Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

19 minutter siden, tmp skrev:

Godt å høre at de er venner i dag :) Hvor lang tid tok det før dere kunne slappe av og være trygge på at han ikke var ufin lengre og de ble venner ?

Tok ikke veldig lang tid, to uker kanskje? Det gikk litt gradvis. Arthur inviterte til lek etter en drøy uke - men syntes fremdeles han var litt ekkel :P men etter to-tre uker var alt heelt greit :) 

På bildet her er Chibs s ca 4.5 mnd. Da var de blitt ganske gode venner :) 

image.png

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

26 minutter siden, Alvira skrev:

Tok ikke veldig lang tid, to uker kanskje? Det gikk litt gradvis. Arthur inviterte til lek etter en drøy uke - men syntes fremdeles han var litt ekkel :P men etter to-tre uker var alt heelt greit :) 

På bildet her er Chibs s ca 4.5 mnd. Da var de blitt ganske gode venner :) 

image.png

Så søøte :heart: Velger å tro at det går sånn ca så fort med Albert og Bob :ahappy: Synes allerede bert er bittelitt mer avslappet ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

117b4d8b7ea8273ff38b14e1b5b93452.jpg

Vet ikke om noen kanskje husker at jeg hadde en dritthund her [emoji14] Hun har snart vært her i 6 uker, og blitt verdens skjønneste og morsomste frøken. Litt rettleding, vise henne verden litt, stå sammen med mine hunder og vipps! Nå er det sånn at jeg gruer meg til hun drar, hun er så blitt en skikkelig koselig hund å ha med å gjøre og er mye løs på gården med oss :) Utrolig hva litt rammer og regler kan gjøre.

  • Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy med gamle, men nyrenoverte hus, der alt er skeivt... Spesielt når man har kvalp i hus. Då har man ikkje berre ein liten tisseflekk midt på golvet, då har man brått ein innsjø gjennom heile rommet fordi det aldri sluttar å renne på det skeive golvet ?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått brev av posten om at to pakker jeg har sendt manglet porto. Jeg leverte pakkene på post-i-butikk og har betalt porto. Fryktelig irriterende om de ikke har satt på frimerkene. Hva er sannsynligheten for at frimerkene på begge pakkene har ramlet av? Kan man klage på sånt? Jeg har jo ikke kvitteringen, men jeg har kontoutskrif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så tykk på 3 dager, eller jeg skjønner jo det når Trym løper mellom mamma/pappa og farmor og blir fora med godbiter.... Mamma sverger på at han ikke har fått noe annet enn maten sin, men så kommer det frem at han har fått litt godbiter nå og da, en brødskive da og middagsrester etter middag + han får minimun 2 markies hos farmor hver dag, sikkert flere siden han har lært at hvis han står i stua hennes og bjeffer så får han godis, er så synd på han vett!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Bellare skrev:

Det er så gøy med gamle, men nyrenoverte hus, der alt er skeivt... Spesielt når man har kvalp i hus. Då har man ikkje berre ein liten tisseflekk midt på golvet, då har man brått ein innsjø gjennom heile rommet fordi det aldri sluttar å renne på det skeive golvet ?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Ekstra gøy når dammen forsvinner ned ved gulvlista. Story of my soverom. :pinch:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ekstra gøy når dammen forsvinner ned ved gulvlista. Story of my soverom. :pinch:

Og gangen her... Hver gang jeg har fått bort tisselukta så har Hottie et uhell igjen :gaah:  

 

Phuh - snakk om å gå fullstendig ned for telling. Sånn ordentlig komasøvn, det var godt det - bare synd den ikke la igjen skallebanken. Vel vel.  Drikke kaffe og iste og så ut og ordne kaniner før middag. Finne ut om gubben vil ha lasange eller fiskegrateng til middag, jeg har ikke lyst på noe, så han kan få velge :aww:  Vi må ha det andre i morgen uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så tykk på 3 dager

Har ikke du hatt staff lenge nok til å innse at tre dager er alt som skal til? :sleep: Melvin kom alltid tilbake som julegris etter en uke hos mamma og pappa. De nekta selvsagt for å ha noe som helst med tilstanden å gjøre. På den andre siden går de like fort ned igjen da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man bikkja si til å legge på seg sånn? Min vil jo ikke legge på seg... Gir jeg ham mer mat spiser han ikke opp, eller spiser opp, men driter tre ganger på samme tur og peser og fiser hele natta... Han spiser godbiter, da. Så mange han bare kan få, takk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rosinbolle skrev:

Hvordan får man bikkja si til å legge på seg sånn? Min vil jo ikke legge på seg... Gir jeg ham mer mat spiser han ikke opp, eller spiser opp, men driter tre ganger på samme tur og peser og fiser hele natta... Han spiser godbiter, da. Så mange han bare kan få, takk. 

