Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Staffen fungerer jo som harehund den og, dog uten los og impulskontroll :teehe: 

Tror egentlig ikke jeg hadde hæla og sitti på samme stedet time ut og time inn, 100 m fra bilen :P Jeg liker å gå litt ute i naturen liksom :lol:

Men superkoselige folk ihvertfall, synes kanskje de er jaktfolket som "bryr" seg mest om hund og natur, elgjegere er jeg litt redd for, de er så bråe mange av dem :lol: Og fuglejegere pleier å være like vimsete som bikkja :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Jeg klikker snart på fluene. De er overalt og i natt våknet jeg ørti ganger av en flue som surra i øret og håret mitt. De er helt latterlig innpåslitne!   Tips til fluefelle eller et eller annet som kan få de bort fra meg? Blir gal 

Netting over vinduer og sånn nettingnedheng på verandadør som står mye oppe osv.

Jeg luftet ikke i det nye huset før nettingen var på plass ? vil ikke ha masse fluer og kryp inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pixie skrev:

Jeg skjønner det heller ikke. Min oppdretter har en lignende klausul, men hun vil ikke betale tilbake penger. Hun vil bare ha tilbake hunden "vederlagsfritt" dersom vi klager på at den har HD av sterk grad. Ikke pokker, jeg tror vi ville vært bedre i stand til å ta vare på en HD-hund enn hun er. 

hehe.. Så hun selger en hund som hun vil ha tilbake gratis om den er defekt? Det var en morsom vri! Det er dessverre litt for mange oppdrettere som tror at de kan skrive hva de vil i kontraktene sine. 

Men hvorfor kjøper du valp av ei du ikke tror kan ta vare på en HD-hund? 

12 timer siden, Perfect Image skrev:

Nei, i sånne tilfeller skal jeg ikke ha hunden tilbake, men tilbyr en ny valp gratis. Jeg har ikke bruk for en hund med HD D-E osv hjemme, og er jo bare slemt å ta den tilbake for å omplassere på nytt. 

Men i "hunden min får mer very good enn excellent" og et par som fant ut etter tre uker de tok seg vann over hodet med en valp, og en der hun fikk velge ut valp selv; tok den med navlebrokk (Og både visste det og jeg presiserte det) så ved 3 og halv mnd bestemte seg at hun ikke ville ha en valp med navlebrokk (liten og lukket?..) Så kjøper jeg hunden tilbake asap, og de får også beskjed om at jeg mest sannsynlig kommer til å finne nytt hjem til hunden.

Nei, det har jeg tenkt og, jeg har nok hunder hjemme, og jeg trenger ikke (enda) en som er ubrukelig, liksom (joda, jeg er glad i den ubrukelige hunden min - så slipper vi å spekulere i det), så hva skal jeg med en hund med HD? 

:lol: Ønsket de seg utstillingshund da de kjøpte valpen, eller er det bare noe de har funnet ut at de vil gjøre etterpå? Ville de ikke ha valpen bare fordi den har et lite navlebrokk? Dette med at de tar seg vann over hodet er greit nok, egentlig. Bedre at de finner det ut etter tre uker enn 3 mnd eller et år, tenker jeg :) Men en skulle jo tro at voksne folk visste hva de gikk til når de kjøpte seg valp.. 

11 timer siden, mokken skrev:

Avreagering etter valpekurs...

"Oppdretter har hatt rasen i 40 år, h*n sier de må taes litt av og til siden det er en * terrier." 

:huh:

Høres riktig ut det? En rasegruppe som jevnt over er avlet for å møte motstand med motstand, bør sikkert tas litt med jevne mellomrom, sånn for sikkerhets skyld. Terriere er som gress, må slås jevnlig for å holdes nede :aww: 

10 timer siden, Siri skrev:

Har jeg malt siste strøk i stua, så nå kan sofaene flytte inn når som helst... nesten. Må bare fjerne maskeringstapen og plasten - og vaske over gulvet. Puhhhhhh... hvem skulle trodd at jeg greide å male stua mi helt alene? 

Jeg? :P 

10 timer siden, Siri skrev:

Det er forresten litt søtt når man hører det piper frenetisk bak ryggen min - og jeg snur meg og ser at det er gamlegubbeWilly som ligger og koser seg med pipedyret jeg kjøpte i helgen :wub:

Søtt? :o Det er sånt som går meg skikkelig på nervene "piiip-skviiik-piiiip-pip-pip-piiiip" :gaah: Det, og det at Nora demonterer alle leker hun får tak i, er grunnen til at vi ikke har leker inne :aww: (ja, jeg er en kjip, kjip hundeeier!). 

