Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Når det kommer til dyr de ønsker seg, kommer jeg til å slite med å si nei :aww: Har ingen problemer med å si nei ellers da :lol: Og når det er fem katter på gårde  fra før, så kommer jo ikke bonden til å legge merke til en ekstra vettu. 

:lol: ja! Her og!  

:lol: Tjaneijo... Kan jeg ta en "den fulgte etter meg hjem?" :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

:huh: bilen er eu godkjent, og det eneste de gjorde var å bytte noen lys og vindusviskere:huh: kom ikke julaften litt tidlig i år?:blink:

Men gurrimalla så deilig! :D

Casper kom hjem fra tur med svigermor, og var super fornøyd! Han fikk en bit oksehale til kvelds, og det var snadder det! :drool:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på trening - først var jeg instruktør på utstillingstrening, og så var jeg med på RL-trening med begge mine. Foenix fikk trene på lineføring, holdter og avstanden - og Glam trente på sitt og dekk, ignorer de andre og generelt kontakt. Avslutningsvis ble Foenix med på en fellesdekk av den vanskelige typen - hun lå mellom to unge hunder som begge fikk masse belønning av sine førere, og Foenix blir usikker på hva fellesdekk er når de andre førerne går fram og tilbake. Men i dag gikk jeg bare to-tre meter unna, og hun lå rolig hele tiden uten at jeg var innom med belønning - så det smakte godt, da føler jeg at hun viser større forståelse for at dekk er dekk uansett hva ekvipasjene rundt oss gjør. Hun ligger som regel når det ikke skjer noe rundt henne - men vi vet jo det kan skje ting på stevner. 

Nå skal jeg dytte i meg grandiosa og det jeg har igjen av sjokolade fra Kroatia. Det var tilbud på grandiosa, så da blir det lettvint i kveld, så kan jeg starte et nytt og bedre grønnsaksliv i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på sauesank og sortering på øyene i fjorden her i morgen tidlig sammen med Skjærgårdstjenesten, burde kanskje legge seg. Veldig greit å kan bruke Lyn på andres sau, det GP-stemplet er fint for flere ting. Er spent på hva Lyn sier til disse nokså ville sauene i realt utmarksterreng, samtidig glad vi har med oss noen erfarte hunder som kjenner områdene. Tre hannhunder og en snarløpsk Lyn :P

Tror lille snertenstjert skal få seg en real kveldsmat, tror ikke vi rekker noe frokost før avreise :yawn:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det minner meg på at nå har jeg mulighet for å hente fram hjorteføttene som ligger på bunnen av den lille fryseren :D  
Så da kan det kanskje bli litt spor på Sjef'en også :) 
Men burde kanskje hatt et kurs før jeg begynte med denslags. Sånn at jeg ikke lærer ham noe feil :whistle: 

Kurs er ofte veldig kjekt før man starter med vranglære :whistle:        :lol: Sier jeg - som har drevet med dette i noen år, vært på ukeskurs i sommer - og fortsatt har hunder som tuller seg bort i sporet :aww: 

1 time siden, Raksha skrev:

Nå er du bare kjip :aww: Livets harde realiteter kommer ramlende fort nok... :lol:  Hun får ikke alt hun ønsker seg uansett da, heldigvis. :lol: 

I knoooow... Kjip er mellomnavnet mitt :D 

Har jeg malt siste strøk i stua, så nå kan sofaene flytte inn når som helst... nesten. Må bare fjerne maskeringstapen og plasten - og vaske over gulvet. Puhhhhhh... hvem skulle trodd at jeg greide å male stua mi helt alene? 

Det er forresten litt søtt når man hører det piper frenetisk bak ryggen min - og jeg snur meg og ser at det er gamlegubbeWilly som ligger og koser seg med pipedyret jeg kjøpte i helgen :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Kurs er ofte veldig kjekt før man starter med vranglære :whistle:        :lol: Sier jeg - som har drevet med dette i noen år, vært på ukeskurs i sommer - og fortsatt har hunder som tuller seg bort i sporet :aww: 

Ja det er liksom det. Det er veldig lett å lære inn feil. Og ganske vanskelig å plukke av unotene etterpå :lol: 

Siste luftetur er gått, ,og jeg er gjennomsvett. Det var ikke veldig varmt ute. Men så snart jeg kom inn så ble det ekstremt varmt. Jeg trodde ikke at jeg hadde det veldig varmt her heller jeg. All varme utenom på badet og varmekablene på gulvet i gangen er jo av :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg etterhvert burde komme meg ut litt og finne på litt som jeg ikke har gjort som hundeeier (dog attached to the hip syndrome). Når det engang frister å komme seg ut, men aner ikke hva. Kurs av noe slag, museum(er), frivillig arbeid? 

