Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

@Rocket:console:

Og en klem til @Sirius, håper det går bra med pasienten!

Jeg hoster og hoster, så jeg vet ikke om jeg orker å gå tur i regnet akkurat nå - se om hostedempende kan hjelpe meg først. Men det er frokoster å servere, klesvask å sette på, og rydding å gjøre. Så jeg bør vel få gjort noe innimellom hostekulene. Jeg endte med å sove veldig lenge, fordi jeg hoster meg våken. Det er bra jeg har tålmodige hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

..har jeg to borrelåshunder. Til vanlig har jeg bare en, men Dita blir sånn hun også når hun har løpetid. De fikk løpetid med noen timers mellomrom i går, det synes jeg er greit synkronisert, altså! Synes de kunne ventet en måned så vi hadde sluppet å gå MH høyløpsk, men jaja. Bikkja er i skrullealderen uansett, så det har neppe så mye å si, må bare få sagt fra så vi får gått sist.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

 

Som hun sa :P 

Dette er Talli sin datter, etter to sjokolade fargete foreldre. Blaze var forresten regnet som rød.

Veli er på grensen til orange faktisk. Men hun er samme genetiske fargekode som Talli som er sjokoladebrun.

14249794_10154638280119155_2328462570702

 

Edit:

Talli og Blaze

1918250_10150169073950072_2945938_n.jpg?

Ser bare brune hunder, jeg :P

Blir som på border terrier, hvor de insisterer på å kalle mørke viltfargede hunder (agoutigen) for blå :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, maysofie skrev:

Hvor i alle dager skal jeg gjøre av plaketten/fatet til Lyn? Har ikke noe sted ved de andre premiene/sløyfene å henge det opp, litt for staslig til å bare bli pakket bort. Er ikke noe å henge den opp i bak. Hjelp.

image.jpeg

Det finnes sånne stativ man kan bruke for å henge tallerkner på vegg da.....? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om Symra hoppet over en løpetid, det er sånt som skjer, er det ikke? For noen uker siden ville hun hele tiden ut for å sniffe og snuse og for å sjekke kontaktannonsene sine (tisseflekker) med jevne mellomrom, vasket seg mye også men jeg tror ikke hun var så hoven. Nå er det ingen tegn til kommende løpetid lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, maysofie skrev:

Hvor i alle dager skal jeg gjøre av plaketten/fatet til Lyn? Har ikke noe sted ved de andre premiene/sløyfene å henge det opp, litt for staslig til å bare bli pakket bort. Er ikke noe å henge den opp i bak. Hjelp.

image.jpeg

 

39 minutter siden, Krutsi skrev:

Det finnes sånne stativ man kan bruke for å henge tallerkner på vegg da.....? 

Jupp, jeg sjekker ut sånne på eBay nå - kjøpte et lekkert håndmalt porselensfast i Budapest siden det ikke fantes noe premier å få på utstillingene i Kroatia. Det er en føniks på fatet, så jeg følte at det var ment for henne. Så det skal henges opp ved siden av de gjeveste rosettene hennes. Jeg må bare få målt diameteren, så det henger stramt og trygt i strikken.

Eller så har jeg et glasskap fra IKEA med de fineste premiene i stua, og jeg har fått noen håndmalte porselensfat med bernermotiv. De har jeg kjøpt stativ til å sette i, så de står oppreist på hylle. Kan en av de alternativene være noe, @maysofie?

Jeg har fått unna litt husarbeid - satte på en CD, og fikk ikke lov til å sette meg ned før den var over. Så da fikk jeg gjort en del. Inkludert legge pinnekjøtt i vann for middag i morgen - jeg kjøpte på salg i vinter, skulle være billig julemiddag. Det er min desiderte favoritt-rett, og kun lov til å spise på aftener - julaften, nyttårsaften, påskeaften. Men jeg fant ut at når min førstefødte i mitt første kull får en sånn tittel, da er det lov til å slå håret helt ut. Jeg har også liggende to flasker med deilig ripssaft fra Askim, som jeg vant på utstilling og tenkte å spare til et bedre måltid. Det høres ut som om de også kan gå med i morgen. Hundene skal få vann og kalkunnakker :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Ser bare brune hunder, jeg :P

Blir som på border terrier, hvor de insisterer på å kalle mørke viltfargede hunder (agoutigen) for blå :icon_confused:

:lol: Vi må velge mellom sjokoladebrun eller rød da. Jeg velger rett og slett (nesten) registrere alle som sjokoladebrune. :P Dogweb systemet sier vi må velge :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raksha skrev:

Yep! Han syntes det var en strålende ide! Vet ikke hva svigermor synes enda, har vel mine tvil om at hun er enig, men da har jeg prøvd. :ahappy: 

 

Så lenge han er enig går det nok fint :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Så lenge han er enig går det nok fint :D 

Svigermor som ha vetorett siden det liksom er hun som skal ha den :lol: Sååå njaneij, jeg ringer ikke eiern enda :lol:  Men krysser fingrene da. Virkelig - for jeg tror det kunne vært perfekt for dem. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jo forresten, du veit du har fuglebæsj i rumpa eller? " spurte Rørlegger'n..  Ja selvfølgelig veit jeg det, jeg liker bare å sprade rundt i lyse jeans med en real klatt på stumpen. :sheldon:

Lurer på hvor lenge den har vært der, vasker sjeldent bukser :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil telefonen ikke sitere, plutselig...

