Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Freya har hatt hjemme-alene-fest i dag. Kommet seg opp på spisebordet hvor veska fra helgens utstilling sto. I den var det godbiter :aww: Nå er det tomt for godbiter, og jeg fant også en blyant som var tygd istykker. Sistnevnte gjetter jeg at Yum-Bum har stått bak, så da har hun vel fått i seg litt fiber da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet kjempefin hannhund til Lyn, passer på alle sett, bortsett fra hofter. Ikke vet jeg om han er i live heller, hehe. Men er lov å småforelske seg gjennom skjermen på avstand, er det vell? :sleep::lol:

Spoiler

V1681_2007.jpg

Leke oss litt frem i denne jungelen med bare et halvseriøst øye. Viktigste er ut og se hunder selv, spesielt her hvor vi ikke har slik oversikt på nett som feks. svenskene har. Spent på NM neste helg og norsk unghundsmesterskap i Sande i slutten av oktober!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de siste femten minuttene før jeg må sette meg i bilen og dra avgårde. For sent å begynne med noe som helst, alt er klappet og klart. Jeg kjeeeeeeder meg! Ingen vits i å bare dra heller, jeg skal plukke opp noen som bor fem hundre meter unna om 20 minutter.

Sånn da har jeg brukt opp et par minutter på å skrive dette.

 b010.gif

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Vi har også våre gående ute hele året, men det krever jo at man har drenering og ordentlig tak til dem. Hos oss får de ny halm annenhver dag under taket, og det er utrolig viktig at man har nok plass under taket. Det kan bli litt klinete i vår/høst periodene, men det gjelder jo da å ha store uteområder og bytte på hvor mathekkene står, så de bruker området nok og ikke bare står på et sted. 

Mattilsynet veilder jo også, og kanskje de ser noe som må ta taes tak i, det er jo så viktig ved sånne yrker at folk melder ifra om noe ikke virker alright, for ellers er det jo så vanskelig for dem å ta tak i ting. Her i området er de flinke med årlige kontroller av gårder :)

Har man ordentlig uteområder er det supert å ha kuer ute. Vi har våre hele året ute, og kalvene blir gjerne født midtvinters i -30 grader og aldri har vi hatt syk kalv eller ku. Over tre og halvt år siden kuene her på gården har brukt noe antibiotika (da var etter en fødsel der kuen ble dårlig etterpå) har topp kalvehelse. Men det krever at man har områder tilrettelagt det!

Ja, jeg har ikke noe i mot at de går ute hele året, men de bor i et veldig myrlent område, det finnes ikke drenering - tydeligvis - og skjulet de har, rommer ikke alle dyre på en gang i hvert fall. De får ganske ofte ny halm, men det hjelper jo lite når den blir tråkket ned i gjørma ganske fort. Rundt mathekken er det også veldig gjørmete. Den blir nok flyttet på, men det er så liten plass at dyrene ikke har så mange valg mht hvor de går. Jeg tipper innhegningen er ca 30-60 m - og der går det vel ca 8-10 kyr m kalver. Bonden har drevet og bygd driftsbygning nå i flere år, men det blir jo aldri ferdig, ser det ut som... Jeg håper jo at dyra skal slippe å stå i skitt både vår, sommer og høst... på vinteren er det jo faktisk bedre, da er det frost i det minste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4C747AB0-8D04-4B21-AD8B-CA23205FDE75_zps

Jeg lurer på hva hundene har å si til sitt forsvar...:mad:
 

2 timer siden, Pixie skrev:

Jeg jinxa det visst da jeg skrøt her om hvor lett det hadde blitt å få Uno til å bli igjen hjemme. I dag stakk han av igjen :pinch:

Jeg egner meg ikke som hundeeier. Noen som vil ha en ettåring? Helt sikker på at han er en super hund bare han får en skikkelig eier.

