Gå til innhold
Hundesonen.no

Temperaturfall?


Tuppeline66
 Share

Recommended Posts

Hmm, har hun hatt "temperaturfallet"? Tror "vannet gikk" klokken 00.45 men det er så vanskelig å si for hun har tisset på seg flere ganger nå, så vet ikke om hun tissa eller om det var vann... luktet ingenting men var liksom mellom blank og lys-lys gul-aktig...

Oppførsel: hun har gravd i kanskje 30 sek bare så la hun seg bare til å sove der. Puster ganske tungt og noen ganger ganske fort (sover). Men ellers ingen forandring. Er ikke urolig og sover godt. 

Screenshot_20160723-030036.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei, en liten oppdatering fra oss! Valpen har nå fått navnet Lexi. Lexi doblet fødselsvekten sin innen dag 9. I dag har Lexi fått sin første kloklipp og åpnet øynene, dag 12 i dag forholdet mellom

Takk til alle sammen både for all hjelpen og alle gratulasjonene hun godtar valpen litt bedre nå, men ikke helt "der" enda. Litt redd... var våken hver time i natt for å passe på at den fikk seg mat o

Endelig er vi trygt hjemme igjen alle mann alle trengte heldigvis ikke keisersnitt, problemet var som jeg trodde at tispa var alt for sliten og gadd ikke presse noe mer... så vet. Klarte å dra den ut,

Posted Images

Fostervann har en spesiell, litt søtlig lukt og er mye mer "klissete" enn urin, man kjenner det hvis man får det på hendene (jeg begynner å klø av det etter en stund). Utifra oppførselen synes jeg ikke det høres ut som om dette er mer enn eventuelt tidlig oppblokking, men det er vanskelig å si uten å se og kjenne tispa. Ang. tempfall, så kan de falle så kjapt og lite markant (mine går aldri lenger ned enn rundt 36,8, men vet mange som faller mye lenger ned enn det), men det er også individuelt. Jeg sparer på alle tempnoteringer til senere, så jeg kan se hva som har vært normalen på tispene, selv om som sagt ingen er like. Du må nesten prøve å se på og kjenne din egen hund, eventuelt håper jeg du kanskje har en med litt erfaring du kan lene det på og ringe, og aller helst en som kan komme og hjelpe til hvis det er behov for det. Vanligvis er man ikke i tvil når tispa får rier, ihvertfall. De skjelver, peser, noen graver, og de får et utrolig innadvent blikk man nesten må oppleve for å kjenne igjen.N år de begynner å presse (og vannet går stort sett først da, ihvertfall på mine), ser det ut som om de føler at de må bæsje, og de krummer ryggen når de presser. Det at hun tisser ofte er helt vanlig, det er mye press på blæra. Glemte å spørre hvor langt hun er kommet? 

Håper du har fått rådført deg med noen i mellomtiden, f.eks. oppdretteren din, for det er greit å ha noen klare dersom man er usikker, så slipper man å stresse unødvendig. Dette er jo bare min erfaring, jeg kjenner ikke din hund, så det er bare litt veiledning fra mitt ståsted.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Caroline skrev:

Fostervann har en spesiell, litt søtlig lukt og er mye mer "klissete" enn urin, man kjenner det hvis man får det på hendene (jeg begynner å klø av det etter en stund). Utifra oppførselen synes jeg ikke det høres ut som om dette er mer enn eventuelt tidlig oppblokking, men det er vanskelig å si uten å se og kjenne tispa. Ang. tempfall, så kan de falle så kjapt og lite markant (mine går aldri lenger ned enn rundt 36,8, men vet mange som faller mye lenger ned enn det), men det er også individuelt. Jeg sparer på alle tempnoteringer til senere, så jeg kan se hva som har vært normalen på tispene, selv om som sagt ingen er like. Du må nesten prøve å se på og kjenne din egen hund, eventuelt håper jeg du kanskje har en med litt erfaring du kan lene det på og ringe, og aller helst en som kan komme og hjelpe til hvis det er behov for det. Vanligvis er man ikke i tvil når tispa får rier, ihvertfall. De skjelver, peser, noen graver, og de får et utrolig innadvent blikk man nesten må oppleve for å kjenne igjen.N år de begynner å presse (og vannet går stort sett først da, ihvertfall på mine), ser det ut som om de føler at de må bæsje, og de krummer ryggen når de presser. Det at hun tisser ofte er helt vanlig, det er mye press på blæra. Glemte å spørre hvor langt hun er kommet? 

Håper du har fått rådført deg med noen i mellomtiden, f.eks. oppdretteren din, for det er greit å ha noen klare dersom man er usikker, så slipper man å stresse unødvendig. Dette er jo bare min erfaring, jeg kjenner ikke din hund, så det er bare litt veiledning fra mitt ståsted.

Takk for svar. Har dyrlege på hånden hele tiden! :) ringte i går og de trodde ikke noe var på gang enda. Men i sted derimot! Hele gulvet var vått. Tørket over med papir for å se på farge og lukt og det luktet ikke tiss i det hele tatt... luktet meget lite av det. Og fargen var veldig blank... hun er på dag 59 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa di hadde jo lavere temperatur på fredag, da var hun på 36.9 - så det er mye mulig at hun er i stand til å gå lenger ned og ha et temperaturfall "etter boka".

Er oppdretteren av tispa di en person du kan snakke med og få råd, hvis det er noe rasespesifikt her?

