Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2016-2017


Mirai
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, SandyEyeCandy said:

Hvor i all verden er det du studerer?!? :lol: Det å henge opp lister med sensur før ting publiseres i StudentWeb er SÅ 2003! :teehe: 

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet :lol: 

Just now, Krelise said:

Det ble lagt ut endelig. Fikk A i geografididaktikk og B i engelskdidaktikk :D Fornøyd får jeg vel si :D 

Grattis! Det er jo kjempebra! :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg lektor...  

Da har jeg forsvart bacheloroppgaven. Gikk inn med en (sterk) B, kom ut med en A  Og nå er det sommerferie! 

Fikk A på ped. muntlig! 

12 minutes ago, Line said:

I løpet av alle mine år på NTNU så har jeg aldri sett en eneste liste med karakterer hengt opp noe sted jeg :P 

De ligger i en perm ved administrasjonen på instituttet. Hvis jeg ikke visste hva jeg lette etter hadde jeg ikke funnet det. Alle emnene på hele instituttet legges inn i permen etterhvert som de kommer. :)

Og ja, selvfølgelig med kandidatnummer og ikke navn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine eksamener har også blitt hengt opp på (kork)tavla i gangen på instituttet :P Henger masse emner der. Det er også haugevis med karakterer som henger opp i gågata på en gedigen korktavle i eksamensperioden.

Er ikke dette vanlig..? :lol:

Jeg går på NTNU forøvrig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene faget vi hadde var det 25 C og 4 B. Foreleserne hadde tidligere skrytt av at "det er ingen som får A i dette faget". Når jeg ser fordelingen tenker jeg umiddelbart at C bolken er for stor, begge veier. Men hva vet jeg :P

Fikk B i begge mine fag dette semesteret. Sykt lettet for at jeg klarte en B i det faget der jeg kom forseint til eksamen. Selv om jeg egentlig kunne mer i det faget er det faktisk den karakteren jeg er mest fornøyd med, rett og slett fordi jeg klarte å gjøre det såpass bra i en megastressende situasjon. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MegaMarie skrev:

Kommet inn på to master program i Norge så langt. 2 og 3 ønskene mine. Men jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg vil ta master i utlandet eller i Norge. Venter også svar fra den masteren jeg helst vil inn på.

Hvor har du kommet inn og hvor vil du helst da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Line said:

Hvor har du kommet inn og hvor vil du helst da? 

Kommet inn i Bergen UiB og i Agder UiA. Jeg vil helst på NTNU.

Heller litt mot studier i utlandet, bare fordi det vil være en fantastisk opplevelse! ? Men er vanskelig å orientere seg i verden av universiteter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er å søke utsettelse med master? Jeg tror jeg burde gjøre det. Jeg har en fungerene arm, så ting tar tid. Men formen varierer veldig, før sommeren var jeg ganske bra og kunne skrive for hånd og på pc. Nå kan jeg ikke det. Bør jeg søke om forlenget tid nå, eller ta det når det eventuelt kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Noen som vet hvordan det er å søke utsettelse med master? Jeg tror jeg burde gjøre det. Jeg har en fungerene arm, så ting tar tid. Men formen varierer veldig, før sommeren var jeg ganske bra og kunne skrive for hånd og på pc. Nå kan jeg ikke det. Bør jeg søke om forlenget tid nå, eller ta det når det eventuelt kommer?

Se hva du får gjort i sommer først, og så snakker du med veileder. Du har god tid på å ordne en utsettelse. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Elisabeth00 said:

Noen som vet hvordan det er å søke utsettelse med master? Jeg tror jeg burde gjøre det. Jeg har en fungerene arm, så ting tar tid. Men formen varierer veldig, før sommeren var jeg ganske bra og kunne skrive for hånd og på pc. Nå kan jeg ikke det. Bør jeg søke om forlenget tid nå, eller ta det når det eventuelt kommer?

Antar at du snakker om forlenga tid på masteroppgave, og ikke det å søke om utsatt studiestart på en master du har søkt på med oppstart høst 2017: 

Det er ulike regler på de ulike fakultetene. Hos oss må feks alle som er på sitt siste semester søke om et ekstra innen 1. juni. På andre fakulteter har de ikke denne ansvarliggjøringa av tida som er brukt, men alle har progresjonskrav. Du bør IKKE vente og se, ta kontakt med studiekonsulent nå for å kartlegge mulighetene dine i stedet for å risikere å gå glipp av viktig frist eller at du blir verre og bare lar humla suse. Brått har du mista muligheten for å utsette og sitter der med skjegget i postkassa. Og det kan også være at det er mulig å tilrettelegge i større grad enn hva du er klar over nå. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Wilhelmina said:

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ta master nå... Må sende prosjektskisse innen 1. august, og jeg aner ikke hva jeg vil skrive om :icon_confused:

