Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Hatt en sparkesykkelrunde med Pøbelen, vi har møtt to av kompisene hans og og og. Det får veie opp for at jeg ikke fikk trent styrke i dag. :aww: Jepp! Man blir jommen klam av å sparke rundt på sykkelen også. Snodig vær i dag. Skyfritt og knallfint på morgenen, så plasket det ned, så tittet solen tilbake på en nesten skyfritt himmel igjen. Nå blåser det og skyer seg til igjen. Hmhm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

2 timer siden, Mardina skrev:

For all del, IKKE bruk Skruvat!!! Møkkafirma med elendig kundeservice. Bare å ta en titt på Facebooksiden deres...

For bildeler, anbefaler jeg Bildeler dått n o :D

Sjekket der også, men ikke riktig del :P 

ender med at jeg må kjøpe fra verkstedet.. Goooooodbyyye money :wave::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krutsi skrev:

Min kjære lille duo har fått nye kallenavn; The sisters SS - Skrulla og scarface :lol: 

Til stor underholdning for flere :lol: 

Mine heter for eksempel Dropsesmask og Fjompeklumpen. Hvis det skulle vise seg at huset mitt blir videoovervåket så blir jeg flau!

5 timer siden, SFX skrev:

 

Møkkakropp her også i dag, skal vi denge hverandres?

 

Tror kanskje det ville sett litt sært ut? :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg i min nye sofa med beina på bordet, dempet belysning med masse stearinlys og et glass rødvin. Den rødvinen føles litt feil sånn midt i uka, men den smaker helt utmerket :D Og jeg fortrenger det faktum at jeg burde ha montert en taklampe. Nå bare nyter jeg en ren og pen stue der jeg kan ta i mot besøk uten å skjemmes over at det virker litt... ehhhhh... sjuskete :D

Også fikk vi endelig gått en deilig skogstur - uten hjortelusfluer. Vi var ute i nesten to timer og bare nøyt kvelden :) Livet er i grunnen ikke så verst altså :) 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calling sonen veterinary eller annen medisinsk personale her som kan tysk legespråk :P 

"Herz: Physiologische Mitralisregurgitation (keine pathologischen Veränderungen am Herzen oder den Klappen)"

Er dette en lekkasje eller MD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Calling sonen veterinary eller annen medisinsk personale her som kan tysk legespråk :P 

"Herz: Physiologische Mitralisregurgitation (keine pathologischen Veränderungen am Herzen oder den Klappen)"

Er dette en lekkasje eller MD?

Hjerte: Fysiologisk mitralis regurgitation (Ingen patalogiske forandringer i hjertet eller klaffen)

Står helt stille hva "regurgitation" heter på norsk :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat tatt en synstest på nett som mente jeg hadde helt optimalt syn. Så flott da, selv om jeg fikk lesebriller for 7 år siden og det har vel antageligvis ikke blitt bedre siden den gang :P 

Blaze skulle fått en runde med børsten, men jeg gidder ikke. Det er så godt å bare sitte her å gjøre ingenting. Bestemte meg for joggetur i dag, men endte opp med å jogge bare 1 av de 11 km. Heia heia! Hundene er uansett fornøyd og det er det viktigste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Hjerte: Fysiologisk mitralis regurgitation (Ingen patalogiske forandringer i hjertet eller klaffen)

Står helt stille hva "regurgitation" heter på norsk :teehe: 

Siste tiden har det dukket opp MD (mitralis degeneration) på flere unge hunder, og denne var knapt 2 når dette ble skrevet inn. Så hadde vært greit å vite hva dette nøyaktig var etter som mitralis bare er stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MarieR skrev:

Om det er noe du kan kjøpe fra bruktbil, har du sjekket trondelagbildeler.no? :)

Hørte med der Bjarne Brøndbo jobber, og de sjekket Hele Norge og Sverige uten å finne noe som var hjelpende.. 

Artig med nyere bil :lol: 

gubben foreslo vi kunne ofre den gamle bilen med å krasje i en lik bil som den nye :lol: 

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Mine heter for eksempel Dropsesmask og Fjompeklumpen. Hvis det skulle vise seg at huset mitt blir videoovervåket så blir jeg flau!

