Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*

Plutselig så stod det ei jente og stirret inn stuevinduet mitt med svære øyne, og jeg bare.... :blink:

Vinduet var halvveis åpent, og plutselig kommer det inn noen fingre og Sjef snuser som en gal :P Heldigvis har jeg sikring på vinduene, for hun prøvde å åpne dem mer. 

Viste seg at det var stedattera til en jeg har kjent i mange år som var på besøk hos husverten. Og han hadde fortalt om den svære ponnien i kjelleren som var så kosete at han sitter på alle :lol: Og hun her er visstnok langt over gjennomsnittet glad i hunder. 

Men hvem kan vel motstå dette søte ansiktet her da? :wub: 

20160829_204316.jpg

 

Bildet er tatt og redigert i hjel for anledningen for å vise hva folk som går forbi er så heldige å få se på når de kommer enten til meg eller husverten :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Haha, what an evening! Dro ut, skulle la Pøbel strekke på beina og sambo lurer på hva som er bak meg. Jeg snur meg, og der stod det et rådyr. Den løper vekk, så skal jeg se hvor den var før Pøbel fikk gå ut. Og der var det en luftballong svevende nesten over hodet vårt. Og himmelen var dritkul og og og, og jeg glemte selvsagt speilreflekskameraet mitt. Dang!

Også dro vi tilbake og jeg ville ha en frappé. Tok den på McD siden andre steder var stengt, så vi dro gjennom drive through-en. Sambo rotet og sa at vi skulle ha en caffelatte, lattecaffe, frappelatte med mocca and you name it. Og så spør hun om vi vil ha med espresso i (kan visst få den decaf også), så spør hun om vi vil ha kokain i (hun skulle si koffein, men ble sikkert med i rote-med-ordenegjengen), Hahah, alle falt helt sammen. :lol: Så var det stille en liten stund, betalte og lo litt mer, kom til luken der den ble levert ut og mannen i hvit skjorte sier "her er den spesielle!". Hahah.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Sjef har plutselig vært på sykkeltur han. Nøyet meg med rundt halvannen km i første omgang bare for å se hvordan det gikk. Og i tilfellet det ble kræsj og pang så var det jo greit å ikke være så veldig langt hjemmefra :aww: 
Men han var så flink!! :heart: 

Bråstoppet en gang for å tisse, og gikk rett foran meg en gang sånn at jeg sykla over tærne hans en gang. Men etter det så gikk det jo kjempeflott! Så dette fortsetter jeg med før samtlige konkurranser, og før treninger :)  
Og ellers når han har behov for å få ut masse energi på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og holder meg veldig hard. Pippin har nemlig fått det for seg at han skal bestemme når vi skal gå kveldstur, står og piper og pistrer og småbjeffer uti gangen. Jeg tenkte jeg skulle vente til han gav opp, men nå har jeg lyst til å komme meg ut snart! :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev:

Iben ble BIR i Backamo i helga og dermed svensk og Nordisk Champion ♡♡6c732c0a3bc3540b4a8f4d68aaab2f1f.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Så moro da gitt!!! Grattis :)

Jeg har JOGGET i kveld... JOGGET faktisk, og bortsett fra noen tekniske stopp for pissing og drikking (ja, hundene altså), så jogget jeg hele turen på 8 km :o. Det røynet på litt på slutten, men jeg greide det!!! Så langt har jeg vel ikke jogget i ett strekk på et par år faktisk. Jeg kommer neppe til å greie og gå særlig bra i morgen :aww:. Hundene fikk seg en svømmetur hver etterpå for å skylle ut litt sand fra pelsen. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ozzy skrev:

Rørlegger'n dro for å gjøre rørleggerting så jeg så om jeg fant en film han garantert ikke vil se. Endte med Black Beauty,  har vel sett den tusen ganger på VHS men noen filmer kan man ikke se nok :wub:

 

Jeg så den igår kveld med jaran og herregud som jeg grein :P

Gah strømmen på varmtvannstanken nede var gått, så ingen bad på meg. Jeg har egentlig masse å gjøre, men blir ikke til at jeg gjør noen ting :P Typisk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sonen! 

Jeg er hjemme, suuuuuuperforkjøla med luftveisinfeksjon, ørebetennelse og sprukket trommehinne. Kjeder meg veldig! Prøver å sove masse. Var kjempedårlig i helga, var hos mamma og fikk litt pleie, og hun ringte legevakta, som bare ba meg ta Paracet og Ibux. Ringte fastlegen i dag, og fikk komme inn dit, og nå har jeg fått en tidagers antibiotikakur. Vil bli frisk NÅ! Har vært dårlig i en uke. Blæ. Så jeg er hjemme med en whippet som kjeder seg kjempemasse om dagen, spesielt siden det er to eller tre eller en million løpetisper rett utafor døra. Og alt han får er å bli dratt forbi dem, og så får han gå nøyaktig så langt det tar ham å gå på do, og så må han vente til Fredrik kommer hjem fra jobb. Mesteparten av tida ligger han og sover med, inntil eller oppå meg, og så går han rundt og stirrer ut vinduene og piiiiiipeeeeer. :lol: 

Jeg føler jeg har runda internett hundre ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, SoppenCamilla skrev:

Hei, sonen! 

