Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring til hund


Lycke
 Share

Recommended Posts

Lurer på hvilken forsikring dere har på deres hunder? Hva betaler dere, hva dekker den og ikke minst - er du fornøyd? 

Skal forsikre en liten bichon havanais og lurer fælt på hva jeg skal velge.. Hadde i utgangspunktet tenkt at jeg skulle benytte meg av LO favør, da jeg har alle andre forsikringer via LO i sparebank1..men så leser jeg at forsikringen automatisk oppheves når hunden fyller 10 år? En havanais kan bli gammel, og 5 år uten forsikring er jo virkelig sjansespill.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria. Veldig fornøyd, har brukt forsikringen to ganger det siste året uten problemer.

Veterinærforsikringen min koster 2552,- i året. Da har jeg fosrikringssum på 30.000,- samt medisin og rehab. Jeg har også livsforsikret hunden for 25.000,-. Det koster en drøy tusenlapp i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har agria veterinærforsikring. 50 000 dekning på den ene og 30 000 på de to andre. Høyeste faste egenandel (4000 eller noe tror jeg) på den ene og laveste på den andre (1500). Tenker å sette alle ned på 30 000 dekning og høyeste egenandel. Det sparer noen kr i året og enn så lenge som hundeeier har jeg aldri hatt behov for forsikring så jeg er ikke interessert i å betale noe mer enn nødvendig i året. 

er jeg fornøyd, nja, jeg har jo ikke hatt behov for forsikringene så ifht samarbeid osv så har jeg ingen personlig erfaring, dog må jeg si det bekymrer meg litt at det virker som agria har litt mer enn normalt av missfornøyde kunder, samt at de er meget gode på reservasjoner iom at de er spesialister på forsikring innen dyr, noe som ikke er en fordel for kunden som regel. Det ene jeg har prøvd å kontakte dem om, nemlig endring av forsikring, nektet de å være behjelpelig med, jeg hadde betalt for et år så da fikk jeg ikke endre forsikringen min før neste år (antar fordi de da ville tapt noen kr på det), noe jeg synes er fryktelig dårlig. Og jeg synes de er i overkant dyre egentlig, selv om mine raser ikke er av de dyreste å forsikre, og det hjelper ikke at de som regel går opp 500 kr i årspremie hvert år når jeg aldri har benyttet meg av forsikringen.. Såe.. 

Hvorfor har jeg agria, tja, to grunner, det er enkelt å bestille på nett med en gang man har all info man trenger på hunden, min intensjon var egentlig alltid å bytte selskap, men latskapen har tatt meg. Jeg skulle nok aller helst hatt gjensidige, men de tilbyr vistnok bare denne typen forsikring til totalkunder (vet ikke om det er sant eller ikke da jeg som sagt har blitt grepet av latskapen og ikke faktisk skjekket ut den påstanden). Ellers finnes det jo mye å velge i, bla terra sin, hvor jeg er tilknyttet ellers, men det er jo litt forskjellig hva de tilbyr og de har en litt annen type forsikring hvor de dekker et vist beløp pr skade ikke pr år og det føler jeg ikke blir helt rett for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria. 60000(?) i dekning, 1500 og 15% i egenandel. Har veterinær, liv, rehab og en ting til hvis ikke den er fjernet. Betaler ca 4000, så relativt dyrt, men har kommet godt med så langt. Er ok fornøyd, men kan ikke bytte selskap uansett med hund med både HD og allergi.

Endret av WelshenNemi
Glemte å legge inn pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kenneth1981 skrev:

Hadde Agria på begge. Veldig fornøyd. Men de ble veldig dyre etter hvert. 

 

Byttet derfor til DNB. Fornøyd her også, og langt rimeligere. Dessverre hatt bruk for forsikringen, og oppgjøret gikk raskt og greit. 

Hvorfor ble de dyrere etterhvert? Setter de opp prisen hvert år? Bestiller jeg en forsikring forventer jeg at jeg skal ha sammen prisen fast...

Og har DnB samme regel som sparebank1? At forsikringen oppheves automatisk når hunde fyller 10? Akkurat det punktet bekymrer meg veldig... hunden trenger jo forsikring hele livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vilkårene foran meg. Men når de når en viss alder avsluttes forsikringen. Men når (eller om) gutta våre når den alderen skal de slippe og utsettes for store inngrep, de som typisk koster skjorta. Alderdommen skal de få ha i fred :) 

Agria har gjort en årlig prisjustering. Det ble etter hvert ganske dyrt. I DNB fikk vi samlerabatt, da vi uansett har flere forsikringer der.