Jeg savner å gå spor, forresten :hmm: Stakkars Nora, som syns det er nesten litt for morsomt, og stakkars Ali, som ikke har fått lære hvor morsomt det er, og stakkars meg som ikke drar ut i skogen lenger for å tusle et spor til bikkjene, sitte på ræva og prate shit en halvtime-times tid, gå på hæla bak bikkja i sporet (Nora, ja), for å sitte og snakke shit en halvtime-times tid igjen.. *sukk* 

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Jeg syns jeg så ofte tenker at, det må da snart være leggetid for den valpen nå? 

Høres kjent ut :lol: Jeg skal ikke klage altfor høyt (for nå sover de! :P ), de er stort sett flinke til å sove. I går la jeg de kl. 22, og de sov helt til jeg sto opp halv åtte, det er en lang natt det :ahappy: Men batteri-kapasiteten blir stadig bedre, så det går lenger tid med herjing, og på slutten da blir jeg sittende og se på de og tenke "er de ikke litt trøtte nå? Nå må de da begynne å bli trøtte" :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Krutsi skrev:

Her i huset er det mange likhetstrekk i oppdragelsen ja :lol: begge deler utnytter svakhet hvis de ser antydning :aww::lol: 

:lol: 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg? :P 

Godt det er noen som har trua :lol: 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Søtt? :o Det er sånt som går meg skikkelig på nervene "piiip-skviiik-piiiip-pip-pip-piiiip" :gaah: Det, og det at Nora demonterer alle leker hun får tak i, er grunnen til at vi ikke har leker inne :aww: (ja, jeg er en kjip, kjip hundeeier!). 

Dritkjip faktisk!!! Jeg synes bare det er søtt, jeg :ahappy:  Mine demonterer jo heller ikke leker - de bare koser seg litt med dem :) 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg savner å gå spor, forresten :hmm: Stakkars Nora, som syns det er nesten litt for morsomt, og stakkars Ali, som ikke har fått lære hvor morsomt det er, og stakkars meg som ikke drar ut i skogen lenger for å tusle et spor til bikkjene, sitte på ræva og prate shit en halvtime-times tid, gå på hæla bak bikkja i sporet (Nora, ja), for å sitte og snakke shit en halvtime-times tid igjen.. *sukk* 

:hmm: Blir ikke så mye sånt her heller, egentlig... savner særlig det å sitte og snakke shit :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

 

Høres kjent ut :lol: Jeg skal ikke klage altfor høyt (for nå sover de! :P ), de er stort sett flinke til å sove. I går la jeg de kl. 22, og de sov helt til jeg sto opp halv åtte, det er en lang natt det :ahappy: Men batteri-kapasiteten blir stadig bedre, så det går lenger tid med herjing, og på slutten da blir jeg sittende og se på de og tenke "er de ikke litt trøtte nå? Nå må de da begynne å bli trøtte" :lol: 

:lol: Rafiki er også flink til å sove om natta. Merker ingenting til at han ligger under dyna mi :) Men han har bare to gir, enten så sover han eller så biter han. Og batterikapasiteten har blitt betraktelig bedre disse ukene ja :lol: Så er mye biting og herjing. Men! Han har en løs tann! :D:lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

:lol: Ønsket de seg utstillingshund da de kjøpte valpen, eller er det bare noe de har funnet ut at de vil gjøre etterpå? Ville de ikke ha valpen bare fordi den har et lite navlebrokk? Dette med at de tar seg vann over hodet er greit nok, egentlig. Bedre at de finner det ut etter tre uker enn 3 mnd eller et år, tenker jeg :) Men en skulle jo tro at voksne folk visste hva de gikk til når de kjøpte seg valp.. 