Jeg er hjemme, suuuuuuperforkjøla med luftveisinfeksjon, ørebetennelse og sprukket trommehinne. Kjeder meg veldig! Prøver å sove masse. Var kjempedårlig i helga, var hos mamma og fikk litt pleie, og hun ringte legevakta, som bare ba meg ta Paracet og Ibux. Ringte fastlegen i dag, og fikk komme inn dit, og nå har jeg fått en tidagers antibiotikakur. Vil bli frisk NÅ! Har vært dårlig i en uke. Blæ. Så jeg er hjemme med en whippet som kjeder seg kjempemasse om dagen, spesielt siden det er to eller tre eller en million løpetisper rett utafor døra. Og alt han får er å bli dratt forbi dem, og så får han gå nøyaktig så langt det tar ham å gå på do, og så må han vente til Fredrik kommer hjem fra jobb. Mesteparten av tida ligger han og sover med, inntil eller oppå meg, og så går han rundt og stirrer ut vinduene og piiiiiipeeeeer. :lol: 

Jeg føler jeg har runda internett hundre ganger. 

God bedring! 

Antibiotika pleier å virke kjapt, så du er nok snart oppe på beina igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

God bedring! 

Antibiotika pleier å virke kjapt, så du er nok snart oppe på beina igjen :)

 

Takk og takk! Er allerede over det verste, så legen sa jeg kunne få antibiotika for å bli kvitt alt relativt fort, siden jeg har vært borte fra skolen så mange dager nå. Så satser på det! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Det er ikke helt uvanlig at hunder uten erfaring med valper syns de er ekle, særlig når valpene er så små. Tipper det går seg til etterhvert, bare la Albert få det rommet han trenger, og ta bort Bob om han blir for nærgående. At Bob hyler når Albert setter han på plass er gjerne en forsvarsmekanisme, de overdramatiserer litt for at den voksne skal synes synd på de, eller hvordan jeg skal forklare det. Det er sjeldent så alvorlig som det høres ut som. Jeg vil tippe at det kanskje tar noen uker :) 

Det høres helt klart verre ut enn det er når han hyler, for han skader jo han ikke. Det er nok på valpers vis, men han slekter på sin far som også har det med å overdramatisere i blant :ahappy:

Det går seg nok til ja ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å behandle hundesår? Veterinæren mener at sårene må få luft og at vi derfor ikke trenger å bruke plaster lengre, mens JEG mener at åpne, væskende sår bør være plastret og beskyttet. Veterinæren har utdanning innen feltet, me not so much. Men hvis jeg hadde hatt et sånt sår hadde jeg uten tvil ville hatt plaster på,

Pusse tenner og sove. Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SaraS skrev:

Noen som har erfaring med å behandle hundesår? Veterinæren mener at sårene må få luft og at vi derfor ikke trenger å bruke plaster lengre, mens JEG mener at åpne, væskende sår bør være plastret og beskyttet. Veterinæren har utdanning innen feltet, me not so much. Men hvis jeg hadde hatt et sånt sår hadde jeg uten tvil ville hatt plaster på,

Pusse tenner og sove. Natta.

Er de dype? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SaraS skrev:

Noen som har erfaring med å behandle hundesår? Veterinæren mener at sårene må få luft og at vi derfor ikke trenger å bruke plaster lengre, mens JEG mener at åpne, væskende sår bør være plastret og beskyttet. Veterinæren har utdanning innen feltet, me not so much. Men hvis jeg hadde hatt et sånt sår hadde jeg uten tvil ville hatt plaster på,

Pusse tenner og sove. Natta.

Lykke har sår nå, hun har antageligvis spiddet seg mellom tærne i skogen. Såret er ikke stort, men dypt, så vet anbefalte å sy. Bandasjen ble tatt av etter 2-3 dager, dessverre klarte hun å komme til slik at det ble betent. Gav onsior i 2 dg (hadde heldigvis litt rester). Vasket, tok på honning og tørket vekk overflødig fukt. Krage brukes inne, sokk ute.

Siden har vi sjekket såret hver gang hun har vært ute,  og passet på at det er tørt og rent. Jeg synes det gror fryktelig sakte, men betennelsen gikk fort vekk. God bedring til pasienten! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen som har tips om billig overnatting i nærheten av Maridalen? Funderer å melde på junior-NM med bikkjene, men med to kurshelger og NO de tre følgende helgene vet jeg ikke om lommeboka har like lyst som meg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sittet oppe alt for lenge for å gjøre ferdig fellingen på en vott. Hadde planer om å gi de bort i bursdagsgave til helga, men jeg tror de blir i minste laget til mottakeren. :hmm: Og jeg som var redd de ble for store ... Jaja, ikke så ille at det ikke er godt for noe - de kommer til å passe meg selv. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å venter på en mekaniker som skal ta service på båtmotoren. Det er vist samme "regel" for mekanikere som for andre håndverkere. Tidspegrepet er ganske vidt. Han skulle vært her for tre kvarter siden :getlost:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...