Gå til innhold
Hundesonen.no

Mange som forer med VH?


MonicaT
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Det er ikke meningen at de skal drite støv. Og ja - støv - bikkja bruker ti minutter på å presse ut en kladd som går i oppløsning når den treffer bakken, etterlater en støvsky ala røyksopp og er umulig å plukke opp. Så hard og tørr skal ikke hundebajs være, og sånn blir mange av vom og hundemat.  Det er ubehagelig for hunden.

Ad kjertler - nå har jeg hatt hund i over 25 år, jeg har til nå aldri noensinne hatt analkjerteltrøbbel på noen - uansett fortype.

Hvorfor skriver du dette når jeg presiserte tips ang hunder som får plager ang dette? 

At du ikke har opplvd det betyr ikke at det ikke er vanlig. Flere vet. sier selv at noe av det mest vanlige de gjør er å tømme kjertler på hunder som ikke klarer dette selv og å klippe klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Guest Belgerpia
8 timer siden, Yellow skrev:

Hvorfor skriver du dette når jeg presiserte tips ang hunder som får plager ang dette? 

At du ikke har opplvd det betyr ikke at det ikke er vanlig. Flere vet. sier selv at noe av det mest vanlige de gjør er å tømme kjertler på hunder som ikke klarer dette selv og å klippe klør.

Fordi du mener det er meningen at de skal bli harde i magen?

Det er neppe noen katastrofe at hunder får tørrfor ved siden av vom og hundemat - det var vel egentlig det jeg skulle skrive.
I heimen hos meg er tørrfor det eneste som gjør skiten mindre hard (fortsatt hard, men ikke støv), egg, tran osv. har overhodet ingen effekt - vel, olje har - men ikke ønsket effekt på noen som helst måte - da spyr de bare opp vom og hundemat igjen og da med en oljete ekkel overflate, man putter inn en liten barneskje olje, og ut kommer flere desiliter eller noe sånt.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voh 100% på yngstemann, men har fått tilbud om tørrfôr (orijen) i tillegg siden hun har vært på slanking. Orijen lar hun ligge igjen med mindre hun er veldig sulten. Blank og fin pels. 

Voh/orijen 50/50 på eldste. God pels og ingen problemer med analkjertler etter at han begynte på voh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Begge mine får tørrfôr. Terven fungerte dog fint på v&h da hun gikk på det, men jeg er lat og har vært student, så ikke sett "vitsen" med å kjøpe to forskjellige fôrtyper når begge fungerer fint på RC. Nå har jeg dog fått RC nok til at jeg slipper å kjøpe mer hundefôr i år, så tenker å kjøpe v&h til terven igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Belgerpia Ja, og som sagt presiserte jeg tips dersom de blir så harde at det skulle medføre problemer. For mener enda at det er meningen at det absolutt skal være hardt, noe -enkelte- da kanskje ikke har fått med seg at det skal. Og jeg anbefaler å bruke/prøve andre ting enn grønnsaker og tørrfôr, så får du bruke det du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg fullfører med V&H nr.33 + fiskeolje, men blander ofte i moste grønnsaker eller bare raspet gulrot. Har aldri hatt problemer med for hard mage av bare V&H. 

Jeg har prøvd å finne et godt tørrfor for å fore med på lengre ferier ol, men ingenting har falt i smak for frøkna så langt. Hun har blitt foret med V&H siden hun var liten valp, og fungerer utmerket på det :)    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...