Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Planlegger en lengre tur for å besøke mannens familie langt unna og da skal vi innom ei ung dame som er totalt pleietrengende og ligger på et sykehjem i påvente av å få slippe.  Hun har ikke språk og kan kun bevege øynene selv og sist hun hadde besøk av en hund ble hun overlykkelig.  Så vi tar med Bizi og siden hun ikke kan klappe henne setter vi Biz oppi senga hennes så de kan få hilse. Biz er jo så glad i alle så det blir nok fint for dem begge, det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mokken skrev:

Være hjemme før jeg går på jobb ihvertfall. Siden man plutselig hverken kan klokken, holde avtaler eller kan svare tlf/kommunisere. 

Hahaha jeg håper virkelig at jeg har jobb eller noe som jeg MÅ konsentrere meg om til den dagen vi kommer i den alderen.. Ellers så kommer det å bli tunge dager for de som tester grenser.. Om jeg så må gå oppå de hele dagene for å passe på at de tar straffen sin :lol: 

---

og jeg ler! det slo ikke meg litt en gang at @Perfect Image snakket om noe annet enn at bonden hennes slo gress :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Siri skrev:

Det er alltid lov å spise smågodt når man har blitt voksen :aww:

Bra, for nå spiste jeg akkurat litt smågodt før frokost :whistle:

10 timer siden, Tommy skrev:

Takk, peeps, men altså. Det er vanskelig å forklare. Det er mer som en tilstand eller et livssyn mer enn en "vanskelig tid". Et annet perspektiv på en måte, en altoppslukende tilværelse. Hva som er "vanlig" for meg er neppe særlig vanlig for andre. Nei, går ikke an å forklare faktisk.

(Fint om vi kan la det ligge)

Menne du? Det står Hunderase:ADHG i profilen din. Er det da snakk om australian dverg hovawart greyhound? :icon_redface:

Isåfall tipper jeg den ser sånn ut:

dog-adoption-italian-greyhound-schnauzer

:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Ikke si sånt :o 

Du vet det er sånn oldiser gjør??? :P 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Men det blir ikke pakket opp før jeg flytter! Men lover at når jeg flytter skal jeg faktisk pynte til jul :P 

Spent på om alt lever når jeg pakker det opp. Det er sikkert sånn at jeg må kjøpe meg fint skap og ha det på pynt. Sånn at vi kan titte på det, men aldri bruke det :lol: 

(men jeg konkluderte med at det var bedre at jeg tok det med meg enn "den dere" andre delen av familien min som ikke helt ser verdien i historie. For dette har jo faktisk levd 4 generasjoner. Ikke at jeg samler på hver hekleduk e.l. :P Men enkelte ting har faktisk større verdi.) :gaah: håper papirene til huset mitt snart er i orden, jeg mister nesten motet her og begynner titte på annet. 

Synes det er moro om man kan ta vare på slike ting ja, særlig dersom de er hele og fine :). Men håper det der huskjøpet går i orden snart ja, det begynner vel å drøye litt vel mye nå? 

Akkurat nå, SaraS skrev:

Bra, for nå spiste jeg akkurat litt smågodt før frokost :whistle:

:teehe:

Synes jeg var greit effektiv på morran i dag... stod opp halv 9, og innen klokka var 10 hadde jeg malt første strøk på bordet mitt, og vasket skjegget til Yasmine :aww:. Nå har jeg også spist frokost, og skal straks sette meg på terrassen og nyte sola og en kopp kaffe - og lese litt. Har bestemt meg for å bare sløve nå fram til vi skal på fotoshoot litt seinere i dag. Holde hviledagen hellig eller noe sånt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Krutsi skrev:

Kom på besøk! Jeg har vist ingen som lever spontant og kan komme på kake i morgen.. Men spiser den selv jeg :aww: 

Jah!! Og bare på noen raske minutter fylte jeg opp hele støvbrettet fra rottisen.. Og jeg var veldig skeptisk da jeg mottok den i posten, for da tenkte jeg at nå hadde jeg blitt lurt! For den så ikke noe fancy ut :P 

Link til vidunderbørsten?

11 timer siden, Lola Pagola skrev:

Det var da ingen hyggelig samboer tenkte jeg.... Men så kom jeg på at "slår" kan bety andre ting og... puh! ?

Phu, godt det ikke bare var meg. 

