Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

1 time siden, teskjeia skrev:

Skjer her da? Kommer ikke inn på hundesonen, så kommer jeg inn, så ikke igjen :( 502 bad gateway sier`n.

Vært på nydelig høsttur i skogen med frøken flat, fikk løpt litt fra seg, og det innebærer selvfølgelig å stupe uti hver lille antydning til vann eller gjørmehull :D

forresten...noen som vet hva det koster å få skiftet noen lyspærer på frontlyktene på verksted? Er ikke nybil (00) så er ikke sånn vanskelig tror jeg.. (ikke peiling). Om noen har fått det gjort på verksted, hva betalte du?

Spørs hvilken type lys du har.. Har du xenon, kan fort bare pæra koste 1500kr eller noe.. Har du vanlig H7, er det mye billigere :) 

edit: noen biler må du gjøre det på verksted også omtrent.. For å få slettet feilmeldingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

10 timer siden, tmp skrev:

Så bra :) Når kunne det passe å møtes tror du? Vi bor på motsatt side av Oslo, så helgedag tror jeg passer best for meg.

Han vil gjerne bli kjent med en stor fin bamse :wub: Hvor sånn ca er seks mil nord om Oslo og bruker man lang tid å kjøre? Vil gjerne få til det :) Når passer det for dere?

Kan du ikke sende meg en PM, så forsvinner ikke meld i skravla her? Må nesten bli høstferien etter etter, mye som skjer denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Noen dager her i livet er triste. Fikk i ettermiddag vite at min kusine nå er døende av kreft. Ingenting å gjøre for henne - hun var full av spredning i hele kroppen. :icon_cry:Tanta mi er knust - naturlig nok. Håper ikke hun også dør av dette - hun har hatt noen tøffe år bak seg og dette er jeg redd kan ta knekken på henne helt.
Livet er ikke for pyser.

Så forferdelig trist :console:

 

Her er det rolig kveld pga skikkelig regnvær og vind. Hundene fikk en tur på 40min etter jobb, det holdt lenge. 

Vi har forresten fått tilbud om å leie et hus i Elverum, men jeg greier ikke å bli enig med meg selv om det er lurt å ta det eller ha is i magen og håpe at noe enda bedre dukker opp i løpet av de neste ukene. Huset er gammelt, men med nyere kjøkken og bad. Det er stort ( 4 sov, 2 bad) og jeg ser for meg at det kan bli dyrt å holde det varmt om vinteren. Det er peis der og masse ved i vedbua som vi kan bruke. Vi kan jo også bare stenge av de soverommene vi ikke bruker og bare ha varme der det trengs?

Det ligger helt inntil veien med mye trafikk og jeg er bittelitt redd for hundene om de skulle smette ut døra og havne utpå der. Dog sa huseier at vi kunne gjerde inn og sperre av slik vi ville, da det er en stor hage rundt huset. Støy fra veien er en annen ting, jeg er ikke så nøye på det, men samboern liker å ha det stille om natta da han sover veldig lett. 

Huseier må også ha adressen sin der, uvisst av hvilken grunn. Kan det ha noe å si for oss? 

Planen er jo å kjøpe noe eget, men hvem vet hvor lenge det tar før vi finner noe vi har lyst på, har råd til og vinner en evt budrunde på. Derfor vil jeg gjerne leie et sted hvor vi kan trives godt i tilfelle vi blir boende der over lengre tid. Vanskelig dette altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, MarieR skrev:

Her har sonen vært nede en times tid, like før jeg fikk abstinenser :lol: Neida, men jeg trenger virkelig en hobby (eller aller helst - en jobb ... ), bruker alt for mye tid på nett/PC for tiden ... 

