Gå til innhold
Hundesonen.no

Er sonen hacket eller noe?


Recommended Posts

Jeg har ikke fått dette på lenge nå faktisk. Jeg har ikke gjort noe med telefonen, det har bare på magisk vis blitt borte... Kanskje har en eller annen app eller google eller selve operativsystemet fått en oppdatering, det har i hvert fall ikke kommet opp på veldig lenge nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har nå forumet begynt å lukke seg i tide og utide (hele fanen lukkes ned) på mobilen. Det er en eldre windows telefon som jeg overhodet ikke er venn med, (min druktnet, så dette er en nødløsning) men greia er at det skjer som regel ikke med noen andre sider jeg er innom. Så det er jo litt mystisk, men aner ikke om det er relatert til dette andre problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
På 28.7.2016 at 5:17 PM, Siri skrev:

Dette har skjedd meg noen ganger i det siste også, men bare på telefonen. Kommer inn på noe Google-greier med advarsler om virus... 

 

Det der har skjedd for meg mange mange mange ganger - og det er helt klart VIRUZ - den later som den er google, og skal ha deg til nettbutikken for å kjøpe en app. Den blir ikke borte og henger seg på hele internett.
Skann av telefonen viser at det IKKE er telefonen, så jeg antar det er sonen som er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
På 8.8.2016 at 11:20 AM, RAH skrev:

Skjer dette kun på forum, eller har dere oppdaget dette på andre sider også?

Har noen av dere forsøkt å laste ned uoffisielle apper? F.eks. Pokemon Go?

 

På 8.8.2016 at 11:36 AM, RAH skrev:

Det er mange som rapporterer om tilsvarende problem på både pc/mac og mobile enheter.

Dette er malware som ligger på deres enhet. Google mega.viral-content.site "enhet" remove for bistand.

iOS: https://discussions.apple.com/thread/7623615?start=0&tstart=0

Relevant link: http://removalidea.com/completely-remove-mega-viral-content-site-pop-ups/

 

På 4.9.2016 at 10:01 AM, RAH skrev:

Jeg har ikke noe godt svar på dette @JeanetteH og @Aslan. Problemet er rapportert mye på internett og dukker også opp på store sider som Dagbladet.no og CNN.com. Det eneste jeg finner av løsninger er å slette cache og informasjonskapsler på telefonen hver gang det kommer opp.

Det kommer ikke opp hos meg, så jeg klarer ikke replikere det. Jeg har derfor ikke noe konkret å lete etter. Dette kan også tyde på at det er lokalt på den enkelte enheten.


Jeg tilbakestiller internettappen på telefonen og da blir det borte, men det dukker alltid opp i forbindelse med Hundesonen, og så går det på alt etterhvert og den forsøker å insistere på at man må laste ned noe dritt.
Jeg får flass av sånt :)
Jeg har ikke Pokemon Go, ei heller andre uatoriserte apper - æ'kke sånn samler, veldig veldig kjedelig - så jeg vet at det ikke er telefonen. (skannet for dritt regelmessig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...