Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg gidder ikke å dille med han :lol: Han har aldri blitt dillet med når det kommer til sånt :P 

Han står forsåvidt i ro når klørne skal klippes, men han skjelver som et ospeløv og får plutselige små rykninger i den foten som blir stelt :lol: Også hyler han hvis det muligens kan gjøre vondt :lol: Det hjelper ikke det fnugg at jeg sier han skal kutte ut, da skjelver han bare mer :P Med en gang han får lov å gå så er han glad igjen da, og alt er fint :lol: Nei, tror han er og blir en dramaqueen altså :aww: 

Med BC'en, når jeg endelig fant ut at det gikk ann å be han kutte ut, så bare lå kan helt rolig til jeg var ferdig. Tok meg bare 2 år å finne ut at man kunne be om litt respekt :P *ler*

Utrolig hva som skjer når man ber de å ta seg sammen :lol: 

prøvd satt han oppå et bord der han kan se ut av vinduet? Den whippeten jeg har på for er sånn, men hun er mer nysgjerrig enn dramaqueen, så hun glemte å synes synd i seg selv da hun fikk se ut :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

1 time siden, Snoffe skrev:

I dag så har Casper blitt mishandlet på det groveste :aww:  Han har fått klørene klippet:ustol: han har blitt dusjet med såpe:| OG han måtte til og med ut å bli børstet grundig av gubben :o Det siste tror jeg egentlig ikke han syntes var så ille :lol:  

At han fremdeles etter å ha klippet klørene hver uke/annen hver uke bli hysterisk fatter jeg ikke. Han gjør ikke mitt liv enkelt for å si det sånn, han må liksom lage et stort drama HVER gang. I dag så bare måtte han hyle meg inn i øret, fordi det det "gjorde vondt":pinch: Dramaqueen er mellom navnet hans :aww:  

Det er sånn de er, whippsene...Sære, rare dramaqueens. Men; grundig børsting? Hva vil det si på en whippet? Jeg har aldri børsta min :lol:

I dag er det sommer i Førde. Såpass varmt at tur rett etter jobb utgår. Samboern har fri og er på rusletur på vei til jobben min med hundene as we speak. Så straks skal vi handle grillmat og dra hjem og grille :) Tur skal gutta få senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Utrolig hva som skjer når man ber de å ta seg sammen :lol: 

prøvd satt han oppå et bord der han kan se ut av vinduet? Den whippeten jeg har på for er sånn, men hun er mer nysgjerrig enn dramaqueen, så hun glemte å synes synd i seg selv da hun fikk se ut :lol: 

Ja :lol: 

Har prøvd å ha han på bord, benk, i sofa, i sengen min og hans, på gulvet stående, på gulvet liggende,  på gulvet sittende og så har jeg prøvd å ha han i fanget mitt :lol: Han selvfølgelig også prøvd å fore han med alt mulig av godis han elsker men jeg klipper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Det er sånn de er, whippsene...Sære, rare dramaqueens. Men; grundig børsting? Hva vil det si på en whippet? Jeg har aldri børsta min :lol:

I dag er det sommer i Førde. Såpass varmt at tur rett etter jobb utgår. Samboern har fri og er på rusletur på vei til jobben min med hundene as we speak. Så straks skal vi handle grillmat og dra hjem og grille :) Tur skal gutta få senere i kveld.

Han røyter så fryktelig mye, at jeg har børstet han med en sånn rar børste for å prøve å få det vekk :P Det er et teppe av whippethår over hele huset :lol: Funket ikke å bade og børste da :lol: Han slipper like mye hår nå som før. 

Gir han seg ikke med den røytingen snart så må jeg finne på noe. Ha noe oljer eller noe i maten, for jeg er litt lei av å ha hvite hårete legger uten på mine sorte strømpebukser :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet to valper i Tana i dag. To utrolig søte tisper, men uff jeg skjønner bare mer og mer at jeg ikke skal ha hund på den måten. Etter 4 uker i nord så ser jeg at ting kunne vært gjort andeledes. Men når alt blir styrt av penger så ender det sånn desverre. Men man må vel bare venne seg til det.  Blir morro og følge opp disse to jentene. Trodde jeg skulle være mer valpe syk, men jeg tror de 16 pirrarane jeg var med og ta bilder av og hjelpe oppretter i 15 uker har kurrert valpesyken for en stund. Men husky valper er ikke det samme som collie valper :( IMG_4123.JPGDette er en av valpene med navet Tundra. Snart 10 uker. Hun skal bli trekkhund når hun blir stor, sammen med sin søster Iza. 