Det jeg liker med både Agria og DNB er muligheten for direkteoppgjør mot veterinær. Vi har brukt direkteoppgjør gjennom Agria. Er ikke alltid man har mange titusener tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lycke skrev:

Hvorfor ble de dyrere etterhvert? Setter de opp prisen hvert år? Bestiller jeg en forsikring forventer jeg at jeg skal ha sammen prisen fast...

Det er vel en naturlig utvikling når det gjelder pris, uansett hva det gjelder. Ting blir dyrere år for år... 

1 time siden, Lycke skrev:

Og har DnB samme regel som sparebank1? At forsikringen oppheves automatisk når hunde fyller 10? Akkurat det punktet bekymrer meg veldig... hunden trenger jo forsikring hele livet..

DnB avslutter forsikringen når hunden er 10 år. Jeg fikk brev fra dem om det da bikkja skulle ha blitt 12 år - og var død året før *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria , 30.000 i veterinærforsikring , laveste egenandel + 15 % bevegelig = 2500 i året på de to yngste og 3000 på han som er over 10 år.  Jeg er fornøyd , har brukt forsikringen masse på forrige hund som hele tiden revnet seg på tur på værst tenkelige tidspunkter , knakk tann og spiste stein . På den andre siden , jeg fant gamle kvitteringer  på Walter som nå er 10. De var på 400 kr halvåret .....og vilkårene er ikke endret . Syns det er lovlig stor økning.  Det ergret meg ikke så mye den perioden jeg brukte forsikringen hele tiden , men nå når jeg aldri trenger dem syns jeg det er litt surt at de stiger så mye hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria. 60.000,- i veterinærforsikring, 1500,- i fast egenandel + 15% bevegelig egenandel. Har livsforsikring og rehab inkludert i forsikringen. Betaler ca 2700,- i året. Jeg har veldig god erfaring med Agria fra forrige hund, det var særdeles lite styr med dem, og det var aldri noe problem å få tilbake penger. Direkteoppgjør er også helt genialt. Veterinærforsikringen varer livet ut, mens livsforsikringen stopper når hunden er eldre, tror alderen varierer utfra rase? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wednesday skrev:

Veterinærforsikringen varer livet ut, mens livsforsikringen stopper når hunden er eldre, tror alderen varierer utfra rase? 

Stemmer.

Sitat

Livsforsikringen opphører på hovedforfallsdagen det kalenderåret hunden fyller 8 år (raser i kategori A), 10 år (raser i kategori B) eller 12 år (raser i kategori C).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min puddel (reg som toypuddel, men er nok dverg) i Agria. Hun har livsforsikring der til hun er 12, da rasen er i kategori C.

Betaler 3000,- i året.

Forsikret for 30 000 i veterinær med 1500 i fast egenandel og 15% bevegelig andel, 3000 i medisin, 5000 i rehabilitering. 

-

Wachtelhunden står for øyeblikket i Sparebank1.

35 000 i veterinær. 20% bevegelig egenandel. Livsforsikring. 

Betaler ca 3000,- i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2016 at 10:21 PM, Lillekrapyl skrev:

Livsforsikringen opphører på hovedforfallsdagen det kalenderåret hunden fyller 8 år (raser i kategori A), 10 år (raser i kategori B) eller 12 år (raser i kategori C).

Hvor finner man oversikt over hvilke raser som tilhører de ulike kategoriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har byttet fra Agria, fordi jeg var fullstendig misfornøyd med dem - for mange dårlige episoder etter nesten ni år som kunde. Jeg byttet til Nemi, som var den som kom ut best når jeg sammenlignet nå, men da byttet jeg også absolutt alt - hus, reise, bil, innbo, osv. Jeg sparte over 20.000 i året, og det meste av det var på fire hunder som er forsikret. Mange av vilkårene er like, men jeg får livsforsikring lenger på berner hos Nemi enn i Agria. Jeg mister et ekstra keisersnitt, men per i dag har jeg ingen hunder som det er aktuelt å ha mer enn ett keisersnitt på. 

Jeg har ikke trengt å bruke forsikringen hos Nemi enda, men så vanskelige som Agria har vært i mitt kundeforhold kan jeg ikke se for meg noe annet enn at alt er bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hælja skrev:

Ser at mesteparten har agria, men DNB sin forsikring kom ut som best i test hos tv2 i 2013. Noen som har noen formening om dette fortsatt stemmer den dag i dag?

Jeg hadde ikke inntrykk av at den var spesielt bra i 2013 heller, mener å huske at forsikringen hos DNB kun varer til hunden fyller 10 år? isåfall er det jo bare søppel i mine øyne, men det er godt mulig jeg tar feil og/eller at vilkårene er endret nå.