Tror kanskje det ville sett litt sært ut? :lol:

 

Hahahah da hadde gubben sine kallenavn på bikkjene være det minst rare som ble sagt uansett :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Siste tiden har det dukket opp MD (mitralis degeneration) på flere unge hunder, og denne var knapt 2 når dette ble skrevet inn. Så hadde vært greit å vite hva dette nøyaktig var etter som mitralis bare er stedet.

Send Mail til Heimdal dyreklinikk.. Ene dyrlegen der er tysk og god i tingene sine ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

For all del, IKKE bruk Skruvat!!! Møkkafirma med elendig kundeservice. Bare å ta en titt på Facebooksiden deres...

For bildeler, anbefaler jeg Bildeler dått n o :D

For å ikke snakke om at man blir nedringt av Vardia Forsikring etterpå :getlost: Ikke var de så billige som de skrøt av heller. Alle andre forsikringsselskap kunne gi bedre priser, og det på en nesten 10 år gammal Volvo. 

7 minutter siden, Siri skrev:

Sitter jeg i min nye sofa med beina på bordet, dempet belysning med masse stearinlys og et glass rødvin. Den rødvinen føles litt feil sånn midt i uka, men den smaker helt utmerket :D Og jeg fortrenger det faktum at jeg burde ha montert en taklampe. Nå bare nyter jeg en ren og pen stue der jeg kan ta i mot besøk uten å skjemmes over at det virker litt... ehhhhh... sjuskete :D

Også fikk vi endelig gått en deilig skogstur - uten hjortelusfluer. Vi var ute i nesten to timer og bare nøyt kvelden :) Livet er i grunnen ikke så verst altså :) 

Høres veldig fint ut :D  
Selv venter jeg til fredags kveld etter kontraktsmøtet og diverse annet med å åpne vinflaska. Da har jeg jo noe å feire. På en måte. :) 


Nå sitter jeg og organsiserer bilder som skal inn i rapportene. 
Det er godt at de beregner god tid på dette prosjektet, for de rapportene og alt forarbeidet til de tar ganske mye tid! Så da håper jeg virkelig at jeg får den jobben jeg skal på intervju til. Så slipper jeg dette maset her så veldig mye lengre :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

Siste tiden har det dukket opp MD (mitralis degeneration) på flere unge hunder, og denne var knapt 2 når dette ble skrevet inn. Så hadde vært greit å vite hva dette nøyaktig var etter som mitralis bare er stedet.

Mitralis er bare stedet. Altså den anatomiske delen. Det er det latinske navnet på mitralisklaffen. Det det betyr, selv om jeg ikke kommer på det norske ordet for det engelske "regurgitation" er jo at blodet flyter til bake opp igjen i venstre artrium/forkammer, altså feil vei i klaffen. 
Men at det ikke er noen sykdomsforendringer i hverken hjerte eller klaff pr nå i følge setningen du sendte.

hart.jpg

edit: dette er jo navn på NL, men mitralisklep er da mitralklaff på norsk, eller mitralis på latin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Sitter jeg i min nye sofa med beina på bordet, dempet belysning med masse stearinlys og et glass rødvin. Den rødvinen føles litt feil sånn midt i uka, men den smaker helt utmerket :D Og jeg fortrenger det faktum at jeg burde ha montert en taklampe. Nå bare nyter jeg en ren og pen stue der jeg kan ta i mot besøk uten å skjemmes over at det virker litt... ehhhhh... sjuskete :D

Også fikk vi endelig gått en deilig skogstur - uten hjortelusfluer. Vi var ute i nesten to timer og bare nøyt kvelden :) Livet er i grunnen ikke så verst altså :) 

Grattis med presentabel stue! :ahappy: Jeg vet alt om den følelsen av å kunne ha gjester uten å være flau over sprekken i taket og fuktflekkene på tapetet! En stund så det ganske ille ut her, men det var før og ikke nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, *Kat84* skrev:

For å ikke snakke om at man blir nedringt av Vardia Forsikring etterpå :getlost: Ikke var de så billige som de skrøt av heller. Alle andre forsikringsselskap kunne gi bedre priser, og det på en nesten 10 år gammal Volvo. 