 

Gud jeg savner Ariel. Gleder meg masse til og komme hjem til henne om 3 uker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig sliten man blir av en hel dag på konferanse da! Kanskje det var lunsjbufeten som slet meg ut? :icon_redface: Jeg trenger ikke mer mat på et døgn, for å si det sånn. Problmet er bare at det er dag to av konferansen i morgen, så det blir vel spist litt da også.

Slappe av litt, og så ut i finværet med dyrene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barselsgruppa mi fra jobben på besøk i dag, jeg. Vi var/er 8 stk som har gått gravide samtidig, pluss en venninne av hun ene, så det er kjempebra at vi kan treffes nå som vi har permisjon. Veldig trivelig i dag, i hvertfall! :) Bikkjus har dessverre blitt forvist til jobben til mannen i dag, det blir litt for mye hundekjærlighet å holde styr på blant alle babyene. Jeg skal gå tur med ham etterpå for å gjøre opp for det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stamkunde kom innom med Bull terrieren de skal ha i et halvt år, og mens jeg sto og susset på ham kom det en dame bort for å hilse for hun hadde hund som var lik i gemyttet, men det var en amstaff, da. Hun så ikke ut som om hun var gammel nok til å ha hund på 11-12 år, men jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk meg til å spørre. Hvis hunden hennes er ulovlig burde hun da virkelig ikke gå og utbasunere det til fremmede på kafé? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snoffe skrev:

Han røyter så fryktelig mye, at jeg har børstet han med en sånn rar børste for å prøve å få det vekk :P Det er et teppe av whippethår over hele huset :lol: Funket ikke å bade og børste da :lol: Han slipper like mye hår nå som før. 

Gir han seg ikke med den røytingen snart så må jeg finne på noe. Ha noe oljer eller noe i maten, for jeg er litt lei av å ha hvite hårete legger uten på mine sorte strømpebukser :lol: 

Har du prøvd å gi B vitamin? 
Jeg gir det til Sjef. En hver dag, og det er lite eller ingenting som ligger igjen utenom i røytetiden :) Bruker vanlig som man får på apoteket. 

 

Nå har denne oppgjørssagaen fått en slutt! 
Jeg gav beskjed om at jeg har vært i kontakt med advokat, hvilke forutsetninger som ligger til grunn hvis han skal kunne kreve skjevdeling, og jeg poengterte alt som kommer til min fordel. 

Han begynte med å tilby under 30.000 kroner. Jeg svarte med å si at jeg skal ha 40.000, og selv da har jeg hatt elendig årslønn for å være hushjelp, sjåfør, malermester, og kokk i 8 år. Men det er det som skal til for at jeg skal gidde å delta på kontraktsmøtet, og det er faktisk veldig lite i forhold til hva det kan bli om vi skal ta en ny runde med advokater. 
Han brukte 5 minutter på å tenke før han kom tilbake og spurte om jeg kom til å gi meg. Pfft, aldri! Nei, men da blir det sånn dam svarte han. Og så mumla han noen mindre pene ord som Sonen pleier å sensurere :aww:  Gikk til og med med på at oppgjøret skal en svipptur innom min konto først som en sikkerhet for meg. 

Nå er det bare et par uker igjen, så er jeg fint ferdig med den gjengen. Bortsett fra han da. Men det er kun fordi jeg er nødt for ungenes skyld :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eplefe skrev:

En stamkunde kom innom med Bull terrieren de skal ha i et halvt år, og mens jeg sto og susset på ham kom det en dame bort for å hilse for hun hadde hund som var lik i gemyttet, men det var en amstaff, da. Hun så ikke ut som om hun var gammel nok til å ha hund på 11-12 år, men jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk meg til å spørre. Hvis hunden hennes er ulovlig burde hun da virkelig ikke gå og utbasunere det til fremmede på kafé? 

