Gå til innhold
Hundesonen.no

Goliat, en finsk lapphund


Siljus
 Share

Recommended Posts

Lørdag 30 juli flyttet det inn en ny liten pelsball hos oss, nemlig Goliat! 

_MG_1498.jpg

Goliat er født 27 november 2015, og var rett over 8 mnd når han flyttet inn hos oss. Vi har i skrivende stund hatt Goliat i 5 dager, og tiden går med til å bli kjent. 
Han er vokst opp på landet, så vi har en del sosialisering foran oss, men det skal vi nok klare. :thumbs:

_MG_2196red.jpg

_MG_2234red.jpg

Goliat er forøvrig kullbroren til vår forrige hund, Yoshi, hvis noen så likheten i fødselsdagen. Han er på mange måter lik sin avdøde kullbror, men samtidig er han så veldig forskjellig både i type og væremåte. 

_MG_2218red.jpg

Ellers går som sagt dagene med på å bli kjent, med turer og litt trening. Vi har også meldt han på en utstilling i slutten på august! Han har vært på 2 valpeshow tidligere, men på denne har han akkurat fylt 9 mnd og går som junior. Mulig jeg feiger ut som handler selv, og får noen andre til å gå :aww: 

Så tråden her blir oppdatert etterhvert med både bilder og andre ting! 

DSC_0562red.jpg

DSC_0545red.jpg

DSC_0539red.jpg

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lørdag 30 juli flyttet det inn en ny liten pelsball hos oss, nemlig Goliat!  Goliat er født 27 november 2015, og var rett over 8 mnd når han flyttet inn hos oss. Vi har i skrivende stund ha

Jeg og samboeren satt i sofaen å slappet av, mens Goliat vandret rundt med sitt. Det ble brått litt mye lyd fra gangen, og jeg mistenkte at han hadde det veldig gøy med noe han ikke fikk lov til å ha

Bare fordi jeg ikke får sove - bildespam av Goliat

Posted Images

Jeg og samboeren satt i sofaen å slappet av, mens Goliat vandret rundt med sitt. Det ble brått litt mye lyd fra gangen, og jeg mistenkte at han hadde det veldig gøy med noe han ikke fikk lov til å ha det gøy med! Ropte på han, og han kom tassende fra gangen, og runda hjørnet på kjøkkenet med beviset i gapet!

13880139_10157311160265512_7878006821959467865_n.jpg

13895201_10157311255190512_2482141384926145626_n.jpg

 

...Jeg hadde rett, det var noe han ikke fikk lov til å ha det gøy med, nemlig dørmatta! Men han var så søt at jeg ikke greide å gjøre noe annet enn å le, mens samboern tok bilder.. :aww: 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Siljus skrev:

Jeg og samboeren satt i sofaen å slappet av, mens Goliat vandret rundt med sitt. Det ble brått litt mye lyd fra gangen, og jeg mistenkte at han hadde det veldig gøy med noe han ikke fikk lov til å ha det gøy med! Ropte på han, og han kom tassende fra gangen, og runda hjørnet på kjøkkenet med beviset i gapet!

13880139_10157311160265512_7878006821959467865_n.jpg

13895201_10157311255190512_2482141384926145626_n.jpg

 

...Jeg hadde rett, det var noe han ikke fikk lov til å ha det gøy med, nemlig dørmatta! Men han var så søt at jeg ikke greide å gjøre noe annet enn å le, mens samboern tok bilder.. :aww: 

:lol: han er nå søt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2016 at 2:20 AM, WelshenNemi skrev:

:lol: han er nå søt da.

 

23 timer siden, tutle skrev:

Sjarmør :lol: 

Ja, ikke sant? :lol: Sjelden kjedelig med han her i hus ihvertfall!

3 timer siden, bippo skrev:

Herregud så nydelig lappis! Kan jeg spørre hvor han er fra? 

Takk! Veldig vakker og litt pøblete :wub: Selvfølgelig, han er fra kennel Myeiko, på Fannrem i Trøndelag :ahappy: 

1 time siden, Mardina skrev:

Kjempefin :wub:

 

1 time siden, Katharina skrev:

Så nyyyydelig han er. ❤️❤️❤️

Tusen takk, jeg er såklart helt enig! :heart: 

14 minutter siden, Snøfrost skrev:

Fin ung lappegutt. Selv om han virker litt rampete også, men sånt er jo på mange måter sjarmerende :whistle:

Han er ikke bare "litt" rampete nei, han lyser pøbel lang vei! Men sååå sjarmerende, jeg håper han forblir litt pøbel resten av livet! :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk turen til en stor parkeringsplass, for å la han løpe litt rundt i langline, og leke seg litt!
Måtte jo såklart ta med kamera både jeg og gubben, så det ble "noen" bilder :lol: 

Vi bomma litt mtp folk og trafikk, så G var like mye fokusert på ting rundt, som oss og leker :lol: 

_MG_2251red.jpg
_MG_2252red.jpg
_MG_2253red.jpg

_MG_2301red.jpg

Men han synes ihvertfall det var godt å få tusle/løpe litt som han selv ville! Så langlina blir nok godt brukt framover, både for hans del, og for treningen! :) 

_MG_2272red.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Vakker :wub: håper dere får mange flotte år sammen :ahappy:  

Tusen takk, han har bare å holde seg frisk de neste 15 årene ja! :wub: 

3 timer siden, Katharina skrev:

Vakker voffs :wub:

Takk, han kan å gjøre seg pen. :wub: (som er hele tiden utenom når han er dust.... :lol: )

1 time siden, hundefrelst skrev:

Han er virkelig lekker, altså :drool:

Takk! Er såklart enig. :wub: Selv om han er ei unglus som tester grenser for tida... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...