10 timer siden, TonjeM skrev:

Elsker mine små kelpier :wub: Har akkurat vært ute på kveldslufting med dem. Istad var vi i gangen og jeg kjente på hvor heldig jeg er som kunne vasse i logrende haler og smilende kelpiefjes mens jeg fant frem bånd,  sko og hodelykt.. Strider skynder seg å tisse og så vil han rett inn, så han får komme inn, og Shy, som har noget høyere krav til tisseplass (det skal være akkurat rett..), og jeg tusler ute litt til i mild vakker natt inntil det perfekte tissestedet plutselig åpenbarer seg i all sin prakt (m.a.o. flekken med litt finere grus like ved portstolpen..). Idag har vi delvis tømt drivhuset, vært og kjøpt planker, lekt, trent og gått en herlig skogstur på et sted uten alt for mange hjortelus-fluer, kelpiene har vært med alt. Det har vært en aldeles deilig dag, og små kelpier gjør det bare enda mer perfekt!

Så herlig innlegg, ble rent lykkelig sjøl au.

 

Idag har vi vært på sykkeltur, vasket tøy, vasket opp. Nå skal jeg tusle til sengs med en god bok og bare kose meg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Stine skrev:

Jeg fant den bakerst i skapet, så nå er det unnagjort og vi sitter atter enn gang i sofaen :lol:

C har kommet seg til Norge, så da er han ikke seint hjemme idag! :ahappy: Lurer på hva pent han har kjøpt til meg, han har avslørt Kinder, men han har visst kjøpt noe ikke spiselig og, og det er ikke lederhosen :teehe:

Hahaha...så dype skap har jeg ikke :D Men det ble en slags tur på de 4 beinte, jeg var med også :cool:

Det at jeg elsker, over alt på denne jord, verdens beste App. Det er ingen hemmelighet! Og nå begynner jammen meg det lille lynfrekke valperælet å krype godt inn under huden på meg. Er jo hanhundmenneske men denne frøkna er så frekk, uskikkelig og dritsøt at jeg er helt solgt. Jeg har verdens beste buller :heart::heart::heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hund i nabolaget her som støtt er på rømmen. .. alle i facebookgruppa til nabolaget vet hvor den bor nå... det må da iallefall ha skjedd 5 ganger i det siste, der ulike folk har fanget ham inn eller observert ham. Den bor like ved er trafikkert kryss, og jeg skjønner ikke hvordan eierne kan være så sløve! Og jeg har ikke lyst til å møte på en løs hannhund på tur! Han er visst veldig snill, men det hjelper jo ikke om han bare vil hilse når min hund kan bli sur... rasen er heller ikke kjent for å være veldig glad i eget kjønn, så merker jo at jeg synes det er ekstra ubehagelig og er litt skeptisk til hvor snill den egentlig er når den møter andre hannhunder. Men, jeg går uansett ikke så mye tur akkurat rundt der da.

Jeg blir bare litt provosert av at dette skjer gang på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Siri skrev:

Du vet det er sånn oldiser gjør??? :P 

Oldis greit, voksen nei :lol: 

17 minutter siden, Siri skrev:

Synes det er moro om man kan ta vare på slike ting ja, særlig dersom de er hele og fine :). Men håper det der huskjøpet går i orden snart ja, det begynner vel å drøye litt vel mye nå? 

:teehe:

Ja dette er fult brukanes med både potetskåler og alt! Har bare tittet oppi uten å pakke opp. og funnet ut at det er produsert i Belgia.

Ja og nei, minimum 4 mnd tar det vist for kommunen å skille ut en landbrukstomt.. det er i oktober. men jeg hadde liksom håpet på litt fortgang jeg da. Men jeg har liksom kjøpt hus uten å ha kjøpt det føler jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg...og får ferske oppdateringer på LC-prøven Laffen skulle ha vært med på. Men det er han ikke :( 
Tre grunner: 1) For ca 2 uker siden fikk han en skade i nakken med hevelser og mye ømming, og selv om han ble friskmeldt av vetten torsdag ble vi vel egentlig enige om at det kunne være en risk da guttungen tar helt av når han kommer på feltet og så absolutt ikke tenker på at noe var vondt for en uke siden. Og jeg vil at han skal holde flere sesonger, dette er hans første, samt at man starter for pokker ikke en hund om man er i tvil (selv om mange dessverre ikke tenker slik). Jaja, trøsten er at da vinner bestevenninnen hans vandreprisen og helt ærlig fortjener hun den mer for hun ER bedre enn han på feltet. 2) Holder på å rydde, kaste og rydde mer ett hus på ca 200 kvm og tre ganger så stor tomt, og det må være mer eller mindre ferdig til imorgen, da kommer folk og henter søppel og skal begynne vaskingen. 3) Hadde ikke helt lyst, mye som skjer i det miljøet om dagen og mesteparten er ikke positivt. Sånt mister jeg litt piffen av...

