forsåvidt greit da han er 13 mnd og langt i fra ferdig. Derfor junior. Men men.. hun ville se han igjen om noen år sa hun og påpekte hans hærlige gemytt☺ og at han car en gigantisk baby?

Ble en skuffende gul på oss? så nå har vi hele skalaen av "premieringer" i junior klasse?

Kritikken: 13mnd. kraftfull men enda ikke ferdig utv. kraftig maskulint hode. skal utv absolutt overalt. solid benstamme. ønskes noe bedre vinklet og sterkere kneledd. kompakte føtter. ok halefør. men trenger masse tid på utv. noe ustabil bev. ok driv fra siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...