Gå til innhold
Hundesonen.no

Temperaturfall?


Tuppeline66
 Share

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei, en liten oppdatering fra oss! Valpen har nå fått navnet Lexi. Lexi doblet fødselsvekten sin innen dag 9. I dag har Lexi fått sin første kloklipp og åpnet øynene, dag 12 i dag forholdet mellom

Takk til alle sammen både for all hjelpen og alle gratulasjonene hun godtar valpen litt bedre nå, men ikke helt "der" enda. Litt redd... var våken hver time i natt for å passe på at den fikk seg mat o

Endelig er vi trygt hjemme igjen alle mann alle trengte heldigvis ikke keisersnitt, problemet var som jeg trodde at tispa var alt for sliten og gadd ikke presse noe mer... så vet. Klarte å dra den ut,

Posted Images

Synes det ser veldig bra ut, det er jo en valp av en liten rase, men det er sikkert andre med mer erfaring med så små raser som kan ha andre innspill. :)

Det viktigste er at valpen spiser, tisser, bæsjer og legger på seg. :) Så lenge det er i orden, så går ting som regel veldig bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tuvane skrev:

Synes det ser veldig bra ut, det er jo en valp av en liten rase, men det er sikkert andre med mer erfaring med så små raser som kan ha andre innspill. :)

Det viktigste er at valpen spiser, tisser, bæsjer og legger på seg. :) Så lenge det er i orden, så går ting som regel veldig bra.

Ja den gjør alt det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt valper mindre enn sheltievalper, men der er det bra med 15-30 g økning i døgnet de første dagene (selv om jeg ofte har opplevd mer) :) Siden vil det jo øke mer, men en så liten rase stagnerer sikkert tidligere enn sheltie, som skal bli like stor ved levering som dine er som voksne, men holder samme fødselsvekt eller litt høyere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det ser bra ut på vektene. Mine er jo betraktelig større, men tenker jeg "dobbel kattunge" så er jo det jo bra i alle fall :)
Kattungene jeg hadde lå nok på en snittvekt rundt 90-100g som nyfødte, og som 8 uker gamle veide de veldig variabelt, men rundt 750g var vel relativt vanlig. Kattunger er ikke leveringsklare før de er mye eldre enn som så da, minst 12 uker. Mine var ofte 14-15 før de flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

I går begynte valpen å "dra" veldig i pattene til hundemammmaen. Er det et tegn på at det ikke kommer melk der? Valpen har gått opp 15g siden i går, men så er det egentlig enda 3 timer til den skal veies så den legger nok på seg bittelitt til innen den tid. Jeg har lagt merke til at noen av pattene er det melk i, men noen av de får jeg ikke ut noe på. Er de tomme? Det er jo bare 1 valp så alle pattene blir jo desverre ikke stimulert... men de to nederste pattene som valpen får lettest tak på er noen av de jeg ikke får noe ut av!!! Så valpen strever jo litt igjen på de andre... slenger med et bilde av lillejenta:heart:

IMG_20160813_003457.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tuppeline66 skrev:

Hei alle sammen!

I går begynte valpen å "dra" veldig i pattene til hundemammmaen. Er det et tegn på at det ikke kommer melk der? Valpen har gått opp 15g siden i går, men så er det egentlig enda 3 timer til den skal veies så den legger nok på seg bittelitt til innen den tid. Jeg har lagt merke til at noen av pattene er det melk i, men noen av de får jeg ikke ut noe på. Er de tomme? Det er jo bare 1 valp så alle pattene blir jo desverre ikke stimulert... men de to nederste pattene som valpen får lettest tak på er noen av de jeg ikke får noe ut av!!! Så valpen strever jo litt igjen på de andre... slenger med et bilde av lillejenta:heart:

IMG_20160813_003457.jpg

Som enebarn flest, ser det ut som den får i seg mer enn nok mat :)  Og du trenger ikke drive å veie den, altså... Det er helt normalt at melkeproduksjonen går ned når det bare er en (eller to-tre) valper. Det er grenser for hvor mye en valp drikker, og de velger seg gjerne ut faste patter, da vil produksjonen minke/bli helt borte i de som ikke blir brukt. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en liten oppdatering fra oss!

Valpen har nå fått navnet Lexi. Lexi doblet fødselsvekten sin innen dag 9. I dag har Lexi fått sin første kloklipp og åpnet øynene, dag 12 i dag:heart: forholdet mellom Minnie og valpen har blitt så utrolig mye bedre. Nå ligger Minnie i kassen sammen med valpen omtrent hele dagen med mindre hun vil ut å tisse eller spise. Valpen har blitt kjempeflink til å finne frem til pattene selv også:ahappy:

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...