Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilbakevennende øyekatarr


Avokado1
 Share

Recommended Posts

Cavalier er jo en rase som er kjent for å være plaget med øyekatarr, og det er forsåvidt greit. Men må jeg dra til veterinæren hver gang jeg ser ar det begynner å komme tilbake, for å få det bekreftet? Vi har jo øyedråpene stående i medisinskapet fra sist, som faktisk bare er noen uker siden.

Blir fort dyrt om jeg må ha veterinærtime en gang i måneden for å få godkjenning til å kjøre på med øyedråper... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vile absolutt tatt turen til en veterinær med spesialisering i øyehelse for å finne ut av hvorfor hunden får gjentatte øyeinfeksjoner. Det skal ikke være sånn at hunden din stadig får øyekatarr. Det kan være så enkelt som ingrodde hår som må fjernes, tette tårekanaler som kan åpnes og andre underliggende årsaker.

Så ta heller turen til spesialist og se om du får gjort noe med årsaken til øyeproblemene - da vil det også blir slutt på katarren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakevendende kan være veldig mange ting. Min gamle hund fikk det når hun var rundt 1 år. Det kom igjen og igjen. Tilslutt ble det dyrket og viste seg være en stafylokokk infeksjon. Pga sen lange stunden med bare korte opphold uten, tilsynelatende, sykdom så tok det knekken på tåreproduksjonen på det øyet. Få de til å dyrke og sjekke tåreproduksjonen om dette er tilbakevendende. Også gå til en øyenslyse da det kan være andre ting enn nevnt over. Bla feilstillte øyehår som irriterer øyet konstant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem over- bestill time hos en øyespesialist. Hadde en hund selv som plagdes med gjentatte øyeinfeksjoner. Som regel fikk jeg dem vekk ved å dryppe med saltvann, men de kom altså stadig tilbake. gikk til øyespesialist og hunden fikk påvist KCS- lite tåreproduksjon. Fikk medisiner (salve) mot dette, som den gikk på resten av sitt liv- og fikk ikke flere øyebetennelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...