Gå til innhold
Hundesonen.no

Har det gått galt når magen har blitt myk?


Tuppeline66
 Share

Recommended Posts

Hei! Skal ringe dyrlegen hvert øyeblikk men vil bare høre her først... :( har ei drektig tispe på dag 61 (pomeranian) og nå har plutselig magen blitt helt myk. Hun har aldri vært superstor, men magen har vært helt hard. Ikke noe temperaturendring på henne... og på gulvet har det vært små vanndammer på i kanskje 3 dager men jeg trodde det var oppkast for hun brakk seg alltid når det ble vått?! Har det gått galt tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ha vært skinndrektig/ innbilt drektig. Da kan pattene bli struttende, magen hard og de kan til og med produsere melk. Har dere tatt ul eller røntgen og fått bekreftet drektighet?

Høres ut som skinndrektighet for meg, men jeg ville fått henne undersøkt av en veterinær for sikkerhets skyld mtp livmorbettenelse og sånt rusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Red Merle skrev:

Hun kan ha vært skinndrektig/ innbilt drektig. Da kan pattene bli struttende, magen hard og de kan til og med produsere melk. Har dere tatt ul eller røntgen og fått bekreftet drektighet?

Høres ut som skinndrektighet for meg, men jeg ville fått henne undersøkt av en veterinær for sikkerhets skyld mtp livmorbettenelse og sånt rusk.

Da er vi ferdig til dyrlegen og der var en levende valp <3 hun sa at den kommer nok på tur ut i morgen eller dagen etter

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg men kombinasjonen liten hund/ en valp er ikke nødvendigvis den beste.. Vær observant og vær forberedt på at det kan hende du må til veterinær for å få hvalpen ut. Små raser har mange ganger trangt bekken og hvis det er bare  en valp, kan denne være 'for stor'. Hvis tispa presser lenge når fødselen har satt i gang, vent ikke for lenge med å kontakte veterinær. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, QUEST skrev:

Ikke for å skremme deg men kombinasjonen liten hund/ en valp er ikke nødvendigvis den beste.. Vær observant og vær forberedt på at det kan hende du må til veterinær for å få hvalpen ut. Små raser har mange ganger trangt bekken og hvis det er bare  en valp, kan denne være 'for stor'. Hvis tispa presser lenge når fødselen har satt i gang, vent ikke for lenge med å kontakte veterinær. 

 

Ja var den beskjeden vi fikk fra veterinæren også. Hun sa at hun kunne få lov til å presse i 1 time før jeg tok telefonen til veterinærklinikken:ahappy: først om det ikke skjedde noe etter 30 min så skulle vi ut å springe rundt huset:) Også skulle jeg prøve å hjelpe til litt om valpen kom litt ut med hodet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...