Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Line skrev:

Når jeg går på høyre side, med alle tre jentene i grøfta i kort bånd inntil meg - hva i alle dager tenker folk med når de da krysser gangstien for å la sin hund gå i samme grøft? :gaah: Jeg gikk jo over dit nettopp fordi de gikk på andre siden! Forbanna løk!!! 

Men det er fredagskveld - kanskje jeg må stikke en tur på butikken etter litt helgesnop? Ja, litt smågodt hadde gjort seg..

Etter diverse diskusjoner i det siste, så kan jeg nesten se for meg hvem personen er :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

4 minutes ago, Symra&Pippin said:

Jeg ble så frossen, kan ikke bli syk! Kanskje jeg får opp varmen med en rask kveldstur? Hvis ikke får jeg prøve ullteppe- og kakaotrikset.

Kaldt i dag. Jeg dro frem canelana ulljakka mi i dag, for første gang i høst (til annet enn hundetrening senkvelds i iskald hall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, enna skrev:

Kaldt i dag. Jeg dro frem canelana ulljakka mi i dag, for første gang i høst (til annet enn hundetrening senkvelds i iskald hall).

Ja, det er kaldt i huset mitt også. Har skrudd opp varmen nå, og utsetter kveldsrunden til jeg har blitt litt mindre frossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på fotballkamp med datter etter jobb -de vant 5-4. Nå lager jeg øl-brasserte lammeskanker med potet-og-sellrirotmos til gubben kommer hjem fra jobb i kveld. Resten av helgen blir det rundering [emoji4]

Jeg vil også rundere! Det er dog sånne gærninger med børse som har beslaglagt løypene våre en god stund fremover :( Håper de får kvote si fort som fy...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rocket skrev:

Hehe, jeg har egentlig flere ridebukser, men kun denne som passer meg nå. :P Gikk opp noen kg pga sykdom som jeg ikke har klart å bli kvitt enda og jeg kjenner det sitter laaaangt inne å kjøpe noe nytt til full pris når disse kiloene forhåpentligvis begynner å forsvinne etterhvert. :) 

Ikke noe mer fancy enn 2 fritidsklasser i firgang, V5 og T7. (Gangartsklasser, islandshest) Aller helst ville jeg hatt fullt stevneutstyr, men ikke noe jeg går til innkjøp av nå. Har jo forsåvidt det også men i størrelse meg 16år og 54kg. Vs meg nå 23 år og sikkert nærmere 80kg og en hel hau mer hofter og pupper. :lol: 

Lykke til da, spennende! Jeg skjønte utrolig nok av de rare navnene på klassene var isisstevne :P

53 minutter siden, Turb skrev:

Hund på beina, smågodt, en øl, strikking og Netflix og peisen på :) god fredagskveld


Sent from my iPad using Tapatalk

Kos deg :)

18 minutter siden, Bjornal skrev:


Jeg vil også rundere! Det er dog sånne gærninger med børse som har beslaglagt løypene våre en god stund fremover :( Håper de får kvote si fort som fy...

De er her også gitt, plagsomme saker - ihvertfall når man driver med hest..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd på Katla. Hun har fått dryppet greier i øynene og fått lys i dem og så har hun måttet seee på fine gutter som hun ikke fikk lov å lage bebiser med og så har hun blitt dopa i tillegg. Rimelig betutta potetsekk jeg har i kveld. Stakkars lille. Øyenlyst fri, skuldre og rygg var bra og så får vi vente og se hva NKK sier om HD/AD, men så bra ut det og. :thumbs:

..skal jeg straks lokke med meg potetsekken ut for å tisse og så inn på soverommet, jeg sov en hel time forrige natt så jeg er nesten like trøtt som Katla.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Martinsen (NOAH) om dyr i kjøttindustrien:

"Eigeninteresse kjem i vegen for den forståinga folk eigentleg har for dyra. Ein vil helst ikkje sjå at dyr i kjøtindustrien lid på same måte som familiedyra ville gjort i same situasjon. Ein vil ikkje innrømme for seg sjølv at redselen som grisen opplever på slakteriet, er den same redselen som ein hund ville ha opplevd."

Vil et dyr på slakteriet oppleve så mye mer redsel enn for eksempel en hund hos dyrlegen? Er det ikke sånn at Siri Martinsen her forutsetter at grisen har den samme kunnskapen om og de samme bildene i hodet som vi har når vi hører ordet slakteri?

