Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Grattis med slekten.

Men sikker på at det ikke er rundering? Det fins ikke rapport stevner i terminlisten eller som kommende stevne på NBF sine stevner. Men runderingsstevne har det gått i helgen. 

Hun holder til i Finland, så tenker det er mulig det er rapport? Hun har gått et rapport-stevne tidligere hvor de måtte bryte pga annen deltakende hund i løypa som gikk rabalder. Vet de kjører rapport i Norge eller så mye i Sverige, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Guest Christine

Jeg var på eventyr helt på egenhånd i natt jeg :aww: Skulle hente kjæresten på fest, men jeg og gps'en ble ikke helt enige om hvor vi skulle.. Jeg endte på en smal, svingete traktorvei i bekkmørket, jeg sto fast en plass uten store muligheter til å rygge/snu, og jeg havnet på et jorde.. Veldig glad jeg tok den største bilen tilgjengelig, og ikke senket personbil med dyre felger, for da hadde jeg stått der enda :aww: Godt for sjela da - kan ikke huske sist jeg lo så mye i mitt eget selskap :lol: (legg på en stor dæsj fortvilelse, en smule bekymring for å møte mannen med høygaffelen og litt dødsangst så er historien komplett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, maysofie skrev:

Hun holder til i Finland, så tenker det er mulig det er rapport? Hun har gått et rapport-stevne tidligere hvor de måtte bryte pga annen deltakende hund i løypa som gikk rabalder. Vet de kjører rapport i Norge eller så mye i Sverige, iallefall.

Åh, ja der og Sverige konkurrerer de fortsatt i Rapport :)  Bare leste det som om i Norge :P  Det er nå iallefall 15 år siden siste rapport stevne i Norge, om ikke enda lengre siden. Kan fortsatt være noen trener, men fins ingen stevner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Åh, ja der og Sverige konkurrerer de fortsatt i Rapport :)  Bare leste det som om i Norge :P 

Aha! Har ikke satt meg så inn i hva rapport egentlig innebærer eller hvorfor det har dødd ut i Norge. 

Oh, nei. Keo har bare ett av fem kullsøsken i Norge, de konkurrerer vell alt annet enn bruks :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. august 2016 at 1:54 PM, tutle skrev:

Åh, jeg beklager så mye - her har du link :icon_redface: 

Hihi, tusen takk :D 

 

På 27. august 2016 at 6:09 PM, Symra&Pippin skrev:

Grattis! Og så høres det koselig ut å ha en hel flokk med hunder. Jeg som nesten hadde bestemt meg for å ha bare en hund heretter.

Kyllingwok nesten ferdig. Gleder seg.

Det er veldig koselig med en liten flokk (3stk) i hverdagen. Hvis man skal ta med seg en på noe, så er de to sammen igjen hjemme. Men, det er også litt mye til tider. :) 

9 timer siden, JeanetteH skrev:


Eidsvoll Hundeklubb. De har dobbelt rally stevne og LP fordelt på 2 dager. 

13914095_863196770453668_347655893980281

 

Dit skal vi også! Skills er påmeldt valpeshow :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg verden er litt urettferdig - er potte tett i nesa og vondt under hele øynene og opp rundt bihulene. Imorgen skal jeg på tredagers ekskursjon med elevene mine på fjellet... gaaaaaaaaaaa blir ikke morro med snørrfabrikk og noe som kjennes som begynnende bihulebetennelse... *surve*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ta meg en tur ut i skogen med Kuroen, men ... meh, det er så tiltak. :P Kjenner ingen andre i området som latmannslufter hunden sin heller, alle andre går en mil eller to når de først går ut døra, så jeg må nok gjøre det alene, gitt, eller krype til korset og tråkke langs asfalten her... :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Noen forfattere er ufattelig flinke til ikke fatte seg i korthet... for å si det sånn :lol: Leser ei bok nå der boka sikkert kunne vært bare halvparten så lang om man hadde tatt vekk totalt uinteressant pjatt :lol: 

