Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Siri skrev:

Ååå, er det ikke bra typisk da? Hahahaaaha, men om det er enkelt å fikse, så er det jo ingen fare. Det haster jo ikke å få det fikset da :). Tilhengeren står nå her - men det kan jo hende den fylles litt etter hvert igjen med "stæsj", men da kan jeg jo være litt kjappere i avtrekkeren med å kjøre det bort igjen også :D

Jeg har egentlig EU-kontroll i oktober, og det er jo to måneders frist på å utrede noe, så jeg har egentlig ut året. Men jeg tenkte jeg skulle forsøke å være kjappere enn som så :P 

Det kom ingen som ville ha utstillingstrening i dag, så da hev jeg meg med på RL-trening i stedet. Foenix fikk gå både klasse 1 og klasse 2-baner, og på slutten begynte hun å få bakkekontakt - noen har ikke trent på flere uker, så noen hadde masse arbeidsiver. Og da starter vi lineføringen med at hun hopper bakover foran meg i store byks. Hun har tatt til seg rally-delen av RL, tenker jeg :wub: Men med masse sakte marsj og mange holdter fikk jeg henne riktig vei til slutt, og klasse 2-banen gikk kjempefint - selv om jeg måtte improvisere et skilt underveis fordi vi ikke hadde trent på det før. Men hun kunne visst det skiltet helt av seg selv, bare jeg ga håndtegn. Vi avsluttet med fellessitt og fellesdekk, som hun lå veldig bra. Glam fikk bare trene på å sitte og ligge i ro, det er vanskelig nok når du alltid er klar for en fest, og tror at det alltid ER fest når du kommer ut bildøra. Og konsentrasjonsevnen er såpass kort at han glemmer hva han fikk belønning for mens han tygger frolicen, det er jeg sikker på. Få ham i sitt, rose, si sitt, gi godbit, finskefjompen tygger, også bare GÅR han bort mens han svelger :D Such a little shit :wub: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er en veldig god følelse å komme hjem etter kveldsturen og høre at regnet plutselig høljer ned ute. Bare regn, vi skal ikke ut mer i kveld. :ahappy:

Jeg skal på røntgen med kneet mitt i morgen. Utsetter og utsetter å gjøre noe med det, har så himla lite lyst til å bli sykemeldt i mange uker etter en operasjon. Men så hadde det nå vært veldig ok å bli ferdig med det også da. Får se hva ortopeden mener om saken nå da.

 

35 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tror ikke det skjer noe galt om jeg venter heller, men jeg håper veldig at det kan bli så bra at jeg kan gå en skikkelig skogtur uten å plutselig lure på hvordan jeg skal komme meg hjem igjen. Kan sette meg på venteliste til operasjon i alle fall da, det tar vel sin tid før det blir min tur.

Ting kan fint gå galt hvis man venter.. Klart alle skader er ulike, jeg gikk i to år med brudd i ankel, knust brusk og rift i en sene.   Ventet nå på operasjon nr 5.  Bruddet grodde bra, men skeivt, men er såpass ødelagt inni ankelen at de nå bytter ut brusk ogsånt.. Mye kunne vært unngått hvis det ble oppdaget og fikset med en gang.. 

Kom deg på operasjonsbordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Kjedeligste dagen på jobb med bare møter. Men veldig fin hundekveld etterpå :) 

Syklet litt over 7 km med Pigg, begynner å bli fint driv på ham nå og jeg begynner å bli litt sikrere i svinger og nedoverbakker. Underlig nok er jeg helt sikker på høyre og venstre når jeg sykler, men aldri ellers... :o 

Etterpå ble det spor og felttrening. Påviste feltet. Og fikk to veldig fine hent med avlevering i hånda i front, siste sendingen, ble han litt usikker og jeg måtte sende ham på nytt, men så kom han på hva han skulle og fikk tredje gjenstanden fint i hånda den og. Ser ut til at han har virkelig begynt å skjønne hva som er greia :D 
Så spor og der har poletten endelig trillet ned. Etter at han fikk gå blodsporet på asfalt som @TonjeMhadde lagt skjønte han plutselig hele sporgreia tror jeg. Andre sporet med pinner idag, første var i gress og idag i skogen. 6 av 6 pinner ble med inn. Han tuller litt, men herregud så mye bedre det gikk enn forrige gang i skog, tempoet var overkommelig også (kan være at tidligere aktivitet spilte inn, men pysj da...). Nå er det bare mengdetreningen det står på :D:D 

 

Det der husker jeg veldig godt - poletten som dundret ned med et brak! En ting var asfalt-sporet, men Piggen var jo direkte imponerende etterpå da han gikk sporet du hadde lagt, som det så ble sparket fotball på og så gikk Shy og jeg og rota oppi det (og Shy spiste godbitene..) han gikk jo det søren meg så fint jo!