Hvis du ikke har noen idé om hva du skal bruke de neste to åra på hvor en del av perioden går med til et altoppslukende feltarbeid, så er det vel like greit å vente? :) Det å få skrive master er en gave, og det å "sløse bort" den muligheten til å velge ditt eget prosjekt, fordype deg, bli ekspert på eget område og drifte et prosjekt av et sånt omfang, på noe du bare kaster sammen, bare fordi du kanskje føler du "burde" fortsette eller andre årsaker som ikke handler om hva DU vil, det er jo veldig synd. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Antar at du snakker om forlenga tid på masteroppgave, og ikke det å søke om utsatt studiestart på en master du har søkt på med oppstart høst 2017: 

Det er ulike regler på de ulike fakultetene. Hos oss må feks alle som er på sitt siste semester søke om et ekstra innen 1. juni. På andre fakulteter har de ikke denne ansvarliggjøringa av tida som er brukt, men alle har progresjonskrav. Du bør IKKE vente og se, ta kontakt med studiekonsulent nå for å kartlegge mulighetene dine i stedet for å risikere å gå glipp av viktig frist eller at du blir verre og bare lar humla suse. Brått har du mista muligheten for å utsette og sitter der med skjegget i postkassa. Og det kan også være at det er mulig å tilrettelegge i større grad enn hva du er klar over nå. :) 

Takk for fin info. Jeg har et år igjen av masteren. Ligger 10 stp bak pga armen (dette er planlagt sammen med veileder, så jeg har til nå fulgt planen). Den opprinnelige planen er å ta det ekstra faget etter sommeren (da har jeg tatt igjen det jeg ligger bak til jul), og så ferdig med oppgaven til nesten sommer.

Men dersom armen er slik den er nå vil det ikke være mulig. Så da bør jeg kanskje snakke med fakultetet så snart som mulig. De vet jo allerede om armen min, iom at vi satt opp planen slik sammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elisabeth00 said:

Takk for fin info. Jeg har et år igjen av masteren. Ligger 10 stp bak pga armen (dette er planlagt sammen med veileder, så jeg har til nå fulgt planen). Den opprinnelige planen er å ta det ekstra faget etter sommeren (da har jeg tatt igjen det jeg ligger bak til jul), og så ferdig med oppgaven til nesten sommer.

Men dersom armen er slik den er nå vil det ikke være mulig. Så da bør jeg kanskje snakke med fakultetet så snart som mulig. De vet jo allerede om armen min, iom at vi satt opp planen slik sammen.

Skjønner, høres ut som en god plan. :) Det du kan vurdere, er å søke om redusert studieprogresjon, som gir deg rett til å studere ned til 50 %. Det betyr at du kan skrive så mye du bare orker, men at du KAN bruke to år til på oppgaven, dersom armen tilsier at det er nødvendig. Du skal jo ikke bli krøpling i forsøket på å ferdigstille heller. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Skjønner, høres ut som en god plan. :) Det du kan vurdere, er å søke om redusert studieprogresjon, som gir deg rett til å studere ned til 50 %. Det betyr at du kan skrive så mye du bare orker, men at du KAN bruke to år til på oppgaven, dersom armen tilsier at det er nødvendig. Du skal jo ikke bli krøpling i forsøket på å ferdigstille heller. :lol: 

Det høres ut som en løsning som er akkurat slik jeg kunne tenkt meg og som kan passe veldig godt. Jeg er litt demotivert nå fordi armen er bitt kjempedårlig sånn tilsynelatende uten noen grunn, etter å hatt god bedring i hele vår. Bare det å komme seg til bedriften er stress nå, fordi jeg får vondt i armen av å bare sitte i bil... Blæ.. Og så er det stressende å føle at jeg ikke gjør så mye som jeg burde.. Så noe slikt høres ut til å ville være bra. Da har jeg tid til å ha dårlige perioder, og det er jo en fordel å ikke bli krøpling i forsøket ja :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.6.2017 at 10:19 PM, Krelise said:

Husker karakterene våre kom på lister på korktavla på instituttet. Kandidat eller studentnummer da, ikke navn. Men det begynner å bli noen år siden.. *Føle seg utgammel* :P 

Det har jeg vært med på også, så vi er flere utgamle her :P

Studiet jeg tar nå benytter seg kun av digital formidling av karakterer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Hvis du ikke har noen idé om hva du skal bruke de neste to åra på hvor en del av perioden går med til et altoppslukende feltarbeid, så er det vel like greit å vente? :) Det å få skrive master er en gave, og det å "sløse bort" den muligheten til å velge ditt eget prosjekt, fordype deg, bli ekspert på eget område og drifte et prosjekt av et sånt omfang, på noe du bare kaster sammen, bare fordi du kanskje føler du "burde" fortsette eller andre årsaker som ikke handler om hva DU vil, det er jo veldig synd. 

Nøyaktig det jeg også tenker! Jeg har jo lyst til å fortsette, det er ikke det, men jeg vil også ha en idé til et prosjekt som jeg bare vet er helt perfekt for meg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis man takker ja til et masterstudiet, men finner ut i etterkant at man ikke ønsker å gå det likevel? Forplikter man seg til noe ved å svare ja? 

Jeg har jo som sagt fått ja på to masterprogram, men vil ikke få svar fra NTNU før 13 juli visstnok. Den ene masteren må jeg svare på innen 5 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...