Hund som hobby søker deltidshjelp om du ikke har sett det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter og jeg har vært på fin tur/trening i dag. :ahappy:

image_zpss4k5ylh5.jpeg

image_zpsm2xqbkto.jpeg

 

Jeg delte dette bildet med familien i dag(vi har en sånn gruppechatsak hvor vi deler bilder fra hverdagen vår). Min far svarte følgende: "Så fint bilde! Jeg la først ikke merke til Fetter til høyre på bildet. Han var så godt gjemt."

image_zpsr8dcuk3g.jpeg

:getlost::lol:

 

image_zps64vyu2z3.jpeg

Er det rart jeg smelter helt når dette er det siste jeg ser før jeg sovner om kvelden? :wub:

 

Hilsen myrsnipen :aww:

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stine skrev:

Bare et lite spørsmål, hvorfor trenger han å være i en flokk? 

Vi har ingen i omgangskretsen han kan gå løs med eller leke med, så all interaksjon han har med hunder er lydighetstrening, miljøtrening osv der han ikke får hilse engang. Så jeg syns han går glipp av en del oppdragelse, mye hundespråkopplæring og en del moro... Det er lettere for ham å lære "riktig" oppførsel og lære seg å tolke signaler fra andre om han får det fra andre hunder istedenfor fra oss. Men jeg tar sikkert feil...

Ihvertfall har han kost seg i dag, kom hjem sliten og møkkete. Har lekt fint med de andre og til og med fått liv i ei spaniel-frøken som ikke helt har skjønt poenget med lek, så driver av dagparken syns det var bare fint å ha ham der. Ikke noe tull fra ham, var litt frempå med settertispa til driver men respekterte med en gang hun sa fra at hun ikke var interessert i lek. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tonje skrev:

 

Huseier må også ha adressen sin der, uvisst av hvilken grunn. Kan det ha noe å si for oss? 

 

Hvis du ikke har bodd i huset det siste året når du skal selge må du skatte av fortjenesten. Har han adresse der tror Skattevesenet at han har bodd der og kan selge skattefritt. 

 

8 minutter siden, Pixie skrev:

Vi har ingen i omgangskretsen han kan gå løs med eller leke med, så all interaksjon han har med hunder er lydighetstrening, miljøtrening osv der han ikke får hilse engang. Så jeg syns han går glipp av en del oppdragelse, mye hundespråkopplæring og en del moro... Det er lettere for ham å lære "riktig" oppførsel og lære seg å tolke signaler fra andre om han får det fra andre hunder istedenfor fra oss. Men jeg tar sikkert feil...

Ihvertfall har han kost seg i dag, kom hjem sliten og møkkete. Har lekt fint med de andre og til og med fått liv i ei spaniel-frøken som ikke helt har skjønt poenget med lek, så driver av dagparken syns det var bare fint å ha ham der. Ikke noe tull fra ham, var litt frempå med settertispa til driver men respekterte med en gang hun sa fra at hun ikke var interessert i lek. 

Jeg har få hundevenner her jeg bor, men vi har faste hunder (og tilhørende eiere) vi hilser på når vi møtes på tur :) Har også blitt kjent med andre med hund i nærområdet gjennom treninga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Vi har ingen i omgangskretsen han kan gå løs med eller leke med, så all interaksjon han har med hunder er lydighetstrening, miljøtrening osv der han ikke får hilse engang. Så jeg syns han går glipp av en del oppdragelse, mye hundespråkopplæring og en del moro... Det er lettere for ham å lære "riktig" oppførsel og lære seg å tolke signaler fra andre om han får det fra andre hunder istedenfor fra oss. Men jeg tar sikkert feil...

Ihvertfall har han kost seg i dag, kom hjem sliten og møkkete. Har lekt fint med de andre og til og med fått liv i ei spaniel-frøken som ikke helt har skjønt poenget med lek, så driver av dagparken syns det var bare fint å ha ham der. Ikke noe tull fra ham, var litt frempå med settertispa til driver men respekterte med en gang hun sa fra at hun ikke var interessert i lek. 