 

Nei, de hadde ikke hørt om utstilling engang. Men når det er sagt, så sier jeg til utstillingsinteresserte at de bør kjøpe fra noen andre, for jeg selger ikke utstillingshunder og jeg vet hvor mye pelstell og fremvsning har å si fra very good til BIR&Cert på rasen min :P  De med denne takket nei til tilbakekjøp, tok seg noen handlerkurs og pelstellkurs og vant mer da :P Ja, de fant ut når valpen var 3 mnd plutselig at de skulle drive med avl og det var helt utelukket med et lite navlebrokk. (Fun fact, hun parret den andre hunden sin med en hund som hadde navlebrokk, og 3 kullsøsken med det. Hehe.) Men jeg var glad for det da, fikk tilbake favoritten min når søsteren nettopp døde i brann, så for meg var det win win situasjon. :) Og ja, jeg er alltid litt varsom på de som skal ha valp for første gang OG ikke har unger fra før av, at hvis de finner ut at de ikke trives med situasjonen og det blir for mye så må de ta kontakt med engang. Alt virket til å være tilrettelagt for at valpen skulle komme, meldt seg inn i raseklubben, lokale hundeklubben, meldt seg på valpekurs og det hele :P Følte med dem, de var veldig lei seg for at det ikke fungerte, men tror de følte seg litt kvelt med en liten valp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

 

Jeg skulle også foreslå at du tok inn en snill kanin, men den diskusjonen var jo over for tre meter siden.

12 timer siden, Pringlen skrev:

Dunkeren er nok ikke særlig anderledes enn andre støvere, de kan kanskje virke litt tette, fordi de er så enkle og greie å ha med å gjøre. Men husk på at de faktisk utfører det vanskeligste arbeidet man kan sette en hund til, og de lærer seg alle triksene og utveiene selv, så det er vel grenser for hvor dumme de egentlig kan være. Hygenen min er litt smartere enn nødvendig til tider. De er løsningsorienterte, liksom :P

 

12 timer siden, Siri skrev:

Jeg hadde glatt gått for en dunker - bare fordi de er pene :aww: 

Jeg må med jevne mellomrom lese om dunkere for å gni inn at det passer ikke for meg. Setninger av typen "bør få bruke seg i jaktsammenheng" og "vi selger valper utelukkende til aktive jegere" leses om og om igjen. :aww:

Men nå er det god tilgang på valper, og de ser altså for eksempel slik ut:

 

0c07d9d3-42d7-4a0e-80b6-bbee93d590d1.jpg

Uheldigvis er jeg et voksent, fornuftig menneske. :aww:

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet! Har stengt katten innne på badet til svigermor. Vet ikke hvor lenge han må være der inne alene :/ 

Tar ikke sjansen på at hjemmehjelpen ikke slipper han ut. Så er bedre sånn, men det gjør litt vondt å stenge han inne. Men når de kommer så stikker jeg ned til pus og så koser vi oss der i noen timer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

 

Jeg må med jevne mellomrom lese om dunkere for å gni inn at det passer ikke for meg. Setninger av typen "bør få bruke seg i jaktsammenheng" og "vi selger valper utelukkende til aktive jegere" leses om og om igjen. :aww:

Men nå er det god tilgang på valper, og de ser altså for eksempel slik ut:

 

0c07d9d3-42d7-4a0e-80b6-bbee93d590d1.jpg

Uheldigvis er jeg et voksent, fornuftig menneske. :aww:

 

 

Jeg har det på nøyaktig samme måte med luzernstøver :lol: Det er verdens søteste hunder det, men de passer jo overhodet ikke hos meg! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tutle skrev:

:lol: 

Det var en mindre god start på dagen! :P 


Jeg lurte på om jeg måtte en tur til veterinær i dag. 

Jeg har nemlig gitt Sjef den siste hele høna jeg hadde liggende i frysen. Men nesten 3 kvarter etter jeg har gitt den så hadde han fortsatt ikke begynt å spise på den, men gikk og travet frem og tilbake mens han så mer og mer desperat ut. 

Jeg tok høna bort til ham flere ganger, og han bare slikket på den og gikk vekk. 

Til slutt satte han seg ned ved siden av den og begynte å løfte fremlabben mot meg. Ååååå, derfor ja! 
Telefonen ringte (selvfølgelig var det feil nummer som forstyrret i tillegg), og jeg glemte helt ut etterpå å be han om å sitte og gi labb! :pinch: 
 

Det er flotte greier med veloppdradde hunder med respekt og en touch av hjerne altså, men han der drar det litt vel langt av og til :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, 2ne skrev:

Høres riktig ut det? En rasegruppe som jevnt over er avlet for å møte motstand med motstand, bør sikkert tas litt med jevne mellomrom, sånn for sikkerhets skyld. Terriere er som gress, må slås jevnlig for å holdes nede :aww: 

 

Må innrømme at jeg koste meg litt (inni meg) når eieren fint fikk til å trene dekk med valpen uten å trykke den ned over skuldrene. :P