Nei, ta seg sammen, tømme bilen for det som ble med hjem fra huset i går, putte inn nytt som skal et annet sted så man får plass til å fylle opp med mer som skal mellomlande i min bod før det kjøres videre til de som skal ha det. 

Når dette er ferdig og huset solgt skal jeg ta grep og bli minimalistisk i mitt eget hushold, ikke f... om jeg orker en sånn flyttesjau om jeg skulle finne på å skifte bosted. Samt at de som skal rydde opp når jeg dør skal slippe sånne tak som vi har hatt nå. 40 år med oppsamlet ALT er MYE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere assa...

Sitter på en benk i Frognerparken med Nico og gutta sitter på bakken typ 20 meter unna og gymmer Pokémon . Jeg har smurt rundstykke med skinke og ost til hver av de og la det på sekken til A som bord. De sitter kanskje 5 meter fra grusveien.  

A er dreven så han har fått spist, V har ikke fått mat fordi små passerende løsbikkjer har spist alt i mens eierene har latt som de ikke har lagt merke til det.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mud skrev:

Hundeeiere assa...

Sitter på en benk i Frognerparken med Nico og gutta sitter på bakken typ 20 meter unna og gymmer Pokémon . Jeg har smurt rundstykke med skinke og ost til hver av de og la det på sekken til A som bord. De sitter kanskje 5 meter fra grusveien.  

A er dreven så han har fått spist, V har ikke fått mat fordi små passerende løsbikkjer har spist alt i mens eierene har latt som de ikke har lagt merke til det.... 

Sitter du 20 meter unna og ser på at små passerende løsbikkjer spiser opp nista til ungene? 

--

Første dag på noe som kjennes ut som lang lang tid, men egentlig bare er en liten uke, at magen ikke krangler. Jeg sitter helt stille og håper det forblir sånn resten av dagen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tulip skrev:

Samme som den gode gamle Kattestriglen altså?

Hei!! :D 

@Christine Siden damen blokkerte meg etter en tidligere diskusjon så kan jeg ikke se diskusjonen, men har fått sett bilder. Da kan jeg jo fortelle at bikkja hennes sitter i vinduet og gneldrer når vi går forbi :P

Sovet lenge, deilig :ahappy: Så slo det meg når jeg sto opp, Yumi ser jo plutselig voksen ut. Hva skjedde med valpen min?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Ikke si sånt :o 

Jeg beklager, men så grusom er verden av og til.

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Men det blir ikke pakket opp før jeg flytter! Men lover at når jeg flytter skal jeg faktisk pynte til jul :P 

Jeg kommer på inspeksjon - du må ha tre også, vet du?

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Spent på om alt lever når jeg pakker det opp. Det er sikkert sånn at jeg må kjøpe meg fint skap og ha det på pynt. Sånn at vi kan titte på det, men aldri bruke det :lol: 

Hahahaha, ja, selvfølgelig, helst et antikk skap hvor den ene skapdøra sklir sakte opp hver gang du går forbi fordi festet er for dårlig og gulvet heller pittelitt :D

3 timer siden, JeanetteH skrev:

(men jeg konkluderte med at det var bedre at jeg tok det med meg enn "den dere" andre delen av familien min som ikke helt ser verdien i historie. For dette har jo faktisk levd 4 generasjoner. Ikke at jeg samler på hver hekleduk e.l. :P Men enkelte ting har faktisk større verdi.) :gaah: håper papirene til huset mitt snart er i orden, jeg mister nesten motet her og begynner titte på annet. 

Grøss ja, da pappa og hans seks søsken delte boet fra deres barndomshjem fisket han stadig ting ut av haugen av ting som skulle brennes - inkludert fotoalbum! Ikke alle ser verdien i ting... 

Innmari kjedelig at det tar sånn tid, en er jo så innstilt på å flytte når en har kjøpt. Jeg har i de siste fått opp masse flytte-relaterte bilder fra "dine minner"-funksjonen til Facebook, og ting gikk fort i fjor! Kanskje litt for fort, med tanke på hvor mye som skulle males før jeg kunne selge, og at det skjedde ting privat som gjorde at jeg strengt tatt ikke hadde tid til å flytte da. Men det var jo så godt å få komme inn i huset jeg ville være i, framfor å være i det huset jeg var mentalt ferdig med.