Jeg er tilbake til hverdagen, livet = jobbe og gå tur med bisker. Igår var jeg i Køpenhavn og det er nesten surrealistisk, å stå opp hjemme i skogen, kjøre grytidlig og se både elg og rådyr på veien. Så dagen midt i Køpenhavn, dansk storby med alt det danske (OK, jeg ser bare byen på veien til og fra flyplassen da..) og så på kvelden hjemme igjen i de dype skogene. Måtte flire litt igår da.. jeg jobber jo i en storbank og igår i Køpenhavn så krydde det plutselig av barn og ungdommer i store driver rundt hovedkvarteret og masse skrik og skrål - det var visst en Pokemon i banken!! :P Helt vildt det der!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo er virkelig syk. Han har i alle år vært redd for fremmede barn (sånn at han kan hoppe mot de og bjeffe, aldri fått muligheten til å gjøre noe mer). For noen dager siden var han med å leverte ungene i barnehagen, og jeg bandt han omtrent inne i en busk, forbi masse brennesle så ingen skulle gå bort til han. E ville si hadet til han, så da gikk jeg og Santo bort til porten. E koste, i tillegg til mange andre. Han bare logret og var blid. I dag var det fotballtrening for E, og han måtte være med fordi han er dårlig. Han bare koste seg, superhappy. På vei til bilen gikk det to jenter bak oss som ville hilse på han. Jeg fortalte at han kan være redd for fremmede, men vi kunne se om han ville. De bøyde seg forsiktig ned, satt på huk og holdt frem hånden. Han snuste, susset og snudde seg med rumpa til for å få kos :D  (For de som sikkert kommer til å reagere på at jeg lot han hilse på barna, så hadde jeg full kontroll. Kjenner han ganske godt, og ser når han endrer seg) Passerte også to hunder ganske nærme uten en lyd. :D 

Han er mye roligere enn vanlig (så lenge det ikke er snakk om ball eller mat), og kan sitte/stå/ligge rolig selv om det skjer ting rundt han. Om han fortsetter å være snill og grei blant andre mennesker/hunder så blir jo ting mye enklere igjen. For da kan han bli med på mer, i stedenfor å måtte være hjemme. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lettere paff. Bonita hoppet plutselig frem i båndet da vi var ute på kveldsturen, og spiste hundemøkk. Kan ikke huske hun har gjort det noen gang på sine 13 år. Møkk fra andre dyr ja, men aldri fra hund. Hun så lettere desperat ut da hun skulle hive den i seg, og jeg er så glad for at vi har en så god slippkommando. Hun spytta ut nesten alt hun hadde i munnen.

Så da undrer man seg om det kan antyde at noe ikke er helt som det skal være med Bonita. En hendelse er ikke så ille, men får følge med om det skjer flere ganger.

Og så krysser man alt på at jeg ikke våkner til vaskejobb i morgen tidlig, og at det ikke skjer uhell når jeg er på jobb i morgen. Er så guffent :x Og jeg blir forbanna på dem som ikke gidder å plukke opp etter seg på plener, gangveier og stier :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har egentlig EU-kontroll i oktober, og det er jo to måneders frist på å utrede noe, så jeg har egentlig ut året. Men jeg tenkte jeg skulle forsøke å være kjappere enn som så :P 

Hvis du har frist i oktober så er det innen utgangen av måneden den skal være godkjent: 

"Fristen du får oppgitt gjelder både kontroll og godkjenning. Du får altså ikke ny frist for å utføre eventuelle reparasjoner hvis bilen ikke blir godkjent."

men du har lov å godkjenne den inntil 4mnd før fristen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Hvis du har frist i oktober så er det innen utgangen av måneden den skal være godkjent: 

"Fristen du får oppgitt gjelder både kontroll og godkjenning. Du får altså ikke ny frist for å utføre eventuelle reparasjoner hvis bilen ikke blir godkjent."

men du har lov å godkjenne den inntil 4mnd før fristen :) 

