Gå til innhold
Hundesonen.no

Barne- og hundevennlig camping, østlandet


soelvd
 Share

Recommended Posts

Tenkte at sonisene er vel bevandret i campingverden :D Det er meldt drittvær her vestpå (bombe), så vi rømmer østover litt tidligere enn planlagt og tenkte at vi kunne ta oss et par dager med campingvogna. 

Har noen et kjekt sted å anbefale? Det er nødt til å være bademuligheter (en strand, et basseng, o.l.) og en lekeplass til jentungen på 3 år som et minimum. Ingen ulempe om det er litt hundevennlig, rent og hyggelig ;)

Telemark, buskerud, Oslo eller kanskje enda litt lenger østover er aktuelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sand Camping i Holmestrand. Vi har hytte rett ved, så er godt kjent der. Det er en veldig barne og hundevennelig plass. Flott badestrand som er langgrunn med sanbunn, lekeplasser, ryddelig og ordentlig med kiosk/landhandel osv. Desværre ikke ofte de har ledige plasser for gjennomreisende eller gjester, men det er verdt å sjekke ut.

http://www.sandcamping.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfrost skrev:

Sanda Camping i øvre Bø (nær Bø i Telemark) er i alle fall hundevenlig, har lekeplass og bading i elva. Hvorvidt de har basseng vet jeg ikke, jeg har vært der på utstilling bare :)

Takk! Har kikka litt på Bø Camping og det er jo supert. Sanda Camping har jeg ikke hørt om, skal sjekkes ut :)

2 timer siden, Red Merle skrev:

Sand Camping i Holmestrand. Vi har hytte rett ved, så er godt kjent der. Det er en veldig barne og hundevennelig plass. Flott badestrand som er langgrunn med sanbunn, lekeplasser, ryddelig og ordentlig med kiosk/landhandel osv. Desværre ikke ofte de har ledige plasser for gjennomreisende eller gjester, men det er verdt å sjekke ut.

http://www.sandcamping.no/

Takk! Verdt å sjekke om de har plass i alle fall :)

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Beverøya i Bø?

Åh, der har vi bodd masse som barn, det må vi ta en kikk på :)

1 time siden, Yellow skrev:

Er ikke alle det? Eller hva legger du i det? Ikke mange som har basseng dog, ingen camping jeg har vært på hvertfall.

Aner ikke om alle er barnevennlige, jeg har ikke campet noe særlig siden jeg var barn selv. Men som nevnt, bademuligheter og lekeplass så er det bra saker for oss :) Men jeg ser at noen har jo litt aktiviteter som ansiktsmaling, minigolf, etc og da er det jo selvsagt mer spennende for oss å reise til sånne steder. Jo mer barnevennlige jo bedre? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det er en camping nedover i Sauherad/Nome som markedsfører seg som barnas camping, men jeg husker ikke navnet.

Teksten camping. Nevnte ikke den da en av de som driver plassen ikke nødvendigvis er så hyggelig alltid. Jeg fikk i alle fall bakoversveis av vedkommende. MEN jeg møtte henne ikke i "camping sammenheng". Så kan være hun er veldig grei som camping vert :)

 

Det er MANGE campingplasser i Bø og Sauherad!

Nordsjø Ferieland er også en fin campingplass, vert der også på utstilling :P
Den ligger da ved Nordsjø og har mer typisk strand enn det Sanda har.  Ligger ved Akkerhaugen. (et steinkast fra Bø det også)

Bø Camping ligger rett ved Sommarland og Høyt og Lavt. Men tror ikke de har noen strand ved elv/innsjø. Mulig de har basseng da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil til "kysten" og synes stille og rolig er helt greit, så er Borre familiecamping en hyggelig, liten plass som har noen døgnplasser. Der er stranden rett ved og det er en liten lekeplass for barna. Serviceanlegget er veldig bra. God lukt og musikk på do :D Vi hadde fast plass der i fjor og likte stedet godt. Ungene trivdes kjempegodt fordi det var så mange å leke med.

Dette er ikke noe feriesenter a la Bø, men det ligger sentralt i forhold til Horten og Borreparken er rett ved siden av campingplassen. Buggegården, teater- og besøksgård, er også i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...