Sånne valpekurs er forresten farlige, nå har jeg jo lyst på både labrador og cocker spaniel. Det går sikkert fort over. :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Godt det er noen som har trua :lol: 

Jeg klarte det jo, så hvor vanskelig får det vært? :lol: 

19 minutter siden, Siri skrev:

Dritkjip faktisk!!! Jeg synes bare det er søtt, jeg :ahappy:  Mine demonterer jo heller ikke leker - de bare koser seg litt med dem :) 

Det ække søtt når bikkja blir helt manisk :aww: 

19 minutter siden, Siri skrev:

:hmm: Blir ikke så mye sånt her heller, egentlig... savner særlig det å sitte og snakke shit :lol: 

Ja, det er jo det som er det geniale med sportrening, all shitsnakkinga mens vi venter på spora :lol: 

17 minutter siden, Wednesday skrev:

:lol: Rafiki er også flink til å sove om natta. Merker ingenting til at han ligger under dyna mi :) Men han har bare to gir, enten så sover han eller så biter han. Og batterikapasiteten har blitt betraktelig bedre disse ukene ja :lol: Så er mye biting og herjing. Men! Han har en løs tann! :D:lol::lol: 

En løs tann, da er det forhåpentligvis et lys i enden av tunnelen! :D Det er bare to gir på de tre her også. Eller, det er bare to gir på to av de, den tredje har et eget krabbegir (les: da vil hun kose). Det er en grunn til at valper er uimotståelig søte, det er jo fordi at vi ikke skal kverke dem når de biter deg :aww: 

16 minutter siden, Perfect Image skrev:

Nei, de hadde ikke hørt om utstilling engang. Men når det er sagt, så sier jeg til utstillingsinteresserte at de bør kjøpe fra noen andre, for jeg selger ikke utstillingshunder og jeg vet hvor mye pelstell og fremvsning har å si fra very good til BIR&Cert på rasen min :P  De med denne takket nei til tilbakekjøp, tok seg noen handlerkurs og pelstellkurs og vant mer da :P Ja, de fant ut når valpen var 3 mnd plutselig at de skulle drive med avl og det var helt utelukket med et lite navlebrokk. (Fun fact, hun parret den andre hunden sin med en hund som hadde navlebrokk, og 3 kullsøsken med det. Hehe.) Men jeg var glad for det da, fikk tilbake favoritten min når søsteren nettopp døde i brann, så for meg var det win win situasjon. :) Og ja, jeg er alltid litt varsom på de som skal ha valp for første gang OG ikke har unger fra før av, at hvis de finner ut at de ikke trives med situasjonen og det blir for mye så må de ta kontakt med engang. Alt virket til å være tilrettelagt for at valpen skulle komme, meldt seg inn i raseklubben, lokale hundeklubben, meldt seg på valpekurs og det hele :P Følte med dem, de var veldig lei seg for at det ikke fungerte, men tror de følte seg litt kvelt med en liten valp.

Vel, det er heldigvis ikke et problem med puddel, de aller fleste ser at det er mye jobb med pels før en utstilling på puddel :lol: I tillegg så er jeg veldig påpasselig med å fortelle dem at selv kortklippet pels krever mer stell enn en "vanlig" kortpelsa hund, fordi de har pels som ting fester seg i. Puddel på utstilling er for spesielt interesserte :) Men det er jo godt at de tok noen kurs når de ble interesserte da, det er jo hyggelig at oppdrettet blir vist frem :)
Jeg blir alltid litt skeptisk når folk plutselig finner ut at de skal drive med avl jeg, det pleier å foregå sånn omtrent som det du forteller - de henger seg opp i en bagatell og ender opp med å gjøre noe som er minst like ille eller verre :P
Det er jo mye jobb med en valp! Særlig det første året. Jeg kan forstå at folk kan føle seg kvalt av det (eller, jeg kan egentlig ikke det, men jeg hører folk fortelle meg at jeg burde føle meg bundet og kvalt fordi jeg har tre hunder i huset sjøl, så da er det sikkert normalt :lol: ). 

