Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Åh, har lyst på ny TV også jeg :lol: men har 46" nå, tror jeg, og neste skal være større.. Og smart-TV.. Og ha en fantastisk skjerm.. Og det blir dyrt :whistle: 

Det er dyrt å ha meg i permisjon :lol: 

Hehe greit å bare sette en kompress eller noe over, så er du sikker ;) 

Vi skal hente 60" ultrahd-tv som sikkert er smartere enn meg. :lol:  TJ har mast i et år nå, så nå ga jeg etter for jeg ser at tv'n vi har synger på siste verset. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

14 minutter siden, Siljus skrev:

Hahaha, se der, det lønner seg å sjekke opp i sånn! Jeg fikk nemlig for meg at de kun hadde kurs på Skjetlein VGS jeg :icon_redface: Men der er det veldig lett tilgjengelig med buss, bussen "min" går nemlig rett forbi! :) 

De har jo kurs både litt her og der de, men basen er på Havstein :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

De har jo kurs både litt her og der de, men basen er på Havstein :)

 

Ja, fant ut at det kurset som evnt er aktuelt, det er på Havstein :) Så skal høre litt med de jeg, for da er det faktisk mulig for meg å dra alene de dagene gubben jobber :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er litt slitsomt at jeg MÅ vaske hus før jeg reiser bort, selv om det bare er for en helg... Men det er jo så digg å komme hjem på søndag til rent hus og sengetøy :D Får ikke støvsugd enda da siden C sover. Får vekke han snart så vi kan sra til mamma og pappa og levere Trym og spise middag :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg merket at det verste med å ha avlivet hunden sin for ikke så altfor lenge siden (8 uker og tre dager) er ikke det faktum at han er død og aldri kommer tilbake. Det var slik det måtte bli, han har det bra nå. Og jeg lever greit med det.

Men, det er virkelig ikke fullt så greit å se andre småhunder. På kurset jeg og Bizi går på nå er det en liten valp på Timmy sin størrelse, og han minner meg så om han som ikke er her mer, og det stikker i hjertet hver gang jeg ser på han.

Jeg må treffe den valpen hver uke fremover, og finner flere av tingene hans som jeg hadde glemt at fantes i kjelleren.... Det er faktisk en del småhunder rundt omkring som stadig minner meg om han, og i dag så kom det innkalling i posten til tannkontroll.

Jeg fikk nå formulert en mail om at han ikke er blandt oss lenger.

Selv om det går veldig fint så er det jo vemodig, og det tar vel enda en stund før disse påminnelsene ikke plager meg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
52 minutter siden, Wildlife skrev:

Hun er hos vet. Nå. Visste ikke det var så ille på denne rasen. Akkuratt slikw ting som irriterer når folk impulskjøper hund uten å sjekke opp bakgrunn og helse. Hunden er fra polen. Hu kjøpte den 6 mnd gammel. Den skal være reg i polsk kennel klubb men jeg har mine mistanker om dette ikke stemmer da hun ikke får svar av oppdretter når hun prøver å få tak i eksport papirer for å reg i nkk. Jeg vil jo si dette men holder meg for god da hun har det fælt nok nå.

Nå skal vi kjøre seeko på kennel for første gang. Stikker i hjerte? vi reiser til kreta 1 uke. Så gruer meg til å forlate han?

Oi, stakkars :( Impulskjøp av dyr er sjelden en god ide. Dette er jo et godt eksempel på hvorfor dessverre... 
Men reiste de til Polen, eller fikk de den ut av bagasjerommet til en mellommann? Unnskyld at jeg spør, men det høres så rart ut. 

For å si det sånn: Min oppdretter bestilte Export Pedigree samme dagen som jeg hentet Sjef. Og jeg hadde det i posten etter såvidt over 2 uker. Og de hopper nesten i stolen hver gang de blir fortalt noe om han, og svarer hver gang jeg spør om noe. Det er vel ikke så mye sannsynlig at hun kommer til å få denne stakkars hunden registrert. 
Men er enig med deg. Akkurat nå er det trist nok for dem, så det er nok ikke nødvendig å påpeke dette nå. Til slutt så vil de jo se det selv. 
Det positive er jo at hunden har kommet til et sted den har det bra :) 