Ja, det er noe med det. Jeg syns jo disse fantasy-forfatterene er i en klasse for seg selv der, se på George RR Martin f.eks, som har skrevet på serien sin siden 1996, og han har fortsatt 2 bøker igjen. The Wheel of Time kunne vært kutta ned med en tredjedel og fortsatt vært bra. Jeg driver med bok nr 5 i The Dark Tower-serien nå, det er 7 bøker, og jeg begynner alt å tenke at nå begynner han å gjenta seg selv. Egentlig burde jeg gi opp disse seriene og heller holde meg til enkeltbøker :P 

6 timer siden, Siri skrev:

Jeg kan egentlig bekrete at det faktisk ER sånn :aww: 

What? :o Nå ble jeg skuffa.. Må man jobbe for å ha en ordentlig pels på disse pelsdyra :o:P 

6 timer siden, Siri skrev:

Men hun har vel ikke stemmerett :lol: 

Joda, hun har nok det.. hehe 

5 timer siden, Belgerpia skrev:

3 timers jobbing og dealen er ikke så dårlig for min del. Jeg slipper å stå opp så tidlig for å fore valper osv. 

Vi får se når Ali blir baluba i morgen tidlig fordi hun er så glad for at det er morgen og sånt :lol: 

5 timer siden, Belgerpia skrev:

Ali derimot, hun synes denne dealen er skikkelig skikkelig dårlig. Det skal ikke være sånn, og enda vet hun ikke at det straks blir værre når vi starter makeover programmet.  Stakkars lille forvirrede Ali.

Stakkars bebi :heart: 

4 timer siden, AnnikenK skrev:

Jeg sitter og skummer gjennom innlegg fra de siste dagene, og fikk det for meg at det var @2ne som skreiv dette, så da måtte jeg scrolle opp igjen, for dette kunne da virkelig ikke stemme :blink: :sweat:

:lol: Nei, det er helt klart ikke meg å få cravings på makrell i tomat :x

2 timer siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg ser på EDS og syns det er synd at Amstaffen er borte fra den Norske hundeverden. Vakre hunder altså!! 

Ja, det er synd! Både fordi det er vakre hunder, og fordi at raseforbud er tull :aww: 

--

Nora har blitt så sinnsykt frekk på sine voksne dager :o I stad stjal hun pizza fra stuebordet mens jeg satt der! Hva ****? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, det er noe med det. Jeg syns jo disse fantasy-forfatterene er i en klasse for seg selv der, se på George RR Martin f.eks, som har skrevet på serien sin siden 1996, og han har fortsatt 2 bøker igjen. The Wheel of Time kunne vært kutta ned med en tredjedel og fortsatt vært bra. Jeg driver med bok nr 5 i The Dark Tower-serien nå, det er 7 bøker, og jeg begynner alt å tenke at nå begynner han å gjenta seg selv. Egentlig burde jeg gi opp disse seriene og heller holde meg til enkeltbøker :P 

Evt gå for noveller :lol: 
Jeg tenkte på det da jeg var ute og sykla i dag... jeg kunne jo aldri skrevet en bok. Jeg hadde jo bare gått rett på topic og aldri greid å utbrodere eller noe - så boka hadde sikkert blitt 3 sider lang liksom :lol: Ja, jeg sleit med å få lange nok stiler på skolen også :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

What? :o Nå ble jeg skuffa.. Må man jobbe for å ha en ordentlig pels på disse pelsdyra :o:P 

Man må visst det... *skulle på to stk våte hunder som fortsatt har sand i pelsen etter sykkelturen*

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nora har blitt så sinnsykt frekk på sine voksne dager :o I stad stjal hun pizza fra stuebordet mens jeg satt der! Hva ****? 

