Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Toddy holdt på å få grisebank av Nico fordi han var så frekk og sto opp :blink:

  Tok papirsjekk,  og der var det blod ja. Det var et mareritt å gå med de i sentrum i går pga hormonene på begge.  Da flytter Toddy midlertidig ut i ettermiddag. Han er ikke såååå på rumpa hennes enda, men hun er utålelig å være rundt , så han skal få slippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

16 timer siden, Lola Pagola skrev:

Sorry spam, men tenk å være SÅ glad i kroppskontakt som Casper da. Han presser seg inntil foten min, og jeg stryker ham litt lett og halvhjertet på bryst og mage. Og han står og lukker øynene og holder på å sovne. Enhver bevegelse av hender og føtter er en invitasjon til kos ? for en snill og god hund jeg har altså.21e7312bb9663b2422556e71c7aa3284.jpg

 

Dobbeltposter for å si at Toddy og Casper må være Brothers from different Mothers.  Toddy kan bli så salig at han får overvekt og ramler av å bli tatt på av en finger. Og han skal alltid lene seg inntil . Kiler man han på brystet begynner han å sikle faktisk :blink:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Litt misunnelig på dere som snart er ferdig med båndtvang.  Her er det fare for sau til ut i oktober... 

Jeg er misunnelig på dere som kan ha hunden løs :P Mistet båndet her om dagen og det tok en halvtime før vi fant hverandre igjen. Gøy med jaktinstinkt og selvstendig hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt oss på valpeshow nå, hjelpemeg, så da er det vel bare å øve. Er det forresten nøye om du står foran hunden og stiller den, eller om du har hunden sidelengs foran deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Annik skrev:

Er det slik at huseiere forventer å få vite når leieboere venter barn? Jeg er skikkelig usikker på om jeg skal nevne det eller ikke. Kommer det opp naturlig, så er det jo greit nok, men jeg snakker ikke så ofte med han :P 

Vi leier ut og forventer ikke å få vite sånne ting.  (Eller, nå leier vi ut til lillesøsteren til Rørlegger'n så da forventer vi det :lol:   Men ellers liksom!) 

Han ser det jo etterhvert! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden avlevert på sfo. I dag får han full dag.  Rett og slett for å tvangssosialisere han. Han er blitt kjent med de voksne og de tar seg ekstra godt av han siden han er "ny" og såpass sjenert.  De virker så flinke ! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, *Kat84* skrev:

Nå blir jeg misunnelig. Jeg vil også sykle med hund! :aww:

Røntgen først. 

Det er vel bare å ta ham med på sykkeltur vel? Han får jo ikke HD av at du sykler med ham liksom... :) 

9 timer siden, Betty skrev:

Ikke akkurat nå, men for litt siden, så hadde vi skikkelig "ut i naturen" stemning her i heimen - live utenfor huset. Var en elgokse (ung fyr) som var å beita her. Ikke noe uvanlig syn, men like stas hver gang syns jeg. Han var her ganske lenge og, før han begynte å beite seg mot veien. Da han kom til veien så ble han plutselig skremt og hoppa drithøyt. Når vi kikket nærmere etter så så vi at det satt en liten kattepus der. Utrolig morsomt syn med den svære elgen som hoppa til værs av den lille katta. Han (elgen altså) var på vei til å løpe derfra, men så tok nysgjerrigheten overhånd og han listet seg innpå pusen og strakk seg forsiktig frem og snusa på katta. På det tidspunktet fant forøvrig katta ut at det ikke var et blivende sted og løp hjemover. Og elgen? Han gikk etter. :lol: 

:lol: 

7 timer siden, Raksha skrev:

Litt misunnelig på dere som snart er ferdig med båndtvang.  Her er det fare for sau til ut i oktober... 

Jeg også... Her vet man jo aldri når sauene endelig er samla inn og vel forvart.

29 minutter siden, Celeritas skrev:

Har meldt oss på valpeshow nå, hjelpemeg, så da er det vel bare å øve. Er det forresten nøye om du står foran hunden og stiller den, eller om du har hunden sidelengs foran deg?