Men å finne en måte å henge det på veggen var ikke dumt, om jeg finner fornuftig veggplass, må Google nevnte løsninger! Tror kanskje det er enklest å klistre på enn å finne stativ som passer, ettersom den er veldig skålete bak? 

Aldri følt at huset har vært så overfylt før nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg flink jente og lager ordentlig middag til meg selv. Jeg fant noe kjøtt i fryseren, og skal mekke potetstappe fra bunnen, lage saus fra Toro og raspe gulrøtter. Og jaggu fant jeg en pose med sjokoademousse jeg kan lage i stand! 

Dette høres ut som en bra fredagskveld. Litt mer rydding, så ser jeg stuebordet mitt også :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Nå vil telefonen ikke sitere, plutselig...

Men å finne en måte å henge det på veggen var ikke dumt, om jeg finner fornuftig veggplass, må Google nevnte løsninger! Tror kanskje det er enklest å klistre på enn å finne stativ som passer, ettersom den er veldig skålete bak? 

Aldri følt at huset har vært så overfylt før nå :lol:

Et trefat er kanskje ikke så tungt, så det holder å klistre på et veggoppheng? Eller så kan du kjøpe en sånn festeanretning som skal spikres fast med to små spikre, hvis bunnen er tykk nok? Clas Ohlson har nok ørten varianter. Eller skru i et slikt "øye", avhengig av hvor mye du vil tukle med en premie.

Jeg kom på at jeg har tre treskilt hengende på en murvegg festet med tykk dobbeltsidig tape fra CO, for jeg fikk ikke til noe annet på murveggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havna utpå på IKEA... bilen ble fylt med to lamper, ei gulvmatte, et ullpledd, et stuebord og en diger kommode - til den nette sum av knapt 3000 kr :aww:. Nå har jeg montert bordet og den ene lampa (bordlampe). Taklampa blir det verre med - den trenger en lang ledning sånn at jeg kan få strøm i den - også må jeg fundere litt på hvordan jeg skal feste den i taket. Sikkert ikke noe hokus pokus, men det var så innmari mye ledning... mon tro om jeg bare kan kappe den av og feste ledningsendene i festet igjen? Jaja... det blir vel ei råd. 

Nå har jeg spist middag - restemiddag fra i går... fort gjort i hvert fall :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ozzy skrev:

"Jo forresten, du veit du har fuglebæsj i rumpa eller? " spurte Rørlegger'n..  Ja selvfølgelig veit jeg det, jeg liker bare å sprade rundt i lyse jeans med en real klatt på stumpen. :sheldon:

Lurer på hvor lenge den har vært der, vasker sjeldent bukser :lol:

 

For en stund siden så hadde Ene buksa mi hadde revnet i en søm bak på rumpa, under ei lomme eller noe. Gikk med det over en halv dag før jeg oppdaget det.. 

Så jeg kan konkludere med at min mann ser ikke på rompa mi :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Krutsi skrev:

For en stund siden så hadde Ene buksa mi hadde revnet i en søm bak på rumpa, under ei lomme eller noe. Gikk med det over en halv dag før jeg oppdaget det.. 

Så jeg kan konkludere med at min mann ser ikke på rompa mi :P 

Evt han likte å få se så mye av rompa di, at han ikke ville si fra :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:

Havna utpå på IKEA... bilen ble fylt med to lamper, ei gulvmatte, et ullpledd, et stuebord og en diger kommode - til den nette sum av knapt 3000 kr :aww:. Nå har jeg montert bordet og den ene lampa (bordlampe). Taklampa blir det verre med - den trenger en lang ledning sånn at jeg kan få strøm i den - også må jeg fundere litt på hvordan jeg skal feste den i taket. Sikkert ikke noe hokus pokus, men det var så innmari mye ledning... mon tro om jeg bare kan kappe den av og feste ledningsendene i festet igjen? Jaja... det blir vel ei råd. 

Nå har jeg spist middag - restemiddag fra i går... fort gjort i hvert fall :D 

Her også. Kjøpte 3 + 2 digre hyllesystemer å sette opp på "kontoret" dvs roterommet, sparte nesten 1000 kr på at det var Family-tilbud med 30 % rabatt. Nå hastespiser jeg lunsj før vi henter Uno hos svigers og jeg går tur hjem med ham mens gubben tar bilen og fikser middag. 

Tror jeg har en liten nyrestein på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...