Ja? Hilsen Willy og Yasmine :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak er billig nå, bare å komme og hente han... :lol: Fikk en god sykkeltur etter jobb, og da vi kommer hjem er han helt i hundre, bråstart og spinner på gulvet ved hver minste forflytning, så gulvene blir skikkelig ripete og glade. Han er sånn glad rett etter jeg har kommet hjem og når det kommer folk, men ikke sååå lenge etterpå. Djiiizez. Spinne, spinne, klore, klore, hoppe hoppe, full fart opp og ned trappa osv. Har opp vinduet for å slippe så veldig våt hund lukt. Joda, da tar Isak og hopper ut av vinduet (jada, jeg har sett at det kunne ha skjedd, men det gikk bra helt til nå.... :lol:) og løper av gårde. Ser han ute og prøver å lokke på han, og han ser dumt på meg. Så sier jeg "på plass", som om det var meningen at han skulle stå så langt unna så jeg kunne kalle han inn og trene lydighet, og da kom han i full fart. Masse ros og godbiter, på med halsbånd og inn. Med våt hund. Igjen.... Grr! Nå er han endelig normal og slapper av og sover.

 

Vet ikke hvorfor han var så veldig veldig glad, men nå er han veldig sliten, og da er jeg veldig glad :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Martine skrev:

@2ne I går tok jeg Santo på fersken da han hoppet opp på stuebordet for å lete etter matsmuler mens jeg stod rett ved siden av. "Hva? Er det plutselig ikke lov til å stå midt oppå stuebordet?"

Nei, det er ikke lov. Men hagebordet og verandabordet, det er en helt annen sak! Jeg kan forresten ikke gå fra maten min på stuebordet. Det er ingen som stjeler den, men jeg synes ikke at noen skal slikke på eller sette snutemerker på maten min heller jeg.

Sara har vært på middagsbesøk, nå skal jeg ut og gå av meg litt av det jeg har spist i dag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, det er ikke lov. Men hagebordet og verandabordet, det er en helt annen sak! Jeg kan forresten ikke gå fra maten min på stuebordet. Det er ingen som stjeler den, men jeg synes ikke at noen skal slikke på eller sette snutemerker på maten min heller jeg.

Her tar de mat uansett hvor den (og vi) er. Samboeren hadde lagt noe kjeks i nattbordskuffen sin, og lukket den igjen. Akita åpnet og slukte. :aww: 

Vi har omgangssyken nå, så jeg hadde tre glass på nattbordet i natt. Et med saft, et med vann og etter brus. Våknet innimellom av at Akita forsynte seg av alle tre :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står under: "Buret er noe vi aktivt bruker i tilvendingsfasen når en reddere katt kommer i et nytt fosterhjem. Det er for å gjøre prosessen lettere med tilvenning til lyder, lukter og bruk av dokasse etc. for noen få dager. Dessuten skaper det kontakt når katten ikke kan løpe og gjemme seg!"

Er dette virkelig blitt vanlig praksis når man er fosterhjem for katter via Dyrebeskyttelsen? Hva skjedde med å gjøre i stand et eget rom til en redd katt i begynnelsen for så å la katten selv velge å komme ut derfra etter en stund? Bare jeg som regjerer på dette? 

Står forøvrig også at katten ikke er aggressiv og ikke veldig redd.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yellow skrev:

Dette står under: "Buret er noe vi aktivt bruker i tilvendingsfasen når en reddere katt kommer i et nytt fosterhjem. Det er for å gjøre prosessen lettere med tilvenning til lyder, lukter og bruk av dokasse etc. for noen få dager. Dessuten skaper det kontakt når katten ikke kan løpe og gjemme seg!"

Er dette virkelig blitt vanlig praksis når man er fosterhjem for katter via Dyrebeskyttelsen? Hva skjedde med å gjøre i stand et eget rom til en redd katt i begynnelsen for så å la katten selv velge å komme ut derfra etter en stund? Bare jeg som regjerer på dette? 