Det kommer jo litt an på rasen hvordan det er vanlig å stille dem, men jeg synes ikke man trenger å stå foran små valper som ikke er vant til å være i utstillingsringen. De trenger støtte av eieren sin slik at de får en god og trygg opplevelse, og det får de best om man står ved siden av hunden og støtter den (kanskje både fysisk og psykisk) :)

Har jeg hjemmekontor i dag, og akkurat nå skinner sola inn på PC'skjermen så det er litt vanskelig å se hva jeg skriver :aww:. Uff altså, alt dette finværet :D. Det må vel bli lunch på terrassen i dag tenker jeg. I dag fikk jeg forresten skikkelige ettersommervibber... Tåka lå over jordet her, mens sola forsøkte å trenge gjennom. Friskt og fuktig liksom :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Toddy holdt på å få grisebank av Nico fordi han var så frekk og sto opp :blink:

  Tok papirsjekk,  og der var det blod ja. Det var et mareritt å gå med de i sentrum i går pga hormonene på begge.  Da flytter Toddy midlertidig ut i ettermiddag. Han er ikke såååå på rumpa hennes enda, men hun er utålelig å være rundt , så han skal få slippe. 

Lykke blir også en sånn sjefsmegge iforbindelse med løpetid, utrolig lite greit kjenner jeg. Har gått til innkjøp av iharmoni og krysser fingrene for at det kan forhindre de verste toppene. Stor fare for at jeg ikke skal ha tispe igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
8 timer siden, Ganzie skrev:

Vet:D Tok den med en gang:lol:
Inya har også navn derfra, men det jinxet litt:aww::lol:

Hehe du bad om det :lol: Ivrin har også navn derfra, men det er det ikke like mange som tar. Narya er litt mer kjent :P

Nå har valpen sinnsykt mye energi og prøver å leke med Ivrin. Men hun er så liten at han ikke helt vet hvordan han skal gjøre det. Han blir bare en svær klønete kjempe med digre labber. Så da blir han heller stående å tenke midt på gulvet en stund mens valpen fyker rundt han, før han hopper opp i sofaen og legger seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Harly er 6 år i dag!

Den finaste eg veit :heart: 

 

Gratulerer med dagen Harly! Strider er også 6 år - og også medlem av det "finast eg veit" kolleksjonen! De er noen fantastiske hunder <3

 

strider8.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TonjeM skrev:

Gratulerer med dagen Harly! Strider er også 6 år - og også medlem av det "finast eg veit" kolleksjonen! De er noen fantastiske hunder <3

 

strider8.jpg

Så absolutt! :wub: Hurra for Strider! Harly skal få skeie ut med fisk til bursdagsmiddag senere i dag :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye verre å sykle til barnehagen i dag :| Regner med det blir enda verre igjen i morra, før det begynner å gå lettere :aww: Vondt i ræva... 

Har en følelse av at det var noe mer jeg skulle ordne i dag... Har sagt opp bilforsikringa, avbestilt GodtLevert... Hva mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wednesday skrev:

Det var mye verre å sykle til barnehagen i dag :| Regner med det blir enda verre igjen i morra, før det begynner å gå lettere :aww: Vondt i ræva... 

Har en følelse av at det var noe mer jeg skulle ordne i dag... Har sagt opp bilforsikringa, avbestilt GodtLevert... Hva mer!

Flink du er! God trening vil jeg tro, med sykkelvogn og to karer ;)

Håper virkelig vi får plass i barnehage litt nærmere etterhvert. Ikke bare er den han begynner i nå et stykke unna, veien bort dit er på ingen måte trygg, så uaktuelt å sykle med barn (selv i sykkelvogn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SiriEveline skrev:

Flink du er! God trening vil jeg tro, med sykkelvogn og to karer ;)

Håper virkelig vi får plass i barnehage litt nærmere etterhvert. Ikke bare er den han begynner i nå et stykke unna, veien bort dit er på ingen måte trygg, så uaktuelt å sykle med barn (selv i sykkelvogn).

Takk :thumbs: Det er mange bakker også :P MÅ ha bil, har søkt om finansieringsbevis nå... 

Jeg håper også på barnehageplass litt nærmere. Skal ringe litt rundt nå, tenkte jeg. Den de går i nå, har jeg aldri søkt på engang, fikk den bare tildelt. Altfor langt unna. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg også... Her vet man jo aldri når sauene endelig er samla inn og vel forvart.