Vi får se, er nå engang en hjemmekjær person og, men burde kanskje benytte "sjansen" tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Godt å høre at det finnes de som har mer enn meg sammenlagt selv etter jeg har to utvokste :aww: 

 

Her i huset er det vel sånn ca. 190kg hund + ca 15kg valper :lol: 

Tør ikke tenke på antall kilo om antallet bein var det samme, men det sto noe langt større noe på stamtavla :P 

 

Er visst mange som har opplevd litt kjipe ting for tiden, jeg har bare så vidt rukket å lese gjennom AN tråden. Så sender god bedring og klemmer til de som måtte trenge det. 

Gratulerer til de som fortjener det også.

 

Så tok jeg meg i å lure om man kunne prøvd en Podengo på harejakt, hm... antagelig ikke. Det er jo kaniner de skal jage og etter en ganske annerledes "mal" enn harejakt. Men kaniner har vi jo ikke mye av her til lands. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, teskjeia skrev:

Er det mulig å få lagd b-hund av en a-hund?? Hun skal begynne å pipe og bjeffe halv sju hver morgen uansett hva. Jeg kan sove til 8, jeg vil sove til 8...

La hunden få bo hos krutsi ei uke.. Morgengretten krutsi er liksom ikke noe kult og samtlige hunder hos meg har lært at det er helt stille i huset inntil krutsi står opp :lol: 

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: ja! Her og!  

:lol: Tjaneijo... Kan jeg ta en "den fulgte etter meg hjem?" :lol:

 

Ikke hvis man bor i boligfelt og kan gå tilbake med den :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno og jeg er påmeldt sporkurs helga etter ettårsdagen hans. Tenker det blir passelig feiring :-) Lillegubben har godt av å få kjørt seg litt og jobbe selv om det er andre hunder tilstede, jeg trenger å lære før jeg også begynner å lære bort feil ting.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart finne sengen. I morgen skal Harly til behandling igjen. Ser ikke ut som han har veldig mye vondt etter fallet, han begrenser seg ikke noe videre fysisk, og jobbet hardt og inderlig for å få en søt blandingsfrøken med på litt rai rai i skogen i går. Kjip dame visstnok :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

I knoooow... Kjip er mellomnavnet mitt :D 

Har jeg malt siste strøk i stua, så nå kan sofaene flytte inn når som helst... nesten. Må bare fjerne maskeringstapen og plasten - og vaske over gulvet. Puhhhhhh... hvem skulle trodd at jeg greide å male stua mi helt alene? 

 

Ante meg :aww::lol:  Men en 3åring har ganske mange meltdowns i løpet av en dag fordi de ikke får vilja si allerede :lol:  

Flinkis! Det gjorde jeg og, nesten! Men stua vår er diger da... 

 

47 minutter siden, Krutsi skrev:

La hunden få bo hos krutsi ei uke.. Morgengretten krutsi er liksom ikke noe kult og samtlige hunder hos meg har lært at det er helt stille i huset inntil krutsi står opp :lol: 

Ikke hvis man bor i boligfelt og kan gå tilbake med den :aww::lol: 

:lol: Her blir og hunder b-hunder. :aww:  

 

Kidnappe den og "miste" den her? :lol:  

 

Nei, Lillemor får nok ikke katt. Jeg har sagt hun kan få hund når hun er 6 år. For da er mor klar for valp. Kanskje. 

Nå skal jeg rote meg ut med hunder og så finne senga... vondt i hodet - sjokk. Håper den går bort til i morra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krutsi skrev:

La hunden få bo hos krutsi ei uke.. Morgengretten krutsi er liksom ikke noe kult og samtlige hunder hos meg har lært at det er helt stille i huset inntil krutsi står opp :lol: 

Sånn er det her også :lol: Sover man, sover man til mutter'n skal opp. Ferdig snakka!

6 timer siden, Raksha skrev:

Ante meg :aww::lol:  Men en 3åring har ganske mange meltdowns i løpet av en dag fordi de ikke får vilja si allerede :lol:  

Men en 3-åring takler sikkert enda en meltdown :D. Evt kosedyr fra IKEA :D

6 timer siden, Raksha skrev:

Flinkis! Det gjorde jeg og, nesten! Men stua vår er diger da... 

Stua mi er ikke veldig stor da, heldigvis, så det var overkommelig, men det holdt litt hardt, kjenner jeg. Jeg måtte mobilisere viljestyrken i går altså. Men jeg hadde jo litt press på meg, for i dag skal vel disse berømte sofaene mine komme... siden de ikke kom forrige uke, og jeg har gjort ny avtale om levering i dag *men jeg holder ikke pusten mens jeg venter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Sånn er det her også :lol: Sover man, sover man til mutter'n skal opp. Ferdig snakka!

