Gå til innhold
Hundesonen.no

Å snakke høylytt negativt om andres hunder - er det plutselig greit?


Absolute Entertainer
 Share

Recommended Posts

27 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg kan ikke si at jeg har møtt på så mye av problematikken du skisserer, med at folk brøler at den bikkja er gæern i huet - ikke engang da jeg hadde bikkje som faktisk var gæern i huet.

 

Jeg forstår hva du mener :) . Det beror nok litt på hvor man bor, her i Horten er det jo en hundepark. Det er ikke et sted vi aktivit bruker, men ja vi har vært innom.. Og der er det myye drittkasting over hvor kokko den hunden er, hvor aggressiv den er, hvor lat den er osv osv. Ganske enkelt fordi folk bare slipper bikkja inn i parken uten å bruke hodet først, da  oppstår det konflikter som for hunder er naturlige - men som for mennesker trigger lysten til å fortelle alle hvor psyko labradoren til Ola Norman er fordi den rei så mye på stakkars doodletispa til Kari Normann. Det er jo ikke hyggelig å få høre at bikkja er stygg, men heller det enn at den er sinnsyk og ustabil. Men det kan jo jeg tenker på det sånn pga de tingene jeg har sett, hørt og opplevd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Får høre at hundene mine er for tynne hele tiden. Pleier å svare at det er fordi de ikke får mat

Jeg skal ærlig innrømme at når en kollega som har shar pei ( som er veldig frisk altså , bare blitt operert noen ganger og hater å gå tur ) spurte hvorfor jeg ikke ville ha Shar-pei ( de er jo geniale

Men man trenger da virkelig ikke å fortelle meningene sine bestandig? det handler om å ta ting på riktig tidspunkt..  Leger forteller jo ikke alle røykere de møter på gata heller hvor farlig det

Posted Images

18 timer siden, tonjek skrev: Det er dessverre ikke jobben min å kommentere hverken holdet, klørne eller utstyret til hundene. Jobben min er bare å ta vare på dem fra levering til henting. Selv om jeg sliter med å sitte på hendene mine når det gjelder flere av dem. Spør de, er jeg ærlig, og i passende situasjoner kan jeg kanskje ta det litt pent opp, men ellers må jeg nok pent holde munn. [emoji17]

Det er litt synd i grunn.. Når man jobber med hun burde man jo kunne informere eiere som kanskje ikke er så veldig opptatt av hundehold som feks oss her inne. Spesielt når det går ut over hunden..

Ja, det er veldig trist. Jeg skulle ønske jeg kunne ta en hyggelig og veiledende prat med alle sammen, så kanskje kunne hundene fått det bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tonjek skrev:

Ja, det er veldig trist. Jeg skulle ønske jeg kunne ta en hyggelig og veiledende prat med alle sammen, så kanskje kunne hundene fått det bedre.

Absolutt. Jeg har også veterinærer blant kollegaene mine, så om det er ting som vi ikke får eier til å skjønne, kan vi få hjelp fra vet. Normale folk pleier iallefall å ha litt lettere for å skjønne det da :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tonjek skrev: Ja, det er veldig trist. Jeg skulle ønske jeg kunne ta en hyggelig og veiledende prat med alle sammen, så kanskje kunne hundene fått det bedre.

Absolutt. Jeg har også veterinærer blant kollegaene mine, så om det er ting som vi ikke får eier til å skjønne, kan vi få hjelp fra vet. Normale folk pleier iallefall å ha litt lettere for å skjønne det da [emoji4] 

Jeg skulle vært vet, og kommentert alle de feite hundene med lange klør og dårlig fór [emoji85]

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg er litt uenig med deg tror jeg. Jeg syns f.eks at eksempler som dette: 

Er unødvendig. Både at stemora sier at Alvin er stygg, og at den naturlige responsen er å fortelle at setteren er stygg. Hva er poenget med det, liksom? Hva som er pent og stygt er subjektivt, så det blir sånn passelig meningsløst å fortelle folk at bikkja deres er stygg. 