AN leter jeg fortsatt etter insektsjager, men når jeg googler så kommer det opp at det bare er juks og fanteri. Men det nekter jeg å tro på, fordi jeg har bestemt at alle sånne ekle kryp skal ut herfra :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så skjedde det jeg har vært redd for..  Møtte en annen hannhund på tur, jeg gikk inn i busken og fikk Damir til å sitte og han gikk helt på motsatt side av stien. Damir fikk dratt meg overende i søla, dem andre hunden dro ham over ende også smalt det.  Begge gjorde hva enn vi kunne, jeg skreik at han måtte sparke Damir og etterhvert slapp de.. Var like ved meg så ba han gå vekk så jeg kunne sette inn Damir også gikk jeg ut igjen til dem. Fyren hadde fått kutt i fingeren, og bikkja så tilsynelatende grei ut, hadde blod på seg men så liksom ikke noe sår.  Jeg la meg flat, fyren var utrolig grei og forståelsesfull, og forsikret meg om at vi begge gjorde alt rett og sånn er bare hunder innimellom. Og dette var ingens feil og nå hadde vi begge lært at det ikke holdt med to meters avstand.   Ba han ta kontakt hvis det var noe, og vi tok hverandre i handa og gikk til hvert vårt. Så kommer jeg inn, og Damir har fått seg en del smell.. Damir beit seg fast i den andre og ville ikke slippe, men den andre beit bare vilt rundt seg..  Har vaska og renset sår, veit ikke om jeg bør dra til dyrlegen? Er punkteringssår. 

DSC_0689.JPG

DSC_0690.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah... Vi hadde bestilt skikkelig Pentaflex hagegjerde på Maxbo. Trodde vi. Etter å ha venta i tre uker ringte vi for å sjekke, der finner de ingen ordre. Og "når jeg ikke husker hvem jeg snakka med" kan de ikke gjøre noe med det heller. Vi fikk aldri navn på den selgeren, uansett trenger de da ikke være så grusomt sure. Kan selvsagt bestille via nettbutikken og betale 1000 kr i hjemlevering fordi det er det eneste leveringsalternativet og vente i to-tre uker til :thumbsdown:

Edit: fikk melding nå om at de visst hadde den på lageret likevel :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Ja, så skjedde det jeg har vært redd for..  Møtte en annen hannhund på tur, jeg gikk inn i busken og fikk Damir til å sitte og han gikk helt på motsatt side av stien. Damir fikk dratt meg overende i søla, dem andre hunden dro ham over ende også smalt det.  Begge gjorde hva enn vi kunne, jeg skreik at han måtte sparke Damir og etterhvert slapp de.. Var like ved meg så ba han gå vekk så jeg kunne sette inn Damir også gikk jeg ut igjen til dem. Fyren hadde fått kutt i fingeren, og bikkja så tilsynelatende grei ut, hadde blod på seg men så liksom ikke noe sår.  Jeg la meg flat, fyren var utrolig grei og forståelsesfull, og forsikret meg om at vi begge gjorde alt rett og sånn er bare hunder innimellom. Og dette var ingens feil og nå hadde vi begge lært at det ikke holdt med to meters avstand.   Ba han ta kontakt hvis det var noe, og vi tok hverandre i handa og gikk til hvert vårt. Så kommer jeg inn, og Damir har fått seg en del smell.. Damir beit seg fast i den andre og ville ikke slippe, men den andre beit bare vilt rundt seg..  Har vaska og renset sår, veit ikke om jeg bør dra til dyrlegen? Er punkteringssår. 

DSC_0689.JPG

DSC_0690.JPG

Så kjedelig opplevelse:no:

Jeg ville dratt til veterinær, det er mulig han må få antiobiotika.

Så bra at den andre eieren reagerte som han gjorde. Det har så mye å si hvordan man håndterer ting synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Siri Du ville gå kongeveien i Lærdal? Off åpning med pomp og prakt denne helga :-) http://www.aftenposten.no/reise/Prosjektet-har-vart-i-syv-ar---fredag-apner-Norges-vakreste-vei-809454_1.snd

Å, DER skulle jeg vært vøtt.... men jeg er nå ikke så innmari gira på sånn pomp og prakt må jeg innrømme :D Får vente til verste rushet gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Stor seng :D 

Kombinert med litt puter og slikt på gulvet mens valpen er liten.