Nei, det gjør du da ikke, syns du tenker helt riktig jeg. :) "Utfordringen" blir jo å balansere forventningene hans til andre hunder, men jeg er helt enig i at hunder også har godt av den type interaksjon som Uno får i hundebarnehagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Line skrev:

Åh, jeg vil og ha kake! Får se hva de har på butikken etterpå... Jeg har jo vært så flink med jobbing på kveldene, at jeg må jo belønne meg litt også!

Og apropos samme, så er jeg litt usikker på om jeg orker å skrive i kveld. Jeg har skrevet og jobbet med den hver dag siden torsdag, og skal sende den til veiledning i morra. Ok, jeg kan kompromisse - jobbe med den, men fra sofaen, og gå gjennom det jeg allerede har skrevet heller enn å skrive videre :aww:  Så kan jeg spise kake etterpå :D 

Det ble ikke kakebaking. Men jeg har vært himla effektiv hjemme i dag så jeg skeie ut med litt sjokoladepudding og vaniljesaus. Fortsatt enkel å glede... :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MarieR skrev:

Nei, det gjør du da ikke, syns du tenker helt riktig jeg. :) "Utfordringen" blir jo å balansere forventningene hans til andre hunder, men jeg er helt enig i at hunder også har godt av den type interaksjon som Uno får i hundebarnehagen.

 

Jeg er klar over at det kan slå ut i økte forventninger til lek ja, men kommer til å jobbe godt med å få ham til å skille mellom når han får lov og når han ikke får. Tenker vel at det kan bli lettere når han faktisk har et sted han får utløp for lekelysten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pixie skrev:

Vi har ingen i omgangskretsen han kan gå løs med eller leke med, så all interaksjon han har med hunder er lydighetstrening, miljøtrening osv der han ikke får hilse engang. Så jeg syns han går glipp av en del oppdragelse, mye hundespråkopplæring og en del moro... Det er lettere for ham å lære "riktig" oppførsel og lære seg å tolke signaler fra andre om han får det fra andre hunder istedenfor fra oss. Men jeg tar sikkert feil...

Ihvertfall har han kost seg i dag, kom hjem sliten og møkkete. Har lekt fint med de andre og til og med fått liv i ei spaniel-frøken som ikke helt har skjønt poenget med lek, så driver av dagparken syns det var bare fint å ha ham der. Ikke noe tull fra ham, var litt frempå med settertispa til driver men respekterte med en gang hun sa fra at hun ikke var interessert i lek. 

Hvorfor må du tro du tar feil hele tiden? Det hørtes jo helt supert ut det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2016 at 5:27 PM, Kokospaniel skrev:

Går ikke bort... 

6 minutter siden, Annik skrev:

Siden vi er inne på kanelsnurrer og slikt... :aww:

20160918_182730.jpg

Rot og rør... 

vel, dette hjalp ikke på lysten på kanelsnurrer :sleep:

Jeg må virkelig bake! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Så forferdelig trist :console:

 

Her er det rolig kveld pga skikkelig regnvær og vind. Hundene fikk en tur på 40min etter jobb, det holdt lenge. 

Vi har forresten fått tilbud om å leie et hus i Elverum, men jeg greier ikke å bli enig med meg selv om det er lurt å ta det eller ha is i magen og håpe at noe enda bedre dukker opp i løpet av de neste ukene. Huset er gammelt, men med nyere kjøkken og bad. Det er stort ( 4 sov, 2 bad) og jeg ser for meg at det kan bli dyrt å holde det varmt om vinteren. Det er peis der og masse ved i vedbua som vi kan bruke. Vi kan jo også bare stenge av de soverommene vi ikke bruker og bare ha varme der det trengs?

Det ligger helt inntil veien med mye trafikk og jeg er bittelitt redd for hundene om de skulle smette ut døra og havne utpå der. Dog sa huseier at vi kunne gjerde inn og sperre av slik vi ville, da det er en stor hage rundt huset. Støy fra veien er en annen ting, jeg er ikke så nøye på det, men samboern liker å ha det stille om natta da han sover veldig lett. 

