Gå til innhold
Hundesonen.no

Sovepose til hund - telttur


Guest Maries
 Share

Recommended Posts

Guest Maries

Takk for alle gode tips til telttur i annen tråd :) Vi har vært på vår første telttur og det gikk veldig bra :)

Hadde bare en utfordring og det var på natten. Lille prinsessen var ikke interessert i å ligge på liggeunderlaget jeg hadde kjøpt, det endte med at hun først lå på magen min noen timer (hun veier 6 kg) og så tok hun halve liggeunderlaget mitt, jeg lå med halve kroppen utenfor og har fortsatt litt vondt i ryggen...

Har sett på Highlands Sleeping Bag fra Ruffwear og Hunter Sovepose "Lillesand". Har noen erfaringer med disse og kanskje andre forslag? Hun frøs litt og måtte pakkes inn i dekken og genser rundt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
16 minutter siden, Teserere skrev:

Ikke erfaring med de du nevner, men det lages fjellduk til hund: http://www.jerven.no/fjellduken-for-hund/jervehiet-str-large#&variation=192426

Foreløping har jeg kjøpt en billig sommerpose til hundene (for mennesker), men har planer om å kjøpe jervenhiet :) 

Glemte å si hun har en sånn, men den ble ikke godkjent :P

Om du vil kjøpe en helt ubrukt så kan du gjerne kjøpe den jeg har, tror den skal være stor nok til en staff :) Kan sjekke når jeg kommer hjem om du er interessert. Den er helt ubrukt, hun tok føttene nedi bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maries skrev:

Glemte å si hun har en sånn, men den ble ikke godkjent :P

Om du vil kjøpe en helt ubrukt så kan du gjerne kjøpe den jeg har, tror den skal være stor nok til en staff :) Kan sjekke når jeg kommer hjem om du er interessert. Den er helt ubrukt, hun tok føttene nedi bare

Gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2016 at 11:30 AM, Maries skrev:

Har sett på Highlands Sleeping Bag fra Ruffwear og Hunter Sovepose "Lillesand". Har noen erfaringer med disse og kanskje andre forslag? Hun frøs litt og måtte pakkes inn i dekken og genser rundt seg. 

Når jeg har teltet på vår/sommer/høst har jeg hatt med ludde saueskinn fra ikea til hundene. Det har fungert helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
42 minutter siden, mokken skrev:

Når jeg har teltet på vår/sommer/høst har jeg hatt med ludde saueskinn fra ikea til hundene. Det har fungert helt fint :)

Det var smart! Kan teste det først, de soveposene koster litt ?

Endret av Maries
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Alcott Explorer Sleeping Bag og Ruffwear Highlands Sleeping Bag. Den fra Alcott er en del billigere, og kommer i størrelser. Har medium for min hund som nå veier 3kg, og han er god plass uten at han "drukner" i den som er problemet med den fra Ruffwear. De tar begge litt plass, men for en hund som fryser lett syns jeg det er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
1 minutt siden, Erza skrev:

Har både Alcott Explorer Sleeping Bag og Ruffwear Highlands Sleeping Bag. Den fra Alcott er en del billigere, og kommer i størrelser. Har medium for min hund som nå veier 3kg, og han er god plass uten at han "drukner" i den som er problemet med den fra Ruffwear. De tar begge litt plass, men for en hund som fryser lett syns jeg det er verdt det. 

Hvor mye veier soveposen fra Alcott? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
Akkurat nå, Carro92 skrev:

hvor stor er hunden? jeg bare stapper mine inn i jervenduken eller i min egen sovepose, slipper jeg unødvendig ekstra vekt på telttur, da en ekstra sovepose tar opp mye plass :)

Hun veier bare 6 kg og 32 cm høy. Jervenduken har hun og den var ikke godkjent :P Til å være liten tar hun mye plass i min sovepose :P Det var det vi testet og jeg fikk veldig vondt i rygg og hofter av å ligge utenfor med halve kroppen utenfor liggeunderlaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Maries skrev:

Hun veier bare 6 kg og 32 cm høy. Jervenduken har hun og den var ikke godkjent :P Til å være liten tar hun mye plass i min sovepose :P Det var det vi testet og jeg fikk veldig vondt i rygg og hofter av å ligge utenfor med halve kroppen utenfor liggeunderlaget

men jervenduken er jo ikke mye ulik de posene dere skriver om over her da, bare atter jervenduken er mye større og kan brukes til mere :) så skjønner ikke helt åssen ho skal godkjenne andre poser? :P jeg ville bare ha sagt pent til henne atter ho har værsågod å ligge i den, og eller så blir det utenfor den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Men har hun vært på turer hvor hun faktisk blir kald da? Jeg tenker at dette må hun kanskje få erfare litt selv? Om hun erfarer at det er kaldt utenfor jervenduken og varmt og godt inni, så vil hun lære seg å bruke den, istedenfor å prøve tusen forskjellige typer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
Akkurat nå, Carro92 skrev:

men jervenduken er jo ikke mye ulik de posene dere skriver om over her da, bare atter jervenduken er mye større og kan brukes til mere :) så skjønner ikke helt åssen ho skal godkjenne andre poser? :P jeg ville bare ha sagt pent til henne atter ho har værsågod å ligge i den, og eller så blir det utenfor den :)

Hehe :P Hun har en sterk vilje :) Kjæresten min sa det samme før, men har gitt opp han og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Men har hun vært på turer hvor hun faktisk blir kald da? Jeg tenker at dette må hun kanskje få erfare litt selv? Om hun erfarer at det er kaldt utenfor jervenduken og varmt og godt inni, så vil hun lære seg å bruke den, istedenfor å prøve tusen forskjellige typer? 

Ja, hun ble veldig kald, det kom et ordentlig regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
6 minutter siden, Maries skrev:

Nei, det var første :) Ser poenget ditt, er litt hønemor noen ganger :)

Hehe det var noe sånt jeg lurte litt på :lol: Jeg tror ikke det er utstyret som er problemet. Hun må nok bare lære seg å bruke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskyen her i hus måtte lære seg å sove ute på tur... Han har stått i hundegård et år , men skogstur var noe annet. Han sutret så mye første natta at vi faktisk ga han opp og sjekket han inn på hytta til søsteren min . Greit, det var vinter , men han hadde muligheten til å holde seg varm hvis han gadd benytte seg av dem. Nå har han blitt flinkere og skjønner greia. 

Pulien er mye mer tynnpelset  ( folk tror de har varm pels, men det er altså bar hud i mellom hver snor ) og allikevel  langt mer robust.  Hun vet å legge seg på underlag, bruke posen sin,  ligge ved bålet  etc. Hun tilbrakte den første sommeren sin mer på telttur enn i hus. 

Jeg tror mange hunder må lære seg friluftsliv,  på lik linje med mange mennesker :P Det faller de ikke såååå naturlig som man skulle tro. 

Selv ikke for enkelte (sofa)huskyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maries skrev:

Hvor mye veier soveposen fra Alcott? 

Den veier vel rundt en halv kilo, tror jeg.

Jeg lærte han forresten å legge seg i den/bli liggende gjennom klikkertrening, min ville heller ikke ligge i den først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...