Nå kom jeg på at jeg drømte i natt at min salig henfarne mor passet hundene mine. Hun knyttet dem foran en butikk og så glemte hun dem og dro hjem. Jeg ville at vi skulle kjøre og hente dem med en gang, men hun sa at hun ville spise middag først. Jeg ble selvfølgelig voldsomt stressa og ville ta bussen for å hente dem, men hun sa at hun måtte kjøre, for hun husker ikke akkurat hvor den butikken var. Men da må vi dra med en gang!! sa jeg. Nei vet du hva, jeg skal spise middag først, skal begynne å lage den nå, svarte hun. Jeg våkna superstressa og helt på gråten! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Ozzy skrev:

Ja, så skjedde det jeg har vært redd for..  Møtte en annen hannhund på tur, jeg gikk inn i busken og fikk Damir til å sitte og han gikk helt på motsatt side av stien. Damir fikk dratt meg overende i søla, dem andre hunden dro ham over ende også smalt det.  Begge gjorde hva enn vi kunne, jeg skreik at han måtte sparke Damir og etterhvert slapp de.. Var like ved meg så ba han gå vekk så jeg kunne sette inn Damir også gikk jeg ut igjen til dem. Fyren hadde fått kutt i fingeren, og bikkja så tilsynelatende grei ut, hadde blod på seg men så liksom ikke noe sår.  Jeg la meg flat, fyren var utrolig grei og forståelsesfull, og forsikret meg om at vi begge gjorde alt rett og sånn er bare hunder innimellom. Og dette var ingens feil og nå hadde vi begge lært at det ikke holdt med to meters avstand.   Ba han ta kontakt hvis det var noe, og vi tok hverandre i handa og gikk til hvert vårt. Så kommer jeg inn, og Damir har fått seg en del smell.. Damir beit seg fast i den andre og ville ikke slippe, men den andre beit bare vilt rundt seg..  Har vaska og renset sår, veit ikke om jeg bør dra til dyrlegen? Er punkteringssår. 

DSC_0689.JPG

DSC_0690.JPG

Uff for en guffen opplevelse :( 

Men helt enig i reaksjonen til dere begge. Dere gjorde rett, men har nå lært at mer enn et par meters mellomrom er det beste i tilfellet. 
Jeg pleier å holde god avstand når jeg treffer andre hunder uansett hvordan mine egne er. Man vet aldri om det er noe som trigger en reaksjon. Det kan skje uansett hvor snill og uskyldig de er til vanlig. 

Ville tatt en tur til vet og sjekket. Selv om du har fått vasket litt så kan det være bakterier i sårene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om pappa har vært innom og luftet i dag, så klarte ikke Yumi å holde seg til jeg kom hjem etterpå. Stakkar lille vennen min :( Men hun mener jo hun ikke er syk da, like kvikk som ellers. Dog kan jeg kanskje skjønne hvorfor hun var mer edgy i går enn normalt. Men i morgen har jeg ingen undervisning, så da kan jeg være hjemme - selv om jeg håper det stort sett er over til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ozzy skrev:

Ja, så skjedde det jeg har vært redd for..  Møtte en annen hannhund på tur, jeg gikk inn i busken og fikk Damir til å sitte og han gikk helt på motsatt side av stien. Damir fikk dratt meg overende i søla, dem andre hunden dro ham over ende også smalt det.  Begge gjorde hva enn vi kunne, jeg skreik at han måtte sparke Damir og etterhvert slapp de.. Var like ved meg så ba han gå vekk så jeg kunne sette inn Damir også gikk jeg ut igjen til dem. Fyren hadde fått kutt i fingeren, og bikkja så tilsynelatende grei ut, hadde blod på seg men så liksom ikke noe sår.  Jeg la meg flat, fyren var utrolig grei og forståelsesfull, og forsikret meg om at vi begge gjorde alt rett og sånn er bare hunder innimellom. Og dette var ingens feil og nå hadde vi begge lært at det ikke holdt med to meters avstand.   Ba han ta kontakt hvis det var noe, og vi tok hverandre i handa og gikk til hvert vårt. Så kommer jeg inn, og Damir har fått seg en del smell.. Damir beit seg fast i den andre og ville ikke slippe, men den andre beit bare vilt rundt seg..  Har vaska og renset sår, veit ikke om jeg bør dra til dyrlegen? Er punkteringssår. 