Ikke helt smart nei...må være uvitenhet eller ignoranse. Jeg kom i snakk med en ung mann på Oslo City som ville hilse på Albert. Han fortalte at han hadde en pitbull hjemme, verdens snilleste, og om politiet skulle bli innblandet var det ingen problem for de kom til å se hvor snill han var :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt skjønt hvorfor folk vil ha hund som er ulovlig, jeg. Kanskje de vil være tøffe og spesielle, men det kan da umulig være særlig kult å risikere at familiemedlemmet blir avlivet? 

Vi passerte en husky på tur i dag, og etterpå dro Marko så hardt bort til sporet dens at jeg ikke klarte å holde igjen. Jeg snubla i føttene hans og han knurra til meg i farta. Det var jammen dumt av ham. Slutt på unghundlisensen for mors del, så han har værsågod å oppføre seg som den straks to år gamle bikkja han er. Det gjorde han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

37 minutter siden, *Kat84* skrev:

Han begynte med å tilby under 30.000 kroner. Jeg svarte med å si at jeg skal ha 40.000, og selv da har jeg hatt elendig årslønn for å være hushjelp, sjåfør, malermester, og kokk i 8 år. Men det er det som skal til for at jeg skal gidde å delta på kontraktsmøtet, og det er faktisk veldig lite i forhold til hva det kan bli om vi skal ta en ny runde med advokater. 
Han brukte 5 minutter på å tenke før han kom tilbake og spurte om jeg kom til å gi meg. Pfft, aldri! Nei, men da blir det sånn dam svarte han. Og så mumla han noen mindre pene ord som Sonen pleier å sensurere :aww:  Gikk til og med med på at oppgjøret skal en svipptur innom min konto først som en sikkerhet for meg. 

Nå er det bare et par uker igjen, så er jeg fint ferdig med den gjengen. Bortsett fra han da. Men det er kun fordi jeg er nødt for ungenes skyld :aww: 

:punk::icon_clapping:

Det er lov til å ha flaks... I det jeg tar siste penselstrøket på siste lista på siste veggen, var malingsspannet tomt. Ok- jeg er ikke helt ferdig enda altså, for jeg har en bjelke i taket som jeg ikke har gjort noe med ennå, men nå er den verste jobben gjort i hvert fall. Også har den sofagruppen enda ikke blitt fraktet hit, så da er det kanskje et håp om at de ikke kommer i kveld? Jeg sa at det gikk greit om de ikke kom før på mandag (de kjører ut mandager og torsdager liksom) - og kommer de ikke før da, passer jo det helt perfekt :D. Da kan de få buksere den sofaen helt inn på stua faktisk. 

Og nå er hundene også rene og pene til vi drar i morgen tidlig. Blir hyggelig å dra på tur igjen - det er jo "lenge" siden sist liksom :aww: Om ikke dette året tar knekken på meg, så kommer jeg til å leve evig tror jeg... Ikke mye tid å kjede seg på gitt. Men jeg kan jo skylde meg sjøl som ikke greier å prioritere men skal ha med meg "alt" som er gøy *sukk*. Jeg tror jeg trenger en personlig manager... 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent litt hund i forferdelige været - varmt, klamt, ekkelt og trykkende. Ingen av hundene synes det var noen høydare. Jeg hadde lovet å ta med hinder så hun jeg trente meg fikk trene, endte med å bygge hinder av veipinner... 

Nå spiser jeg snask og skulle ønske det var helg eller egentlig neste helg... 

Jeg har kjøpt mine første løpetights idag - de er veldig komfy selv om konseptet tights gjør litt vondt... men men jeg blir så blaut nederst på buksa når jeg løper i regnet. Må vel forsøke å få testet de på tur imorgen - ble nye gore tex joggesko også - greit å kvitte seg med litt av godteriet jeg spiser nå. Virkelig vært en dårlig spiseuke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, *Kat84* skrev:

Har du prøvd å gi B vitamin? 
Jeg gir det til Sjef. En hver dag, og det er lite eller ingenting som ligger igjen utenom i røytetiden :) Bruker vanlig som man får på apoteket. 

 

Nå har denne oppgjørssagaen fått en slutt! 
Jeg gav beskjed om at jeg har vært i kontakt med advokat, hvilke forutsetninger som ligger til grunn hvis han skal kunne kreve skjevdeling, og jeg poengterte alt som kommer til min fordel. 

