Gå til innhold
Hundesonen.no

Puddel? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Av de raser jeg har vurdert en gang i fremtiden, står puddel ganske høyt på lista. :) Jeg har endel erfaring med dvergpuddel, lite med de andre størrelsesvariantene. Hva er forskjellen på de ulike variantene, rent bortsett fra størrelsen? Endel har beskrevet storpuddel som brukshund mao en mer krevende hund enn 'tur/familiehund'. Stemmer det? Hvordan er det med jaktinstinkt på stor/mellom? Helse? Jeg oppfatter pudler uansett størrelse som hunder som fungerer godt i flokk. Noen med andre erfaringer? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se på MH-diagrammene for pudlene i Sverige, de fører jo litt statistikk. 

MH Storpuddel

MH Mellompuddel

MH Dvergpuddel

 Nå har det gått langt flere storpudler enn mellompudler/dvergpudler (jeg lurer på om toy er regnet med hos dvergen), men man ser jo en tendens til større redsler hos storpuddelen og dvergpuddelen enn man gjør hos mellompuddelen. Sånn generelt så har ikke pudler sansen for å bli skremt, så de liker ikke kjeledressen eller spøkelsene noe større. De har heller ikke all verdens av mot, så de løper som regel ikke helt ut til avstandsfigurant. 

Jeg endte opp med mellompuddel selv da jeg så etter en passelig brukbar selskapshund, og er veldig fornøyd med den størrelsesvarianten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...