Hvis jeg åpner døra hjemme så sier Selma -ADJØ! See you NEVER again! :lol:

 

Akkurat nå er jeg kommer hjem fra jobb og tur med hundene. Skikkelig mye å gjøre på jobb for tiden fordi vi åpner en ny bar snart. Men det blir skikkelig skikkelig bra! For den som vil se hva det er: LINK

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så merkelig med Casper. På morgenen så er det ikke så farlig når vi står opp og går ut. Om ettermiddagen så er det ikke så farlig når vi går ut. Kveldsturen derimot er han helt ekstrem på. Han SKAL ut klokken 20, selv om vi har vært ute i 17-18 tiden:huh: Hjelper ikke å slippe han ut i hagen, for det er ikke bra nok. Det eneste som er godt nok er å ta på sko og gå ut en tur. Hvor lenge bryr han seg ikke om, men ut å gå må vi :P

Nå ligger han i sofaen og "sover", men med en gang jeg reiser meg så er han oppe på beina på et nanosekund :lol: Så tror jeg skal sitte i ro litt til :aww: 

  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink og gjort husarbeid en hel CDs varighet. Så da har jeg fått tømt en stappet kurv med rene klær - og tømt lokket som hadde haug. Hvorfor er det så vanskelig å legge rene klær på plass i skuffer og skap? Det er jo noe mer oversiktlig enn å grave i skittentøyskurven etter den ene overdelen jeg tror jeg har lyst til å ha på meg. 40 sokker er parret, og jeg satt kun igjen med seks singletons - ikke verst! Soverommet er støvsugd, senga er skiftet på, og jeg funderer på om jeg vil ha ny seng. Ikke at jeg har råd til det nå, men det er jo en tankeprosess jeg kan la modne i hodet. Jeg er veldig glad i senga fordi den er pen, men den er jo strengt tatt litt upraktisk. Det er en gammel seng utenfor standardmål, så overmadrassa er type ti cm for lang og et par cm for bred, og jeg må alltid forsøke å krølle den nedenfor madrassenden. Laken sitter sjelden godt på når overmadrassa bukter seg hit og dit for å finne ut hvor den skal ligge godt, så de ender i en krøll selv om jeg bruker stretchlaken. Men det irriterer meg ikke nok til å kjøpe ny seng, vi skal nok klare oss, hundene og jeg. 

Dessuten så er jo senga del av et helt soveromssett, så da må jeg jo også ha ny kommode, puff, nattbord og alt sånt. 

Nei, jeg klarer meg.

Kan jeg lage potetstappe av poteter med skall, eller må de skrelles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er foret og luftet, så da kan jeg gå og legge meg. Magen krangler igjen, men jeg får vel trøste meg med at det var halvannet døgn uten tull. Jeg tror ikke jeg kan begynne å beskrive hvor lei jeg er det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk like greit av en gang til han, da gubben skulle ta ham ut av bilburet før lydighetskurset(oh yes the irony...). Så en annen hund, gubben trodde han hadde tak på ham men hadde det ikke, og vips hadde Uno sprunget over parkeringsplassen, over veien(!) og bort til bikkja. Takke **** for at de ikke begynte å krangle før vi hadde fått Uno i bånd.

Da er vi ferdige med lydighetskurs, heldigvis har de klubb en gang i uka så vi får vedlikeholdt. For her må vi trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt hodepine fra *******, begynte å grine siden det gjorde så vondt :lol: Kjentes ut som tusen nåler ble borret inn i panna, nesa og høyre øye. Hatt det en gang før og, så visste jo at det kom til å gå over etterhvert. Men fy så vondt det gjorde når det stod på, har litt etterfønninger nå, men satser på at det gir seg før jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tmp skrev:

Er det noen her som har en "valpetrygg", trivelig stor hund som har lyst å sosialisere seg med en liten krøllemann på nå 12 uker. I Oslo eller i rimelig nærhet.. Lille mellompuddel Bob Hund har lyst å lære å kjenne og bli trygg på hunder med litt størrelse og vi kjenner ingen slike. Våger meg derfor til å høre her.. Han er veldig søt og som valper flest litt gær'n også.

