Gå til innhold
Hundesonen.no

Border collie-valper selges(leveringsklare).


Recommended Posts

Faktisk litt usikker, spørs hvem arrangøren er tror jeg. Hvis du skal være med på arrangement som NKK har må de være registrert i NKK. Men folk med utenlandsk bostedsadresse kan være registrert i ISDS osv. i følge Norsk Sau og Geit(når det kommer til gjeterhundprøven), så om det går greit for folk i Norge også er jeg litt usikker på.

http://www.nsg.no/getfile.php/1387956/_NSG-PDF-filer/Gjeterhund/Gjeterhundprøver/Prøvereglement for gjeterhundprøver_revidert2016_v1.pdf


Hvis ikke kan man alltids omregistrere hvis det er ønskelig(vet ikke mye om reglene der).  

Hilsen
Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, simira skrev:

ISDS er ikke tilknyttet NKK antar jeg? Så de er ikke registrert der på noen måte?

Får man gått gjeterprøver og sånt i Norge med hund uansett registrering? (evt me ISDS-registrering?)

ISDS-registrerte hunder kan omregistreres til NKK. Om norskfødte ISDS-hunder kan det dog, vet ikke jeg. Begge foreldrene til Keo, samt Keo selv er ISDS-registrert, Lyn er far og begge besteforeldrene på andre siden ISDS-hunder. Men hvorfor ikke bare NKK-registrere valpene i tillegg?

Man kan delta på gjeterhundprøver med uregistrerte hunder, i følge nytt forslag kan også uregistrerte BC stambok-innføres ved godkjent GP2.

 

Har en venninne som kunne vært interessert om stamme ble kjent :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, maysofie skrev:

ISDS-registrerte hunder kan omregistreres til NKK. Om norskfødte ISDS-hunder kan det dog, vet ikke jeg. Begge foreldrene til Keo, samt Keo selv er ISDS-registrert, Lyn er far og begge besteforeldrene på andre siden ISDS-hunder. Men hvorfor ikke bare NKK-registrere valpene i tillegg?

Man kan delta på gjeterhundprøver med uregistrerte hunder, i følge nytt forslag kan også uregistrerte BC stambok-innføres ved godkjent GP2.

 

Har en venninne som kunne vært interessert om stamme ble kjent :)

Hei, jeg kan ikke så mye om det. Vil hun vite hele rekka? Vet at en av hundene i rekka har vært champion, men er et stykke bak.

Skal prøve å finne noe mer informasjon(annonsen er lagt ut for min far, så jeg er ikke helt inne i den stamtavla). Ta gjerne kontakt med han på tlf 90 19 44 60. Eller samboeren hans Astrid Tho: 90 78 63 30. Men jeg kan svare hvis det er noen små spørsmål. Jeg har tatt kontakt med han og spurt om stamtavle da så han er på saken.

 

Hilsen

Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...