Akkurat nå ser det ut som om årets mål for Glam i utstillingsringen går til *******, men jeg er vel ikke i posisjon til å klage når samboeren hans fikk til ting jeg bare fabulerte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, JeanetteH skrev:

Oldis greit, voksen nei :lol: 

:lol: Det var sånn det var ja :lol: 

37 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ja dette er fult brukanes med både potetskåler og alt! Har bare tittet oppi uten å pakke opp. og funnet ut at det er produsert i Belgia.

Ja og nei, minimum 4 mnd tar det vist for kommunen å skille ut en landbrukstomt.. det er i oktober. men jeg hadde liksom håpet på litt fortgang jeg da. Men jeg har liksom kjøpt hus uten å ha kjøpt det føler jeg :lol: 

Hahhahaa, så det er egentlig bare du som er fryktelig utålmodig altså :lol: 
Jeg var jo så heldig at jeg i hvert fall kunne begynne å flytte lenge før kontrakten var skrevet! Jeg fikk jo lagret tingene mine i uthusene mens jeg ventet. Da var det liksom ikke så ille :) 

18 minutter siden, Tøfflus skrev:

Når dette er ferdig og huset solgt skal jeg ta grep og bli minimalistisk i mitt eget hushold, ikke f... om jeg orker en sånn flyttesjau om jeg skulle finne på å skifte bosted. Samt at de som skal rydde opp når jeg dør skal slippe sånne tak som vi har hatt nå. 40 år med oppsamlet ALT er MYE!!

Akkurat sånn har jeg også tenkt... men jammen drar det på seg med småtterier både her og der med tida! Og jeg var evig takknemlig for at mine brødre tok seg av flytting og kasting etter at mamma døde. Fy flate for en jobb de gjorde da! Jeg føler at de liksom har krav på litt mer av "arven" enn det jeg har som ikke har løftet en finger ifm sånne ting... 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Sitter du 20 meter unna og ser på at små passerende løsbikkjer spiser opp nista til ungene? 

Tenkte jeg også.... 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Første dag på noe som kjennes ut som lang lang tid, men egentlig bare er en liten uke, at magen ikke krangler. Jeg sitter helt stille og håper det forblir sånn resten av dagen :ahappy: 

Krysser fingrene for at det fortsetter slik :ahappy:

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg kommer på inspeksjon - du må ha tre også, vet du?

Jeg også.... men Jeanette - det går helt fint om du kjøper slikt kunstig tre. Det er genialt vet du, for da kan du bare pynte det en gang, også setter du det bort ferdig pynta så slipper du sånn pynting hvert år :lol: Jeg har mitt i stallen :aww:

Akkurat nå, SFX skrev:

Hahahaha, ja, selvfølgelig, helst et antikk skap hvor den ene skapdøra sklir sakte opp hver gang du går forbi fordi festet er for dårlig og gulvet heller pittelitt :D

Ehhhhh.... det er akkurat et slikt skap jeg har drevet og pusset opp de siste årene (ja, årene - det prosjektet har hatt en "liten" pause de siste par-tre årene). Den ene skapdøra der glir opp hele tida :aww: Jeg ser på det som en slags sjarme.... :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Akkurat nå ser det ut som om årets mål for Glam i utstillingsringen går til *******, men jeg er vel ikke i posisjon til å klage når samboeren hans fikk til ting jeg bare fabulerte om.

Hva skjer nå? :o 

Det var visst litt optimistisk å tro at det skulle gå an å sitte ute på terrassen i dag... sola skinner, men det var en himla kald og ekkel vind ute, så da ble det kaffe foran skjermen i stedet :aww:. Men jeg fikk plukket inn litt blomster fra hagen da, det er det ikke ofte jeg gjør, og nå synger blomstene på siste verset, men buketten ble ikke så aller verst egentlig :D 
14492542_1456322227728315_2892511570444757482_n.jpg?oh=e10f477c7b9a195dc19fea30c3e14fa0&oe=587A897A

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2ne skrev:

Sitter du 20 meter unna og ser på at små passerende løsbikkjer spiser opp nista til ungene? 

--

Første dag på noe som kjennes ut som lang lang tid, men egentlig bare er en liten uke, at magen ikke krangler. Jeg sitter helt stille og håper det forblir sånn resten av dagen :ahappy: 

Jepp. Det gjør jeg faktisk.  Jeg gikk liksom utifra at de som eier bikkjene passer på når de passerer og at jeg ikke trengte  å beinfly bort med min egen bikkje for å passe på. Nico hadde elsket det forsåvidt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stygt skap som står i det nye huset. Det kan fjernes, men jeg har foreløpig ikke noe bedre å erstatte det med, og det er jo greit med ett skap forsåvidt.

