Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Eventyrkullet


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valpene kom i natt. Vi endte opp med 5 friske og raske valper. 1 hann og 4 tisper. De er mindre enn jeg er vandt med, men er veldig livskraftige, spiser, kryper, piper og blir stelt  med. Akkurat som

Takk for gratulasjoner til dere alle   og for støtten når jeg ble litt grinete oppi her. Er mer våken i dag, men har ingen planer om å endre på innlegget. Det får stå som det står   Små

Her skjer ting fort. De er allerede mye mer våkne enn de var for bare 4 dager siden. I dag har vært en stor dag for de små. De har både fått smake kjøtt for første gang og fått klørne klipt for førs

57 minutter siden, Rocket skrev:

Awwww :wub: Fine bandittene! Valpene på bilde nr 3 og 4 har skikkelig herlig utrykk synes jeg. :wub: Den grå ser ut som en liten isbjørn! :D 

Takk :)
De to er mine favoritter pr nå. De er ganske ulike i sine personligheter foreløpig, men begge appellerer til meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2016 at 8:59 AM, lijenta skrev:

Så nydelige dem er. Skal nedover en tur til tirsdag og får lyst til å stoppe og kose dem på veg oppover :) JA hvis det er lov og tid da 

Da har de rundet 4 uker, så det bør være mulig det. Nårtid på døgnet er du forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Da har de rundet 4 uker, så det bør være mulig det. Nårtid på døgnet er du forbi?

For øyeblikekt har jeg ingen anelse, skal innom nav hjelpemidler og foreldrene så jeg vil tippe ettermiddagen kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper altså, ikke alltid like ren og pen jobb, og ikke er de nødvendigvis så snille med hverandre heller :P
 

De har jo begynt å spise ganske bra nå blir fulle av kjøtt og "blodvann" både på nese, labber, hode, nakke og sider. Spise pent sa du? Aldri! 
Heldigvis blir de renset godt av mamma Naisha i løpet av noen timer så er de like rene og pene igjen (tilsynelatende i alle fall). 

Frk. Grå sovnet etter en god stund mat og utforskning i dag. Det synes ikke Frk. Attitude hun skulle og stod først og dyttet på henne med labben, men siden hun var litt trøtt selv også ble det til at hun satte seg ned og dro søsteren i øret alt hun kunne. Det er heldigvis ikke så mye siden de foreløpig er ganske tannlause (bare noen små korte pigger). 

De har så vidt begynt å leke med hverandre nå. Dvs litt utover litt småfekting med munnen her og der, det har de gjort en stund. Men nå står de oppe og gjør forsøk på både løping, hopping og bjeffing. 

Artige små! 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de blitt 4 uker gamle, og en skiller seg stadig mer klart ut som favoritt. Men 4 uker, hm.... jeg prøver å holde hodet kaldt og være åpen for å bytte hvem jeg beholder. Men hun som nå "leder" har vært en liten favoritt siden de var helt ferske så det spørs vel om det skjer ;)

Første forsøk på ståbilder i dag, og det ser jo ikke helt bra ut. :lol:  men det er nå litt moro likevel. 

Veslefrikk

04u_valp2c.jpg

 

Valp 1

04u_valp1c.jpg

 

Valp 3

04u_valp3c.jpg

 

Valp 4

04u_valp4c.jpg

 

Valp 5

04u_valp5c.jpg

 

 

Det er flere bilder, og beskrivelser i bloggen :)  + en videolink

http://snofrost.blogspot.no/2016/09/eventyrkullets-frste-forsk-pa-stabilder.html

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stine skrev:

Jeg viste bildene til C istad og spurte om vi ikke heller skulle ha en sånn en istede for staff, han sa ja med en gang :lol:

Nydelige er de :wub:

Hehe. Kanskje han gjennomskuer deg ang. staffen ;) 
Men dere kan jo få komme å hilse på om dere ønsker. Hvis dere fortsatt vurderer Siberian en gang i fremtiden så tar gjengen her gjerne imot litt klapp og kos de :) 

 

10 timer siden, WelshenNemi skrev:

Så utrolig søte:wub: godt jeg ikke har helse eller råd til en sånn tror jeg:teehe:

De er farlig søte på denne alderen. Jeg holdt på å kjøpe valp selv tidligere i år pga bilder. Bare fordi han så veldig fristende ut. Klarte heldigvis å styre meg (den gangen) :teehe: 

 

4 timer siden, Toril skrev:

Herlige selvfølgelig!

