Gå til innhold
Hundesonen.no

Canelana hundeførerjakke - er dere fornøyde?


simira
 Share

Recommended Posts

Vet den har blitt skrekkelig populær, men er den faktisk verdt pengene?

Jeg har per i dag en vanlig softshelljakke, og så refleksjakken til CRW til litt mer guffent vær. Er hundeførerjakken verdt som et tillegg? Er et noen ulemper med den? Hvor mye regn tåler den?

Jeg bruker lommer til hundetrening, så har ikke noe behov for vest/rygglomme, men klart at det nok blir brukt om jeg kjøper jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Vet den har blitt skrekkelig populær, men er den faktisk verdt pengene?

Jeg har per i dag en vanlig softshelljakke, og så refleksjakken til CRW til litt mer guffent vær. Er hundeførerjakken verdt som et tillegg? Er et noen ulemper med den? Hvor mye regn tåler den?

Jeg bruker lommer til hundetrening, så har ikke noe behov for vest/rygglomme, men klart at det nok blir brukt om jeg kjøper jakken.

Vi fikk den som klubbjakke nå, så jeg har akkurat fått min. Er så langt fornøyd, men de er store i str. Valgte allikevel S, selv om den er drøyt svær, for den ble litt kort i XS. S er dog veldig lang på ermene :P Store og dype lommer, glidelåslomme inni frontlommene nede. Har ikke impregnert min, men det er softshell, så jeg satser på ingen måte på denne som regnjakke. Brukte regnjakke utenpå i dag, og på veldig våte dager kommer jeg til å bruke regnjakke og vest istedenfor, bare den nye vesten kommer seg fram. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om allerede har klær som fungerer greit, så ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe den jakken. Den er jo en helt vanlig softshell-jakke med mulighet til å ta av ermene slik at den blir en vest. Ja, også har den også avtakbar hette. Jeg liker ikke hette og foretrekker sydvest om jeg skal gjøre hundeting :)

Jeg synes den er litt rar i fasongen - i hvert fall for min kropp. Den kunne gjerne vært lenger i kroppen - og videre. Jeg synes den blir litt stram over rumpa rett og slett, dersom jeg skal ta igjen glidelåsen. Men jeg liker klærne litt romslig og ikke at de sitter som pølseskinn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min. Men altså, noe regnjakke er det ikke. Litt vann tåler den, men skal jeg ut å trene i drittvær så velger jeg regntøy og en annen vest. Denne fungerer bedre når det er litt kjøligere ute, den er ganske varm synes jeg. Jeg har i M, selv om jeg egentlig er en S-person. Jeg er veldig høy og tynn, så hvis jeg vil ha lange nok armer, så må jeg som regel opp i størrelse. Jeg synes dog ikke det gjør noe at den er litt stor ellers. Den har jo greit med innstramminger. Og så synes jeg det er praktisk at man får lettere tilgang på lomma bak om den ikke er for tettsittende. Jeg bruker den riktignok som treningsjakke i hovedsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Jeg solgte min- den skulle være vindtett, noe den ikke var- blåste tvers igjennom, og da forsvant poenget for min del- Skrev til Canelana og "klagde" men fikk bare beskjed om at det hadde de aldri hørt om før, så det stemte nok ikke ;)
Fasongen passet heller ikke til korte lubne meg- nådde jo nesten ikke ned i lommene i str M :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i hundeklubben jeg trener i, kjøpte jakker i fellesskap. Jeg kjøpte ikke, så personlig har jeg ikke erfaring med jakka.

Men det er ikke mange i hundeklubben som bruker den jakka. Om noen i det hele tatt

(Jeg likte ikke stoffet. Spesielt med tanke på at jeg gjerne bruker klissete godbiter som pølsebiter og fiskepudding. Sånn stoff suger vel til seg klisset? Og fasongen var ikke helt meg. Jeg kan godt betale godt for en jakke jeg virkelig vil ha. Denne ville jeg ikke ha. Og i hvert fall ikke for den prisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...