Akkurat det problemet hadde jeg ikke. Men kundeservicen deres er totalt fraværende og det er jo faktisk en viktig bit, når man kjøper på nettet og ikke kan se på delen man trenger selv.

Aldri mer Skruvat!!! De har MASSE å lære når det kommer til kundeservice.... :gaah: :sint_01:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mamma klipte plena i hagen i dag. Det tok tid :aww: Tervtøtta syns det var kjedelig, så hun fant seg en ball som hun gang på gang slapp rett foran gressklipperen. Mamma ville ikke kjøre over ballen, så hun kastet den bort. På nytt ble ballen sluppet foran gressklipperen, og slik holdt de på til plena var ferdig :lol: Jeg blir fascinert over hvor smart hun er! (Tervtøtta altså, ikke mamma som fortsatte å kaste ball). Jeg er jo vant til settere med èn hjernecelle :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mushi skrev:

Kjenner dessverre ingen som bor i Sverige. 

Kremt :P

Hvis du har DRITLYST på den kan jeg gjerne ta i mot den i posten og så sende den til deg? Det er ikke så dyrt å sende fra Sverige til Norge, typ 52kr for brev opptil 250gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, *Kat84* skrev:

Høres veldig fint ut :D  
Selv venter jeg til fredags kveld etter kontraktsmøtet og diverse annet med å åpne vinflaska. Da har jeg jo noe å feire. På en måte. :) 

Det er veldig deilig :D Jeg hadde nok ikke åpnet en vinflaske sånn uten videre på en onsdag, jeg heller, men denne var allerede åpen, så dette er egentlig bare litt "rescue" av vin så den ikke blir gammel :aww:    

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Men sonen kan vel alt!!!!! :o  Får jo ALLTID ett svar her inne!

Og DET fikk du jo :D 

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis med presentabel stue! :ahappy: Jeg vet alt om den følelsen av å kunne ha gjester uten å være flau over sprekken i taket og fuktflekkene på tapetet! En stund så det ganske ille ut her, men det var før og ikke nå! 

Takk :D Det er veldig deilig altså :) Her var det vel egentlig den sofaen som først og fremst var litt pinlig, men jeg hadde jo heller ikke gardiner i alle vinduer, jeg var ikke fornøyd med det jeg hadde på veggene, ikke hadde jeg planter i vinduskarmene heller... hvorfor ikke, vet jeg jo ikke, men *ler*. Men NÅ har jeg jo tatt helt av, så... ehhhhh.... Nei, jeg ble jammen meg ganske fornøyd altså :D 

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

De er generelt det tyskere altså :rofl::wub:

:stalker:                             :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Det er veldig deilig :D Jeg hadde nok ikke åpnet en vinflaske sånn uten videre på en onsdag, jeg heller, men denne var allerede åpen, så dette er egentlig bare litt "rescue" av vin så den ikke blir gammel :aww:    

 

Ja, sløsing kan man ikke ha noe av! :aww: 

Kom akkurat på at jeg bør handle noe pålegg. Og brød. Liker egentlig ikke brød så godt, men hvis jeg plutselig må ha hundepass her om båten ikke går hjemover og jeg må ty til omveier så er det greit at den eventuelle hundepasseren har noe å spise i mellomtiden :P 

Gidder ikke å gå nå. Så da kjører jeg hele 700 meter til butikken for å handle ting som lett kunne blitt bært. 
Det må da være lov å være littegrann lat innimellom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Krutsi skrev:

Sjekket der også, men ikke riktig del :P 

ender med at jeg må kjøpe fra verkstedet.. Goooooodbyyye money :wave::lol: 

Vil heller anbefale http://www.nbfbildeler.no 

Ganske kjekt å kunne bare taste inn reg.nr så får man opp alle brukte bildeler som finnes i hele Norge, til sin egen bil. Jeg hadde innbrudd i en eldre Toyota for noen år siden. Sideruten ble knust. Toyota skulle ha 2400kr. På nbfbildeler fant jeg til 400kr og den så ikke noe værre ut enn den jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...