Gå til innhold
Hundesonen.no

Roadtrip EFIT 1. august


Wilhelmina
 Share

Recommended Posts

Ettersom jeg skulle kjøre fra Muonio (Finland) hjem til Tromsø i dag, passet det jo bra med en liten EFIT :D

07 (finsk tid): Morgenlufting i Muonio. På andre sida av elva er Sverige.

15txdz.jpg

 

08 (finsk tid): Klar til avgang! Farvel for denne gang, Harriniva.

27x1jb.jpg

 

09 (finsk tid): Et eller annet sted i finske lappland. Bare skog overalt. Og rein. Mye fint sporterreng, da ;)

2z7mlad.jpg

 

10 (finsk tid): Karesuando. En souvenirbutikk og en bensinstasjon, og det var det. Next!

fxtd9u.jpg

 

11 (finsk tid): I Finland tror man på at veier skal gå rett frem.

ek0qyx.jpg

 

12 (finsk tid): Turområde ved Kilpisjärvi :wub: Min "go to" turplass når jeg blir lei av pottitlandet og trenger litt miljøforandring. Akkurat passelig langt hjemmefra for en dagstur. (Og mye triveligere når det ikke pissregner :P)

dw6hyg.jpg

 

12 (norsk tid): Tilbake i gamlelandet, og dermed ble klokka 12 en gang til ettersom Finland ligger en time foran. Hav og fjell og veier som definitivt ikke går rett frem :P

2rwwcw7.jpg

 

13 (norsk tid): Nordkjosbotn, eller Vollan. Obligatorisk stoppested. Her finnes det to bensinstasjoner, to matbutikker og ikke minst Vollan Gjestestue der man trodde det kunne ligge et lik i grunnmuren.
Ja, også denne fine statuen da.

2vcwe46.jpg

 

14 (norsk tid): Home sweet home! Sliten frøken etter 5 dager på veien.

zxwghw.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg hjemlengsel... Ikke at jeg kommer fra verken Troms eller Finland, men Finnmark har jo omtrent helt lik natur :wub: Og  Karesuando har jeg og kjørt gjennom med familien når vi har vært på reisefot hjemover :) Det er alltid som om man kun kjører på en tredemølle å kjøre gjennom Nord-Finland og Nord-Sverige :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...