Huseier må også ha adressen sin der, uvisst av hvilken grunn. Kan det ha noe å si for oss? 

Planen er jo å kjøpe noe eget, men hvem vet hvor lenge det tar før vi finner noe vi har lyst på, har råd til og vinner en evt budrunde på. Derfor vil jeg gjerne leie et sted hvor vi kan trives godt i tilfelle vi blir boende der over lengre tid. Vanskelig dette altså..

Jeg har ikke varme på over hele huset på de kaldeste dagene.En varm stue (peis), og rimelig varmt på kjøkken og et soverom holder lenge for meg. Ullklær er god energipolitikk! :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og kjøpt bot dekken til Lady og hun sto fint og fikk det på nå i kveld, men etterpå så sto hun bare og lurte på om ikke jeg skulle ta det av. Ble litt fornærmet så det ut som :lol:  Hun i butikken sa at det var lurt å starte med maks en halvtime per dag, mens i bruksanvisningen som lå med sto det maks 4 timer de første 3 dagene og 8t de neste 10 eller noe sånt. Så jeg skal innrømme at jeg ble litt usikker her..... Får vel google litt :D Men det er litt spennende å se om det hjelper litt, for nå ser jeg at hun er litt stiv og støl hvis hun har tatt seg ut og selv om det går fort over, så hadde det vært fint om det går enda fortere over.

Jeg har også begynt å gi seniortilskuddet til Norsk dyrehelse, så nå føler jeg at jeg har en seniorhund i hus, litt skummelt egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, enna skrev:

Noen dager her i livet er triste. Fikk i ettermiddag vite at min kusine nå er døende av kreft. Ingenting å gjøre for henne - hun var full av spredning i hele kroppen. :icon_cry:Tanta mi er knust - naturlig nok. Håper ikke hun også dør av dette - hun har hatt noen tøffe år bak seg og dette er jeg redd kan ta knekken på henne helt.
Livet er ikke for pyser.

Uff så trasig.... :( Min onkel døde av svulst på hjernen da han var 50 - det tok knekken på min morfar også... han bare "svant hen" liksom, etter at onkelen min døde :(

2 timer siden, teskjeia skrev:

Tja kansjkje til og med jeg kan gjøre det da..må uansett på mekonomen å skaffe pærer, så får se om jeg viter ekstra med øyevippene for å få assistanse :rofl:

Å blafre litt uskyldig med øyenvippene gjør underverker altså :D

Har vi vært på miljøtrening med flink instruktør :). Etter treningen fikk Willy gå litt lineføring, hvilket han syntes var ustyrtelig moro! Endelig fikk man brukt hjernecella litt igjen :lol: Yasmine fikk også trene litt lineføring, dekk under marsj, en innkalling (steike for en fart hun plutselig hadde?), litt slalåm mellom beina mine - også fikk hun øve litt på å ligge i dekk, komme sakte framover mot meg, dekke ned, komme sakte...etc. Hun var riktig så dyktig :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra kveldsvakt. Kjempetrøtt, men enda hvertfall en time til jeg er hjemme. Så må jeg stå opp igjen tidlig, må være ute av døra hjemme 04.30 i morgen tidlig. Men, bare to tidligvakter igjen nå, så er denne praksisperioden over! :D Ser fram til å komme på skolebenken! Ikke så mange ukene før det er eksamen, og deretter ut i praksis igjen, men denne gangen radiologisk praksis!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Endelig ferdig med vurderingstesten. 
Og som vanlig sitter jeg med følelsen av at jeg har svart helt feil på alt :aww: Det skal bare være enig/uenig svar, og noe matteoppgaver, og oppgaver type "sola er for solar som månen er for...."..... Men jeg får litt prestasjonsangst av det der :hmm:  

Nå bør jeg sette i gang med andre søknader, men føler ikke akkurat at fokuset er helt på plass. Må jo egentlig bare sette i gang. Men det var vanskelig akkurat i dag altså! 