2 minutter siden, tutle skrev:

Fornuftig elg, ikke la seg stoppe av idiotiske robotgressklippere :aww: 

9 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det ser jo mer ut som flodhester, et par av de, enn hunder :blink::o :hmm:

Akkurat nå, mokken skrev:

Må innrømme at jeg koste meg litt (inni meg) når eieren fint fikk til å trene dekk med valpen uten å trykke den ned over skuldrene. :P

Sånne valpekurs er forresten farlige, nå har jeg jo lyst på både labrador og cocker spaniel. Det går sikkert fort over. :aww:

Trener folk fortsatt dekk på den måten :o På valpekurs? :o 

Jeg drømmer også innimellom om labrador og cocker spaniel, så kommer jeg på hvor mye labradoren røyter og at cockeren har omtrent like mye pelsstell som puddel :lol: Men det er raser som tiltaler meg, happy-go-lucky-hunder som tar det meste på strak labb :ahappy: 

AN våknet valpene igjen, så da får vi vel gå ut da. Malin fikk en loffbit som hun insisterte på å dele med valpene sine.. Hun mener antageligvis at siden hun driver og avvenner dem, burde de få fast føde.. Vel, lille Malin, de har fått det alt i noen uker, så de klarer seg sikkert fint uten litt loff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Aner ikke. Rød hannhund på ca 3 mnd :)

Det gir minst ett sannsynlig, nærreist, alternativ :-) 

 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg drømmer også innimellom om labrador og cocker spaniel, så kommer jeg på hvor mye labradoren røyter og at cockeren har omtrent like mye pelsstell som puddel :lol: Men det er raser som tiltaler meg, happy-go-lucky-hunder som tar det meste på strak labb :ahappy:

Hold deg unna de helsvarte, så blir det straks en smule bedre. Evt hvis en ikke skal stille, så kan en jo alltids barbere... Kort sportslook er kjekke saker!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Trener folk fortsatt dekk på den måten :o På valpekurs? :o 

Vi var et stykke fra hverandre når det kom til holdninger ja. Er spent på neste gang om det har skjedd noen endringer. 

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg drømmer også innimellom om labrador og cocker spaniel, så kommer jeg på hvor mye labradoren røyter og at cockeren har omtrent like mye pelsstell som puddel :lol: Men det er raser som tiltaler meg, happy-go-lucky-hunder som tar det meste på strak labb :ahappy: 

Absolutte likhetstrekk ja. Og puddelen er jo litt spennende. Godt det er lenge til jeg evnt skal ha mascot, listen er altfor lang :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men nå er det god tilgang på valper, og de ser altså for eksempel slik ut:

0c07d9d3-42d7-4a0e-80b6-bbee93d590d1.jpg

Uheldigvis er jeg et voksent, fornuftig menneske. :aww:

Det der er mitt problem også... den der fornuften :aww: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg klarte det jo, så hvor vanskelig får det vært? :lol: 

Men du er sikkert mye mer praktisk anlagt enn meg :lol: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Det ække søtt når bikkja blir helt manisk :aww: 

Willy er ikke helt manisk da, han er bare søt :aww: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er jo det som er det geniale med sportrening, all shitsnakkinga mens vi venter på spora :lol: 

Nemlig :D 

Nå lurer jeg litt på hva som skjer her.... Strømmen går av og på, men ikke helt, dvs at det lyser svakt svakt i pærene her inne i stua (ja jeg har hjemmekontor), men det er ikke nok strøm til at radioen vil virke... og varmepumpa driver og murrer litt... så kommer det litt mer lys og spenning, så forsvinner det igjen, så kommer radioen på litt, for så å gå av igjen... sånn har det vært det siste kvarteret nå... Og på kjøkkenet er det helt mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

En løs tann, da er det forhåpentligvis et lys i enden av tunnelen! :D Det er bare to gir på de tre her også. Eller, det er bare to gir på to av de, den tredje har et eget krabbegir (les: da vil hun kose). Det er en grunn til at valper er uimotståelig søte, det er jo fordi at vi ikke skal kverke dem når de biter deg :aww: 


Det er jo mye jobb med en valp! Særlig det første året. Jeg kan forstå at folk kan føle seg kvalt av det (eller, jeg kan egentlig ikke det, men jeg hører folk fortelle meg at jeg burde føle meg bundet og kvalt fordi jeg har tre hunder i huset sjøl, så da er det sikkert normalt :lol: ). 

Rafiki vil også kose tror jeg, men han klarer ikke la være å bite samtidig, og da orker ikke jeg kose noe særlig :lol: Ja, den løse tanna måtte nesten feires. Jeg gleder meg SÅ til de alle sammen faller ut :lol: 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver i parentesen :lol: Folk: "Har det blitt veldig mye mer slitsomt etter at du fikk hund igjen eller? Det blir ikke litt mye da?" Nei? Skulle det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...