Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2016-2017


Mirai
 Share

Recommended Posts

Fikk svar fra veileder at det var opp til meg om jeg valgte alle kapitlene på starten av en side eller ikke. Det ble til at jeg tok kapitlene løpende, synes det så bedre ut med 37 sider til fordel for 40. Det hørtes (å høres fremdeles mye ut) når oppgaven skulle være mellom 25-30 sider. 

Jeg sendte til trykk i formiddag, fikk akkurat mail om at den er klar til å hentes! :D Litt rar følelse, ikke helt som jeg trodde. Jeg var lei, følelse av at dette ikke ble bra nok, at jeg manglet noe uten å helt vite hva.. Men nå er det ingen vei tilbake! Blir litt godt å hente den på grafisk senter å levere den til instituttet, da er endelig oppgaven over og ut! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg lektor...  

Da har jeg forsvart bacheloroppgaven. Gikk inn med en (sterk) B, kom ut med en A  Og nå er det sommerferie! 

Fikk A på ped. muntlig! 

19 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg sendte til trykk i formiddag, fikk akkurat mail om at den er klar til å hentes! :D Litt rar følelse, ikke helt som jeg trodde. Jeg var lei, følelse av at dette ikke ble bra nok, at jeg manglet noe uten å helt vite hva.. Men nå er det ingen vei tilbake! Blir litt godt å hente den på grafisk senter å levere den til instituttet, da er endelig oppgaven over og ut! 

Glad vi kun skulle levere elektronisk. Kunne da sitte å fikse på ting helt til innlevering, hehe. Leverte 1,5 time før fristen gikk ut, pga. totalt noia for at nettet skal ryke eller andre tekniske feil som kunne gjort at jeg ikke fikk levert i tide om jeg venta lenger :P 

Men kjenner igjen følelsen du sitter med. Prøver å tenke selv at jeg ikke får gjort noe som helst fra eller til nå. Det som evt. ikke ble bra nok får jeg forklare godt på muntlig eksamen.  Mamma(tatt samme utdanning som meg for ikke så lenge siden), syntes oppgaven var bra da, så håper det går i mål. Vi får ikke lov til å sende mer enn 7 sammenhengende sider til veileder, så veileder har ikke sett så mye av oppgaven vår. Litt kjipt, men sånn er reglene. Vi får ikke veileder som sensor da, så det spiller sånn sett ikke SÅ stor rolle, selv om det alltids er greit med en vurdering av en akademiker innen samme fagfelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager til eksamen, 12 dager til innlevering av bachelor (som foreløpig kun er halvferdig) og 19 dager til muntlig høring (som jeg gruer meg egentlig mer til enn selve innleveringen). Jeg er ikke skapt for denne studenttilværelsen, alt blir jo gjort i siste liten :( Jobbet alt for mye + vært mye syk i forbindelse med IVF og lite fungerende kropp utenom. Får svi for det nå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Line said:

Hvorfor blir det sånn??? Altså, den streken etter 2.10. Om jeg prøver å klikke den bort så forsvinner hele innrykket :( 

18518375_10154691824606985_1939998499786

Det er antagelig de tab markørene som har endret plassering. De hvite "trekantene" du ser på linjalen øverst. 


Jeg må henge i å lese masse neste uke, ligger litt bak og sånt er jeg ikke så komfortabel med. Heldigvis er ca halve kullet i Roma neste uke = ingen nye forelesninger/stoff. Da kan jeg få hentet inn det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Er det sånn automatisk generert innholdsfortegnelse? Vi leverte en oppgave nettopp, og den hang seg opp og så helt rar ut flere steder. Vi måtte slette hele og legge til på nytt. 

Nei, den fikk jeg ikke til å funke. Men nå gir jeg opp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg må henge i å lese masse neste uke, ligger litt bak og sånt er jeg ikke så komfortabel med. Heldigvis er ca halve kullet i Roma neste uke = ingen nye forelesninger/stoff. Da kan jeg få hentet inn det meste :) 

OT, men jeg lurte på hvorfor i alle dager du skulle sende valpene til Italia for å få lesero :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, SFX said:

OT, men jeg lurte på hvorfor i alle dager du skulle sende valpene til Italia for å få lesero :D 

 

1 minute ago, Symra&Pippin said:

Og jeg leste sitatet ditt mange ganger uten å forstå at det kunne bety noe annet.

:lol: 
Heretter blir de medstudenter eller klassen. :P  (men vi er betegnet som kull2015) 

Valper er kanskje ikke beste for lesero, men derfor har man en mann i hus  ;) 
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bacheloroppgaven igjen! Jeg skulle gjerne skrevet på den minst et halvår til for jeg syns den er skikkelig spennende, og det er mange ting vi enda ikke har helt klart å finne ut av. Men da får jeg vel heller glede meg til den dagen jeg eventuelt skal skrive masteroppgave, haha :teehe: 

Vi hadde et møte med bedriften vi skriver for på torsdag hvor det kom frem masse nytt, og plutselig var det ikke bare å få inn det siste vi trodde vi manglet å få på plass, men en del mer arbeid igjen å gjøre. Jeg skulle ønske vi hadde det møtet for 2 uker siden. Men vi kommer nok i mål tilslutt :ahappy: Oppgaven skal egentlig være ferdig skrevet denne uken og leveres til veiledning. Vel, han får den litt uferdig for å si det slik. Noen kapitler er ferdig og de har veileder allerede lest gjennom. Andre er det derimot en del igjen på. Jeg og er veldig glad vi ikke skal skrive ut vår oppgave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ferdig semesteroppgaven min for over en måned siden, og ventet på innleveringsfrist tilfelle jeg ville endre noe. Fristen var natt til lørdag. Tror dere ikke jeg drar avgårde i helgen og glemmer å levere oppgaven da :lol: ! Haha. Heldigvis snill lærer som lot meg levere på mail på søndag, så jeg får ta eksamen. Phew! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Wilhelmina said:

Fikk utdelt tema for bacheloroppgaven i dag, og for første gang føler jeg at jeg har null kontroll og at det faktisk er en viss fare for at jeg ikke kommer i mål...

det går sikkert bedre enn du tror, bare du kommer igang. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Wilhelmina skrev:

6. juni. Jeg skal skrive om problemstillingen "er kulturer sammenlignbare?" Ikke et vanskelig tema egentlig, men hvordan skal jeg få det til å bli 15 sider... 

Fort gjort at det blir vanskelig å begrense seg med et slikt tema ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 at 8:21 PM, Line skrev:

Fort gjort at det blir vanskelig å begrense seg med et slikt tema ja.

Ja hvilken ende skal man begynne i liksom... Tror jeg har funnet en grei start og en vei inn i pensum i alle fall, men her fins jo ikke motivasjon for fem flate øre... Prøver å fortelle meg selv at dette er det aller siste skriftlige arbeidet på bacheloren (så gjenstår bare muntlig eksamen), men hjernen min har dratt på sommerferie og vil ikke høre etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Ja hvilken ende skal man begynne i liksom... Tror jeg har funnet en grei start og en vei inn i pensum i alle fall, men her fins jo ikke motivasjon for fem flate øre... Prøver å fortelle meg selv at dette er det aller siste skriftlige arbeidet på bacheloren (så gjenstår bare muntlig eksamen), men hjernen min har dratt på sommerferie og vil ikke høre etter.

Sliter med det samme her. Skal levere inn BA 31.5 og har en eksamen i tillegg den 29.5 :| Hjernen min er dratt på sommerferie og inn i den velkjente babybobla (planlegger/venter på nytt IVF forsøk i august). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...