Hva skulle være svaret der? Sola er for solar som månen er for plexus? Sola er for solar som månen er for månar? 

Det er så mye dumme ting en må svare på på slike tester - jeg husker jeg hadde en runde før sommeren, og måtte blant annet ta stilling til om jeg kan forklare fotosyntesen for andre. Det kommer vel litt an på om publikummet er masterstudenter i biologi eller min fire år gamle niese!

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg vært innom Ikea og kjøpt kanelboller. Så nå håper jeg at de som snakket om disse bollene kan gå litt i seg selv og tenke over hvilken dårlig innflytelse dere har på deres medsoniser. Dere kan rett og slett ta dere en bolle! :aww:

Jeg kjøpte Espaboller i stad, og gumler på den siste nå. Men takk som byr!

14 minutter siden, Siri skrev:

Har vi vært på miljøtrening med flink instruktør :). Etter treningen fikk Willy gå litt lineføring, hvilket han syntes var ustyrtelig moro! Endelig fikk man brukt hjernecella litt igjen :lol: Yasmine fikk også trene litt lineføring, dekk under marsj, en innkalling (steike for en fart hun plutselig hadde?), litt slalåm mellom beina mine - også fikk hun øve litt på å ligge i dekk, komme sakte framover mot meg, dekke ned, komme sakte...etc. Hun var riktig så dyktig :) 

Aww! :wub: 

Vi har gått tur i nytt terreng i dag, og storkoste oss med å finne stier og utforske området - vi møtte ikke en sjel, og hundene fikk løpe løs i halvannen time, inkludert litt fotoposering og litt innkallingstrening. Masse god klatring og beinløft i kupert terreng, perfekt for å bygge kondisjon og muskler. Jeg hadde avtaler etterpå å rekke, så vi gikk til en bekk, drakk der, og snudde for å gå samme stien tilbake. Så får vi utforske mer av området senere, jeg så det var skiltet ulike løyper. Morsomt å utforske mer av nærområdet. Eller, fem mil unna er vel ikke nærområde, men det er rett ved klubbhuset til hundeklubben, så da kan en jo gå der først. 

Deretter forsøkte jeg meg som instruktør på miljøtrening for første gang, hvor vi fulgte planen min og det virket til å gå rimelig greit. Til slutt fikk Foenix gå gjennom det meste av klasse 1-programmet, og gjorde en god innsats. Vi fant ikke hinder, så det må jeg ta en runde på her hjemme. Og hun kan ikke stå under marsj, så det gadd jeg ikke trene på. Det er jo morsommere å trene på ting en kan... En dag skal jeg ha en hund som kan stå under marsj. En dag. Møkkaøvelse!

14485131_10157353310940136_6399653893776

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, laikamor skrev:

På vei hjem fra kveldsvakt. Kjempetrøtt, men enda hvertfall en time til jeg er hjemme. Så må jeg stå opp igjen tidlig, må være ute av døra hjemme 04.30 i morgen tidlig. Men, bare to tidligvakter igjen nå, så er denne praksisperioden over! :D Ser fram til å komme på skolebenken! Ikke så mange ukene før det er eksamen, og deretter ut i praksis igjen, men denne gangen radiologisk praksis!

Hadde bare lyst til å si at jeg syns du er RÅTØFF som har stått løpet ut i den praksisen! :flowers:

 

Visste dere forresten at å ta på dekken på hester i vindkast som det nesten ikke er mulig å stå oppreist i, er fysisk umulig. :aww: Men de har tilgang inn, så de får klare seg uten. :aww:  De var ikke videre interesserte i å være med meg inn hvertfall. Hmpf.  De siste kaninene i gressebur er flyttet inn fra været, og jeg er ørlite bekymret for den digre trampolinen vår :o 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...