Det var ikke det verkstedet sa til meg - hvis det ble funnet feil på kontrollen, så fikk en to måneder til å utbedre dette, sa de. Er det nye regler, for jeg mener at jeg har hørt det de sa før også, at en får litt tid på å fikse ting. Det er jo ikke alltid alt kan gjøres med en gang, om deler må bestilles og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Yellow skrev:

Apropos lufting av hund i sjokkrosa morgenkåpe. Håper på å flytte inn i blokk neste gang (leier, så føler da det hadde blitt mer vårt eget enn å dele hage med huseier). En muligens ulempe jeg ser er at jeg virkelig ikke alltid kan eller gidder å ordne meg bare for å lufte hunden (når han må, så må det skje fort). Hvor teit er det å gå ut for å lufte hunden i morgenkåpe eller pysj, gjerne med håret i en dott på hodet og attpåtil bruker jeg ofte ansiktsmasker eller andre synlige kremer i ansiktet? Kan jo bli interessant hvertfall ?

Jeg hadde gjort det (har ikke morgenkåpe, ei bruker jeg synlige kremer i ansiktet) :aww: Men så bryr jeg meg heller ikke :P 

36 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har tenkt å rydde litt i noe utstyr.. Er det noen her som kunne vært interessert i en slik dress? Den er for stor til whippettispa mi.. 

http://www.hundeutstyr.no/products/nyhet-hurtta-comfort-strikkedress

Er den for stor, eller for feil form til whippettispa di? :P 

---

Mye kjedelige nyheter så gir de som trenger det en :console: 

@Raksha følg med på hevelser evnt halthet. Vært så mange benbrudd ved sånt. Krysser fingre for at det ikke er tilfelle, og at de oppfører seg fra nå. God bedring til de begge :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Teserere skrev:

Hvis du har frist i oktober så er det innen utgangen av måneden den skal være godkjent: 

"Fristen du får oppgitt gjelder både kontroll og godkjenning. Du får altså ikke ny frist for å utføre eventuelle reparasjoner hvis bilen ikke blir godkjent."

men du har lov å godkjenne den inntil 4mnd før fristen :) 

Viss bilen ikke er godkjent innen den opprinnelige fristen så kommer det brev i posten som sier at du får en ny frist en mnd senere. Så litt slingringsmonn er det ihvertfall. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Det var ikke det verkstedet sa til meg - hvis det ble funnet feil på kontrollen, så fikk en to måneder til å utbedre dette, sa de. Er det nye regler, for jeg mener at jeg har hørt det de sa før også, at en får litt tid på å fikse ting. Det er jo ikke alltid alt kan gjøres med en gang, om deler må bestilles og tilsvarende.

Jeg tror du har rett, men skal ikke påstå for mye.. Mener det står innen særskilt tid eller noe i lovverket.. Men det er også avhengig av hvilken kategori feilen er i også :) 

2 minutter siden, tutle skrev:

Jeg hadde gjort det (har ikke morgenkåpe, ei bruker jeg synlige kremer i ansiktet) :aww: Men så bryr jeg meg heller ikke :P 

Er den for stor, eller for feil form til whippettispa di? :P 

---

Mye kjedelige nyheter så gir de som trenger det en :console: 

@Raksha følg med på hevelser evnt halthet. Vært så mange benbrudd ved sånt. Krysser fingre for at det ikke er tilfelle, og at de oppfører seg fra nå. God bedring til de begge :) 

 

Den er litt merkelig form, for ville passe bra sånn kelpietype osv, men det har jeg løst med bare en strikk eller klemme eller noe oppå ryggen.. Men den whippeten jeg har igjen nå, passer ingenting.. Så det er for stort også :P så nå gir jeg opp og skal kjøpe myndeklær :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Det var ikke det verkstedet sa til meg - hvis det ble funnet feil på kontrollen, så fikk en to måneder til å utbedre dette, sa de. Er det nye regler, for jeg mener at jeg har hørt det de sa før også, at en får litt tid på å fikse ting. Det er jo ikke alltid alt kan gjøres med en gang, om deler må bestilles og tilsvarende.

Sakset fra statens vegvesen:

Bilen min har vært til kontroll men ble ikke godkjent. Hvor lang tid har jeg til å utbedre manglene?

Fristen du får oppgitt gjelder både kontroll og godkjenning. Du får altså ikke ny frist for å utføre eventuelle reparasjoner.