DSC_0689.JPG

DSC_0690.JPG

Usj guffent.. håper han kommer seg fort :no: 

Hadde villet latt veterinæren ta en sjekk, helt klart! Har en puddelgutt i nabolaget som fikk et punkteringssår i hode/ansiktsområdet. Det hadde lett seg betennelse langt inn og det holdt på å gå riktig galt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Å, DER skulle jeg vært vøtt.... men jeg er nå ikke så innmari gira på sånn pomp og prakt må jeg innrømme :D Får vente til verste rushet gir seg!

Det så kjempefint ut, men drøyer til verste rushet har gitt seg jeg også, hvis jeg noen gang får rotet meg dit i det hele tatt. Mye og se, og ikke nok tid :)

 

Gratulerer med dagen til både tobeinte og firbeinte her på sonen :flowers:

@Pixie håper du føler deg bedre snart.

@Ozzy så kjipt :( Dessverre hender det jo hunder ikke tåler trynet på hverandre, men kjipt er det uannsett.

@Perfect Image kom  ikke til noen spesifikk trappside, og det var jo litt dumt for jeg vil gjerne ha tips til hva trappa her evt kan få gjennomgå :)

 

Nå, middag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snøfrost skrev:

Det så kjempefint ut, men drøyer til verste rushet har gitt seg jeg også, hvis jeg noen gang får rotet meg dit i det hele tatt. Mye og se, og ikke nok tid :)

 

Gratulerer med dagen til både tobeinte og firbeinte her på sonen :flowers:

@Pixie håper du føler deg bedre snart.

@Ozzy så kjipt :( Dessverre hender det jo hunder ikke tåler trynet på hverandre, men kjipt er det uannsett.

@Perfect Image kom  ikke til noen spesifikk trappside, og det var jo litt dumt for jeg vil gjerne ha tips til hva trappa her evt kan få gjennomgå :)

 

Nå, middag.

 

Hmmm, jeg kom rett inn. Det er trappetrinn man legger over de andre i den andre trappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Oi, stakkars :( Impulskjøp av dyr er sjelden en god ide. Dette er jo et godt eksempel på hvorfor dessverre... 
Men reiste de til Polen, eller fikk de den ut av bagasjerommet til en mellommann? Unnskyld at jeg spør, men det høres så rart ut. 

For å si det sånn: Min oppdretter bestilte Export Pedigree samme dagen som jeg hentet Sjef. Og jeg hadde det i posten etter såvidt over 2 uker. Og de hopper nesten i stolen hver gang de blir fortalt noe om han, og svarer hver gang jeg spør om noe. Det er vel ikke så mye sannsynlig at hun kommer til å få denne stakkars hunden registrert. 
Men er enig med deg. Akkurat nå er det trist nok for dem, så det er nok ikke nødvendig å påpeke dette nå. Til slutt så vil de jo se det selv. 
Det positive er jo at hunden har kommet til et sted den har det bra :) 


AN leter jeg fortsatt etter insektsjager, men når jeg googler så kommer det opp at det bare er juks og fanteri. Men det nekter jeg å tro på, fordi jeg har bestemt at alle sånne ekle kryp skal ut herfra :aww: 

Tja. Det vet hun nok ikke. Om den er blitt hentet i polen eller om de har bragt den inn i norge på annet vis.

Det ble påvist kraftig PL i begge bakbein men skulle røntge på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg legge barn, og fortsette å rydde huset. For vaskedamen kommer imorgen :P Så skal jeg ut og bygge mer hundegård. Lerke sin holder henne inne, og jeg har to elementer til som vil settes opp når vi flytter gården inntil huset, stillas der nå pga skifting av tak så blir det en fin Lerke og valpegård når vi har valper! Skal bygge en liten platting og iglohus er bestilt

14022166_10154348159635256_8763441533690018570_n.jpg?oh=221ee7dc8811919e511dcd39a707430f&oe=5840ECAD

 

Ja rydde var det... Om jeg ikke rekker hundegård idag så får jeg stå opp litt tidligere imorgen, så får jeg bade hunder idag istedenfor.   Og så kjipt, glemte å stoppe innom biltema når jeg først var forbi der idag -_- 5 mil tur ditt frister ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...