Hvis ikke, anbefaler jeg å kontakte veterinær om du er usikker - da får du raskere og bedre svar enn herfra, vi har jo ikke en gang sett tispa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SFX skrev:

Tispa di hadde jo lavere temperatur på fredag, da var hun på 36.9 - så det er mye mulig at hun er i stand til å gå lenger ned og ha et temperaturfall "etter boka".

Er oppdretteren av tispa di en person du kan snakke med og få råd, hvis det er noe rasespesifikt her?

Hvis ikke, anbefaler jeg å kontakte veterinær om du er usikker - da får du raskere og bedre svar enn herfra, vi har jo ikke en gang sett tispa.

Ja, hun hadde det... men jeg ble så usikker på om temp.måleren var inne i det heletatt på fredag... :(

Ja, men det var det første kullet hennes også... så hun vet ikke stort mer enn jeg gjør. Og de fikk flere valper...

Må nok kontakte vet. Igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tuppeline66 skrev:

Ja, hun hadde det... men jeg ble så usikker på om temp.måleren var inne i det heletatt på fredag... :(

Ja, men det var det første kullet hennes også... så hun vet ikke stort mer enn jeg gjør. Og de fikk flere valper...

Må nok kontakte vet. Igjen :)

Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SFX skrev:

Hvordan går det?

Det går fint... ringte til vet. Men de mente at det ikke var noe hastverk enda... jeg skulle heller se an om hun viser tegn til å ville føde snart, noe hun ikke har gjort enda..

Eneste forskjell er at hun slikker seg mye nedentil men ser ikke noe slim eller noen ting.

Valpen har party inni magen ser det ut som, helt spinnvill til tider :P

Blir nok å ringe å mase litt igjen i morgen tidlig om ingen ting skjer før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du kjenner livstegn fra valpen, det er jo et viktig tegn på at det er greit med is i magen.

Økt slikking kan være et tegn på at noe begynner å skje. Jeg synes ikke mine har slimet så veldig mye i oppblokkingen - på den annen side så vasker og slikker de så mye at det rekker neppe å slime mye innimellom heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Så godt at du kjenner livstegn fra valpen, det er jo et viktig tegn på at det er greit med is i magen.

Økt slikking kan være et tegn på at noe begynner å skje. Jeg synes ikke mine har slimet så veldig mye i oppblokkingen - på den annen side så vasker og slikker de så mye at det rekker neppe å slime mye innimellom heller.

Nå er temp. nede i 36.8 grader, på ordentlig denne gang! :teehe: Så nå er vi ihvertfall på riktig vei, så krysser vi fingrene for at det skjer noe snart og at alt går bra med både mor og valp:heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tuppeline66 skrev:

Nå er temp. nede i 36.8 grader, på ordentlig denne gang! :teehe: Så nå er vi ihvertfall på riktig vei, så krysser vi fingrene for at det skjer noe snart og at alt går bra med både mor og valp:heart:

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det fint. Lite som skjer enda... valpen er fortsatt veldig aktiv i magen:ahappy: tispa ligger bare helt utslått på gulvet og vil knapt røre seg. Veldig kontaktsøkende da men det har hun vært de siste dagene. Men en ting jeg lurer på; i førrigårs lagde magen masse rare lyder! Noen som har opplevd det før? Vet ikke hvordan jeg skal forklare lydene... var en blanding mellom fiselyder og skvulpelyder på en måte? Jeg trodde virkelig ting skulle skje, men den gang ei:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tuvane skrev:

Nå ville jeg nok ha rasket meg avgårde til veterinæren altså, det begynner å ha gått lovlig lang tid siden temperaturfallet. Lykke til!

Åå, sker svaret i går men det ble ikke lagt ut!

Men vi har vært der, og de mener alt er som normalt ettersom at temp. fortsatt er nede...:| håper de har rett! Den er nede enda også!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snøfrost skrev:

Lykke til videre!

Alltid litt nervepirrende med fødsel, men ekstra ille når det trekker sånn ut.

Ja det er veldig nervepirrende, også når det er første kull på tispa for da klarer man liksom ikke å se for seg hvordan det vil gå:icon_confused:

 Nå er temp. på tur opp tror jeg, så nå bør det virkelig skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2016 at 0:26 AM, Tuppeline66 skrev:

Ja det er veldig nervepirrende, også når det er første kull på tispa for da klarer man liksom ikke å se for seg hvordan det vil gå:icon_confused:

 Nå er temp. på tur opp tror jeg, så nå bør det virkelig skje noe!

Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager lite aktivitet, har vært i en stor krangel med vet!!! De spurte meg om når hunden ble parret, så svarte jeg at den ene gangen var veldig tidlig i løpetiden og den andre gangen var 5-6 dager etter. Jeg har hele tiden tatt utgangspunkt fra den første parringen, noe de mente var feil! Jeg er jo redd for at det skal gå for langt og alt går galt, men de mente at jeg bare skulle roe ned, noe jeg selvfølgelig ikke klarer. Jeg spurte om de ikke kunne ta keisersnitt, men de ville ikke det enda, de ville faktisk ikke gjøre det før de så at tispa endret adferd, men da er jo jeg redd for at det allerede skal ha gått galt?! Temp. Har vært nede hele tiden, jeg skjønner ikke hva som skjer. Vet. Sa at dette var normalt på små hunderaser, og internett sier det motsatte:blink: blir tullete i hodet snart, sover ikke for tiden for er så redd for at fødselen skal starte, valpen er sikkert alt for stor og må tas med keisersnitt uansett og da er det jo viktig at jeg er rask nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...