Jeg er faktisk helt enig at det var teit comeback av meg, syntes egentlig bikkja hennes er ganske skjønn :P kan jo kort si at vi ikke har det beste forholdet, og at jeg gjerne skulle vært foruten mange av barndomsminnene jeg har av henne ;)  Tok meg faktisk ikke så nær av det, men etter noen år med nedtrykkende kommentarer om nesten alt jeg gjør sitter det langt inne å heve seg over det.

Hadde forøvrig aldri sakt en sånn kommentar til noen andre. Går nok mye på at jeg ikke har mye respekt igjen for stemor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig folkeskikk , syns jeg . Men man møter dem som mangler overalt . Har aldri fått noen kommentarer på mine men det har vel med farge og pels å gjøre . På utstilling derimot er det ei gammal hagge som stadig må komme bort og fortelle meg for noen idioter oppdretterne til mine hunder er . Og det er eneste kontakten hun tar liksom :/  siste gangen i Bø kom hun bort bare for å fortelle meg for en idiot oppdretter Pippilotta har , han henter hunder fra hele verden - fyy! lekset opp . Jeg har tatt mitt valg , vurdert oppdretter og kombinasjon , hentet hund og er superfornøyd . " Dra til h..te kjerring , nå handler jeg ihvertfall aldri av deg !  Jeg sitter jo bare igjen med et dårlig inntrykk av henne . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Red Merle skrev:

Jeg forstår hva du mener :) . Det beror nok litt på hvor man bor, her i Horten er det jo en hundepark. Det er ikke et sted vi aktivit bruker, men ja vi har vært innom.. Og der er det myye drittkasting over hvor kokko den hunden er, hvor aggressiv den er, hvor lat den er osv osv. Ganske enkelt fordi folk bare slipper bikkja inn i parken uten å bruke hodet først, da  oppstår det konflikter som for hunder er naturlige - men som for mennesker trigger lysten til å fortelle alle hvor psyko labradoren til Ola Norman er fordi den rei så mye på stakkars doodletispa til Kari Normann. Det er jo ikke hyggelig å få høre at bikkja er stygg, men heller det enn at den er sinnsyk og ustabil. Men det kan jo jeg tenker på det sånn pga de tingene jeg har sett, hørt og opplevd her.

Okay, jeg er aldri i sånne parker, mest for å unngå psykolabradoren til Ola Nordmann som rir på stakkars tisper :P Jeg syns nemlig ikke det er hyggelig oppførsel av hanner, det er ikke noe hyggelig av hannhundeier å la han holde på sånn, og tispeeieren burde vært grei nok med tispa og fjerna henne fra situasjonen om hannhundeier ikke klarte å holde den hårny bikkja si av ryggen henne.

1 time siden, Mentha skrev:

Jeg er faktisk helt enig at det var teit comeback av meg, syntes egentlig bikkja hennes er ganske skjønn :P kan jo kort si at vi ikke har det beste forholdet, og at jeg gjerne skulle vært foruten mange av barndomsminnene jeg har av henne ;)  Tok meg faktisk ikke så nær av det, men etter noen år med nedtrykkende kommentarer om nesten alt jeg gjør sitter det langt inne å heve seg over det.

Hadde forøvrig aldri sakt en sånn kommentar til noen andre. Går nok mye på at jeg ikke har mye respekt igjen for stemor :) 

Jeg skjønner at det er fort gjort med et sånt comeback, men spesielt konstruktivt er det ikke, særlig ikke når du ikke mente det en gang ;) 

38 minutter siden, yurij skrev:

Dårlig folkeskikk , syns jeg . Men man møter dem som mangler overalt . Har aldri fått noen kommentarer på mine men det har vel med farge og pels å gjøre . På utstilling derimot er det ei gammal hagge som stadig må komme bort og fortelle meg for noen idioter oppdretterne til mine hunder er . Og det er eneste kontakten hun tar liksom :/  siste gangen i Bø kom hun bort bare for å fortelle meg for en idiot oppdretter Pippilotta har , han henter hunder fra hele verden - fyy! lekset opp . Jeg har tatt mitt valg , vurdert oppdretter og kombinasjon , hentet hund og er superfornøyd . " Dra til h..te kjerring , nå handler jeg ihvertfall aldri av deg !  Jeg sitter jo bare igjen med et dårlig inntrykk av henne . 