Han begynte med å tilby under 30.000 kroner. Jeg svarte med å si at jeg skal ha 40.000, og selv da har jeg hatt elendig årslønn for å være hushjelp, sjåfør, malermester, og kokk i 8 år. Men det er det som skal til for at jeg skal gidde å delta på kontraktsmøtet, og det er faktisk veldig lite i forhold til hva det kan bli om vi skal ta en ny runde med advokater. 
Han brukte 5 minutter på å tenke før han kom tilbake og spurte om jeg kom til å gi meg. Pfft, aldri! Nei, men da blir det sånn dam svarte han. Og så mumla han noen mindre pene ord som Sonen pleier å sensurere :aww:  Gikk til og med med på at oppgjøret skal en svipptur innom min konto først som en sikkerhet for meg. 

Nå er det bare et par uker igjen, så er jeg fint ferdig med den gjengen. Bortsett fra han da. Men det er kun fordi jeg er nødt for ungenes skyld :aww: 

Nei har ikke prøvd det, men takk for tipset! :)

 

Og til det andre:bananas:Girlpower! Bra du står opp for deg selv! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en empatisk sjef som lot meg ta en feriedag på superkort varsel. Så i dag tok jeg med meg

lotta og "rømte til fjells". Særs dårlig tlfdekning :)så ingen journalister fikk tak i meg. Dog poppa det inn sms og ting på svarer da jeg kom tilbake til sivilisasjon, men jeg fikk i hvert fall fred en hel dag! :)

IMG_1262.JPG

Bilder fra toppen av Forollhogna. Bratt, bratt, bratt er ordet. Gikk med vandrestav som er et must når man har knær som krangler i nedoverbakke.

IMG_1253.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi innlosjert på et nytt hotell i en annen del av Ungarn, og jeg håper dette er den mest kompliserte dagen vi skal ha. GPS'en min mener at Ungarn ikke finnes, og Google maps på telefonen sliter med å finne satelitter. Så jeg kjørte det meste av strekket på skilt i dag, og kartutsnitt på mobilskjermen (jeg får opp kart, men den kalkulerer ikke veien). Jeg måtte snu på et tidspunkt, for jeg innså at jeg kjørte nordover mot Slovakia, og skulle sorøver mot Serbia - godt det er skiltet med land også, når en ikke akkurat kjenner byene i Ungarn på fingertuppene :P 

Kjempefornøyd med at jeg finner rett fram til overnattingsstedet vårt, svinger elegant inn på parkeringsplassen uten å måtte lete en centimeter. Tusler inn på noe som viser seg å være kro og hotell i ett, så der er det full lunsj-servering. Får tak i en servitør og sier jeg har booket et rom. "Fully booked," sier han, men jeg bare smiler og forklarer at jeg reserverte et rom for måneder siden. Han titter litt vilt på meg, og forsvinner. Så stopper en annen servitør, og jeg forklarer igjen at jeg har reservert et rom for to netter. "Fully booked," sier han også. Jeg forsøker å forklare på så simpel engelsk som mulig at jeg har rom, og viser ham booking.com-app'en på mobilen. Så han går bort til et bord, og kommer tilbake med en dame som snakker engelsk. Jeg forklarer situasjonen for henne, også, hun sukker stort, også snakker hun lenge med en annen dame på ungarsk. Når hun returnerer, får jeg vite at jeg skal bo på et annet hotell, fordi de har dobbeltbooket, men jeg skal ikke måtte betale noe mer. 

Okay, greit, ut i bilen og lete opp hotellet, det skulle ligge fire minutter unna, så jeg fant det etter 25 mens jeg forbannet mobilens elendige evne til å finne satelitter og altfor mange tverrgater å holde styr på... Tusler inn og sier jeg er sendt fra Viktoria, og de spør om jeg heter noe ungarsk-klingende som jeg i hvert fall ikke heter. Jeg introduserer meg, og dama forsvinner (hvorfor kan ingen si "one moment, please" - hvorfor må de bare løpe som om jeg har svartedauen på skuldra?) En annen dame kommer og spør hvor mange vi er i familien, og jeg lurer på om dette er tidenes særeste smalltalk ved innsjekk, men så viser det seg at de har tidligere på dagen fått en telefon fra Viktoria om at de må sende en familie over til dem på grunn av fullbooking. Så vi får løst og forklart at jeg er bare meg, med to hunder, og sjekker meg inn. Så presenterer de regningen, og jeg forklarer at jeg var blitt lovet at det ikke skulle koste meg mer enn på Viktoria. De spør hva jeg skulle betale for to netter der, jeg svarer 46 Euro, og dama plystrer - "that is a very good price!" Så da skjønner jeg jo at jeg har blitt oppgradert :D

