Gå til innhold
Hundesonen.no

Mange som forer med VH?


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fullfôrer med v&h, men har oppi raspagulrot i Aikos porsjoner, så hun skal føle seg mett til tross for små porsjoner. Jeg har aldri sekker med tørrfôr stående lenger, men det hender jeg kjøper med små prøveposer for å variere litt for Imouto, som liker tørrfôr og vom blanda best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg fullfôrer med v&h, men har oppi raspagulrot i Aikos porsjoner, så hun skal føle seg mett til tross for små porsjoner. Jeg har aldri sekker med tørrfôr stående lenger, men det hender jeg kjøper med små prøveposer for å variere litt for Imouto, som liker tørrfôr og vom blanda best. 

Får de økt metthetsfølelse av gulrot? Jeg blir dritsulten av gulrot, jeg... :lol: 

Så til topic... Jeg fôrer hovedsaklig på Vom&Hundemat nå for tida, men gir innimellom tørrfôr slik at de ikke skal bli dårlige i magen når vi er på lengre reiser. Tidvis er prinsessedyret hard i magen av det, men det virker ikke som noe problem. Når jeg tenker meg om så får de jo tørrfôr når jeg drar på jobb (strør utover en neve eller to på gulvene så de skal ha noe å holde på med når jeg drar). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedfôret nå er Vom og hundemat, men i blant gir jeg Mush BARF til forandring eller lager hundematen selv. Er jeg på hytta eller på reise gir jeg Herrmanns økologiske våtfôr om jeg ikke lager hundematen selv. Jeg har kuttet ut tørrfôr helt da det etter hvert alltid ender opp med gi hunden min økt kløe og andre allergisymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer ca. 70/30 vom og tørrfor. Kan ikke fullfore på vom på grunn av mangel på nok fryseplass, også vinner jeg i tillegg en del tørrfor på utstillinger som jeg ikke har råd til å la være å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 70/30 v&h og tørt her. Bare v&h gjør at han blir for hard i magen og for fort sulten igjen, kan kaste opp magesyre og er på evig jakt etter noe å spise på bordene og ute. Hadde vært mer praktisk om han spiste mer tørt pga lite fryserplass, men det gjør han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet fôres de 100 prosent på V&H, men om jeg vinner tørrfôr så kaster jeg ikke det - og når vi er på turer er det ikke praktisk å ta med vom. Da får de enten frysetørket vom, jeg kjøper koteletter og annet rått kjøtt i dagligvarebutikken hver dag, eller de får tørrfôr.

Hos pappa får de et svensk kjøttfôr som heter Fodax, det er praktisk å ha liggende mat der for når vi er på besøk og det kommer i ferdig serveringsbiter. Selv om det koster mye mer enn V&H. Vi er vel der en langhelg i måneden, eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfôrer hovedsaklig på V&H, hunder, jeg og lommeboka er veldig fornøyd med det. Av gode tørrfôr har vi prøvd Orijen uten hell, Acana fungerte sånn høvelig, mer har vi ikke orket å prøve mtp økonomi og de vi har funnet som allerede fungerer. I tørrfôr falt vi alltid tilbake på RC.

Heldigvis har jeg hunder som nå spiser hva de får i skåla, ingen stress å ha med tørt på reise, selv om jeg heller tar med en kjølebag med V&H for helgeturer. Har en åpnet sekk RC 4800 som vi kamper oss i bunnen på gjennom et måltid her og der, turmat og som godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...