Er nok ikke i nærheten, men skulle jeg dra med meg en av de valpevennlige til Oslo en gang så kunne Bob gjerne fått hilst. Spesielt Freke er en rolig og sindig kar rundt valper :) 

 

4 timer siden, Stine skrev:

Alle hundeeiere har nok opplevd at bikkja har blitt akutt døv og stikki avgårde...

aldri, skjer aldri når man har Siberian. De er dønn lydige :aww:  
aDwWWQw_700b.jpg

 

 

Gratulerer med dagen, @LØJ!

 

og kondolerer @Betty

 

Det hørtes ikke godt ut @Stine. Au! 

 

 

AN lukter det godt her. Mannen lager mat, tandoori chicken. Håper den er klar snart for jeg begynner å bli sulten av lukta :P  (neida, han skjemmer meg aldri bort.... aldri, spesielt ikke med å lage maten)

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, laikamor skrev:

Scooteren vil ikke starte :( Håper gubben klarer å finne ut av det i kveld! Uten den så har jeg ikke sjans å komme meg på jobb i tide, de siste tidligvaktene mine.. Flaks for meg at det er idag når jeg har fri at den tuller seg.

Har kun skjedd en gang før, da hadde den stått et par uker uten bruk, og bensinslangen var blitt tett, eller noe sånt. Men nå brukte jeg den sist på torsdag, den burde jo tåle å stå noen dager uten å streike..

Kan det være så enkelt som kondens? Jeg husker jeg slet en del med det på vår og høst på scooteren jeg hadde. 

Hjemme fra ei herlig langhelg i Trondheim, inkludert dåpsdag til tantebarnet. Utrolig herlig å tenke på at jeg aldri skal kjøre den lange veien igjen. Neste gang blir det fra Elverum :ahappy: 

Det spriker jaggu på utleieprisene i bygda der. Har fått tilbud om et hus til 9000,- og i går fikk jeg tilbud om en liten leilighet til 15.000,- :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SaraSL skrev:

Så har vi bestilt ny time for en second opinion på patellaluksasjonen  :shocked: kjenner jeg gruer meg litt :/ 

Uff, lykke til!

5 timer siden, Mona skrev:

Sukk, Mona har sannsynligvis innvollsorm :( Hun viser ingen tegn til ubehag, og har fått Milbemax, så sånn sett er det jo ingen katastrofe.

Men det betyr at hun må være borte fra hundebarnehagen i minst to uker (hvilket jeg så klart har forståelse for). DET er litt krise når hunden så til de grader mistrives alene hjemme :( Foreldrene mine kan ha henne en god del denne uken, men i midten av neste uke reiser de bort. Pokker, altså!!

Jaja, jeg får begynne å fri til venner og bekjente som jobber skift. Kanskje noen av de kan ha henne litt.

Kjedelig! Tar det virkelig to uker før det er ute av systemet?

4 timer siden, Stine skrev:

Alle hundeeiere har nok opplevd at bikkja har blitt akutt døv og stikki avgårde...

Min hører serdeles godt, så når hun hører at vi skal hjem fra stallen stikker hun vekk fra bilen... hm :P

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skrev med permanent tusj på whiteboardtavla. Igjen.