Jeg får gjøre hva jeg vil med det.

Så jeg tenkte at om jeg fjerner den øverste og nederste "pynten", slik at det blir mindre hyttepreg over det, mer firkantet, så hjelper det litt. Og så må det såklart males. Men hvilken farge? Min første tanke var hvitt, men så kunne det jo være litt gøy med en farge og. Gråblå eller gammelrosa. Og nye knotter. Kanskje gjøre noe med glassene og.

Når jeg blir lei ryker det bare ut...

kunne tenkt meg en bokhylle der istedenfor, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Bortsett fra på bolia da, men 20k er litt uaktuelt.

Forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Se så ufresht

e5d5671398f580aa6db3a1631f9d647b.jpg

Ufresht tak og, men gidder ikke male enda tror jeg.

Edit; altså om noen har et slikt skap og synes det er fint, så beklager jeg ? men det er jo lov med forskjellig smak ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så himla vondt i hodet jeg fikk da, det pleier jeg aldri å ha! Må ikke bli syk! Skal på møte i kveld der jeg skal forberede en sak til kommunestyret i morgen, har fått en fyr til å komme som har kunnskaper om bevaring av nærnatur og den slags. Da kan jeg jo ikke bli syk! (Det gjelder forresten Tynesodden, @MarieR , jeg husker at du var bekymret over utviklinga der, MDG tar saken! :P).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
45 minutter siden, Line skrev:

Hei!! :D 

@Christine Siden damen blokkerte meg etter en tidligere diskusjon så kan jeg ikke se diskusjonen, men har fått sett bilder. Da kan jeg jo fortelle at bikkja hennes sitter i vinduet og gneldrer når vi går forbi :P

Sovet lenge, deilig :ahappy: Så slo det meg når jeg sto opp, Yumi ser jo plutselig voksen ut. Hva skjedde med valpen min?..

Tok noen printscreens jeg også gitt :aww: 

Hehe, akkurat det tviler jeg ikke på! Du har kanskje ikke latt dine hilse på den så den føler seg trygg i nabolaget? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Siri skrev:

Hva skjer nå? :o 

Bare andre hunder som vinner for mye og skyver Glam nedover mestvinnendelista :P 

26 minutter siden, Siri skrev:

Det var visst litt optimistisk å tro at det skulle gå an å sitte ute på terrassen i dag... sola skinner, men det var en himla kald og ekkel vind ute, så da ble det kaffe foran skjermen i stedet :aww:. Men jeg fikk plukket inn litt blomster fra hagen da, det er det ikke ofte jeg gjør, og nå synger blomstene på siste verset, men buketten ble ikke så aller verst egentlig :D 
14492542_1456322227728315_2892511570444757482_n.jpg?oh=e10f477c7b9a195dc19fea30c3e14fa0&oe=587A897A

Fin bukett!

 

8 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har et stygt skap som står i det nye huset. Det kan fjernes, men jeg har foreløpig ikke noe bedre å erstatte det med, og det er jo greit med ett skap forsåvidt.

Jeg får gjøre hva jeg vil med det.

Så jeg tenkte at om jeg fjerner den øverste og nederste "pynten", slik at det blir mindre hyttepreg over det, mer firkantet, så hjelper det litt. Og så må det såklart males. Men hvilken farge? Min første tanke var hvitt, men så kunne det jo være litt gøy med en farge og. Gråblå eller gammelrosa. Og nye knotter. Kanskje gjøre noe med glassene og.

Når jeg blir lei ryker det bare ut...

kunne tenkt meg en bokhylle der istedenfor, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Bortsett fra på bolia da, men 20k er litt uaktuelt.

Forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Se så ufresht

e5d5671398f580aa6db3a1631f9d647b.jpg

Ufresht tak og, men gidder ikke male enda tror jeg.

Edit; altså om noen har et slikt skap og synes det er fint, så beklager jeg ? men det er jo lov med forskjellig smak ?

Du kan for eksempel fjerne skapdørene helt, så har du to hyller til bøker der. Fest på en liten kant i hver ende øverst, som støtter opp, så kan du ha bøker der også. Over hyllene kan du ha høyere bøker/fotoalbum. Farger er jo så innmari personlig, og avhenger av hva du har ellers - men en kan bruke tapet for å freshe opp - både på bakveggen og på sidene utvendig. Tapet kan være kjappere enn maling, om du vil bli fort ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...