 

edit: ja det kom nye regler i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SFX skrev:

Det var ikke det verkstedet sa til meg - hvis det ble funnet feil på kontrollen, så fikk en to måneder til å utbedre dette, sa de. Er det nye regler, for jeg mener at jeg har hørt det de sa før også, at en får litt tid på å fikse ting. Det er jo ikke alltid alt kan gjøres med en gang, om deler må bestilles og tilsvarende.

Det stemmer at du har 2 mnd. på deg etterpå. Bilen kan godkjennes inntil fire måneder før, og 2 måneder etter ordinær frist. Så dersom den egentlig skal godkjennes innen 31. oktober så har man til ut desember. Du vil få et brev om dette når fristen er overskredet ("har du glemt EU-kontrollen) der ny frist blir oppgitt. Men ytterligere utsettelse enn det får en ikke, med mindre en søker før den ordinære fristen har gått ut og, har veldig gode grunner til det (lengre utenlandsopphold eller sykehusopphold f.eks. De er himla strenge på hvem som får utsettelse). Så i praksis har man nesten 7 mnd. på seg til å få bilen godkjent. :) 

Edit: slik var i alle fall reglene da jeg jobbet på Statens Vegvesen, jobbet ut januar i år og eneste regelendringen som kom da var ifh. til verneverdige kjøretøy og bobiler. Mulig noe mer har blitt endret siden den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Wednesday skrev:

I noen uker nå har jeg av og til hatt vondt i magen på høyre side. Ikke hele tiden, men det kan ofte stikke litt til og verke litt. Har en følelse av at det er eggstokk-ish-relatert, for det er mye samme smerte som kan komme ved eggløsning. Er det noe man går til lege med? 

Hvis det er noe jeg har lært etter galleproblemer, nyrebekkenbetennelse med påfølgende blodforgiftning, og diverse annet rask så er det det at alle rare magesmerter går man til lege med. 

Det kan være en cyste, og det kan bli veldig smertefullt. 

Håper ikke det er noe da! :)

1 time siden, Stine skrev:

Ser på en dokumentar på FEM hvor briter kan vinne en konkurranse å få klonet hunden sin, sykt...

Eeeh... :blink: 

 

Sjef drog til meg med hodet og Aragon strakk seg opp og kilte meg på leggen. Det betyr tissetid. Etterpå gikk de rett på nattplasdene sine. Bortsett fra Sjef. Han kom nettop tilbake til meg og så meg strengt i øynene :aww:

Så jeg gjør som han som lever opp til navnet sitt har bestemt og går å legger meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Malamuten skrev:

Viss bilen ikke er godkjent innen den opprinnelige fristen så kommer det brev i posten som sier at du får en ny frist en mnd senere. Så litt slingringsmonn er det ihvertfall. :) 

 

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg tror du har rett, men skal ikke påstå for mye.. Mener det står innen særskilt tid eller noe i lovverket.. Men det er også avhengig av hvilken kategori feilen er i også :)

 

1 minutt siden, Teserere skrev:

Sakset fra statens vegvesen:

Bilen min har vært til kontroll men ble ikke godkjent. Hvor lang tid har jeg til å utbedre manglene?

Fristen du får oppgitt gjelder både kontroll og godkjenning. Du får altså ikke ny frist for å utføre eventuelle reparasjoner.

 

edit: ja det kom nye regler i 2014.

 

1 minutt siden, Betty skrev:

Det stemmer at du har 2 mnd. på deg etterpå. Bilen kan godkjennes inntil fire måneder før, og 2 måneder etter ordinær frist. Så dersom den egentlig skal godkjennes innen 31. oktober så har man til ut desember. Du vil få et brev om dette når fristen er overskredet ("har du glemt EU-kontrollen) der ny frist blir oppgitt. Men ytterligere utsettelse enn det får en ikke, med mindre en søker før den ordinære fristen har gått ut og, har veldig gode grunner til det (lengre utenlandsopphold eller sykehusopphold f.eks. De er himla strenge på hvem som får utsettelse). Så i praksis har man nesten 7 mnd. på seg til å få bilen godkjent. :) 

Jeg ble egentlig bare forvirret nå - men siden oktober er min bils måned, og jeg tviler på at de kommer og klipper skiltene 1. november, så skal det vel gå bra. Jeg er tilbake fra ferie 22. september, og tar det etter planen en eller annen gang etter det når jeg får penger fra NAV og skal besøke familien (jeg bruker verksted to og en halv time unna). Min søster har bursdag 11. oktober, så jeg formoder jeg er nedover rundt da, for eksempel. 