Tusen takk :) 

 

Tenkte å legge ut noen flere bilder, men sonen lager bare linker i stedet for bilder så da får dere evt gå inn på facebook albumet og se selv: 

 

 

Haha, nå la det selvsagt inn! Dustesystem. Men men, velkomne til å ta en kikk er dere i alle fall :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de små blitt 5 uker. De var på sin første skogstur i dag, og det må konstateres at de trenger mer trening i å følge med hvor vi tobeintinger befinner oss :P 

Men kaos i skogen i finværet er forsåvidt bare fint det :) 

Blogposten om de er her: http://snofrost.blogspot.no/2016/09/eventyrene-er-5-uker-gamle.html

 

Veslefrikk er fortsatt den eneste som har fått navnet tildelt, siden han er eneste gutten var jo den saken grei nok:

col_05u_valp2.jpg

 

Men hvem er Huldra tro? (hun jeg skal beholde)

col_05u_valp1.jpg

col_05u_valp3.jpg

col_05u_valp4.jpg

col_05u_valp5.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poter skrev:

De er jo så fine!

Leste forresten her tidligere i år at en siberian oppdretter her i området skulle bruke en av hanhundene dine :)

takk :D De er jo kjempefine i denne alderen så helt subjektivt. 
Ja, stemmer det. Hun skulle bruke Freke, faren til disse. Men pga alvorlig øyesykdom som ble oppdaget på tispas onkel på farssiden så ble planene stoppet til tispas forrige kull er litt eldre og mer øyestatistikk rundt henne er tilgjengelig. Er delvis derfor jeg tok dette kullet. Naishas far er bror til den andre tispas søster, altså IKKE den siden med øyeproblemer. 

 

44 minutter siden, MarieR skrev:

Veslefrikk er noe av det søsteste jeg har sett på lenge :wub: Av tispene likte jeg nr.3 best både på disse bildene og de forrige, men de er skrekkelig søte alle sammen :)

Takk for tankene :)
Så langt har de fleste jeg har snakket med valgt henne pr i dag på de bildene de har tilgjengelige. Jeg vet jo ting kan endre seg fremover. 

 

3 timer siden, Rocket skrev:

Den grå tispa er og blir favoritten her altså! :D Med tispe 4 på en god nr 2. Men Veslefrikken har virkelig blitt fin, nesten så han tar over 2.plassen! :D 

Tusen takk :)
Veslefrikk synes jeg har et veldig flott hode. 

 

5 timer siden, Monab88 skrev:

Den lyse likte jeg best :D Fine valper :)

takk takk :) for tankene :) 

 

Naisha's søster, Fjellbris, hadde jo et kull med Freke i 2014.  I det kullet var det en hannvalp jeg mer eller mindre har angret på at jeg solgte helt siden jeg solgte ham. Han har det fint, men han skulle nok vært beholdt på mange måter. Flott fyr!

Slik så han ut som valp. 

5,5 uker

10441445_10152266975852108_3670114643478

 

 

8 uker
Krekling_9u_18jul14d.jpg

 

voksen

11403086_949769755044261_491410947020112

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispe tre virker veldig balansert og harmonisk der hun står, og om det ikke bare er pels ser det ut som om hun har noe dypere og mer utviklet forbryst enn søstrene. Men bilder kan jo gi feil inntrykk, hvis en valp er trøtt og står dårlig, eller en valp har mer pels som gir illusjon av mer omp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Tispe tre virker veldig balansert og harmonisk der hun står, og om det ikke bare er pels ser det ut som om hun har noe dypere og mer utviklet forbryst enn søstrene. Men bilder kan jo gi feil inntrykk, hvis en valp er trøtt og står dårlig, eller en valp har mer pels som gir illusjon av mer omp. 

Takker for tanker :)
Til informasjon har hun litt mer lengde på pelsen enn valp 5, likt som valp 1. 
Hun var en av de som var vanskeligst å få til å stå stille (hadde ikke tid til sånt) mens 5 var lettest å stille opp. Sånn sett skulle jo 5 hatt mest fordeler av å stå bra på bildene. 

Blir artig å se om hun fortsetter å være favoritten de neste to ukene. For er hun det så blir det vel hun som blir værende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snøfrost skrev:

Takker for tanker :)
Til informasjon har hun litt mer lengde på pelsen enn valp 5, likt som valp 1. 
Hun var en av de som var vanskeligst å få til å stå stille (hadde ikke tid til sånt) mens 5 var lettest å stille opp. Sånn sett skulle jo 5 hatt mest fordeler av å stå bra på bildene. 

Blir artig å se om hun fortsetter å være favoritten de neste to ukene. For er hun det så blir det vel hun som blir værende. 

Valp fem framstår på bildene som dårligere vinklet i både skulder og kne enn sin søster 1 - men tegninger og skygger kan lyve, tyngdepunkt kan lyve - en må se hunden live, ta på den, og se hvordan den beveger seg.

I mitt forrige kull var det ei som ofte fikk dårlige bilder, for hun ville bare ikke stå på bord eller bli flyttet på eller stå rolig eller noe - men når hun fikk stå selv i hagen eller jogge rundt - da kom kvalitetene hennes fram. Hun var fullstendig uinteressant for meg til hun vel var nesten seks uker, men så plutselig fikk hun bollemagen opp fra gulvet og kunne bevege seg, og da så du virkelig hva hun hadde å by på. Hvis hun fikk bestemme selv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...