Bruker jo aldri annet enn smartboard, så når den er ute av drift blir gamle synder som nye. Trøster meg med at jeg aldri har skrevet med permanent tusj på smartboarden, aldri! :aww:

 

:lol: done that

7 timer siden, Rocket skrev:

Puh! Dyrelegebesøk unnagjort. Rocky får være med oss en stund til. :wub: Har kommet seg vesentlig over helga, nesten tilbake til normalen. Jeg har ikke turt å sjekke turlysten sånn fult ut enda, men manglet ikke på iver den runden vi var ute. :D Har delt ut beagleløøøøøv til alle som ville hilse på klinikken, og klaget til og med litt over å ikke få hilse på de andre pasientene. Ikke spydd siden natt til lørdag og har normal avføring! 
Ikke ofte jeg kunne jublet for at bikkja driter, klager og finner på å dra i båndet, men akkurat nå kunne jeg det. :P 
Fremdeles stor galleblære, og han må gå på diett resten av livet, heldigvis gikk både tørr og bløtmat ned uten problem. Greit med matglad hund! 
Ny evaluering med blodprøver om 2 uker, så får jeg bare krysse fingrene for at han holder seg frisk frem til det og at blodprøvene ikke viser forværring mtp leverenzymer. 

Så bra :) Får håpe blodprøvene om to uker er positive!

7 timer siden, tmp skrev:

Er det noen her som har en "valpetrygg", trivelig stor hund som har lyst å sosialisere seg med en liten krøllemann på nå 12 uker. I Oslo eller i rimelig nærhet.. Lille mellompuddel Bob Hund har lyst å lære å kjenne og bli trygg på hunder med litt størrelse og vi kjenner ingen slike. Våger meg derfor til å høre her.. Han er veldig søt og som valper flest litt gær'n også.

Jeg har! I bærum. Golden tispe, "snakker" en del men er bare snill og søt. Innimellom legger hun seg ned for å leke med valpen på dens nivå, andre dager er hun ikke så leken - men alltid glad og snill!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tonje skrev:

Kan det være så enkelt som kondens? Jeg husker jeg slet en del med det på vår og høst på scooteren jeg hadde. 

Hjemme fra ei herlig langhelg i Trondheim, inkludert dåpsdag til tantebarnet. Utrolig herlig å tenke på at jeg aldri skal kjøre den lange veien igjen. Neste gang blir det fra Elverum :ahappy: 

Det spriker jaggu på utleieprisene i bygda der. Har fått tilbud om et hus til 9000,- og i går fikk jeg tilbud om en liten leilighet til 15.000,- :huh:

Veldig varierende ut fra område der, og ikke minst standard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tmp skrev:

Er det noen her som har en "valpetrygg", trivelig stor hund som har lyst å sosialisere seg med en liten krøllemann på nå 12 uker. I Oslo eller i rimelig nærhet.. Lille mellompuddel Bob Hund har lyst å lære å kjenne og bli trygg på hunder med litt størrelse og vi kjenner ingen slike. Våger meg derfor til å høre her.. Han er veldig søt og som valper flest litt gær'n også.

Jeg har!! Både trygg,stor og trivelig:wub:.Sånn seks mil nord for Oslo.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Kan jeg lage potetstappe av poteter med skall, eller må de skrelles?

Hvis skallet er tynt, så skal det gå fint... men det har du sikkert funnet ut allerede :lol: 

Har jeg malt litt på bordet mitt, syklet med hundene, fikset litt bilder, montert en IKEA-hylle, lagt på det nye teppet, satt på plass en diger "busk"... en kunstig en, siden det er veldig dårlig lys borti hjørnet der -->, satt tre orkidéer i potter og plassert dem i vinduskarmen, gitt hundene mat, gumlet litt potetgull og "Marianne"... svart en oppdretter fra Tsjekkia på parringsforespørsel... Ja, sånn går no kvelden :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til eller har hørt noe om Hersoug gård dyrepensjonat?

Ja, barndomsvenninne som driver det. Hadde første hunden min der mange ganger for ørti år siden. Fornøyd alle ganger unntatt en. Da hadde han sår på skuldra og var døsliten, hadde blitt stående ved siden av en hannhund og de hadde klikka på hverandre gjennom stengsel. Men han peip av glede hver gang vi kjørte forbi der og lagret som en gal når vi satte ham av.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...