Enden på visa er at det kommer noen fra Viktoria, og etter en ti minutter lang krangel på ungarsk, hvor jeg bare skjønte ordene Booking.com og "katastrofe", så blir vi enig om å betale en natt hver, også tar Viktoria saken med Booking.com - for de har aldri fått min reservasjon fra B. Takke gudene for at jeg har med papirer og bekreftelser og eposter og alt mulig. 

Så da har jeg betalt for ei natt, det ble vel 20 kroner dyrere enn for to netter på det andre stedet, og jeg tør ikke tenke på hvordan det rommet var om dette er "dobbelt så bra" i forhold til pris. Senga er så hard at jeg får tresmak i ræva, AC'en bråker som en skurtresker, og etter seks-syv timer påslått er det fremdeles 27 grader i rommet. AC som jeg også her betaler ekstra for, så er det ingen effekt over natta, skal jeg klage i morgen.

Men jeg håper vi får en fin helg her, da. Byen er smellvakker, vi gikk en kveldstur mens sola gikk ned, og skapte magisk lys på alle de gamle bygningene. Jeg har spist en god pizza til lunsj og middag, og det koster 9 kroner for 1.5 liter kaldt vann. Jeg har hatt det verre. Jeg tror vi også begynner å bli mer akklimatiserte, for selv om det er varmt, så peser hundene mindre og jeg svetter ikke bare jeg tenker på å bevege meg. De er roligere og drikker mindre, og det er meldt noe lavere temperaturer de neste dagene.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. september 2016 at 2:34 AM, Paranomia skrev:

Skulle bare se èn episode til av Fear The Walking Dead. Er på min 4. episode nå - spennende jo! 
Sove nå :sleep: 

Sånn hadde jeg det også i forrige uke - skulle bare se litt Orange is The New Black, også plutselig så jeg ferdig episode 13, whaaat? :icon_confused:

 

22 timer siden, Bellare skrev:

På tur til Svistølen med @Tonje og @Tipsi i går. Men når man skal ta gruppebilde av alle bikkjene på tur... :teehe:

Svistølen Mini_1478.jpg
3...

Svistølen Mini_1481.jpg
2...

Svistølen Mini_1485.jpg
:lol:

Synes det er mye personlighet fanget i bildeserien :lol: 

 

6 timer siden, Snoffe skrev:

I dag så har Casper blitt mishandlet på det groveste :aww:  Han har fått klørene klippet:ustol: han har blitt dusjet med såpe:| OG han måtte til og med ut å bli børstet grundig av gubben :o Det siste tror jeg egentlig ikke han syntes var så ille :lol:  

At han fremdeles etter å ha klippet klørene hver uke/annen hver uke bli hysterisk fatter jeg ikke. Han gjør ikke mitt liv enkelt for å si det sånn, han må liksom lage et stort drama HVER gang. I dag så bare måtte han hyle meg inn i øret, fordi det det "gjorde vondt":pinch: Dramaqueen er mellom navnet hans :aww:  

Du får spørre "naboen" din, som har bror til min, for hun hadde visst et triks i ermet som gjorde at alle hundene der i huset stilte seg i kø og maste om tur :P 

 

---

AN rumler magen, og jeg skal til å sette i gang med litt sen middag veldig snart. Har en kveld alene så selvfølgelig skal jeg spise sjelden vare. Pad Thai kylling-wok :drool: 

Vært en tur i stallen idag også, kjempemorsomt :D Jeg synes det er veldig deilig at jeg har funnet sportslige hester, men som jeg får veldig frie tøyler til. Jeg får gjøre hva pokker jeg vil, og legger opp dagen etter hva som passer meg. Veldig glad for en slik mulighet, selv om det går med en del tid :ahappy: 

