Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Lola Pagola skrev: e5d5671398f580aa6db3a1631f9d647b.jpg

Oooh. Minner meg om et sånt skap vi hadde da jeg vokste opp. Trefargen var fresh, og alle møbler en kunne ha ting inni skulle se slik ut. Jepp! [emoji38]

Ja har nok stått (står nok) endel av disse rundt om i de norske hjem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

49 minutter siden, SFX skrev:

 

Jeg kommer på inspeksjon - du må ha tre også, vet du?

Jeg tar en Siri :lol: 

49 minutter siden, SFX skrev:

 

Akkurat nå ser det ut som om årets mål for Glam i utstillingsringen går til *******, men jeg er vel ikke i posisjon til å klage når samboeren hans fikk til ting jeg bare fabulerte om.

Hva var målet?

34 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det var sånn det var ja :lol: 

Hahhahaa, så det er egentlig bare du som er fryktelig utålmodig altså :lol: 
Jeg var jo så heldig at jeg i hvert fall kunne begynne å flytte lenge før kontrakten var skrevet! Jeg fikk jo lagret tingene mine i uthusene mens jeg ventet. Da var det liksom ikke så ille :) 

Jeg kunne få flytte mot depositum og begynne oppussing.

Bare det at han ville ha over 50% av kjøpesummen som "depositum". Da sa jeg nei takk :P 

34 minutter siden, Siri skrev:

Jeg også.... men Jeanette - det går helt fint om du kjøper slikt kunstig tre. Det er genialt vet du, for da kan du bare pynte det en gang, også setter du det bort ferdig pynta så slipper du sånn pynting hvert år :lol: Jeg har mitt i stallen :aww:

*solgt*

....må jeg snart spise lunjs. Eller skal jeg spise middag først? Klarer ikke bestemme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

 

 

Jeg har et stygt skap som står i det nye huset. Det kan fjernes, men jeg har foreløpig ikke noe bedre å erstatte det med, og det er jo greit med ett skap forsåvidt.

 

 

 

Jeg får gjøre hva jeg vil med det.

 

 

 

Så jeg tenkte at om jeg fjerner den øverste og nederste "pynten", slik at det blir mindre hyttepreg over det, mer firkantet, så hjelper det litt. Og så må det såklart males. Men hvilken farge? Min første tanke var hvitt, men så kunne det jo være litt gøy med en farge og. Gråblå eller gammelrosa. Og nye knotter. Kanskje gjøre noe med glassene og.

 

 

 

Når jeg blir lei ryker det bare ut...

kunne tenkt meg en bokhylle der istedenfor, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Bortsett fra på bolia da, men 20k er litt uaktuelt.

 

 

Forslag til hva jeg kan gjøre med det?

 

 

 

Se så ufresht

 

 

 

e5d5671398f580aa6db3a1631f9d647b.jpg

 

 

Ufresht tak og, men gidder ikke male enda tror jeg.

 

Edit; altså om noen har et slikt skap og synes det er fint, så beklager jeg ? men det er jo lov med forskjellig smak ?

Det skapet skriker jo maling og tapet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Christine skrev:

Tok noen printscreens jeg også gitt :aww: 

Hehe, akkurat det tviler jeg ikke på! Du har kanskje ikke latt dine hilse på den så den føler seg trygg i nabolaget? :P 

Ikke akkurat :lol: Men nå blir mor og datter her veldig "flokk", oss mot røkla, så jeg jobber med Smula og får henne til å holde kjeft for da tar ikke Yumi like mye av. Men hun går jo ikke akkurat mye tur med den hunden som jeg har sett, så kanskje hun burde begynne der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Siri skrev: Hva skjer nå? [emoji33] 

Bare andre hunder som vinner for mye og skyver Glam nedover mestvinnendelista [emoji14] 

26 minutter siden, Siri skrev: Det var visst litt optimistisk å tro at det skulle gå an å sitte ute på terrassen i dag... sola skinner, men det var en himla kald og ekkel vind ute, så da ble det kaffe foran skjermen i stedet :aww:. Men jeg fikk plukket inn litt blomster fra hagen da, det er det ikke ofte jeg gjør, og nå synger blomstene på siste verset, men buketten ble ikke så aller verst egentlig [emoji3] 

14492542_1456322227728315_2892511570444757482_n.jpg?oh=e10f477c7b9a195dc19fea30c3e14fa0&oe=587A897A

Fin bukett!