Står forøvrig også at katten ikke er aggressiv og ikke veldig redd.

image.jpeg

Jeg har ikke fått beskjed om noe sånt, ikke fått instrukser hverken ene eller andre veien (men hun som "vervet" meg kjenner meg), og gjør det som passer huset og dyrene mine best. De første jeg hadde inne fikk badet for seg selv siden det var det eneste praktiske rommet å ha det på, og de jeg har nå bor i andre etasje på eget rom enn så lenge. Håper mor blir litt mindre hormontroll så de kan komme ned i stua når barna er litt eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er helt forferdelig... :lol: 

En podcast det virkelig er verdt å høre gjennom, altså. Lille frøken Lillesøster kalte læreren sin for et mensentryne på tentamen i 10. klasse og var ekstremt opprørt over at hun fikk kjeft etterpå... :lol: Hør kåseriet på linken der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Nå har jeg tatt klær ut av tørketrommelen og brettet og lagt inn i skapet. :)

Snart tur på Sjef. Og etter det blir jeg tydeligvis nødt til å vaske gulvet. Aragon har plutselig begynt å tisse litt på gulvet. Både på kjøkkenet, på soverommet mitt, og på en tallerken jeg satte ned på gulvet med litt godt på til ham. 
Urinen som er tørket inn er litt klebrig og rar :blink:
Denne atferdsendringen sammen med sterkt forverret luftrørskollaps gjør at jeg blir ganske bekymret for stakkaren min :( 

Har du sjekket om det kan være en betennelse i luftrøret hans? Det er visst ganske vanlig ved luftrørkollaps, siden luftrøret blir irritert pga all hostingen og "stresset" på luftrøret. Min hund sliter også med luftrørkollaps og det ble veldig mye verre etter rottweilerangrepet i våres. Såpass at jeg tenkte på å avlive han, han hørtes ut som en mops og når han sov hendte det han våknet av at han gispet etter luft.. Nå hadde Sølve knusningsskader som måtte leges og i det hele tatt, men etter en kur med antibotika er han tilbake der han var før angrepet og det er som natt og dag. Han hadde rett og slett fått en kjempebetennelse luftrøret, angrepet hadde helt klart noe med det å gjøre - men det er som sagt ikke uvanlig at hunder med luftrørkollaps får betennelser "helt av seg selv". 

Jeg har forresten blitt anbefalt å gi leddtilskudd for å motvirke forvitring av brusken i luftrøret, siden luftrørkollaps ofte blir verre med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, Lemen skrev:

Har du sjekket om det kan være en betennelse i luftrøret hans? Det er visst ganske vanlig ved luftrørkollaps, siden luftrøret blir irritert pga all hostingen og "stresset" på luftrøret. Min hund sliter også med luftrørkollaps og det ble veldig mye verre etter rottweilerangrepet i våres. Såpass at jeg tenkte på å avlive han, han hørtes ut som en mops og når han sov hendte det han våknet av at han gispet etter luft.. Nå hadde Sølve knusningsskader som måtte leges og i det hele tatt, men etter en kur med antibotika er han tilbake der han var før angrepet og det er som natt og dag. Han hadde rett og slett fått en kjempebetennelse luftrøret, angrepet hadde helt klart noe med det å gjøre - men det er som sagt ikke uvanlig at hunder med luftrørkollaps får betennelser "helt av seg selv". 

Jeg har forresten blitt anbefalt å gi leddtilskudd for å motvirke forvitring av brusken i luftrøret, siden luftrørkollaps ofte blir verre med alderen.

Det her var jeg faktisk ikke klar over! Takk for info :D 
Jeg har snakket litt med dyrlegen om luftrørskollaps, men han var ikke så mye inne på konsekvenser osv. Han spurte om jeg brukte sele, om jeg passet på temperaturen på maten han får (frossent eller kaldt får det til å kollapse med en gang, og det tar lang tid før han er normal igjen), og litt generelle tips om å holde øye med når det kollapser. Om det er ifm aktivitet, temperatur, vær, osv. 

