Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund nummer to, raser som ikke røyter


dlk24
 Share

Recommended Posts

18 minutter siden, Pixie skrev:

Den tibetanske terrieren har ikke terriergemytt, de er milde og fine. Og definitivt allergivennlige og røytefrie :ahappy:

Nå er vell ikke DS akkurat av de mest ekstreme terrierne heller og det finnes mye rart blant tibetansk terrier så jeg vil nok ikke tro at den er så mye mildere enn en DS.

@reeb92 Du skriver jo ikke så mye om hva du vil ha da, str? Klipperase? Napperase?

Men puddlene er jo absolutt verdt å ta en titt på, kommer jo i flere str, milde og fine i gemyttet, fine allroundere som kan passe til veldig mye og gøyale hunder :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. august 2016 at 9:26 AM, Ulrikke skrev:

Anbefaler definitivt puddel i ønsket størrelse!! Selv har jeg to storpudler!

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Har sett litt på storpuddel, kan du fortelle meg litt om rasen? er det mye pelsstell og bjeffer de mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)!

 

Når man skal ha en allergi vennlig rase så tenker man ofte puddel med en gang men det finnes mange alternativer :)  selvom puddel absolutt kan anbales, kloke, stolte og vakre hunder. 

 

Ellers så kan du ta deg en tur å se på portugisisk vannhund (slik også Obama har), spansk vannhund, lagotto, irsk vann spaniel, irish soft wheaten terrier ++

Whippet, afghansk mynde og Bearded collie er også raser mange allergikere kan tåle selvom de ikke er "annonsert" som allergivennlige. 

 

Ellers så er det jo en rekke små hunder da: bichon frise, bichon Havanais, shih tzu, Lhasa Apso, Yorkshire terrier ++ 

 

Håper du finner din favoritt :) om du ønsker en medium hund i str og enkelt og glad gemytt så anbefaler jeg stor og mellom puddel eller portugisisk vannhund :) 

men les deg opp på de forskjellige og se hva som passer deg og dine behov best :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier jeg ikke rope ut min rase  i slike tråder som dette så ofte. Har jo forsatt bare en unghund selv. Men føler jo det er verdt og nevne Schapendoes , om man ønsker seg en mellomstor (nesten) røytefri rase som kan brukes til mye.   Pelsstell blir det jo en del av,de har jo lang pels.  Men det er ikke avskrekkene mye. Mannen min kan få allergiske reaksjoner av flere raser, til og med Whippeten vi hadde før.. men ikke med pelsballen vi har nå. Han kan begrave nesen godt nedi pelsen hans  :-) 

Men schapendoes er jo  opprinnelig en gjeterhund rase på godt og vondt. De trenger en del både mental og fysisk trening. De  er herlige energiske sprettballer  som stadig for frem et smil hos de fleste, men også litt frustrasjon hos eier hihi .  Men om de er mye mildere enn ds.. jo muligens... kommer ann på hva du legger i det.  De har jo en stemme de gjerne bruker da.. 

  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...