 

8 minutter siden, Lola Pagola skrev: Jeg har et stygt skap som står i det nye huset. Det kan fjernes, men jeg har foreløpig ikke noe bedre å erstatte det med, og det er jo greit med ett skap forsåvidt.

Jeg får gjøre hva jeg vil med det.

Så jeg tenkte at om jeg fjerner den øverste og nederste "pynten", slik at det blir mindre hyttepreg over det, mer firkantet, så hjelper det litt. Og så må det såklart males. Men hvilken farge? Min første tanke var hvitt, men så kunne det jo være litt gøy med en farge og. Gråblå eller gammelrosa. Og nye knotter. Kanskje gjøre noe med glassene og.

Når jeg blir lei ryker det bare ut...

kunne tenkt meg en bokhylle der istedenfor, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Bortsett fra på bolia da, men 20k er litt uaktuelt.

Forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Se så ufresht

e5d5671398f580aa6db3a1631f9d647b.jpg

Ufresht tak og, men gidder ikke male enda tror jeg.

Edit; altså om noen har et slikt skap og synes det er fint, så beklager jeg ? men det er jo lov med forskjellig smak ?

Du kan for eksempel fjerne skapdørene helt, så har du to hyller til bøker der. Fest på en liten kant i hver ende øverst, som støtter opp, så kan du ha bøker der også. Over hyllene kan du ha høyere bøker/fotoalbum. Farger er jo så innmari personlig, og avhenger av hva du har ellers - men en kan bruke tapet for å freshe opp - både på bakveggen og på sidene utvendig. Tapet kan være kjappere enn maling, om du vil bli fort ferdig.

Fjerne dørene var lurt! Og tapet hadde jeg ikke tenkt på engang, det kunne vært litt artig ?

Stuen er litt sånn rotete på en måte, jeg liker ikke gulvet og de grønne listene og bjelkene. Så egentlig burde jeg male det grønne hvitt om jeg skal ha farge på skapet tenker jeg. Men skapet plager meg såpass at jeg tror det blir fikset på før noe annet [emoji14] går jo fort å male lister og dørkarmer iallefall.

Isj. .. har sittet og kopet siden jeg sto opp nå, jeg har jo egentlig masse jeg må gjøre. .. jeg har tenkt at "dette gjør jeg i morgen" i en uke nå... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Hva var målet?

Topp 10 på hannhundlista, og han synker lenger og lenger ned - nå er vi på 16. plass. Det er kun de plassert i BHK som får poeng, og han har flere utstillinger med kjempegode resultat, men de gir ikke poeng. Men det er fire utstillinger igjen i Norge (inkludert Lillestrøm...), så jeg må bare melde på overalt og forsøke. Jeg har reist mye i Norge i år i håp om at han skal ta poeng, så jeg skal ikke gi meg nå på innspurten! Men han kunne jo samarbeidet litt, den tufsen, og få tilbake pelsen sin :P 

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg kunne få flytte mot depositum og begynne oppussing.

Bare det at han ville ha over 50% av kjøpesummen som "depositum". Da sa jeg nei takk :P 

Det var ingen god deal...

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

....må jeg snart spise lunjs. Eller skal jeg spise middag først? Klarer ikke bestemme meg...