Når jeg googler så kommer det ikke opp så mye info egentlig. Det jeg har funnet ut at de har en forhøyet risiko ved narkose, hvorfor det kollapser, bilder av hvordan en frisk vs syk hund ser ut innvendig, og at det er en progressiv plage. 
Og med tanke på at han har blitt verre og verre, og særlig det siste halvåret, så har jeg tenkt flere ganger at det nærmer seg den dagen jeg må ta et valg :( 

Men det her skal jeg virkelig ta opp med dyrlege så snart som mulig :) 
Håper å se en positiv forandring igjen da :wub:  


Nå skal jeg gjøre meg ferdig med søknaden på butikklederstillingen. Av en eller annen grunn så har det vært så vanskelig å finne motivasjonen. Men hvorfor skulle ikke jeg vært god nok for den? 
Pfft, nå skal de snart få en mail fra sin nye sjef i innboksen sin :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det her var jeg faktisk ikke klar over! Takk for info :D 
Jeg har snakket litt med dyrlegen om luftrørskollaps, men han var ikke så mye inne på konsekvenser osv. Han spurte om jeg brukte sele, om jeg passet på temperaturen på maten han får (frossent eller kaldt får det til å kollapse med en gang, og det tar lang tid før han er normal igjen), og litt generelle tips om å holde øye med når det kollapser. Om det er ifm aktivitet, temperatur, vær, osv. 

Når jeg googler så kommer det ikke opp så mye info egentlig. Det jeg har funnet ut at de har en forhøyet risiko ved narkose, hvorfor det kollapser, bilder av hvordan en frisk vs syk hund ser ut innvendig, og at det er en progressiv plage. 
Og med tanke på at han har blitt verre og verre, og særlig det siste halvåret, så har jeg tenkt flere ganger at det nærmer seg den dagen jeg må ta et valg :( 

Men det her skal jeg virkelig ta opp med dyrlege så snart som mulig :) 
Håper å se en positiv forandring igjen da :wub:  


Nå skal jeg gjøre meg ferdig med søknaden på butikklederstillingen. Av en eller annen grunn så har det vært så vanskelig å finne motivasjonen. Men hvorfor skulle ikke jeg vært god nok for den? 
Pfft, nå skal de snart få en mail fra sin nye sjef i innboksen sin :aww: 

 

Jeg har inntrykk av at det er veldig ymse hva veterinærer kan om luftrørkollaps. Veterinæren jeg går til nå snakket varmt om en klinikk i Fredrikstad - om Sølve ble verre igjen anbefalte hun at jeg reiste dit. Nå er ikke operasjon aktuelt, det er for store risiko ved det for min smak. Jeg er mye mer komfortabel med å gi en antibiotikakur i året om det skal være nødvendig resten av livet hans. Når det ikke kan gjøres noe med årsaken til luftrørkollapsen så er det bedre å heller behandle symptomatisk. Veterinæren jeg bruker foreskriver denne behandlingen ofte til eldre hunder med luftrørkollaps. Sølve hadde ikke feber eller noen andre tegn på infeksjon annet enn bli betydelig verre i luftrøret, han fikk Synulox i 10 dager og ble som sagt en helt annen hund. 

Jeg har funnet en del info når jeg søker på "tracheal collapse dogs", men det går på det samme - leddtilskudd og selebruk. 

Håper lillemann kan bli bedre av antibiotika. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut en meget pen iphone på finn og satt en pris på 4000 basert på tilstand og andre annonser for samme mobil. Fikk bud nå fra en drittunge på 13, han vil gi meg 2500 kontant i morra. Heldige meg! Han har tydeligvis råd til det meste, med to annonser ute der han selger Canada Goose jakke og lue fordi det er fjorårets modell. Måtte bare le :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...