Men en 3-åring takler sikkert enda en meltdown :D. Evt kosedyr fra IKEA :D

Stua mi er ikke veldig stor da, heldigvis, så det var overkommelig, men det holdt litt hardt, kjenner jeg. Jeg måtte mobilisere viljestyrken i går altså. Men jeg hadde jo litt press på meg, for i dag skal vel disse berømte sofaene mine komme... siden de ikke kom forrige uke, og jeg har gjort ny avtale om levering i dag *men jeg holder ikke pusten mens jeg venter*

Haha jada, det blir bare en av mange.  Finnes liksom ikke noe dyr som kun ligger i fanget og ikke krever noe mer.  Kosedyr har hun i hauger og lass. Mammaen samlet nemlig så hun får et lass hver gang mormor har rota i mine gamle ting. :lol:

 

Maling krever viljestyrke, spesielt når man nærmer seg slutten.  Flink er du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

Haha jada, det blir bare en av mange.  Finnes liksom ikke noe dyr som kun ligger i fanget og ikke krever noe mer.  Kosedyr har hun i hauger og lass. Mammaen samlet nemlig så hun får et lass hver gang mormor har rota i mine gamle ting. :lol:

Nei, de som er levende krever liksom litt mer enn bare å ligge i fanget :lol: 
Men gjenbruk av mammas gamle kosedyr høres lurt ut :D 

14 minutter siden, Raksha skrev:

Maling krever viljestyrke, spesielt når man nærmer seg slutten.  Flink er du! 

Ja, særlig slutten krever sin kvinne altså :aww:. Jeg sliter jo veldig med sånne avslutninger, men I MADE IT :D Må nesten bevilge meg noe ekstra i dag, tror jeg :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker snart på fluene. De er overalt og i natt våknet jeg ørti ganger av en flue som surra i øret og håret mitt. De er helt latterlig innpåslitne!   Tips til fluefelle eller et eller annet som kan få de bort fra meg? Blir gal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raksha skrev:

Ante meg :aww::lol:  Men en 3åring har ganske mange meltdowns i løpet av en dag fordi de ikke får vilja si allerede :lol:  

Flinkis! Det gjorde jeg og, nesten! Men stua vår er diger da... 

 

:lol: Her blir og hunder b-hunder. :aww:  

 

Kidnappe den og "miste" den her? :lol:  

 

Nei, Lillemor får nok ikke katt. Jeg har sagt hun kan få hund når hun er 6 år. For da er mor klar for valp. Kanskje. 

Nå skal jeg rote meg ut med hunder og så finne senga... vondt i hodet - sjokk. Håper den går bort til i morra. 

Kan ikke kidnappe katta vettu.. Da vet de hvem som har gjort det :lol: og Her får ikke lillemor hund.. Hun kan låne whippeten :P 

29 minutter siden, Siri skrev:

Sånn er det her også :lol: Sover man, sover man til mutter'n skal opp. Ferdig snakka!

Men en 3-åring takler sikkert enda en meltdown :D. Evt kosedyr fra IKEA :D

Stua mi er ikke veldig stor da, heldigvis, så det var overkommelig, men det holdt litt hardt, kjenner jeg. Jeg måtte mobilisere viljestyrken i går altså. Men jeg hadde jo litt press på meg, for i dag skal vel disse berømte sofaene mine komme... siden de ikke kom forrige uke, og jeg har gjort ny avtale om levering i dag *men jeg holder ikke pusten mens jeg venter*

Til og med barnet har lært at det er lurt å være litt rolig i senga når mammaen er ekstra sliten, for da får man låne tlf for å se film på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg klikker snart på fluene. De er overalt og i natt våknet jeg ørti ganger av en flue som surra i øret og håret mitt. De er helt latterlig innpåslitne!   Tips til fluefelle eller et eller annet som kan få de bort fra meg? Blir gal 

Her også!!! Herregud.... det er fluer OVER ALT !!! Men de dauer også som... ehhh... fluer... Det ligger fluelik både her og der, det er passe kvalmt faktisk :x Også surrer de - mens de lever... de er tunge og dorske, men surrer... særlig i vinduskarmen. Jeg åpnet forresten terrassedøra her om dagen - den hadde ikke vært åpen på en stund. Det var nesten litt x-files over det, for i  det jeg åpnet kom det en hel sverm av digre fluer ut av hullene i dørkarmen!!!! URK!!!

41 minutter siden, Krutsi skrev:

Til og med barnet har lært at det er lurt å være litt rolig i senga når mammaen er ekstra sliten, for da får man låne tlf for å se film på :lol:

:lol: Hund eller barn - - same same :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Her også!!! Herregud.... det er fluer OVER ALT !!! Men de dauer også som... ehhh... fluer... Det ligger fluelik både her og der, det er passe kvalmt faktisk :x Også surrer de - mens de lever... de er tunge og dorske, men surrer... særlig i vinduskarmen. Jeg åpnet forresten terrassedøra her om dagen - den hadde ikke vært åpen på en stund. Det var nesten litt x-files over det, for i  det jeg åpnet kom det en hel sverm av digre fluer ut av hullene i dørkarmen!!!! URK!!!

:lol: Hund eller barn - - same same :lol: 

Her i huset er det mange likhetstrekk i oppdragelsen ja :lol: begge deler utnytter svakhet hvis de ser antydning :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...