Ikke sant, står vel 10 . oktober eller "naturlig beiteslutt" i forskriften... Så skal de ha ned alle etternølerne.

1 time siden, mushi skrev:

Jeg er misunnelig på dere som kan ha hunden løs :P Mistet båndet her om dagen og det tok en halvtime før vi fant hverandre igjen. Gøy med jaktinstinkt og selvstendig hund.

:lol: !  Kasko kom seg løs på tur i går, kroken løsna bare. ikke sikker på om han merka det engang jeg. :lol:  Ba han komme til meg og da kom han. Flaks :aww: 

1 time siden, SiriEveline skrev:

Sånn er det på hytta, jeg som har så lyst å gå turer der nå i september når jeg trolig skal opp.

Kan jo gå tur i båndtvangen da heldigvis. Her er det hvertfall greit, ingen sinte sauer. :) 

 

 

Mor har sovet 2 timer i natt. Det bryr ikke barnet seg om. *trøtt og vond* Hun har heldigvis sovet godt, så lunta er lang og fin. :ahappy:  Burde rydde hus, men tror egentlig vi skal sløve litt før vi går ut og lager innhegning til gakkegjengen og ser om de vil gå litt inni der med oss. :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Siri skrev:

Det er vel bare å ta ham med på sykkeltur vel? Han får jo ikke HD av at du sykler med ham liksom... :) 

 

Nei det gjør han ikke. Men greit å vite om det er noe spesielt å ta hensyn til. 
Ikke det at han viser tegn på noe. Og han løper jo som en tulling og hopper og klatrer når han løper løs på tur. Så det hadde kanskje vært like greit å bare lære ham å være med på sykkel først som sist. :) 

AN prøver jeg å få lyst til å skrive søknader til bedrifter som har fått store avtaler, men som enda ikke har lyst ut stillinger. Feriemodusen har kommet tydeligvis :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Det kommer jo litt an på rasen hvordan det er vanlig å stille dem, men jeg synes ikke man trenger å stå foran små valper som ikke er vant til å være i utstillingsringen. De trenger støtte av eieren sin slik at de får en god og trygg opplevelse, og det får de best om man står ved siden av hunden og støtter den (kanskje både fysisk og psykisk) :)

Aha, takk for svar:) Er en ganske stor valp da, flat, men kan man sitte på huk ved dem dersom de er urolige? Er aller mest bekymret for at hun skal hoppe og slikke på dommeren..eller bite:shocked::icon_redface: Er helt ny på dette med utstilling, så er ganske skummelt for meg også haha:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl i sykkelmusklene idag ja :rolleyes: Lese litt til eksamen før aftenvakt da, og turen til jentene blir vel å løpe til jobb idag. Tror jeg :lol:

50 minutter siden, Wednesday skrev:

Det var mye verre å sykle til barnehagen i dag :| Regner med det blir enda verre igjen i morra, før det begynner å gå lettere :aww: Vondt i ræva... 

Jeg investerte i en sykkelbukse, og det hjalp veldig på vondt i ræva! Hjelper ikke så mye på såre muskler da :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Teserere skrev:

Støl i sykkelmusklene idag ja :rolleyes: Lese litt til eksamen før aftenvakt da, og turen til jentene blir vel å løpe til jobb idag. Tror jeg :lol:

Jeg investerte i en sykkelbukse, og det hjalp veldig på vondt i ræva! Hjelper ikke så mye på såre muskler da :teehe:

Njei... :lol: Satser på at sår ræv blir bra etterhvert som den blir vant med sykling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
11 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nei det gjør han ikke. Men greit å vite om det er noe spesielt å ta hensyn til. 
Ikke det at han viser tegn på noe. Og han løper jo som en tulling og hopper og klatrer når han løper løs på tur. Så det hadde kanskje vært like greit å bare lære ham å være med på sykkel først som sist. :) 

Men ville du latt være å sykle med han om han viser seg å ha HD? Om han har noe tull på leddene sine, så er jo god muskulatur viktigere enn noen sinne for å holde leddet på plass og avlaste leddet. Du begynner jo ikke å sykle mange mil de første gangene uansett. Han skal jo trenes rolig opp både fysisk og hvordan han oppfører seg ved sykkelen. Noen rolige km for å lære er bare fint uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...