Lunsj nå, det er mye igjen av dagen, og du vil få lyst på middag senere. Med mindre du har noe varmt til lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Topp 10 på hannhundlista, og han synker lenger og lenger ned - nå er vi på 16. plass. Det er kun de plassert i BHK som får poeng, og han har flere utstillinger med kjempegode resultat, men de gir ikke poeng. Men det er fire utstillinger igjen i Norge (inkludert Lillestrøm...), så jeg må bare melde på overalt og forsøke. Jeg har reist mye i Norge i år i håp om at han skal ta poeng, så jeg skal ikke gi meg nå på innspurten! Men han kunne jo samarbeidet litt, den tufsen, og få tilbake pelsen sin :P 

Ahhhhhh. Talli har konventert til Rally-Talli igjen etter en samtale oss i mellom, så om det er noen trøst så nådde jeg ikke målet mitt jeg heller. :P 

Får ta neste hund, eller den etter det igjen... eller noe. Alt er som det pleier, reisen er gøy - målet kommer før eller siden :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det var ingen god deal...

Neida, bare alle oppsparte middler + litt til :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Lunsj nå, det er mye igjen av dagen, og du vil få lyst på middag senere. Med mindre du har noe varmt til lunsj?

Dagen min begynte kl.6 så jeg er liksom i grenseland for lunsj og middag her. Lage dobbel middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du stå å lager bolledeig og merker du har bommet på 2 kilo og 4 kilo mel *Fisk i hodet på meg selv*:fish: Håper jeg klarte å redde meg litt inn igjen. Deigen står til heving, og så egentlig grei ut. Men vi får se...

Alt gikk liksom galt under bollebakingen, og det begynte med at Casper tok seg et jafs av gjæren. Tror jeg skal legge all skylden på han hvis bollene blir dårlige! :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tulip skrev:

Samme som den gode gamle Kattestriglen altså?

Ja, eller nesten.. Jeg har hatt en lignende som kattestriglen, men taggene er tettere og litt annen form på tennene enn den "kattestriglen" som jeg hadde i alle fall.. Striglet var effektiv, men den nye her funka enda bedre på rottisen i alle fall.. 

 

Og hei! Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
40 minutter siden, Line skrev:

Ikke akkurat :lol: Men nå blir mor og datter her veldig "flokk", oss mot røkla, så jeg jobber med Smula og får henne til å holde kjeft for da tar ikke Yumi like mye av. Men hun går jo ikke akkurat mye tur med den hunden som jeg har sett, så kanskje hun burde begynne der...

 

Men jeg ville latt dine fått hilse på den.. For hvis den ikke får bli trygg på dine blir den usikker og agressiv, og da kan hunden gå i strupen din. Ditt ansvar altså at dette skjer om dine ikke hilser på den :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ahhhhhh. Talli har konventert til Rally-Talli igjen etter en samtale oss i mellom, så om det er noen trøst så nådde jeg ikke målet mitt jeg heller. :P 

Får ta neste hund, eller den etter det igjen... eller noe. Alt er som det pleier, reisen er gøy - målet kommer før eller siden :lol: 

Ja, det er jo ikke siste året vi holder på med hund :D For Glam er jo dette første året i utstillingsringen, så han kan jo hevde seg senere. Eller jeg kan klare det med en annen hund. Du er jo ikke så gammel at du må gå over til pensjonistraser enda, heller :P 

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Neida, bare alle oppsparte middler + litt til :lol: 

Bagateller...

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Dagen min begynte kl.6 så jeg er liksom i grenseland for lunsj og middag her. Lage dobbel middag?

Jeg spiste litt av middagen nå til lunsj, også tar jeg resten etterpå.

Nå skal jeg gjøre Foenix fiiiiin i pelsen. Og pusse tennene, det er pinnekjøtt mellom to jeksler. Også må jeg finne en BH før jeg treffer Siri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico har ikke bjeffet på en eneste hund hittil i dag,  til tross for at flere har bjeffet på henne. Hun har tatt all oppmerksomheten med stoisk ro  (puli i Frognerparken liksom.  Hva tenkte jeg på ) og gått pent i bånd hele tiden.  

