Gå til innhold
Hundesonen.no

whippet vs hjortehund


baldro
 Share

Recommended Posts

Vil påstå at Whippeten er litt mer "hund". De vil gjerne lære og jobbe litt bedre. Jeg kjenner godt 3 hjortehunder og møtt ganske mange. De tre jeg kjenner er forskjellige, men kun en av de kan være løs pga den kan sånn noenlunde en innkalling. De er vanskelige å lære inn noe på og kresne i matveien.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, yoloomg skrev:

Vil påstå at Whippeten er litt mer "hund". De vil gjerne lære og jobbe litt bedre. Jeg kjenner godt 3 hjortehunder og møtt ganske mange. De tre jeg kjenner er forskjellige, men kun en av de kan være løs pga den kan sånn noenlunde en innkalling. De er vanskelige å lære inn noe på og kresne i matveien.

hmm da må jeg ha lest om de på ett rart sted for der sto det att de lett kunne gå løs fordi de alltid holdt seg nær eier og att de var matvrak. Hehe man lærer oftest mest av å snakke med noen som har peiling på rasen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt en så sier ikke dette er fasiten - det kan like godt være unntaket. Den gikk løs hele tiden på utstillingsområdet, bare diltet overalt etter eieren sin. Var hyggelig og fin, men oppfattet den litt mer reservert enn whippeten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tutle skrev:

Har møtt en så sier ikke dette er fasiten - det kan like godt være unntaket. Den gikk løs hele tiden på utstillingsområdet, bare diltet overalt etter eieren sin. Var hyggelig og fin, men oppfattet den litt mer reservert enn whippeten :) 

Er sånn type hund som er drømmen :) Jeg syntes det er mye greiere med reserverte hunder, da slipper jeg att den   plutselig hopper opp på folk man går forbi på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, baldro skrev:

hmm da må jeg ha lest om de på ett rart sted for der sto det att de lett kunne gå løs fordi de alltid holdt seg nær eier og att de var matvrak. Hehe man lærer oftest mest av å snakke med noen som har peiling på rasen :) 

Hehe, ja, det er jo individforskjeller. For alt jeg vet kan de jeg kjenner være "sære" :P Nå vet jeg ikke hva slags hundehold du har og ambisjoner med hunden, men hvis du vil lære hunden noe så ville jeg gått for Whippet. Har selv hatt to forskjellige mynder og litt chill er det å bare ha en hund som vil springe og sove, men nå har jeg gått over til brukshund fordi jeg har litt lyst å trene med resultater. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillisho skrev:

Ikke erfaring selv med hjorthund men har en del erfaring med Irsk Ulvehund, har hørt fra flere at de er ganske lik i væremåte, men at hjorthunden kanskje er en tanke med forsiktig og reservert av seg :)   Flotte og majestetiske hunder er det ihvertfall :wub:

syntes de er fantastisk flotte og det virker som den perfekte familiehund:wub: satser på å få en i hus en gang :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...