Nå har jeg dyttet i meg masse middag, og likevel hyler magen etter mat. Jeg tror det er dessertmagen som skriker, at middagsmagen er stille og fornøyd. Men jeg har jo ikke dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tutle skrev:

@Raksha følg med på hevelser evnt halthet. Vært så mange benbrudd ved sånt. Krysser fingre for at det ikke er tilfelle, og at de oppfører seg fra nå. God bedring til de begge :) 

Foreløpig ingen hevelser heldigvis, og hun går på begge bakbeina, men virker rett og slett stiv i bakparten. Takk! :) De har oppført seg særdeles vakkert i dag, så hva det nå enn var så er det nok over.

 

5 down, ørten to go :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Tenker det går helt fint. Har ikke funnet noe om at de har endret på rutinene med de 2 månedene ekstra, så jeg mener at det fortsatt er sånn. Det var en av de tingene jeg likte best å svare på da jeg jobbet på SVV, når folk ringte og lurte på om det var mulig med utsettelse og jeg kunne si at de hadde 2 måneder til på seg, og at de ville få brev om det i tillegg. Verre med de som hadde overskredet den fristen og ville ha ytterligere utsettelse, de ble gjerne passe grinete også når forklarte regler for utsettelse utover de 2 månedene.

Kjenner at jeg ikke savner den jobben egentlig. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Tror ikke det skjer noe galt om jeg venter heller, men jeg håper veldig at det kan bli så bra at jeg kan gå en skikkelig skogtur uten å plutselig lure på hvordan jeg skal komme meg hjem igjen. Kan sette meg på venteliste til operasjon i alle fall da, det tar vel sin tid før det blir min tur.

*mumle noe om at du bør lese det du skrev høyt for deg selv* :hmm:

Si det du skrev til legen/ortopeden din. Jeg håper du selv tar det seriøst, damen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gå ut og se om gakkene har gått til ro for natten og lufte hunder så jeg får lagt meg. Min mor hadde den revolusjonerende nye metoden for å få gjort ting i heimen "gjør to ting mer en du orker hver dag" Det hadde hun nemlig lest en plass. Skal jeg bare gjøre 2 ting mer enn jeg egentlig orker på en dag så blir ikke mye gjort her i huset :aww::lol:  Men "orke" er jo et vidt begrep da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fryktelig tisse så tenkte at Casper skulle få tisse litt han også. Etter selv å ha tisset gikk jeg inn i stuen å åpnet døren for han. Endte med at jeg måtte be han pelle seg ut for å tisse, for han mente det var for tidlig for sånt. Men da han kom ut sto han lenge å vannet blåbærbuskene før han tok seg en tur utenfor min synsvidde. Tenkte han skulle gjøre nr2, så gikk i et annet vindu for å se etter. Plutselig hører jeg han løpe i fullfart over plattingen, spoler over parketten i stuen, vidre igjennom laminatet i gangen som han spinner på fire ganger for å klare svingen til soverommet. Når jeg får kommet meg inn på soverommet jeg også så står han i sengen og venter på at jeg skal løfte på dynen for han :lol:

Nå koser gutten seg under dynen og bruker halve dobbelsengen på å strekke ut :lol:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Nei, gå ut og se om gakkene har gått til ro for natten og lufte hunder så jeg får lagt meg. Min mor hadde den revolusjonerende nye metoden for å få gjort ting i heimen "gjør to ting mer en du orker hver dag" Det hadde hun nemlig lest en plass. Skal jeg bare gjøre 2 ting mer enn jeg egentlig orker på en dag så blir ikke mye gjort her i huset :aww::lol:  Men "orke" er jo et vidt begrep da. 

 

2 ting MER enn man orker?? Jeg har fått høre av psykolog at jeg må spare på den lille energien som er. Gi seg mens man fortsatt orker mer :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos praten i går..Burkini og sånt..

Statusoppdatering fra Jonas gardell i dag: (:sint_01: )

! Min förra statusuppdatering censurerades av FB för att den inte följde FB:s gemenskapsregler. Helt absurt. FB låter passera att folk kallar kvinnor horor och mig bögjävel och vi hotas och hånas - men jag får inte skriva

Män vill tvinga kvinnor ta på sig kläder.
Män vill tvinga kvinnor ta av sig kläder.
Enda gemensamma nämnaren: Män vill tvinga kvinnor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...