Har hatt en litt nedoverperiode i det siste med mange tanker, hodet er tungt og sliten og jeg vil bare ta en liten pause fra det hele. En kveld bare for meg og hunden er litt etterlengtet. Og jeg vil se noe (serie/film), men jeg vet ikke hva :lol:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tutle skrev:

Sånn hadde jeg det også i forrige uke - skulle bare se litt Orange is The New Black, også plutselig så jeg ferdig episode 13, whaaat? :icon_confused:

 

Synes det er mye personlighet fanget i bildeserien :lol: 

 

Du får spørre "naboen" din, som har bror til min, for hun hadde visst et triks i ermet som gjorde at alle hundene der i huset stilte seg i kø og maste om tur :P 

 

---

AN rumler magen, og jeg skal til å sette i gang med litt sen middag veldig snart. Har en kveld alene så selvfølgelig skal jeg spise sjelden vare. Pad Thai kylling-wok :drool: 

Vært en tur i stallen idag også, kjempemorsomt :D Jeg synes det er veldig deilig at jeg har funnet sportslige hester, men som jeg får veldig frie tøyler til. Jeg får gjøre hva pokker jeg vil, og legger opp dagen etter hva som passer meg. Veldig glad for en slik mulighet, selv om det går med en del tid :ahappy: 

Har hatt en litt nedoverperiode i det siste med mange tanker, hodet er tungt og sliten og jeg vil bare ta en liten pause fra det hele. En kveld bare for meg og hunden er litt etterlengtet. Og jeg vil se noe (serie/film), men jeg vet ikke hva :lol:  

Har bare sett dem på avstand hittil :P Blir imponert over folk som får det til, tror de må gi hundene sine noe ekstra i maten :aww::lol: 

Hvor er det du rir? 

Kjedelig med en nedperiode, men da er det nesten ekstra godt å kunne få holde litt på med hest og glemme alle tankene for noen få timer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Har bare sett dem på avstand hittil :P Blir imponert over folk som får det til, tror de må gi hundene sine noe ekstra i maten :aww::lol: 

Hvor er det du rir? 

Kjedelig med en nedperiode, men da er det nesten ekstra godt å kunne få holde litt på med hest og glemme alle tankene for noen få timer :) 

Flesland :) Og det er veldig sant! Balsam for sjela.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Snoffe skrev:

Nei har ikke prøvd det, men takk for tipset! :)

 

Og til det andre:bananas:Girlpower! Bra du står opp for deg selv! :hug: 

Takk :D  
Det hjelper å beholde noen ess opp i ermet, og ikke minst legge det fram på en rolig, men likevel knusende måte. Da får man som regel viljen sin :aww: 
Selv om huset ble solgt for 150.000 mindre enn hva vi la det ut på markedet for, så har jeg altså fått nesten 50% av hva hans advokat mente jeg hadde krav på. Det kan jeg være veldig fornøyd med, for prosentvis av det totale beløpet har jeg tjent grovt på det :)  

35 minutter siden, enna skrev:

Har en empatisk sjef som lot meg ta en feriedag på superkort varsel. Så i dag tok jeg med meg

lotta og "rømte til fjells". Særs dårlig tlfdekning :)så ingen journalister fikk tak i meg. Dog poppa det inn sms og ting på svarer da jeg kom tilbake til sivilisasjon, men jeg fikk i hvert fall fred en hel dag! :)

IMG_1262.JPG

Bilder fra toppen av Forollhogna. Bratt, bratt, bratt er ordet. Gikk med vandrestav som er et must når man har knær som krangler i nedoverbakke.

IMG_1253.JPG

 

Det er virkelig fortjent med en helt fri dag! :) Flott at du har en så forståelsesfull sjef :) 


Nå har jeg laget glasur og montert kaka. Det blir ikke kjevling av marsipanen jeg skal bruke til å sette farger og navn på med siden kremen begynte å bli litt rennende og svett allerede. 
Får sette i gang å støvsuge sofa og litt sånn. Rydde ordentlig etter de mange rare demonteringsprosjektene til Sjef kan kanskje også være en ide når huset skal være fullt av folk i morgen ettermiddag :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...