Tenker jeg på, på en fredagskveld.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, maysofie skrev:

Noen klarte mesterstykket å knuse PC-skjermen min i dag. Er slikt mulig å reparere uten å flå lommeboka? Stor HP-maskin vi fikk gjennom VGS, funker gull enda, så er surt om den må kasseres...

Spørs hvor stor lommeboka er :lol: Jeg fikk bytta min til 1200 kr, da med en del rabatt

31 minutter siden, Argyr skrev:

Det er synd på Katla. Hun har fått dryppet greier i øynene og fått lys i dem og så har hun måttet seee på fine gutter som hun ikke fikk lov å lage bebiser med og så har hun blitt dopa i tillegg. Rimelig betutta potetsekk jeg har i kveld. Stakkars lille. Øyenlyst fri, skuldre og rygg var bra og så får vi vente og se hva NKK sier om HD/AD, men så bra ut det og. :thumbs:

..skal jeg straks lokke med meg potetsekken ut for å tisse og så inn på soverommet, jeg sov en hel time forrige natt så jeg er nesten like trøtt som Katla.

Krysser fingre for HD/AD resultatene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Siri Martinsen (NOAH) om dyr i kjøttindustrien:

"Eigeninteresse kjem i vegen for den forståinga folk eigentleg har for dyra. Ein vil helst ikkje sjå at dyr i kjøtindustrien lid på same måte som familiedyra ville gjort i same situasjon. Ein vil ikkje innrømme for seg sjølv at redselen som grisen opplever på slakteriet, er den same redselen som ein hund ville ha opplevd."

Vil et dyr på slakteriet oppleve så mye mer redsel enn for eksempel en hund hos dyrlegen? Er det ikke sånn at Siri Martinsen her forutsetter at grisen har den samme kunnskapen om og de samme bildene i hodet som vi har når vi hører ordet slakteri?

Tenker jeg på, på en fredagskveld.

Sånn sett blir nok mange kjæledyr utsatt for langt mer stress og redsler gjennom livet (ikke minst som følge av at det lages mentalt skrale dyr) og i mange flere år, enn et produksjonsdyr som bare skal leve en viss stund før det er over...

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pringlen skrev:

Sånn sett blir nok mange kjæledyr utsatt for langt mer stress og redsler gjennom livet (ikke minst som følge av at det lages mentalt skrale dyr) og i mange flere år, enn et produksjonsdyr som bare skal leve en viss stund før det er over...

Ja, sånn tenker jeg også. Jeg regner også med at det er strenge krav til dyrevelferd på en slaktebedrift og at man gjør ting så skånsomt som mulig. Da er det vel verre med forholdene mange kjæledyr lever under ja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, sånn tenker jeg også. Jeg regner også med at det er strenge krav til dyrevelferd på en slaktebedrift og at man gjør ting så skånsomt som mulig. Da er det vel verre med forholdene mange kjæledyr lever under ja.

Trenger ikke være fæle forhold for kjæledyret engang, tenker jeg. Er bare å se for seg hvilket stress en hund med separasjonsangst eller sosiale redsler opplever kanskje hver dag, mot et produksjonsdyr som har et helt ok liv så lenge det vare..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Trenger ikke være fæle forhold for kjæledyret engang, tenker jeg. Er bare å se for seg hvilket stress en hund med separasjonsangst eller sosiale redsler opplever kanskje hver dag, mot et produksjonsdyr som har et helt ok liv så lenge det vare..

Ja. Nå har jeg sittet her og lest om dyrevelferd i slakteribedrifter, og det ser jo bra ut da. De driver forskning på området og har strenge retningslinjer og kontrollrutiner for alt fra ansattes adferd til utforming av oppstallingsplasser og drivganger. Det siste er utformet sånn at dyrene går selv uten å bli dyttet eller jaget.

Så da får jeg vel sove i natt også da. :P

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens barnehistorie fra virkeligheten:
En jeg kjenner har en datter, nå ca 8 år. I dag traff jeg bestemor som fortalte meg følgende: Jenta har veldig lyst på søsken og har mast en del om det. Moren kan ikke få flere barn, så de har nå forklart henne at hun ikke kommer til å få søsken siden mamma ikke er frisk nok til det.
Jenta gikk tydeligvis en tid og tenkte på dette, før hun oppsøkte bestemor og spurte:
"Hvor gjør pappa av alle frøene nå?"