Det er overraskende mange sånne gamle megger i hundemiljøet, syns jeg. Lurer på om det er sånn den generasjonen var, eller om vi blir sånn når vi bare blir gamle nok? Ene valpekjøperen min var hos ei som hadde vært i puddelmiljøet før og fikk han klippet og stelt, og etter mye overtaling fra klipperens side, så ville valpekjøperen stille ut hunden sin - hvilket jeg syns er hyggelig, så jeg kom for å se på de på utstillinga. Da står klippedama og sier at hadde hun oppdrettet en hund som valpekjøperen min hadde, så hadde valpekjøperen min aldri fått den, for det var bortkasta å gi en så bra hund til en som henne. Foran valpekjøperen. Det verste var at jeg ble ikke sjokkert engang, fordi det der er veldig typisk hundekjerringer. 

Jeg måtte forøvrig klippe puddelen til en bekjent (jeg pleier ikke å gjøre det) fordi at hun som klipte den var frekk og nedlatende mot dem når de kom med henne, ingenting var bra nok, ikke børstinga, ikke badinga, ikke utskylling av shampo og ikke kloklipp osv. Hvor teit er du ikke da, når du lever av å klippe andres hunder, å fornærme kundene dine sånn at de ikke vil komme tilbake? Det er en ting hundefolk ser ut til å glemme - de utfører faktisk en service, da er det lurt å være serviceminded. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tonjek skrev:

Jeg skulle vært vet, og kommentert alle de feite hundene med lange klør og dårlig fór emoji85.png

Jeg er heller ikke veterinær :) men nå er jobben vår litt forskjellig. Og det kommer jo også an på eierne av arbeidsplassen også. 

Fôr er ikke noe jeg liker å legge meg borti uansett. Utenom hvis det er spesielle problemer hunden har som gjør at den bør/ kan hjelpes med et spesielt type for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

Okay, jeg er aldri i sånne parker, mest for å unngå psykolabradoren til Ola Nordmann som rir på stakkars tisper :P Jeg syns nemlig ikke det er hyggelig oppførsel av hanner, det er ikke noe hyggelig av hannhundeier å la han holde på sånn, og tispeeieren burde vært grei nok med tispa og fjerna henne fra situasjonen om hannhundeier ikke klarte å holde den hårny bikkja si av ryggen henne.

Nope, bruker ikke parker selv, men har vært der og sett ja, og man hører jo. Uansett, så var det et eksempel på hvordan det blir kastet dritt om mentaliteten på bikkja, fremfor utseendet, noe jeg synes er mindre hyggelig enn at bikkja bare er stygg.
-----
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mumle Mu skrev: Får høre at hundene mine er for tynne hele tiden. Pleier å svare at det er fordi de ikke får mat [emoji3]

Eventuellt kan du jo legge an en sørgelig mine og ytre noe i gate med; ' Ja, huff jeg vet det men jeg har rett og slett ikke råd til å gi de nok mat. Jeg har kjøpt ny bil og hytte og jeg må jo prioritere nedbetalingen på lånet' 

Forslaget ditt er i og for seg morsomt, men jeg forstår virkelig ikke behovet for å besvare en ufinhet med en annen. Det er jo nettopp det som er problemet med verden i dag .. øye for øye [emoji9]

Jeg forstår heller hvorfor folk flest må være så hårsåre og tolke alt folk sier i verste mening. Det begynner å bli vanskelig å føre en samtale når alt tolkes som kritikk av hunden eller rasen eller hundeholdet :(

Når sjefen min sa om hunden min: han HAR store ører!? Som at hun lurte på om jeg hadde sett at han så ut som en kenguru så skjønte jeg at hun lurte på hvordan jeg kunne leve med de ørene ? jeg syntes det var bare morsomt, jeg, han var jo det vakreste i verden og dessuten ganske brukbar også. [emoji12]

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...