Sliter det samme med whippeten.. Hun får fri tilgang på RC 4800. Og innimellom tillegg med NP, så mye hun vil ha.. Hun la på seg litt rett etter hun skadet seg, for da måtte hun ligge i bur, stue eller gå i bånd.. Men med en gang hun fikk begynne å løpe litt igjen var hun tilbake til start.. Har tidligere prøvd alle slags triks med mer karbohydrater (ris), fett (ister), ren vom, frysetørret vom osv.. Ingen hell.. 

 

----

og når vi snakker om whippet.. Sånn er resultatet når man får kjeft av å herje på stua og får beskjeden om å gå og legge seg: image.jpeg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, bie skrev:

Har ikke du hatt staff lenge nok til å innse at tre dager er alt som skal til? :sleep: Melvin kom alltid tilbake som julegris etter en uke hos mamma og pappa. De nekta selvsagt for å ha noe som helst med tilstanden å gjøre. På den andre siden går de like fort ned igjen da :D 

Heldigvis forsvinner det fort igjen ja! Men herregud han kom vaggende hjem igår :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gangen på litt over 1 måned jeg har måttet fortelle Santander at jeg ikke har billån hos dem, ergo kan jeg ikke ha en forfalt faktura.  

Hva f?? Bruker de gulesider.no for å få tak i kundene sine eller? Jeg har et svært vanlig navn liksom.. som jeg åpenbart deler med folk som er dårlig på å betale regninger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perfect Image skrev:

117b4d8b7ea8273ff38b14e1b5b93452.jpg

Vet ikke om noen kanskje husker at jeg hadde en dritthund her emoji14.png Hun har snart vært her i 6 uker, og blitt verdens skjønneste og morsomste frøken. Litt rettleding, vise henne verden litt, stå sammen med mine hunder og vipps! Nå er det sånn at jeg gruer meg til hun drar, hun er så blitt en skikkelig koselig hund å ha med å gjøre og er mye løs på gården med oss :) Utrolig hva litt rammer og regler kan gjøre.

så bra :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg tørker 1 kg lever i ovnen nå. Fant plutselig ut at jeg var tom for skikkelig gode godbiter før LP trening i kveld! :pinch: 

Jaja, det blir jo ferdig i tide. 
Program og startnummer til NKK er kommet også. Satser på at vi klarer oss veldig bra den helga jeg ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koker og syder i magen til hottie, for tredje dag på rad. Siden hun tror kanskje jeg må ture henne til hun bæsjer, istede for å slippe henne, så jeg får sett om hun er dårlig i magen ellers også. Ellers har jeg en mistanke om at labradorsalukien stjeler maten hennes, så får slutte å fore dem sammen om jeg ikke står og passer på. For hun får mer og mer mat, og blir slankere og slankere, mens han får mindre og mindre og blir tjukkere og tjukkere :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bikkjene bodd hos pappa hadde de blitt vandrende globuser på fire bein. Han kaller seg selv "bestefar" og "pølsemannen" :lol:

Er litt sånn smått sliten av kattungene som har hatt diarè mer eller mindre konstant den siste tiden. De har vært hos dyrlegen som ga de laser på den ene tåa (?) og mente vi skulle vente på bedring. De har fått annet fòr også, da. Og ormkur. Hadde det vært mine egne kattunger hadde jeg dratt til en annen dyrlege og fått en second opinion... Er det ikke bedre innen fredag krever jeg å få dra til en annen dyrlege. 
Det kan være pga stress så jeg har kjøpt inn alt mulig av beroligende greier men ingenting hjelper. 
Når de bæsjer graver de et hull, setter seg med rompa oppå det de gravde ut og da renner det nedover beina dems. Skikkelig moro når de er så sky at man ikke får tak i de heller, så vi får ikke vasket dem :x Lei av å vaske dritt, jupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre uka i praksis i dagligvare, og kroppen min er sliiten. Håper dette går seg til etterhvert som den blir vant til jobben, men akkurat nå gjør alt vondt... Så sårt å komme hjem til Uno som så gjerne vil leke eller ut og løpe, og så orker jeg ingen ting... Gubben var hjemme til halv to og jeg kom hjem fire, så han har ikke akkurat vært alene lenge. Derfor håper jeg han kan roe seg, for jeg må legge meg litt tror jeg...

Passende nok er det eneste han har ødelagt i dag arket fra lydighetskurset vi starter på imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...