Hun er ikke den drittbikkja jeg kaller henne , hun er bare dårlig miljøtrent.  Hun er jo alltid i skogen henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Christine skrev:

Men jeg ville latt dine fått hilse på den.. For hvis den ikke får bli trygg på dine blir den usikker og agressiv, og da kan hunden gå i strupen din. Ditt ansvar altså at dette skjer om dine ikke hilser på den :aww: 

Det er vel hennes som kommer til å slite om den angriper flokken her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Edit; altså om noen har et slikt skap og synes det er fint, så beklager jeg ? men det er jo lov med forskjellig smak ?

Jeg har veldig ofte i det siste tenkt at guuuud det er mye stygge møbler rundt omkring... spesielt på møbelforretninger :aww:. Jeg innser dog min smak ikke nødvendigvis er noe mål på hva som er pent eller stygt :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Bare andre hunder som vinner for mye og skyver Glam nedover mestvinnendelista :P 

Ahhhhhh... ikke verre nei :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Fin bukett!

Var riktig godt fornøyd med den :D. Det er ikke hver uke - eller måned - jeg plukker blomster liksom :lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg tar en Siri :lol: 

:lol: Fornuftig :D 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg kunne få flytte mot depositum og begynne oppussing.

Bare det at han ville ha over 50% av kjøpesummen som "depositum". Da sa jeg nei takk :P 

:o Skikkelig dårlig deal i grunnen :lol: 

52 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji14.png går jo fort å male lister og dørkarmer iallefall.

Det trodde jeg også... en gang... inntil jeg begynte å male... :aww: 

11 minutter siden, SFX skrev:

Nå skal jeg gjøre Foenix fiiiiin i pelsen. Og pusse tennene, det er pinnekjøtt mellom to jeksler. Også må jeg finne en BH før jeg treffer Siri.

BH er viktig :lol: Her har jeg to velstelte hunder nå, men med den vinden holder de seg ikke velstelt veldig lenge - men vinden kan jo gi en artig effekt på bilder da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Så himla vondt i hodet jeg fikk da, det pleier jeg aldri å ha! Må ikke bli syk! Skal på møte i kveld der jeg skal forberede en sak til kommunestyret i morgen, har fått en fyr til å komme som har kunnskaper om bevaring av nærnatur og den slags. Da kan jeg jo ikke bli syk! (Det gjelder forresten Tynesodden, @MarieR , jeg husker at du var bekymret over utviklinga der, MDG tar saken! :P).

 

Heia heia! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev: Edit; altså om noen har et slikt skap og synes det er fint, så beklager jeg ? men det er jo lov med forskjellig smak ?

Jeg har veldig ofte i det siste tenkt at guuuud det er mye stygge møbler rundt omkring... spesielt på møbelforretninger :aww:. Jeg innser dog min smak ikke nødvendigvis er noe mål på hva som er pent eller stygt [emoji38] 

1 time siden, SFX skrev: Bare andre hunder som vinner for mye og skyver Glam nedover mestvinnendelista [emoji14] 

Ahhhhhh... ikke verre nei [emoji38] 

1 time siden, SFX skrev: Fin bukett!

Var riktig godt fornøyd med den [emoji3]. Det er ikke hver uke - eller måned - jeg plukker blomster liksom [emoji38] 

1 time siden, JeanetteH skrev: Jeg tar en Siri [emoji38] 

[emoji38] Fornuftig [emoji3] 

1 time siden, JeanetteH skrev: Jeg kunne få flytte mot depositum og begynne oppussing.

Bare det at han ville ha over 50% av kjøpesummen som "depositum". Da sa jeg nei takk [emoji14] 

[emoji33] Skikkelig dårlig deal i grunnen [emoji38] 

52 minutter siden, Lola Pagola skrev: [emoji14] går jo fort å male lister og dørkarmer iallefall.

