Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Eventyrkullet


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valpene kom i natt. Vi endte opp med 5 friske og raske valper. 1 hann og 4 tisper. De er mindre enn jeg er vandt med, men er veldig livskraftige, spiser, kryper, piper og blir stelt  med. Akkurat som

Takk for gratulasjoner til dere alle   og for støtten når jeg ble litt grinete oppi her. Er mer våken i dag, men har ingen planer om å endre på innlegget. Det får stå som det står   Små

Her skjer ting fort. De er allerede mye mer våkne enn de var for bare 4 dager siden. I dag har vært en stor dag for de små. De har både fått smake kjøtt for første gang og fått klørne klipt for førs

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Dersom en av de ligner mye på sin "nesten helbror" over her når de er 7-8 uker så blir den valpen garantert! :D
Så langt er det vel nr. 3 som "leder" der. 

Ja, det er jo greit å ha noe å sammenligne med - det er jo også fordelen når en kjenner rase og linjer, og vet at sånt blir slik, og det en ser da vil mest sannsynlig bli sånn senere.

Spennende! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SFX skrev:

Ja, det er jo greit å ha noe å sammenligne med - det er jo også fordelen når en kjenner rase og linjer, og vet at sånt blir slik, og det en ser da vil mest sannsynlig bli sånn senere.

Spennende! 

Helt klart en fordel å kjenne linjene man har. Og i dette kullet er jeg jo så heldig at jeg har sett en haug av slektninger i alle aldre på begge sider da jeg eier mor, helsøster til mor, 2 halvsøstre til, mormor, far og to halvsøsken til valpene fra en annen tispelinje. Dermed er jo mye veldig nært og kjent i dette kullet. Samt at jeg selvsagt kjenner godt til andre slektninger rundt både morslinjen og farslinjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har småvalpene blitt hele 6 uker gamle. Bare 2 uker igjen til de begynner å flytte jo :o  kanskje på tide og fordele de snart da?

De er nå 3,5kg siberians, bortsett fra valp 3, hun er 3,8kg Siberian. 

Tok en video når vi var på skogstur i dag:

Ellers står det litt mer, og er noen bilder av dem i bloggen

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 at 11:30 PM, tmp skrev:

En dag vil jeg ha en sånn :wub: De er så himla fine både valper og mamma'n

 

3 timer siden, LØJ skrev:

:wub: Blir finere og finere :wub:

Takk skal dere ha. Er jo moro å høre at andre også synes at hundene er fine :)
De begynner å bli så store nå. 7 uker på søndag :o 

Skal prøve å få tatt 7 ukers bildene i dag, for vi får besøk i morgen og søndag. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 at 7:49 PM, Mud skrev:

Herregud,  Jeg blir helt dårlig.  De er altfor søte 

:wub:

De er kjempesøte! 
Har jo ikke lyst til å selge noen av dem :P 

 

1 time siden, tutle skrev:

Så fine de er blitt allesammen! Skjønner det kan være vanskelig å velge :lol::wub: 

Kjempevanskelig er det! Nesten umulig. 

 

En liten video av valpene, de er 6 uker og 5 dager og ikke egentlig 7 uker. For unge til å vise bevegelser og slikt veldig godt. Men det gir et inntrykk. 
Jeg har snakket med oppdretter av deres far og mormor i dag og han så det samme som meg. Så da ble jo valget litt lettere om ikke annet :)
Mer om det i morgen, må informere valpekjøperne først! 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rocket skrev:

Fiiiiiine valpene, så søte at man får hull i tennene! :wub: Frøken grå er og blir favoritten her, hun har bare "noe" over seg som jeg digger! :D 

 

30 minutter siden, Toril skrev:

Glad jeg ikke skal velge,men den første svarte der du..:wub:

 

21 minutter siden, Monab88 skrev:

Den lyse tispa og den helt siste :D

 

Veldig artig å høre hva dere alle mener :D 
Skal skrive mer utførlig om hvem hva og hvor i morgen :) sammen med litt bilder. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker gamle og nå ser de slik ut :)

Snøfrost Flittige Korse - "Korse"

07u_valp1a.jpg

07u_valp1d.jpg

 

Snøfrost Lystige Veslefrikk - "Veslefrikk"

07u_valp2b.jpg

07u_valp2d.jpg


Snøfrost Vene Snehvit og Rosenrød - "Sneros" Hun er fortsatt til salgs, selv om mange er interesserte så har vi ikke funnet det helt perfekte hjemmet enda. Evt er i en prosess ved å snakke med dem :) 

07u_valp4b.jpg

07u_valp4e.jpg

 

Snøfrost Gilde Soria Moria - "Soria" muligens "Sia" i sitt nye hjem
07u_valp5b.jpg

07u_valp5d.jpg

 

og sist, men absolutt ikke minst, hun som blir værende her: Snøfrost Forlokkende Huldra - "Huldra"

07u_valp3a.jpg'

07u_valp3d.jpg

 

 

bloggen med litt mer info: http://snofrost.blogspot.no/2016/10/eventyrene-har-blitt-7-uker-gamle.html

Der kan dere også få bildene større om dere måtte ønske. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle. 

Jeg unngikk denne tråden litt med vilje da vi hadde en ulykke med den ene valpen på tirsdag. Ønsker ikke noe fokus på dette i denne tråden, men det står i bloggen for de som måtte være nysgjerrige. 

Hopper derfor videre til at gjengen fikk vaksiner og chip på torsdag og er nå ferdig registrert i NKK. Første valpen flytter i morgen, neste til torsdagen igjen og siste på neste lørdag. Så blir Huldra "enebarn": Både trist og litt godt at de flytter og får sine egne familier som gleder seg masse til at de får de hjem. 

Vi har begynt å gå med de i seler og bånd, og det er ikke bare kult, for da får man jo ikke gått akkurat dit man vil! Men totalt sett synes jeg de er veldig flinke. 

Valpene synes forøvrig bare det var moro å være hos veterinæren. Lekte rundt på gulvet og fant masse spennende lukter. Både chip og vaksiner ble satt uten at de gjorde neo ut av det. 

veterin%25C3%25A6r_valper.jpg

Jentene leker. 

 

veterin%25C3%25A6r_Veslefrikk1.jpg

Veslefrikk blir kost med mens han venter på å få sin chip og vaksine. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har første valpen flyttet. Utrolig hvor godt man legger merke til at en valp har reist til sitt nye hjem. En veldig hyggelig og spent familie som var her og hentet lille Veslefrikk.
Har blitt lovet bilder og oppdateringer så det ser jo jeg frem til :)
Så håper jeg å se ham igjen på et seinere tidspunkt, som med alle valpene som flytter herfra.

kommer litt 8 ukers bilder seinere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengen på tur med pappa Freke.

Eventyrkullet_Freke_skogtur.jpg

Han er ekstremt snill og tålmodig med de små, de smisker og synes han både er litt spennende og litt skummel. Han finner seg idet meste, men når han sier i fra lager han en del lyd. Han er en noe verbal hund. Det ble litt småskummelt, men de kom fort over det også. Han er ikke så veldig interessert i å leke med dem, samtidig som han virker til å synes de er litt artige små vesner. Dette er jo langtifra de første valpene han omgås og han har alltid vært snill og tålmodig.

 

Korse
08u_Korse.jpg

 

Veslefrikk
08u_Veslefrikk.jpg

 

Huldra
08u_Huldra.jpg

 

Sneros
08u_Sneros.jpg

 

 

blogginnlegg her: http://snofrost.blogspot.no/2016/10/8-uker-og-klare-for-nye-eventyr.html

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...