Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

August allerede?! Oj, jeg som syntes sommeren akkurat hadde begynt for noen dager siden...

Goliat har roet seg drastisk i løpet av dagen, og det er veldig godt å se! :heart: I går og i natt var han så stressa av masse nytt, at ingen av oss fikk noe særlig til søvn (før gubben sto opp med han og lot meg få sove).. I dag har vi bare tutla litt på tur å prøvd å lært han at folk gjerne ikke vil overfalles av en stk Goliat som anser alt levende på to bein som sin personlige klømaskin! :lol: 

Men FOR en herlig hund han er da! Skikkelig forelsket i pøbelvalpen her :wub: 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my lawrd! Har du noen gang lurt på hvorfor du burde jobbe i akademia? THIS IS WHY! Jeg er så sjalu at jeg spyr og griner om hverandre :lol:  Herregud så vakkert!
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien er over :no: Bånner nedpå med kaffe, siden det ble liiite søvn i natt.. Bikkjene får vel sjokk når de må være alene hjemme, etter 4 uker med fri  :P .

Hadde Jatzy til dyrlege tirsdag for en uke siden mtp haltheten, hu ble travet, strukket, bøyd og tøyd etter alle kunstens regler -uten en eneste respons, selvom hun haltet samme morgen, og kvelden før. Så de vet altså ikke hva det er, men at det antakeligvis er snakk om en betent eller strukket muskel. Så da ble det rimadyl i 15 dager, gir det seg ikke blir det røntgen.

August alt, gleder meg til stille, klare og kalde høst morninger:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee ny måned jo! Sommeren går for fort? Her var det natt nr 2 uten søvn, skjønner ikke hva som skjer..tåler tydeligvis ikke å ha ferie.. Finne på noe gøy med hunden i regnværet, det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag tilbake på jobb... Hardt, men jeg skal heldig vis bare jobbe to uker før det bærer av gårde til varmere strøk i en uke. 

Det er kjempelenge siden jeg har vært på Hundesonen, annet enn at jeg har lest og skrevet litt småting her og der. Det skjer mye om dagen, både med jobb og privat. Jeg har bestilt meg valp neste år, men fikk litt panikk da jeg plutselig ble forlovet ( :wub: ) på bursdagen min før en knapp uke siden. Etter over sju år sammen skal vi endelig gifte oss, nesten samtidig som det er valp på gang.. Jaja, dette blir et spennende år, sier jeg bare :D August 2017 - måtte du komme fort! 

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at det er august, og at tiden går fort! :D To uker til med jobb, før jeg reiser hjem. 2år før jeg er ferdig med skole, og jeg bare håper de årene går like fort som første året! Er så klar for å få meg fast jobb, stabil inntekt og etter hvert eget hus og familie :) 

Pappa skal kjøre meg hjem, så slipper å stresse med kollektivt også! Har så snille foreldre. Fikk jo scooter av typen tidligere i sommer, og pappa tilbydte seg å frakte den opp når jeg reiser hjem. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet med masse tordendrønn, Casper bare snorket videre i sengen uten å lee på øye:sleep: Deilig!

Så dro gubben på jobb, og vi sov videre før det som får alle hundeeiere opp på 1 sekund... Hund som brekker seg i sengen. Fikk kastet han ned så han kastet opp på gulvet. Var bare gult vann/slim som kom opp. Etter å ha tørket fikk gutten nytt vann og litt mat, jeg fikk gått på do og når det var gjort tuppet jeg han ut i regnet for å tisse. Han gjorde nr 1 og 2, og det betyr at vi kan ligge enda lengre å dra oss :D Kroppen min samarbeider ikke så godt i sånt vær som er i dag, så deilig med en rolig morgen :P

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August :heart:

Håper det snart slutter å regne. Ikke at jeg er så himla glad i masse sol, men jeg føler meg litt snytt for sommerferie.... I kveld er det jobb igjen, det blir igrunnen helt greit å komme i normal rytme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie ferie ferie :bananas: I 4 uker skal jeg jobbe hardt for å ikke kjøre inn til Oslo, fy søren og drit lei jeg er køer over alt. Håper folk har kommet seg greit gjennom det varslede kaoset i dag.

Men @Teserere du kan få kose deg med oss istede :flowers:

Og gratulere med dagen som var @Stine. Så flotte dere var :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Snart vært våken i 5 timer allerede. Fortsatt trøtt. Så måneden starter med høyt inntak av kaffe. 

Har ikke særlig med planer for dagen. Det høljer ned så det blir nok mye Netflix og sofasløving i løpet av dagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 40t jobb fordelt på 4 vakter igjen så skal jeg endelig ha ferie. Vet ikke lenger om jeg gleder meg så mye for de fleste planene mine har blitt avlyst :hmm:

Jeg skal ingenting på lørdag. Si i fra om du vil finne på noe! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en liten pusunge borti gata her, remja noe forferdelig når jeg gikk forbi, så den fulgte meg hjem. Sikkert ca rundt leveringsklar alder. Spurte naboen om hun visste hvem det var sin, men det gjorde hun ikke. Så nå tok jeg den med inn og ga den mat. Vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg treffer på sånne, for den er altfor liten til å gå ute alene. Regner med den har fulgt etter noen. Har en mistanke om hvem det er sin, og har sendt henne melding, så får vi se. Tenker det er bedre at den er inne her litt, enn at den bare vandrer rundt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. august og Alaskakullet er 1 år gamle :)
Beringia fikk sin første tur i spannet i går kveld.  Så hun fikk vel på den måten bursdagsgaven sin i går :)
http://snofrost.blogspot.no/2016/07/hsttrening-i-juli.html

og i dag skal 4 av hundene få vaksine.

 

@Stine deres så kjempefine ut på bildet du la ut i juli tråden. Gratulerer så mye med vel overstått stor dag :flowers: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...