Det trodde jeg også... en gang... inntil jeg begynte å male... :aww: 

11 minutter siden, SFX skrev: Nå skal jeg gjøre Foenix fiiiiin i pelsen. Og pusse tennene, det er pinnekjøtt mellom to jeksler. Også må jeg finne en BH før jeg treffer Siri.

BH er viktig [emoji38] Her har jeg to velstelte hunder nå, men med den vinden holder de seg ikke velstelt veldig lenge - men vinden kan jo gi en artig effekt på bilder da [emoji3] 

Haha ? men jeg malte tak, vegger og lister på to stuer i sommer, så en liten stue som dette der bare listene skal males i første omgang kommer til å gå fort ? synes ikke det tar lang tid å myke vegger heller forsåvidt, er rydding og flytting som tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Haha ? men jeg malte tak, vegger og lister på to stuer i sommer, så en liten stue som dette der bare listene skal males i første omgang kommer til å gå fort ? synes ikke det tar lang tid å myke vegger heller forsåvidt, er rydding og flytting som tar tid.

Ja, det er jo i grunnen sant... rydding og forarbeider tar myyyye tid :aww:. Og etterarbeidene... som å innrede igjen, og komme på at søren, SÅNN må jeg jo ha, og SÅNN, også må man jo ha ny taklampe, og gjøre om andre ting.. *sukk*. Jeg skal ALDRI begynne med sånt igjen.. aldri :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri skrev:

BH er viktig :lol: Her har jeg to velstelte hunder nå, men med den vinden holder de seg ikke velstelt veldig lenge - men vinden kan jo gi en artig effekt på bilder da :D 

Det er så forstyrrende på fine oppstillingsbilder om det dingler et par pupper over skallen på bikkja.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Tenkte jeg også.... 

Great minds og sånt :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Krysser fingrene for at det fortsetter slik :ahappy:

Ja! :ahappy: 

2 timer siden, Mud skrev:

Jepp. Det gjør jeg faktisk.  Jeg gikk liksom utifra at de som eier bikkjene passer på når de passerer og at jeg ikke trengte  å beinfly bort med min egen bikkje for å passe på. Nico hadde elsket det forsåvidt...

Småbarnforeldre as :P Du burde ikke bli overrasket lenger over at folk ikke har kontroll på bikkjene sine, det er da stadig beviser på det motsatte? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Great minds og sånt :lol: 

Ja! :ahappy: 

Småbarnforeldre as :P Du burde ikke bli overrasket lenger over at folk ikke har kontroll på bikkjene sine, det er da stadig beviser på det motsatte? :) 

Jeg er faktisk litt overasket over at de liksom ikke gidder prøve å unngå det...  Lurer på om det hadde vært greit om jeg lot ungen min forsyne seg av maten dems ? :P

 

Rett etter at jeg skrøyt av Nico raste hun mot en dachs som kom løpende rett bort til henne og gneldret.  Og en minisnuser som plutselig sto med snuta i rumpa hennes fikk samme tilsnakk som alle andre hunder som prøver seg..

Hun er sliten nå. Det er jeg  også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Stuen er litt sånn rotete på en måte, jeg liker ikke gulvet og de grønne listene og bjelkene. Så egentlig burde jeg male det grønne hvitt om jeg skal ha farge på skapet tenker jeg. Men skapet plager meg såpass at jeg tror det blir fikset på før noe annet emoji14.png går jo fort å male lister og dørkarmer i alle fall.

Hvis du ikke liker gulvet der, så har du ikke sett mitt gulv.... :lol: Det er 10 ganger "verre".... :P :aww:  Hva er galt med det gulvet da? :icon_confused: Litt av sjarmen med sånn gamle hus, er jo at det er litt skakt og slitt innvendig og at man har litt forskjellige farger. Det kalles hus med sjel det :wub: :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...