 

Ja, barn undrer seg over mye. Å gi svar er ikke alltid like lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ja. Nå har jeg sittet her og lest om dyrevelferd i slakteribedrifter, og det ser jo bra ut da. De driver forskning på området og har strenge retningslinjer og kontrollrutiner for alt fra ansattes adferd til utforming av oppstallingsplasser og drivganger. Det siste er utformet sånn at dyrene går selv uten å bli dyttet eller jaget.

Så da får jeg vel sove i natt også da. :P

Spiller jo i grunn mindre rolle hvordan det er i slakteriet, når transporten dit er såpass kjip som den er? Får alltid vondt i magen når jeg ser livdyrtransporter inne i lange tunneller f.eks. Eller de ørten trailerene jeg så på autobahn i Tyskland, med grisesnuter som stakk ut i mellomrommene. Klarte ikke spise grisekjøtt på en stund da, for jeg synes så synd på de. En gang drepes de, ja, men jeg synes det burde være som i gamle dager - at de blir avliva på gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Siri Martinsen (NOAH) om dyr i kjøttindustrien:

"Eigeninteresse kjem i vegen for den forståinga folk eigentleg har for dyra. Ein vil helst ikkje sjå at dyr i kjøtindustrien lid på same måte som familiedyra ville gjort i same situasjon. Ein vil ikkje innrømme for seg sjølv at redselen som grisen opplever på slakteriet, er den same redselen som ein hund ville ha opplevd."

Vil et dyr på slakteriet oppleve så mye mer redsel enn for eksempel en hund hos dyrlegen? Er det ikke sånn at Siri Martinsen her forutsetter at grisen har den samme kunnskapen om og de samme bildene i hodet som vi har når vi hører ordet slakteri?

Tenker jeg på, på en fredagskveld.

Det er pga  alle slike uttalelser hun kommer med at hun har svært liten kred hos meg... dessverre. 

11 minutter siden, enna skrev:

Dagens barnehistorie fra virkeligheten:
En jeg kjenner har en datter, nå ca 8 år. I dag traff jeg bestemor som fortalte meg følgende: Jenta har veldig lyst på søsken og har mast en del om det. Moren kan ikke få flere barn, så de har nå forklart henne at hun ikke kommer til å få søsken siden mamma ikke er frisk nok til det.
Jenta gikk tydeligvis en tid og tenkte på dette, før hun oppsøkte bestemor og spurte:
"Hvor gjør pappa av alle frøene nå?"

Ja, barn undrer seg over mye. Å gi svar er ikke alltid like lett...

:lol: 

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Spiller jo i grunn mindre rolle hvordan det er i slakteriet, når transporten dit er såpass kjip som den er? Får alltid vondt i magen når jeg ser livdyrtransporter inne i lange tunneller f.eks. Eller de ørten trailerene jeg så på autobahn i Tyskland, med grisesnuter som stakk ut i mellomrommene. Klarte ikke spise grisekjøtt på en stund da, for jeg synes så synd på de. En gang drepes de, ja, men jeg synes det burde være som i gamle dager - at de blir avliva på gården.

Ja, det har jeg tenkt mange ganger også. Jeg skjønner jo at det har med hygiene og kontroll og alt sånt å gjøre, men for dyrenes del ville det nok helt klart vært det beste å avslutte livet der de har levd det. Forutsatt at det gjøres på skikkelig måte liksom. Jeg får også helt vondt i magen når jeg ser dyretransporter på vegen... :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi spist elgstek med soppstuing, rødvinssaus(skulle vært viltsaus :icon_confused: :lol: ), masse forskjellige rotgrønnsaker, rosenkål, poteter og tyttebær:drool: Det var så GODT! Det beste er at det er rester til i morgen :D

Nei, tror vi må ha oss en ny harrytur til sverige så vi får litt mer elgkjøtt i frysen :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snoffe skrev:

I dag har vi spist elgstek med soppstuing, rødvinssaus(skulle vært viltsaus :icon_confused: :lol: ), masse forskjellige rotgrønnsaker, rosenkål, poteter og tyttebær:drool: Det var så GODT! Det beste er at det er rester til i morgen :D

Der minnet du meg på at jeg skal ta opp en hjortesteik fra fryseren til i morgen :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livdyr er dyr som blir solgt, ikke slakta. Bare så vi har det på det rene :lol:

Hva er forskjellen på f.eks hestetransport og slaktetransport? Dyretransport er unntatt fra kjøre og hvilereglene her i Norge, så de kommer relativt fort frem tilslakteriet. Slaktebilene blir også brukt til å kjøre flokker med kuer til utmarksbeite. Er det ille og?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...