Jeg er i alle fall kjempefornøyd meg Agria :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Jeg hadde ikke inntrykk av at den var spesielt bra i 2013 heller, mener å huske at forsikringen hos DNB kun varer til hunden fyller 10 år? isåfall er det jo bare søppel i mine øyne, men det er godt mulig jeg tar feil og/eller at vilkårene er endret nå.

Jeg er i alle fall kjempefornøyd meg Agria :)

Enig, det var det jeg også kom frem til da jeg sjekket for et par år siden. For meg er det et ufravikelig krav at forsikringen gjelder livet ut, og 10 år er latterlig ungt. Det er selvfølgelig mulig at de har endret det vilkåret siden da, og i så fall er det sikkert en god forsikring.

Jeg har Agria og er fornøyd så langt, har fått det jeg har krav på uten problemer. Eneste negative er at de har 28 dagers behandlingstid, så det tar litt tid å få pengene om man ikke går for direkteoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige, ca 3500 per hund. Livsforsikring, 30 000 veterinær, 3500 rehab, 15% egenandel. Har desverre brukt forsikringa altfor ofte, men jeg er kjempefornøyd med service og alt! Har vi ikke brukt direkteoppgjør så har pengene vært på konto iløpet av en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Gjensidige, ca 3500 per hund. Livsforsikring, 30 000 veterinær, 3500 rehab, 15% egenandel. Har desverre brukt forsikringa altfor ofte, men jeg er kjempefornøyd med service og alt! Har vi ikke brukt direkteoppgjør så har pengene vært på konto iløpet av en uke :)

15% egenandel? Trodde 25% var det minste man kunne få hos Gjensidige. Hvertfall var det det når jeg vurderte å forsikre Kenzie gjennom dem. 

Syns forsikring har blitt så utrolig dyrt. Hos Agria hadde Kenzies forsikring kostet 3649 med livsforsikring, 30 000 vet, og rehabilitering. Da med 1500 fast og 15% bevegelig egenandel.

Jeg har droppet forsikring så langt og har heller en bufferkonto, men tror nok jeg ender opp med å forsikre snart likevel. Bare for den trygghetsfølelsen. Jeg har jo bare én hund også så fordelt på 12mnd blir jo ikke utgiftene såå store. Da skjønner jeg heller faren min som på det meste har hatt 4 hunder, har hatt hund siden han var 17 og har vært så heldig at han aldri har hatt de store veterinærutgiftene. Han har altså droppet forsikring og har spart masse på det, han kjører heller bufferkonto enn å "kaste bort" penger, som han kaller det. Men da er man jo avhengig av å ha en stor bufferkonto for å føle seg trygg. Jeg er ikke helt der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mackenzie skrev:

15% egenandel? Trodde 25% var det minste man kunne få hos Gjensidige. Hvertfall var det det når jeg vurderte å forsikre Kenzie gjennom dem. 

Syns forsikring har blitt så utrolig dyrt. Hos Agria hadde Kenzies forsikring kostet 3649 med livsforsikring, 30 000 vet, og rehabilitering. Da med 1500 fast og 15% bevegelig egenandel.

Jeg har droppet forsikring så langt og har heller en bufferkonto, men tror nok jeg ender opp med å forsikre snart likevel. Bare for den trygghetsfølelsen. Jeg har jo bare én hund også så fordelt på 12mnd blir jo ikke utgiftene såå store. Da skjønner jeg heller faren min som på det meste har hatt 4 hunder, har hatt hund siden han var 17 og har vært så heldig at han aldri har hatt de store veterinærutgiftene. Han har altså droppet forsikring og har spart masse på det, han kjører heller bufferkonto enn å "kaste bort" penger, som han kaller det. Men da er man jo avhengig av å ha en stor bufferkonto for å føle seg trygg. Jeg er ikke helt der enda.

Hvis man er medlen hos njff så har man 15%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler jernbanepersonalets forsikring:) 

Hundene er forsikret for 30 000 hver (veterinær, medisin, fysio++) og 15 000/16 000 død. 

Det koster 3600,- per hund. 

Men egenandelen er fast på 500,- Og uten noen bevegelig egenandel:D 

Vi har allerede brukt den 2-3 ganger på Luiz, og det er veldig lett og vi har alltid fått igjen penger raskt :) Siden vi har brukt forsikringen, så har det absolutt lønt seg for oss. Istedet for å betale 7000 på to forskjellige tilfeller, så har vi betalt 500 per tilfelle. 

Luiz må snart fjerne en fettkul til, og det er fint å vite at det bare koster oss 500,-.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...